Onko nimesi (etu+suku) uniikki?

  • 12 869
  • 125

Onko nimesi (etu+suku) uniikki?

  • Kyllä

    Ääniä: 126 42,0%
  • Tuskin

    Ääniä: 22 7,3%
  • Ei

    Ääniä: 152 50,7%

  • Äänestäjiä
    300

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Kolme kaimaa vain vaikka sukunimi on yksi yleisimmistä tässä maassa. Etunimi onkin pikkasen harvinaisempi mutta hyvin seksikäs myös tulevaisuudessa. Toisen nimen kanssa meneekin niin vituiks et toista samaa ei ole.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä ole. Etunimi on semikumma, sukunimikaimoja löyty muistaakseni aikoinaan puhelinluettelosta semmoset kahdeksan sivullista, eli ei oo mikään Mannerheim.

Yksi, joka tähän kysymykseen voisi vastata myöntävästi, on tämä kääpiöräppäri Kapasiteettiyksiköstä. Hänen nimensä on Uniikki. Oletettavasti tuo myös on miehen etu- ja sukunimi yhtaikaa, ei ainakaan muuta tietoa ole vanhoissa Mix-lehdissä tullut vastaan.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Tuskin on täyskaimaa, vaikka etunimeni löytyykin hieman vajaalta 17000 kaimalta, mutta sukunimi vain n. 150 henkilöltä (nykyisenä nimenä).
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Sama sukunimi löytyy noin 300 muulta ja etunimi on Suomen yleisimpiä, mutta voipa tuo uniikki olla siitä huolimatta. Ei ainakaan googlaamalla löydy ketään muuta samannimistä, joten uniikki kunnes toisin todistetaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hauskaa seurata, että lähes jokaisella ketjuun kirjoittavalla on uniikki kombo. Hyvä.

Odottelen tässä vain, että joku sukulaiseni ilmoittaa nickinsä.
 
Ei todellakaan ole. Googleen kun laittaa nimen, niin löytyy semmoiset kolme miljoonaa osumaa. Väestörekisterikeskuksen mukaan sama sukunimi löytyy useilta kymmeniltä tuhansilta ja etunimikin reilusti yli kymmeneltä tuhannelta vuoden 1940 jälkeen syntyneeltä ihmiseltä. Varmaan jokaisesta yli kymmenpäisestä joukkiosta löytyy samanniminen heppu, joten ei tässä nyt hirveän uniikkeja lumihiutaleita olla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Sukunimi löytyy 82 ihmiseltä ja etunimi yli 13 000 ihmiseltä. Yksi täyskaima löytyy, ja hänkin on sukua. Tosin taitaa olla parikymmentä vuotta nuorempi, kun etunimeni tuli muotiin vasta joskus 90-luvun lopulla.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Voisiko joku vastata Orlandon yli vuosi sitten esittämään kysymykseen, eli mistä tämän voi tarkistaa? Absoluuttisen varmuuden kun on saanut niin moni, niin tunnen itseni vähän tyhmäksi, kun en tiedä mistä tämän voi tsekata.

op777
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Ei hitto miten sopiva ketju! Näin just viime yönä unta, jossa kättelin kokonimi kaimaani! Tiedän heitä olevan muutamia Suomessa, en ole kuitenkaan Pekka Virtanen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei ole. Etunimeni on ollut aikoinaan varsin yleinen. Sukunimi ei sekään ole erityisen harvinainen, mutta hyvin kaukana Top 10 -listalta kuitenkin.

Minulla on muutamia täyskaimoja Suomessa, varmaan luokkaa 10 henkilöä. Muutamia sekaannuksiakin on matkan varrella sattunut. Myös nykyisellä asuinpaikkakunnallani sattuu vaikuttamaan yksi täsmälleen samanniminen henkilö. Sukua emme ole. Samannimisyydestä ei ole ilmennyt käytännön haittoja, sillä päivittäiset ympyrämme eivät juuri leikkaa juuri toisiaan.

Joskus on ollut mielessä nimenvaihto ja juuri tuollainen uniikki nimi on ollut ajatuksena. Vaihdosta seuraava paperityö ja kaikenlainen pikkuharmi kuitenkin vituttaa jo ennalta niin, etten ole iljennyt ryhtyä käytännön toimiin. Ja pitkälle aikuiselle iälle vanhalla nimellä on jo päästy.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sukunimi on harvinaisempi ja siitä onkin vuosien varrella ollut monia eri variaatioita, ja puhelimessa joutuukin välillä useampaan otteeseen se tavata.
Jokuset sähköpostit jäänyt tulematta töissä heh.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sukunimi on harvinaisempi ja siitä onkin vuosien varrella ollut monia eri variaatioita, ja puhelimessa joutuukin välillä useampaan otteeseen se tavata.
Jokuset sähköpostit jäänyt tulematta töissä heh.
Tuo on tylsän nimen etu. Mulla sukunimi on sellainen aika yleinen -nen-loppuinen, ja etunimikin hyvin tavallinen. Ei ihan Pekka Virtanen, mutta ei paljon puutukaan. Niin, se etu on se että suomen kielen taitoiselle ihmiselle ei tartte nimeä sanoa kuin kerran ja se kirjoittaa sen oikein pomminvarmasti.
 

Siiklake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uniikki on nimeni. Samalla sukunimellä varustettuja on alle 50. Etunimikään ei ole ollut koskaan muodin huipulla, vaikka niitä löytyykin Suomesta pitkälle yli toistakymmentätuhatta.

Muodikkain miehen etunimihan Suomessa on Juhani, vuodesta 1940 eteenpäin ollut aina vuosikymmenen suosituin nimi. Muodikkain naisen etunimi taas on Maria.
Korhonen taas on suosituin sukunimi, Virtasen ollessa kuitenkin lähes tappituntumalla. Ero on alle 200 henkilöä.

Nimimuodin huipulla ovat siis Juhani ja Maria Korhonen.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Täyskaimoja löytyy ilmeisesti kaksi kappaletta. Kumpikaan näistä ei asu edes samassa maakunnassa, mutta jännän sattuman kautta olen kuitenkin jo "törmännyt" toiseen heistä.

Tämä sattumus tapahtui viime syksynä, kun otin auton koeajoon eräästä liikkeestä, jolla on toimipisteitä eri puolilla maata. Jos en olisi huomauttanut asiasta, niin olisin voinut vaikka yrittää varastaa upouuden esittelyauton iisalmelaisen täyskaimani piikkiin, joka on myös ilmeisesti kyseisen lafkan asiakas. Mutta olin toki rehellinen ja myyjän tarkistuttaessa osoite- ym. tietoja totesin heti, että nyt ei ole ollenkaan minusta kyse.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Olen täysin uniikki.

Samalla sukunimellä varustettuja on noin 10kpl.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Minulla on ns. hatusta vedetty sukunimi, jota olen kantanut vasta seitsemisen vuotta. Vajaat pari viikkoa minun jälkeeni nimen sai käyttöönsä toinenkin henkilö, avioliiton kautta. Nimeni on siis uniikki. Koska olen syöpähoitojen seurauksena ns. tuhkamuna, nimen esiintyminen historian lehdillä jäänee lyhykäiseksi.

Nimimerkistä Sanainen arkku en ole varma, mutta luulen ettei se ole uniikki.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Nimimuodin huipulla ovat siis Juhani ja Maria Korhonen.

Väittäisin, että ainakin Juhani on suurimmaksi osaksi toinen tai kolmas nimi, luultavasti myös Maria. Omastakin ikäluokasta löytyy pirusti jätkiä, joilla Juhani on toinen tai kolmas nimi, eka nimenä Juhania käyttäviä en tunne yhtään. Joten miehissä varmaan ainakin Juha, Pekka ja Jari Virtaset ja Korhoset ovat yleisimpiä.

Oma etunimeni ei ole kovinkaan yleinen mutta eipä harvinaisuuskaan. Samaa sukunimeä täällä Kainuussa varsinkin on pirusti ja ainakin kaksi omanikäistä kaimaa tiedän. En kuitenkaan ole Heikkinen tai Piirainen, vaikka jossain päin Kainuuta onkin sanonta: "Helevetti puolillaan Heikkisiä, toinen puoli Piiraisia."
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Harvinaisen uniikki tapaus.

Sukunimikaimoja löytyy tietääkseni Suomesta 4, maailmalta 1.

EDIT: Unohdin, että äitini taisi eron jälkeen pitää nimensä entisellään, eli 5 kpl Suomessa.

Vielä oleellisemmin unohdin esikoiseni kokonaan, jolloin luku nousee kuuteen. Väestörekisterikeskuksen mukaan 6 pitää paikkansa, tosin vielä lisäksi pitäisi olla se yksi ulkomailla asusteleva...

No vähissä ovat, ennen kuin loppuvat. Enivei.
 
Viimeksi muokattu:

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Etunimeni on virallisesti kaksiosainen eli väliviivalla muotoa Matti-Esko (ei kylläkään tämä). Mestiksessä kiekkoili aikanaan kaveri, jolla etunimen ensimmäinen osa ja sukunimi olivat samat, eli jos minä olisin "Matti-Esko Hytönen" niin tämä kaveri oli "Matti Hytönen".

Tämän lähempää osumaa ei ole löytynyt ja uskoisin että koko nimi on täysin uniikki, sillä tuo kaksiosainen etunimeni ei ole ihan kaikista yleisin kombinaatio. Sukunimikaimoja löytyy noin 2000.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olen uniikki, eli ainoa lajiani. Pikkuserkkuni on lähinnä omaa nimeäni, koska vaikka hänet on Juhaniksi ristitty, niin Jussiksi häntä kutsutaan (joka siis on nimeni). Tästä johtuen sitten saan kohtuullisen usein soittoja, jossa pyydetään maalaamaan taloa. Sukunimeni on käytössä 63 elossa olevalla henkilöllä, joista 10 kuuluu omaan ydinperheeseeni (isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset ja heidän puolisonsa sekä sisarusten lapset).
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Etunimikaimoja: alle 1900
Sukunimikaimoja: yli 5400
Kokonimikaimoja: Tietääkseni ei silti yhtään

Täältä voi tarkastella. Linkki vie Väestörekisterikeskuksen sivulle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On nimeni on ihan vitun uniikki!

Nimeni on Jeesus-Lucifer Saatana Jumalanpoika Hitler-Stalin.

(nimi muutettu)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Etu- tai sukunimeni ei ole Uniikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös