Onnellisuusketju

• 1 301 909
  • 7 871

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ai taas

Nurmijärven Peto kirjoitti:
Jälleen tuli petojengiin uusi pelaaja ja tilastojen perusteella ihan asialliselta vaikuttaa...

Niin, joko taas? Hifkiinhän on maailman sivu tullut pelaajia, joiden tilastot näyttävät hyvältä. Siis ennen ja jälkeen ko. vierailun.

Täältä tähän

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ulkomaan lomalta kotiuduttu toissapäivänä. Kaikki meni suoraan sanoen loistavasti ja hyvät muistot jäi. Ja kun vielä Suomessa pehmeä lasku arkeen lähes tyhjän tenttiviikon kanssa. Nyt pitkien unien jälkeen jääkylmä Coca-Cola tölkki kädessä eikä kiirettä minnekkään. Kelpaa kyllä.

Ja mainitaan vielä, että parisuhde vahvistui melkoisesti tuon lomareissun aikana. Yhteiselo sujuu mainiosti. Tyttöystäväni on helmi.

Lucy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, HJK, ManUtd
Veli, jota en ole nahnyt kolmeen vuoteen, on tulossa kaymaan. Mukanaan 1,5 vuoden ikainen tyttarensa, jota en ole nahnyt viela kertaakaan. Neiti on lyhyen elamansa aikana lapikaynyt aivokalvontulehduksen ja kaksi sydanleikkausta. Hienoa vihdoinkin tutustua tahan taistelijaan.

Kotona odotti kirje, jossa oli lippu ManU:n ja Lillen valiseen otteluun tana iltana. Ei mitaan kasitysta kenelta tama loistava lahja on, mutta valiako tolla. Lisaa naita.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helvetillisen hauska risteily koulukavereiden kanssa takana. Olo on heikko mutta onnellinen. Vaikka ei ole nukkunut kuin pari tuntia toissayönä ja viime yönä ei yhtään, on olo yllättävän pirteä. Toistaiseksi... Lapualaiset miehet veivät sydämeni.

Jyrrkkä ehkä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
girlzilla kirjoitti:
Lapualaiset miehet veivät sydämeni.

Ei syytä huoleen. Sydämesi todennäköisesti löytyy todennäköisesti jostain itärajan tuntumasta.

Jeepä jee. Diplomityön projektisuunnitelma on nyt tehty ja huomenna alkaa kirjoitusvaihe. Tänään työn ohjaajan kanssa puheltiin ja hän suositteli sopimuksen jatkamista suosiolla kesäkuulle (aiemmin helmikuu deadline). Eli näin ollen työn teolle on vielä ihan suhteellisesti aikaa, ettei täydy sitä ihan juosten kusta. Toki valmistuminen nyt hivenen lykkääntyy, mutta kun tuo palkkakin on ihan riittävä jo nyt... ja kun työn tekee hyvin, jatkosopimus on erittäin todennäköinen, ainakin sen suuntaan on kovasti vihjailtu.

Mikäs siinä. Lisäksi siirryin vihdoin DVD-aikaan ja ostin Anttilan tarjouksesta soittimen itselleni. Samaten lähti matkaan Das Boot, joten täksi illaksi on laatuelokuvaa tarjolla... jos vaikka keittäisi uudella, Anttilan tarjouksesta löytyneellä, kahvinkeittimellä kahvit kyytipojaksi...

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sistis kirjoitti:
Jeepä jee. Diplomityön projektisuunnitelma on nyt tehty ja huomenna alkaa kirjoitusvaihe. Tänään työn ohjaajan kanssa puheltiin ja hän suositteli sopimuksen jatkamista suosiolla kesäkuulle (aiemmin helmikuu deadline). Eli näin ollen työn teolle on vielä ihan suhteellisesti aikaa, ettei täydy sitä ihan juosten kusta. Toki valmistuminen nyt hivenen lykkääntyy, mutta kun tuo palkkakin on ihan riittävä jo nyt... ja kun työn tekee hyvin, jatkosopimus on erittäin todennäköinen, ainakin sen suuntaan on kovasti vihjailtu.

Eipä voi muuta kuin sinua onnitella. Taisin tuossa jokunen päivä itse jo samasta asiasta kommentoida. Ja ihan näin suvustaseuranneen vinkkinä; jos saat työnantajasi projekteista/asioista tehdä di-työn, niin urasi jatko samassa firmassa on aika vankalla pohjalla. Valmistumisen lykkääntymisestä ei varmaankaan kannata huolestua.

Kovasti jaksamista ja onnistumista loppu opintoihisi toivottelee,

-duud-

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
duud kirjoitti:
Eipä voi muuta kuin sinua onnitella. Taisin tuossa jokunen päivä itse jo samasta asiasta kommentoida. Ja ihan näin suvustaseuranneen vinkkinä; jos saat työnantajasi projekteista/asioista tehdä di-työn, niin urasi jatko samassa firmassa on aika vankalla pohjalla. Valmistumisen lykkääntymisestä ei varmaankaan kannata huolestua.

Kovasti jaksamista ja onnistumista loppu opintoihisi toivottelee,

Kiitokset!

Kyllähän tuo tosiaan hyvältä näyttää ja kaikin puolin saa olla tyytyväinen. Työ on mielekästä (tai ainakin niin mielekästä, kuin insinöörityö voi olla) ja työn aihe on juuri sopivan haastava, mutta myös opettavainen. Ainakin tällä hetkellä esimiesten ja työtovereiden puheista voi lukea rivien välistä, että jatko olisi hyvinkin mahdollinen... katsellaan...

Parasta työpaikassa on, että sellainen löytyi ihan Tampereelta. Ei tarvinut muuttaa työn perässä mihinkään. Paitsi keskustaan, mutta Hervannasta poismuutto oli vaan piristävä kokemus. :)

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Pieniä ilon aiheita

Tuli eilen verovirastosta kirje. Kirjeen mukaan matkakuluni oli hyväksytty joten nyt on tulossa veronpalautuksia sitten entise 880 euron sijaan 1200 euroa. Tuollahan saa vielä paremman kannettavan josta olen haaveillut.
Myös muutenkin on onnellinen olo, kämppä pysynyt siistinä ja asuttavassa kunnossa kämppiksen poissaolosta johtuen hänen viettämästä ajasta tyttöystävänsä luona. Autolainaakaan ei ole enää maksamatta enää reilu tonni. Alkaa myös viimeviikkoinen tautikin helpottamaan.
Yksi enää uupuu tuosta täydellisestä onnesta, kun vaan löytäisi sen kumppanin jonka kanssa tuolla siistissä asunnossa aikaansa viettäisi. Vaihtoehtoa olisi mutta kukaan ei ole riittävän kiinnostava, tällä hetkellä.
Olen onnellinen omaan tilanteeseeni myös näin, omaan hirveän määrän ystäviä joiden kanssa voi keskustella aivan kaikesta.

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä enemmän ja tarkemmin olen lukenut talousuutisia lokakuussa, sitä onnelisemmaksi olen tullut siitä, että en ole asuntovelallinen. Tuskinpa kukaan on kuvitellutkaan, että koroilla mitään muuta suuntaa olisikaan kuin ylöspäin, mutta kohta tämä asia alkaa konkretisoitumaan. Sijoittajat laittelevat fyrkkiaan jalometalleihin, inflaatio alkaa olemaan todellisuutta keski-Euroopassa ym. Ilmassa on samoja laman merkkejä kuin 15 vuotta sitten.

No, odotellaan. Ehkä olen väärässä, mutta sanotaan että jos 12kk euribor kipuaa vaikka 7-10 prosentin hujakoille, niin kämppiä hulahtaa myyntiin ainakin Pääkaupunkiseudulla niin saatanasti, että niiden hintojenkin täytyy olla jotain ihan muuta kuin mitä ne tällä hetkellä ovat.

Onni on velaton omistusasunto. Tai ainakin yksi osa sitä.

Tobias

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
No, odotellaan. Ehkä olen väärässä, mutta sanotaan että jos 12kk euribor kipuaa vaikka 7-10 prosentin hujakoille, niin kämppiä hulahtaa myyntiin ainakin Pääkaupunkiseudulla niin saatanasti, että niiden hintojenkin täytyy olla jotain ihan muuta kuin mitä ne tällä hetkellä ovat.

Ei hätää, lähiaikoina ei takuulla kipua euribor 12kk noille mainitsemillesi prosenttiluvuille. Euroalueen inflaatio on edelleen erittäin vakaa kaikesta vouhotuksesta huolimatta. Energiasta putsattu pohjainflaatio ei ole kiihtynyt juuri lainkaan ja laiskasta talouskasvusta johtuen ohjauskoronnostoihin, rajuihin sellaisiin, ei ole varaa. Korkofutuureissa lasketaan sellaista maks. 2,80% euribor 12kk vuoden päähän ja luotan tähän täysin. Ei ole mitään tekijöitä miksi korot lähtisivät hurjaan nousuun. Eivät ne lähde, euroalueella missään tapauksessa ja jenkeissäkin varmastikin jatketaan 0,25% ohjauskoron nostoilla. Huonona näen osakemarkkinoiden kannalta pitkän ja lyhyen koron tason lähenemisen, historiassa tämä on lähes poikkeuksetta merkinnyt osakekurssien laskua. Nythän nuo indeksit ovatkin olleet alamaissa, tosin onko tämä hetkellistä, sitä ei tiedä kukaan.

Samaa mieltä olen siinä, että kuplaa on asuntojen hinnoissa. Ainakaan ensiasuntoa en lähtisi juuri nyt ostamaan, jos sellainen olisi mielessä.

scholl

Jäsen
Tobias kirjoitti:
Samaa mieltä olen siinä, että kuplaa on asuntojen hinnoissa. Ainakaan ensiasuntoa en lähtisi juuri nyt ostamaan, jos sellainen olisi mielessä.

Itse muistuttaisin vielä siitä, että ainakin pääkaupunkiseudulle rakennetaan lähivuosina melko monta uutta asuinaluetta. Itse uskon ainakin siihen, ettei Helsingissä ehkä niin paljon lisää porukkaa halua asua, vaan paikoitellen liikaa viime vuosina nousseet asuntojen hinnat tasoittuvat.

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Alle 18 tuntia ja nokka kohti Teneriffaa. Hajotkaa pakkasiinne ohmot.

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
Olen onnellinen...

Koska varmistui viime maanantaina,että haluamaani duuniin oli hakijoita n.20 ja kuitenkin minut valittiin !!!

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Pitkästä aikaa minullakin on asiaa tähän ketjuun. Jotenkin vaan tuntuu siltä että elämä ainakin tänään hymyili. Olen ehkä pikkuisen humalassa, se saattaa auttaa...

Ja pojallakin on ensimmäinen jääkiekkoturnaus huomenna. Olen myös hänen puolestaan onnellinen. On jätkä niin ylpeänä tänään esitellyt patalogoa kantavaa paitaansa...

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
girlzilla kirjoitti:
Sanoin Marika Fingerroosille että haista vittu.b

Näin on varmasti käynyt mutta että mihin aikaan ja missä, en ole varma. Hämärä muistikuva kertoo että neiti huuteli törkeyksiä ohikulkeville naisille studio 51 ulkopuolella.

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
girlzilla kirjoitti:
Näin on varmasti käynyt mutta että mihin aikaan ja missä, en ole varma. Hämärä muistikuva kertoo että neiti huuteli törkeyksiä ohikulkeville naisille studio 51 ulkopuolella.

Mikä Marikaa ketutti? Eikös se muuten ole rouva? Naimisissa jonku jurpon kanssa. Ehkä Suomen tyhmimmän miehen kanssa?

Mä olen myös onnellinen ihan muuten vaan. Ja onneni on täydellinen, kunhan ne pizzat vielä tulee.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
girlzilla kirjoitti:

Jotkut osaa tehdä typeryydestä taiteenlajin. Tuli tosta kissankarvan kommentista mieleen, että kumpi on tyhmempi: tyhmä vai se joka seuraa tyhmää (lue tässä: nai tyhmän)?

Ilmanala on happy täälläkin. Pojuni tulee reissusta ja tapaamme illalla pitkästä aikaa :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy