Onnellisuusketju

  • 1 295 615
  • 7 896

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Trenchtown kirjoitti:
Ja vuokranantajana toimii joku viisikymppinen poikamies? Tämä on just niin tätä, tarvis valittaa jollekin tasa-arvovaltuutetulle tai vastaavalle.

Tässä tapauksessa vuokranantaja on ilmeisesti noin satavuotias vanha nainen. Nuohan tuppaavat pelkäämään varmaankin kaikkia alle 40-vuotiaita miehiä. Kiitos sinullekin onnitteluista!
 
girlzilla kirjoitti:
Kyllä, kotosalla ja vielä viiden muun ihmisen ja koiran kanssa!
Meitä asui aikanaan kotona 7 ihmistä ja 2 kissaa. Ja tilaa 100 neliötä. Oman huoneen sain kun olin 16. Ja omaan kämppään pääsy oli huikeaa. 4 vuotta omilla asunut ja sisustus edelleen sitä muilta saatua. Onnittelut kämpästä. Nyt oon onnellinen..no lonkeroa on edelleen. Edellinen tölkki putosi lattialle ja "räjähti" käsiin avatessa. Tuloksena minä ja keittiö yltäpäältä lonkerosta. Mutta se on siivottu jo. Ja loppuviikoksi on luvattu hyvää säätä. Terassit kutsuu. Ja luultavasti myös maaseudun rauha. Jos pitkästä aikaa viettäisi ihan rauhallisen viikonlopun.
 

Kennedy79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Rops, NUFC ja Detroit RW
Kotipitäjillä käymässä/lomailemassa. Onneksi täältä löytyy vielä vanhoja kavereita, jotka eivät ole joutuneet muuttamaan etelään töiden takia. Nyt vedetään viunaa ja illaksi paikalliseen juottolaan :)
 

Theone

Jäsen
Sain tänään pestin paperitehtaalle työnjohtajaksi. Enpä ole vähään aikaan ollut näin onnellinen tai (toisaalta) näin peloissani. Huomenna juhlimaan...
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen onnellinen ihminen koska musertavan viimekesän ja -syksyn jälkeen olen löytänyt elämäniloni ja -haluni.

Olen onnellinen koska rakkaus minun ja maailman ihanimman ihmisen välillä syttyi yllättäen uudelleen pitkähkön ajan jälkeen. Hänen kanssaan haluan elää loppuelämäni.

Olen onnellinen, koska minulla on suuri joukko äärettömän hyviä ystäviä.

Olen onnellinen koska tunnen että nyt pystyn kääntämään menneisyyteni opetukseksi ja voimavaraksi.

Olen onnellinen koska tulevaisuuteni on täynnä mahdollisuuksia.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
pongo kirjoitti:
Olen onnellinen ihminen koska musertavan viimekesän ja -syksyn jälkeen olen löytänyt elämäniloni ja -haluni.

Tällaisia viestejä on mukava lukea! Sanoisinko tähän uuden sanalaskun, että elämänilo on paras ilo! =) Paljon iloisia hetkiä ja tsemppiä myös tulevaisuuteesi!
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
-BR- kirjoitti:
Tällaisia viestejä on mukava lukea! Sanoisinko tähän uuden sanalaskun, että elämänilo on paras ilo! =) Paljon iloisia hetkiä ja tsemppiä myös tulevaisuuteesi!
Mahottomasti kiitoksia.:) Niinpä se on että elämä on ihmisen parasta aikaa. Samoin toivottelen sulle elämäniloa ja tsemppiä!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
-Sain unelma-asuntoni jonka sisustus alkaa nyt! (Päiväpeitteestä 299,- liikaako?)

-Poikaystävän kanssa menee ihanasti

-Kavereiden kanssa kaikki kunnossa ja hauskempaa kuin aikoihin

-Mun äiti on ihana

-Löysin hienot Dieselin farkut

-Ulkona on lämmintä

-Oon nuori ja ihana
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
girlzilla kirjoitti:
-Sain unelma-asuntoni jonka sisustus alkaa nyt! (Päiväpeitteestä 299,- liikaako?)

-Poikaystävän kanssa menee ihanasti

-Kavereiden kanssa kaikki kunnossa ja hauskempaa kuin aikoihin

-Mun äiti on ihana

-Löysin hienot Dieselin farkut

-Ulkona on lämmintä

-Oon nuori ja ihana

Hehe niinhän se menee, että kaikki onnellisuus osuu sitten kerralla ja samalla tavalla ainakin omalla kohdalla menee sitten kaikki päin peetä myös kerralla. Mutta pääasia että itselläkin on suurin osa asioista hyvin tai ainakin kohtalaisesti. Onnellisuudessa vain harmittaa se, että enää ei voi paremminkaan mennä, tietää että suunta on vain alaspäin :p
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
girlzilla kirjoitti:
(Päiväpeitteestä 299,- liikaako?)
Mitä vittua? Kultalangastako se on punottu?

Ja ettei mene ohi aiheen, niin olen onnellinen siitä että uusi osoitteeni on vuokrasopimuksen allekirjoitusta vaille varma.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
girlzilla kirjoitti:
-Sain unelma-asuntoni jonka sisustus alkaa nyt! (Päiväpeitteestä 299,- liikaako?)

Olen onnellinen, että minulla on tyylitajuista silmää ja minä löysin oman päiväpeitteeni about kymmenellä eurolla. Kun on osaava ihminen, löytää halvallakin tyylikästä ja voi kuluttaa sitten nuo säästämänsä rahat vaikka ulkomaan matkailuun...

Nimimerkillä Dublinia, Galwaytä, Barcelonaa, Andorraa ja Marseillea odotellessa...

P.S. Lentoni maksoivat yhteensä 50€ vähemmän kuin tuo sinun peittosi. Lällällää. :)
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sistis kirjoitti:
Olen onnellinen, että minulla on tyylitajuista silmää ja minä löysin oman päiväpeitteeni about kymmenellä eurolla. Kun on osaava ihminen, löytää halvallakin tyylikästä ja voi kuluttaa sitten nuo säästämänsä rahat vaikka ulkomaan matkailuun...

Hienoa, tulepa matkustelusi jälkeen minun kanssani shoppailemaan!
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
girlzilla kirjoitti:
-Sain unelma-asuntoni jonka sisustus alkaa nyt! (Päiväpeitteestä 299,- liikaako?)
Tohon 100 euroa lisää ja olisit päässyt viikon lomalle etelään. En tolla lähtisi juhlimaan, mutta muut kirjoittamasi seikat toki siihen aihetta antavat :)
PS: Itsehän olen myöskin nuori ja ihana.
 

scholl

Jäsen
Ei 299e ole paljon päiväpeitteestä. Itselleni tehtiin tarjous päiväpeitteestä, joka olisi maksanut muistaakseni tonnin pintaan. Kankaassahan on metrihinta. Sen lisäksi tulee työt, kun tikataan ja tietysti sisusmateriaali ja alapinta tulevat lisäksi siihen. Aikatauluongelmien takia turvauduin hätäratkaisuun, joka oli valmis päiväpeite ja joka siis säästi minulle tietysti paljon rahaa, muttei tullut mieluisaa materiaalia. Joku pari sataa on varmaan ihan minimihinta millä päiväpeitteitä myydään.

Typerää verrata päiväpeitteitä johonkin lentoihin. Sama kun vertaisi vaikkapa polvileikkausta ryyppäämiseen.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
scholl kirjoitti:
Joku pari sataa on varmaan ihan minimihinta millä päiväpeitteitä myydään..
Itse maksoin muistaakseni päiväpeitteestä noin 50 euroa ja hyvin on toiminut ja sopii väreiltään hyvin huoneen muuhun sisustukseen. Näin opiskelijana ei jaksa kankaan materiaalista yms. seikoista niin paljoa välittää, kunhan silmää miellyttää ja halvalla saa se on pääasia. Rahat säästetään sitten ihan muihin aisoihin, kuten edellä mainittuihin dokaamiseen ja lentoihin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Typerää verrata päiväpeitteitä johonkin lentoihin. Sama kun vertaisi vaikkapa polvileikkausta ryyppäämiseen.

Niin ja prioriteeteistahan tässä oikeastaan vaan on kyse. Mulle on ollut alusta lähtien todella tärkeää, että se oma eka kämppä on just eikä melkein sisustuksen suhteen. Värit mietin jo kauan aikaa sitten ja millainen sohva, sohvapöytä, keittiön kamat jne. Myös päiväpeiton malli, tyyli ja väri oli selvillä, kuten myös sitten koristetyynyt siihen päälle jne. Jotenkin tuntuu erittäin tärkeältä että se oma kämppä on just sellanen mitä itse haluaa ja että kaikki sointuu yhteen. Keittiöön olin esim. alunperin suunnitellut ihan toisenlaista väritystä, mutta koska tässä rakkaassa asunnossani on harmaasävyinen upouusi keittiö, niin totesin että teräksiset leivänpaahdin, kahvinkeitin ym. sopivat sinne paremmin. Ihanaa kyllä sisustaa omaa kotia!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
girlzilla kirjoitti:
Niin ja prioriteeteistahan tässä oikeastaan vaan on kyse. Mulle on ollut alusta lähtien todella tärkeää, että se oma eka kämppä on just eikä melkein sisustuksen suhteen.

Pointtihan tässä olikin se, että sekä sinulla, että schollilla tuntuu olevan sitä pääomaa melkein vaikka muille jakaa ja siksi te kykenette tekemään tuollaisia priorisointeja. Tuollainen kolmisensataa maksava päiväpeitto on varmasti ihan tyylikäs, mutta ainakaan minä en sellaista summaa kuvittelisi ikinä laittavani sellaiseen esineeseen. Saman tehtävän ajaa ihan kätevästi vaikkapa tuo oma maksimissaan pari kymppiä maksanut riepuni, ja se on kaiken lisäksi minusta ihan kiva.

Itse olen nyt asunut kaksi vuotta ensimmäisessä omassa kämpässäni. Tai no, ensimmäisessä, missä vain minä asun. Noita opiskelija-astuntoloiden soluja en laske tähän mukaan. Ja eihän tämäkään asunto siis minun ole, vaan vuokrakämppä. Tätä olen sisustanut hiljalleen. Vastavalmistunut diplomi-insinööri tienaa ihan sen verran, että pystyy sisustamaan kämppänsä kyllä. Mutta tiettyjä valintoja tekemällä sisustamiseen kuluva rahamäärä putoaa huomattavasti. Minun kallein huonekaluni taitaa olla kirjahylly, jonka ostin Sotkasta tarjouksesta. Se on kiva ja maksoi mielestäni vähemmän kuin tuo sinun päiväpeitteeesi.

Ja olen onnellinen, että rahaa oli taas sen verran säästössä, että uskalsin varata tuon omatoimisen budjettimatkan. Barcelonasta oli hankalampi löytää sopivaa hostellimajoitusta, mihin koko nelihenkinen seurueemme pääsisi samaan huoneeseen. Onneksi se onnistui pitkän taistelun jälkeen. Nyt on kaikki reissun kämpät varattu. Enää odottelemaan kesälomaa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Samaa mieltä olen. Ihmisessä, jolla on tarve kertoa kaikessa onnellisuudenpuuskassaan PÄIVÄPEITON HINTA on jotakin perusteellisesti vialla. Ei pelkästään pielessä, vaan vialla. No, paskaakos tässä, toivon mukaan burberryt pukee hyvin ja elämä hymyilee.

Meillä päiväpeiton virkaa toimittaa yleensä vain hieman tuuletettu sänky. Tolppapäädyt sentään on ja käyttöä on ollut, eikä asiaa tarvitse sen enempää rahassa mitata.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tinkezione kirjoitti:
Samaa mieltä olen. Ihmisessä, jolla on tarve kertoa kaikessa onnellisuudenpuuskassaan PÄIVÄPEITON HINTA on jotakin perusteellisesti vialla. Ei pelkästään pielessä, vaan vialla. No, paskaakos tässä, toivon mukaan burberryt pukee hyvin ja elämä hymyilee.

Hmm, harmi että meni näin kun ei ollut ollenkaan tämä kyllä ideana. Onnellisuuden syynä oli se valtava ilo jonka saan sisustamisesta, oman ensimmäisen kodin sisustamisesta. Kaverini oli vaan vittuillut koko päivän tuon päiväpeitteen hinnasta ja oli jäänyt päähän junnaamaan. (Ja ei ollut Burberryä)

Mutta sitä en kyllä ota takaisin, etteikö tämä oman kodin sisustaminen tekisi onnelliseksi tällä hetkellä. Ja Sistis, minulla ihan on jopa budjetti tässä hommassani ja siksi puhuin prioriteeteista. Olisin myös voinut pienentää budjettia ja lähteä esim. Italiaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mahtavaa, kun meikäläisen tuore tyttöystävä palaa tänään Prahasta. Hassua kun sattuu rakastumaan, niin tuntuu tosi kivuliaalta olla erossa 5päivää. Naiset koukuttaa :)

Ja toisekseen olen onnellinen, kun koulu on ohi tältä keväältä ja kaikki kurssit meni läpi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Pieni asia, mutta todella onnellinen että olen päässyt ujoudestani eroon! Kävin tänään eräässä haastattelussa ja vastapuoli totesi päätteeksi että 'Oletpas puhelias ja avoin kaveri'. Vielä jonkin aikaa sitten menin tuollaisissa tilanteissa täysin lukkoon ja annoin huonon kuvan itsestäni.

Elämä on muutenkin mukavampaa kun puhelee tuntemattomille ihmisille erilaisissa tilanteissa. Tosin perussuomalainen 'Onkos toi hullu?' -reaktioita tulee.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
scholl kirjoitti:
Typerää verrata päiväpeitteitä johonkin lentoihin. Sama kun vertaisi vaikkapa polvileikkausta ryyppäämiseen.
Mitäs typerää tuossa on? Joku viinaan menevä jannu saattaa hyvinkin miettiä kannattaako uhrata vaikka 3000e polvileikkaukseen koska sillä rahalla ryyppää melko monta kertaa.

Tai en mä tiedä onko se tyhmää..
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sistis kirjoitti:
Pointtihan tässä olikin se, että sekä sinulla, että schollilla tuntuu olevan sitä pääomaa melkein vaikka muille jakaa ja siksi te kykenette tekemään tuollaisia priorisointeja. Tuollainen kolmisensataa maksava päiväpeitto on varmasti ihan tyylikäs, mutta ainakaan minä en sellaista summaa kuvittelisi ikinä laittavani sellaiseen esineeseen.
Tämähän se itseänikin nauratti.

Joku laittaa 300e peittoon, toinen tekee sillä rahalla lomareissun. Joku laittaa 1500e auton renkaisiin ja vanteisiin (kesäkäyttöön kun ovat niin siistit), toinen ostaa sillä rahalla auton (ja miettii pitkään ja maksaa vielä pidempään).. Priorisointia. Jollekin köyhyysrajalla elävälle voi olla aika mieletön juttu että joku voi laittaa 300e päiväpeittoon..

Ihmiset ja ihmisten tulotasot on niin erilaisia että nuo jutut on oikeasti joskus huvittavia.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
kakkonen kirjoitti:
Tämähän se itseänikin nauratti.

Joku laittaa 300e peittoon, toinen tekee sillä rahalla lomareissun. Joku laittaa 1500e auton renkaisiin ja vanteisiin (kesäkäyttöön kun ovat niin siistit), toinen ostaa sillä rahalla auton (ja miettii pitkään ja maksaa vielä pidempään).. Priorisointia. Jollekin köyhyysrajalla elävälle voi olla aika mieletön juttu että joku voi laittaa 300e päiväpeittoon..

Ihmiset ja ihmisten tulotasot on niin erilaisia että nuo jutut on oikeasti joskus huvittavia.
Ihan hyvä pointti.
...
Kaveri osti Volvon (käytetty), johon laitatti alustasarjan, uudet renkaat ja äänentoistolaitteet. Lisäksi ehosti autoaan muutenkin sieltä sun täältä.
Kysyin häneltä että miksi? Tai oikeastaan, että oletko nyt tyytyväinen? Vastaus kuului näin: Rahaa tulee ja menee. Nyt olen tyytyväinen autooni. Kaikki tämä varustelu maksoi n. 7000-8000€ ja pankin rahoittama ;)
Rahoituksen voi järjestää eri tavoin. Tämä sälli otti lainaa ja laitatti autonsa sillä tavalla kun halusi. Ei siitä ainakaan syyttää voi ketään. Omistahan se pois on. Pääasia, että on onnellinen.

Serkkuni puolestaan tilasi autonsa netin kautta ennen viime kesää. Klikkaili hiirellä kaikki mitä autoonsa halusi. Maksoi auton pois ja ajelee sillä noin 8000-10000km vuodessa, eli ei juuri mitään. Rahaa paloi varmaankin n. 50000-60000€. Suurituloiselle ei mikään ongelma maksaa sitä summaa. Yhtään sen onnellisemmalta ei kuitenkaan vaikuttanut kun tapasimme.

Päiväpeiton hinta voi olla 299,-. Se voi maksaa myös 10,-. Ihan sama silti. Tuskin kukaan heppi pystyssä jää katsomaan pedattua sänkyä, jolla lojuu kallis peitto? Jos sen päällä nukkuu, niin tuskinpa unet ovat sitä makoisammat mitä kalliimmalla peitolla nukkuu. Onneksi unen hetkellä kaikki ovat tasa-arvoisia riippumatta siitä, mikä on tulotaso.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös