Onkos täällä mallareita (pienoismalliharrastajia)?

  • 43 102
  • 374

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paitselo kirjoitti:
No härreguud, en minä sitä tarkoita että sen Phantomin pitäisi TOIMIA...

Ai eikö? :) Minä kun olin jo teettämässä pientä moottoria tuohon. Eivaiskaan, suurkiitos linkeistä, täytyy tarpeen tullen kalastaa noita lisää. Musse-projektiini olen kuvia bongannut sopivasti Ebayn myynti-ilmoituksista, satuin löytämään todella hyvää kuvamatskua vuoden '65 Fastbackista. Oikealla koneella jne.

Kiitos myös tuosta vahavinkistä, olen nimittäin välillä tuskaillut nimenomaan kuomujen yms. läpinäkyvien osien kanssa. Sama pätenee myös Mussen ikkunoihin?

Lisäksi tuli mieleen mainitsemani Tamiyan iso Eagle, jonka HUDista tuli vähän teennäisen näköinen. Sellainen omituinen vihreä, joka ei kyllä ihan todellisen näköinen ole jos ei huonokaan. HUDissa vihreää ovat lähinnä heijastetut tekstit, ei "näyttö" itse. Näin ainakin Falconissa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Sparrow kirjoitti:
Ai eikö? :)

Kiitos myös tuosta vahavinkistä, olen nimittäin välillä tuskaillut nimenomaan kuomujen yms. läpinäkyvien osien kanssa. Sama pätenee myös Mussen ikkunoihin?

Juu ja tämä Johnsonin Clear on siinäkin mielessä ihme aine, että jos on vahingossa onnistunut vaikkapa naarmuttamaan sitä kuomua, niin tämä vaha kuivuttuaan jotenkin ovelasti häivyttää ne naarmut näkymättömiin. Niin ja vahalla käsitellyn kuomun voi myös huoletta teipata maskausteipillä - se vaha ei mihinkään irtoa kun sitten tulee maalauksen jälkeen aika repiä teipit pois.
Tätä vahaa voi myös käyttää liiman asemesta, kun kiinnittää sitä valmista kuomua runkoon. Laitat vaikkapa cocktail-tikulla vahaa hiukan kuomuun koneen runkoa vasten tuleviin reunoihin ja painat kuomun paikoilleen - näin ei tarvitse pelätä että vielä loppumetreillä sotkee vahingossa sen kirkkaan pleksilasipinnan muoviliimalla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tuosta kirkkaasta parkettilattiavahasta tuli mieleen eräs toinen muovimallarille sopiva niksi:

- viinipullojen kauloissa on usein sellainen ohuen ohut lyijykapseli. Sen voi kätevästi halkaista katkoteräveitsellä ( TERÄVÄLLÄ SIIS). Sitten siitä kapselista voi leikellä hyvin muotoiltavia soiroja esmes käytettäväksi lentokoneiden pienoismallien ohjaamoiden pilottien penkkeihin "turvavöiksi". Ja nämä lyijypohjaiset "vyöt" pitää tietenkin liimata paikoilleen syanoakrylaattipohjaisilla liimoilla ( "pikaliima") - polystyreeniliimat kun niihin ei tartu ollenkaan.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paitselo kirjoitti:
- viinipullojen kauloissa on usein sellainen ohuen ohut lyijykapseli.

Tämä on verraton vinkki, olen itse käyttänyt ko. matskua panssarivaunujen lokasuojina tai vastaavasti ainakin 2. maailmansodan saksalaisvaunuissa käytettyinä telasuojina.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Paitselo kirjoitti:
Juu ja tämä Johnsonin Clear on siinäkin mielessä ihme aine, että jos on vahingossa onnistunut vaikkapa naarmuttamaan sitä kuomua, niin tämä vaha kuivuttuaan jotenkin ovelasti häivyttää ne naarmut näkymättömiin. Niin ja vahalla käsitellyn kuomun voi myös huoletta teipata maskausteipillä - se vaha ei mihinkään irtoa kun sitten tulee maalauksen jälkeen aika repiä teipit pois.
Tätä vahaa voi myös käyttää liiman asemesta, kun kiinnittää sitä valmista kuomua runkoon. Laitat vaikkapa cocktail-tikulla vahaa hiukan kuomuun koneen runkoa vasten tuleviin reunoihin ja painat kuomun paikoilleen - näin ei tarvitse pelätä että vielä loppumetreillä sotkee vahingossa sen kirkkaan pleksilasipinnan muoviliimalla.

Taitaa nykyään tuotteen kauppanimi olla Johnson Kiiltovaha http://www.sinunlattiasi.info/asiakkaille/tuotteet/fi_FI/muoville/?midnavi=Muovi
mustat ja turkoosit ruudut purkin kyljessä olevassa kuvassa.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
EN ole mallari, mutta ymmärrän hyvin ne kicksit mitkä saa yksityiskohtien kanssa viilailusta ja asioiden laittamisesta ns. paikoilleen. Liian monet eri harrastukset ovat minulla olleet esteenä niin että yhteen(kään) voisi antaa vaadittavaa 100% vapaa-ajasta tai edes yli 50%. Jotain kevyttä on tullut silti maalailtua/askarreltua. Pöytälätkään tein Palloseuran -95 ja -99 joukkueet, Kiprulle sai erkkarista repimällä tehtyä hyvän ja kestävän takatukan mutta suunnittelemani kypäräpleksit eivät olleetkaan kovin hyvän näköisiä, joten ne piti hylätä. Tämä siis oli ennen virallisia Stigan sm-liiga -joukkueita mutta niissähän ei olekaan kovin onnistuneita peliasuja, nimistä & numeroista selässä nyt puhumattakaan. Sitä ärräpäiden määrää kun Sakulta menee siinä pelissä jalka.. Maalivahdeille on myös vaihdettu kestävämpi metallimaila joten niiden ei tässä pitäisi olla ongelma.

Toinen isompi projekti oli hirtehisen BloodBowl -fantasiajenkkifutisminiatyyripelin muovihahmojen maalaus ja kahden erikoiskulkuneuvon rakennus ja maalaus. En kuitenkaan halunnut käyttää opintotuen rippeitä jälkimmäisiin joten ne piti rakentaa itse. Dwarf Death Roller ja Killdozer -variaatiot rakentuivat finnfoam-materiaalin ympärille. Filmipurkista ja pullonkorkeista muodostui jyrä, leipäpussin sulkijoista esim. telaketjuja, taittuvista pilleistä pyörän akselit jne. Maalaamalla osat esim. metallin tai puun kaltaisiksi sai kaiken tuon tarpeeksi hyvin peittoon. Karun koruttomat veritahrat ja väkivaltaa ylistävät koristelut siihen vielä päälle. Ei nyt siis ihan niin ammattimaista toimintaa mitä muuten tässä ketjussa mutta hauskaa se oli.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jj kirjoitti:
Karun koruttomat veritahrat ja väkivaltaa ylistävät koristelut siihen vielä päälle. Ei nyt siis ihan niin ammattimaista toimintaa mitä muuten tässä ketjussa mutta hauskaa se oli.

Ou, kättä lippaan ainakin täältä päin moiselle omistautumiselle.

Muuten, olen Pariisissa nähnyt livenä sellaisen öbaut 1:80-mittakaavaisen VALTAVAN dioraaman, jossa oli aiheena jokin roomalaisen legioonan hyökkäys gallialaisten kimppuun. Siellä oli pauttiarallaa 30 000 pientä jätkää tappelemassa tosiaan vastaan. Kun tarkasti suurennuslasilla niitä figuureja katsoi, niin siellähän oli joka ikisellä jätkällä siihen pikkuruiseen naamaan taiteiltu ihan omat ilmeet, valtava määrä erilaisia partoja ja viiksiä - joillakin oli naamoissaan arpia, joillakin oli jopa finnejä ja muita paiseita siellä sun täällä, joillakin oli huonot hampaat ym.... ja kaikki tämä mittakaavssa 1:80!
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jj kirjoitti:
Sitä ärräpäiden määrää kun Sakulta menee siinä pelissä jalka..

Liika realismi on mallien teossa myös joskus pahasta.

Oma projektini HMS Bounty on vieläkin laatikossa, ja jäänee ensi kesän projektiksi jahka mökki alkaa olemaan siinä kunnossa että siellä voi kasata ko. laivan. Kotona ei nyt viitsi kun on ainoassa sopivassa huoneessa akvaario, ja vaimo raskaana.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tämän viikon perjantaina olisi II-maailmansodan aikaisen sotakaluston pienoismallien rakentajille herkkua tiedossa.

Nimittäin perjantaina 20.10. klo 10.00 Helsingin keskustassa ajelee ihan oikea neuvostoliittolainen T-34 panssarivaunu. Ja tämä ei ole mikään vitsi, eikä aprillipäivän ennakko.

Nimittäin tämä panssarivaununäytös on Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskuksen järjestämä tapahtuma. 23. lokakuuta 2006 tulee kuluneeksi 50 vuotta Unkarin kansannousun ensimmäisestä aseellisesta yhteenotosta. Unkarin kansannousu päättyi 4. marraskuuta 3000 kuolonuhriin, 20 000 haavoittuneeseen, 250 000 pakolaiseen ja maan miehitykseen Neuvostoliiton toimesta.
Unkari järjestää monissa Euroopan maissa tilaisuuksia muistaakseen maansa traagisia tapahtumia.
Helsingissä siis Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskus järjestää perjantaina 20.10. kaksiosaisen tapahtuman, josta pyritään tekemään mahdollisimman realistinen. Niinpä kulttuurikeskuksen edustalle hankitaan T-34 neuvostopanssarivaunu, joka sitten 20.10. klo 10.00 AJAA PUUTARHAKATUA PITKIN ALAS JA SIJOITTUU SITTEN VARTIOON KAISANIEMENKADUN KULMAAN !

Tämä tapaus on kyllä ihan pakko käydä tsekkaamassa - on tämä huomattavasti erikoisempi tapaus kuin kesällä lähes samoilla tienoilla päristellyt Formula Ykkösten Toyota.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Paitselo kirjoitti:
Niinpä kulttuurikeskuksen edustalle hankitaan T-34 neuvostopanssarivaunu, joka sitten 20.10. klo 10.00 AJAA PUUTARHAKATUA PITKIN ALAS JA SIJOITTUU SITTEN VARTIOON KAISANIEMENKADUN KULMAAN !

Pitänee käydä katsastamassa vaunu, tosin kymmeneltä en kyllä ole liikenteessä (aamu-uninen kun olen) mutta myöhemmin päivällä sitä voisi käydä katsomassa vieläkö vaunu on parkissa. Kamera tietty mukana...

vlad.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
vlad kirjoitti:
myöhemmin päivällä sitä voisi käydä katsomassa vieläkö vaunu on parkissa.

Jos nyt ihan oikein ymmärsin, niin tämä T-34 on "passissa" Kaisaniemen puistossa perjantaihin 3.11. asti. Mielenkiintoista sitten nähdä miten tämä Neuvostoliitossa rakennettu teräshirviö kestää kaksi viikkoa helsinkiläisten häiriköiden käsittelyä. Tuo tankki on saattanut selviytyä sodasta, mutta miten pärjännee siinä vaiheessa kun äiskän ja iskän pikku puppelikultsimurut pussikaljoineen alkavat saada panssarivaunuun liittyviä kuningasideoita?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Paitselo kirjoitti:
Jos nyt ihan oikein ymmärsin, niin tämä T-34 on "passissa" Kaisaniemen puistossa perjantaihin 3.11. asti. Mielenkiintoista sitten nähdä miten tämä Neuvostoliitossa rakennettu teräshirviö kestää kaksi viikkoa helsinkiläisten häiriköiden käsittelyä. Tuo tankki on saattanut selviytyä sodasta, mutta miten pärjännee siinä vaiheessa kun äiskän ja iskän pikku puppelikultsimurut pussikaljoineen alkavat saada panssarivaunuun liittyviä kuningasideoita?

Jos vaunu tosiaankin on parkissa noinkin kauan niin pahoin pelkään, että joku valopää (tai useampikin) saa mainitsemasi kuningasidean ja jollei muuta niin töhrii vaunun kovia kokeneen panssaroinnin omilla "järjentuotoksillaan".

Tänään tuli käytyä katsastamassa vaunua iltapäivästä, sateessa ja viimassa mutta kyllä kannatti. Toistakymmentä kuvaa tuli räpsittyä, enemmänkin olisin ottanut mutta kun vesisade tosiaan oli sitä luokkaa, että paikat alkoivat kastua ja kädet kohmettua niin ajattelin niin itseäni kuin myös kallista kameraani (ennenkaikkea sitä) ja lopetin kuvaushommat siihen.

Vaikuttava ilmestys kaikkiaan vaikka ei WW II suurimpiin vaunuihin kuulunutkaan. Mainitaan vielä sen verran, että vaunu oli/(on) T-34/85 eli pitkällä 85 mm D-5T tykillä tai vaihtoehtoisesti (ja suurimmalla todennäköisyydellä) 85mm ZiS-S-53 tykillä varustettu.

vlad.
 

Särki

Jäsen
Näitä T-34:han on myös panssarimuseossa näytillä, joten aivan ennennäkemätön komistus tämä ei ole.
Tämä nyt näytillä oleva vaunu ei kaiketi ole Parolasta tuotu? Mistä se on tänne joutunut, jos joku tietää niin valottakoon tätä tummaa syysiltaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Särki kirjoitti:
Näitä T-34:han on myös panssarimuseossa näytillä, joten aivan ennennäkemätön komistus tämä ei ole.
Tämä nyt näytillä oleva vaunu ei kaiketi ole Parolasta tuotu? Mistä se on tänne joutunut, jos joku tietää niin valottakoon tätä tummaa syysiltaa.

Eikös Parolassa ole kuitenkin T-34/76 mikäli oikein muistan?

Tämä Helsingissä näytillä oleva vaunu taitaa olla ihan Unkarista tuotu kun järjestäjänä on Unkarin kulttuuri ja tiedekeskus, liekö sitten alkujaan jäänyt Unkariin kansannousun jälkimainingeissa jonkin sortin muistomerkiksi tai museoon - Paitselo tietänee vaunusta jotain...

Vaunu ainakin on varustettu punatähdin (joskin kulunein sellaisin) ja muutenkin vaikuttaa varsin "kokeneelta" kappaleelta joten lienee ainakin jonkinsortin sotatoimissa ollut - jollei muuta niin itse kansannousussa.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

Jäsen Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Kuhmon Kiva HT
vlad kirjoitti:
Eikös Parolassa ole kuitenkin T-34/76 mikäli oikein muistan?
Tämmöinen muistikuva itsellekkin jäi kun toissa kesänä kävin vaunuja ihailemassa.

Mutta mites on, moniko noista panssarimuseon vaunuista on toimintakuntoisia eli liikkuvat?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jäsen Pee kirjoitti:
Mutta mites on, moniko noista panssarimuseon vaunuista on toimintakuntoisia eli liikkuvat?

Museossa ulkona ns. näyttelyrinteessä olevat tankit eivät ole toimintakuntoisia. Viime kesänä paikalla käydessäni eräs kantahenkilökuntaan kuuluva upseeri kertoi kuitenkin, että siellä näyttelyhallin sivustalla ulkona oleva amerikkalainen Sherman tankki olisi ihan toimintakunnossa.

Tässä muuten videopätkää Budapestista jossa siis Unkarin kansannousun 50-vuotismuistelot hieman lähtivät käsistä. Videossa T-34 rymistelee kadulla mielenosoittajien seassa (jos ennen sitä videopätkää tulee typeriä kysymyksiä ja mainoksia niin skipatkaa ne ohi raakasti):

http://mf.index.hu/belfold/okt23_tank.mov
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Osaisiko joku palstan mallareista kertoa Puolustuvoimillakin käytössä olevan BUK-M1 -ilmatorjuntaohjusjärjestelmän vaunujen mallisarjoista? Pisti silmään, että Reserviläinen-lehden yhdessä kuvassa näkyi kirjahyllyn päällä ohjusvaunun malli. Epäilen, että tämä on joku järjestelmän valmistajalta saatu kappale, mutta löytyisiköhän niitä kaupallisina versioina? Jos löytyy niin todennäköisesti jonkun venäläisen valmistajan tekemänä.
Nopealla etsimisellä näyttäisi löytyvän joku sarja mittakaavassa 1/72, tai ilmeisesti sitä ei vielä ole julkaistu(?). Kyseinen sarja näytti olevan ainakin venäläisellä ja latvialaisella sivustolla. Latvialainen toimittaa ilmeisesti vain Baltiaan (tai voihan sitä kysyä jos lähettäisivät tännekin) ja venäläisen kanssa mulla on pieni kieliongelma.
Mieluummin haluaisin mallin vaikkapa mittakaavassa 1/35, mutta paremman puutteessa toi 1/72 kelpaa. Jollei näistä sarjoista löydy täältä tietoa, niin mistäköhän tätä kannattaisi kysellä?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Major Julli kirjoitti:
Liika realismi on mallien teossa myös joskus pahasta.

Oma projektini HMS Bounty on vieläkin laatikossa, ja jäänee ensi kesän projektiksi jahka mökki alkaa olemaan siinä kunnossa että siellä voi kasata ko. laivan. Kotona ei nyt viitsi kun on ainoassa sopivassa huoneessa akvaario, ja vaimo raskaana.

Bountyn jääminen laatikkoon myös ensi kesänä alkaa näyttämään todennäköiseltä, koska mamman masusta ilmestynyt tuleva naismallari tuntuu olevan samanlainen vauhtivekara kuin isänsä, jotenka se pari viikkoa mökillä tuskin menee laivaa kootessa.

Yhtenä projektina aion lähitulevaisuudessa rakentaa nyt viisivuotiaalle villin lännen kaupungin, teimme saman töräyksen yhden kaverini ja isiemme kanssa reilu kaksikymmentä vuotta sitten. Molemmat faijat olivat teatterissa lavastuksen puolella töissä, jotenka materiaalit ja ammattitaito löytyivät. Käytimme samoja aineksia, joista lavasteiden pienoismallit tehdään, ja ammattimiesten kanssa syntyi komeaa jälkeä. Silloinen kylä jäi vaan kaverin hoteisiin ja aion tulevaisuudessa työstää uuden. Nyt aluksi teen kartonkilla version yksi, ja versio kaksi on sitten kunnon pienoismalli kamaa maalattuna. Mittasuhde tulee niiden länkkäri- ja inkkariukkojen mukaan, elikkä samaan skaalaan kuin ne hiekkalaatikko sotaukkelit. Saas nähdä onnistuuko projekti vai kypsynkö jo lähdössä.

Jos jollain on ylimääräistä aikaa esim. 4 tuntia per vuorokausi, niin lähetätkö mulle yv:nä.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Paitselo kirjoitti:
http://www.kolumbus.fi/martti.kuivalainen/

Kuivalaisen kautta kannattaa yrittää - jos hyllyssä ei just nyt ole, niin sitten voi tehdä tilauksen.
Kiitoksia, olisi pitänyt lähteä heti kokeilemaan helpointa tietä eikä sooloilla ;-). Kuivalaisen sivujen avulla selvisi jo se, että se 1/72-malli on siis Military Wheelsin sarja tuotenumeroltaan MW7227. Näyttäisi joka nettikaupassa olevan vasta tuloillaan, mutta täytyypä ottaa Kuivalaiseen yhteyttä ja vähän kysellä.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
TAM kirjoitti:
Kuivalaisen sivujen avulla selvisi jo se, että se 1/72-malli on siis Military Wheelsin sarja tuotenumeroltaan MW7227. Näyttäisi joka nettikaupassa olevan vasta tuloillaan, mutta täytyypä ottaa Kuivalaiseen yhteyttä ja vähän kysellä.
Jahas tämä sarja onkin kuulemma sitten sellainen joka on ollut "tulossa" jo vuosia. Eli eipä taida sarjaa löytyä. Se on sitten kai lähdettävä muovilevyostoksille ja aloitettava vähän pidempi projekti.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mallarin elämä naisen kanssa...

Niin, rupesin tässä muistelemaan niitä alkuaikoja, kun nykyinen vaimoni muutti asumaan kanssani samaan kämppään.
Olin toki kertonut harrastuksestani, joten se asia ei hänelle tullut yllätyksenä. Hänelle sen sijaan tuli varmaan yllärinä moni sellainen asia, jota jokainen keskivertomallari pitää ihan normitoimintana, mutta ns. "tavallisista ihmisistä" öbaut 99 % miespuolisista, ja öbaut 99,9 prosenttia naispuolisista "taviksista" ei ollenkaan ymmärrä että missäs nyt mennäänkään.

Kun vaimoni muutti silloiseen kämppääni aloittamaan yhteistä asumista, niin hän toi huomaavaisesti ikäänkuin tupaantuliaiseksi minulle KOOTTAVAN! En unohda tuota ikinä. Kyseinen koottava oli Airfixin 1:72 Sunderland lentovene ja olin intoa ja rakkautta täynnä kun hän tuon paketin minulle ojensi. Ja sitten suudeltiin, suudeltiin, suudeltiin ja jne.

Koska halusin osoittaa uudelle rakkaalle kämppikselleni, että arvostan häneltä saamaani lahjaa, niin rupesin sitä heti seuraavana päivänä rakentamaan.
Rakentelusession aikana sattui sitten niin, että askarteluveitsellä Sunderlandin valkoisia muoviosia valurangasta irrottaessani, eräs tärkeä pikkuruinen osa singahti olkapääni yli lattialle selkäni takana olevalle kokovalkoiselle porontaljalle. Just joo. Ryömiskelin siinä taljan päällä sitten ihan tarpeeksi kauan tajutakseni ettei se pikkuruinen osa tuolla tavalla löydy.
Niinpä muistin jonkun mallarin joskus antaman kätevän kikan: hae pölynimuri, kiinnitä imurin letkun päässä olevaan suuttimeen teipin avulla sukkahousut. Käynnistä imuri ja "haravoi" matto/talja, johon oletat pienoismallin osan pudonneen. Näin se pikkuruinen osa ei imeydy imurin sisuksiin, vaan se jää kiinni siihen sukkahousun muodostamaan eristyskalvoon.

Niinpä sitten menin hakemaan imurini ja marssin imuri perässäni kolisten tulevan vaimoni luokse kysymään, että "olisko sulla hei lainata sukkahousuja"?
Nainen siitä sitten kyselemään, että "mihin sinä minun sukkahousujani tarvitset?"
Vastasin että "no kun nyt on ihan pakko päästä imemään viilliintyneitä osiani, ja siitä hommasta ei ilman imuria tule mitään - sukkahousut auttaa tässä kummasti".

Tuleva vaimoni mykistyi täysin. Menin sitten huoneeseeni imuroimaan sukkahousuineni, ja kappas vain, Sunderlandin osa löytyi!

Kului sitten muutama päivä ja rakentelin aina minkä muun touhun välissä ehdin. Sitten koitti päivä, kun Sunderland oli siinä vaiheessa, että sitä piti päästä maaliruiskulla maalaamaan.
Tein ensin huolelliset esivalmistelut - maalauspaikkani on kellarissa, jossa on betonilattia ja olin tuon lattian taas keran ensin imuroinut. Sitten olin nostanut työpöytäni päälle "spreijauslaatikon" johon ainakin suurimmat maalihuurut ja laskeumat jämähtivät ennenkuin levisivät minun keuhkoihini.

Kaikenlaista ylimääräistä pölyn/lian/karvojen lentelyä on vältettävä silloin kun maalaa pienoismallia maaliruiskulla.
Joten riisuin itseni täysin alastomaksi. Minulla nääs on keskivertohemmoa enemmän sankkaa karvoitusta koivissa, perseessä ja yleensäkin "siellä päin", joten vältin omien karvojeni lentelyn pukemalla koipiini ne aikaisemmin vaimoltani saadut sukkahousut (tosin valkoiset tennissukat jäivät sinne alle). Sitten laitoin päähäni hiusverkon ja naamalleni Rautakauppa Renlundilta hankkimani valkoisen pölysuojan.

Siinä sitten seisoin noissa tamineissa... ja just kun kumarruin lattialta poimimaan maaliruiskun letkua, sillai, että karvainen perseeni karvaisine palleineen osoitti huoneen ovelle päin (seksikkäästi tumman puhuvilla sukkiksilla verhottuina tosin), niin tietenkin vaimoni just silloin kulki siitä ohi...

Yhdessä ollaan kuitenkin tänä päivänäkin...
 
Viimeksi muokattu:

Brode#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa,Kaputt HEC ja puhtaasti taklaavat..
Värkkäilyä..

Oma taustani koottavien suhteen on sama mikä useimmilla,penskana oli lentokoneita ja autoja mitkä sitten tuli valmiiksi tehtyä ja laittaa kirjahyllyyn pölyyntymään.Yhden parhaimmista pienoismalleista minkä muistan,oli 'AMT':n valmistama Chevrolet Camino,vuosimalli taisi olla '58..Sitä tuli ihan maalattuakin serkkupojan kanssa.

Nyt sitten innostuin tällä 'aikuisiällä' ostamaan koottavan rc-auton synttärilahjaksi itselleni (en ilennyt pyytää tuollaista keneltäkään!) ja innostuin todella tuosta kasaamisesta.Sai alkuviikon illat menemään aika nopeasti tuonne puolen yön tietämille ja vielä istut pöydän ääressä,kasaat autoa 'vielä tämä ja sit lopetan'-ajatuksella.(arvatkaapa pitikö tuo ajatusmalli?)
Auto on Tamiyan Ferrari F430 1/10 sähkömoottorilla,ostin sen Unkarista tammikuun lopulla.Hintaa kertyi kaikkine latureineen,akkuineen ja ohjaimineen hieman yli 200€. Nyt sitten mieltä kiehtoo kovasti tuo Tamiyan Ford F-350 High-Lift 4x4 1/10,mutta hintaa taitaa olla ihan kivasti tuolla ja tuon kasaamisen yhteydessä pääsisi/joutuisi maalaamaan sen korin..Saa nähdä raaskiiko ostaa tuon Fordin,ei ole hyllytilaa enää jäljellä tai sitten pitää keskustella tuon paremman puoliskon kanssa hyllyn/vitriinin uudelleen järjestelyistä.. ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös