Onko nimesi (etu+suku) uniikki?

  • 12 869
  • 125

Onko nimesi (etu+suku) uniikki?

  • Kyllä

    Ääniä: 126 42,0%
  • Tuskin

    Ääniä: 22 7,3%
  • Ei

    Ääniä: 152 50,7%

  • Äänestäjiä
    300

jeani

Jäsen
Tätä ketjua kun lukee, niin hämmästyttää tuo uniikkinimien määrä. Tai sitten kaikki valehtelee. Eikö Jatkoaikaan muka kirjoita yhtään Virtasta, Korhosta, Lahtista tai Järvistä? Mitä te oikein olette nimeltänne? Mäystintöyräitä, Radanvierivatukoita, Purppurapyöriäisiä?

Minä luulin, että olisi ollut enemmänkin. Oma nimikin on uniikki. Etunimi hyvin yleinen, mutta samalla sukunimellä on varustettu max kolmekymmentä henkilöä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Saman etunimen omaa 5 000 ihmistä Suomessa lisäkseni.
Saman sukunimen omaa 50 ihmistä Suomessa lisäkseni.
Nimeni on täysin uniikki.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kyllä. Sukunimi on sellainen, jota ei taida kovin paljoa maailmassa olla, eikä etunimikään ole mikään ihan normaalein. Olen kuitenkin varsin tyytyväinen nimeeni. Veikkaan että yhtään täydellistä nimikaimaa minulle ei löydy.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Meikäläisen sukunimisiä on n. 2000 Suomessa, ja kokonimeltä samoja viitisen.

Mun sukunimi muuten löytyy viime lauantain Fingerporista, kun lähetin sen jutun Jarlalle.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei ole, samalla paikkakunnalla (väkiluku 20 000) asuu täysin saman niminen henkilö, eli myös toinen nimi on sama. Siitä onkin saanut kärsiä mm. turhien puhelujen johdosta.

Mainittakoon vielä, että sukunimeni ei ole -nen päätteinen, eikä myöskään hirveän yleinen. Etunimikään ei ole sieltä yleisimmästä päästä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tätä ketjua kun lukee, niin hämmästyttää tuo uniikkinimien määrä. Tai sitten kaikki valehtelee. Eikö Jatkoaikaan muka kirjoita yhtään Virtasta, Korhosta, Lahtista tai Järvistä? Mitä te oikein olette nimeltänne? Mäystintöyräitä, Radanvierivatukoita, Purppurapyöriäisiä?

Ehkä ihmisiä kiinnostaa enemmän kertoa se, että nimi on uniikki kuin se, että on Virtanen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
No Luojan kiitos on muitakin samannimisiä. Olisihan se näin nettiaikana aika karmeaa, jos olisi ainoa *etunimi* *sukunimi* eli Google löytää aina juuri sinut. Sukunimikaimoja löytyy enimmäkseen Pohjanmaalta, tosin ihme kyllä, koska en mielelläni edes kuse siihen suuntaan, ja etunimi on sellainen joita löytyi aikanaan 4-5 per ala-asteluokka. Silti tykkään kokonaisuudesta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mitä te oikein olette nimeltänne? Mäystintöyräitä, Radanvierivatukoita, Purppurapyöriäisiä?

Ei uniikin nimen tarvitse välttämättä koostua monesta osasta. Oma nimeni on esimerkiksi alle 10 kirjaimen pituinen ja se sisältää etu- ja sukunimen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oma nimeni on esimerkiksi alle 10 kirjaimen pituinen ja se sisältää etu- ja sukunimen.

Joskus mietin että olisi kätevää olla vaikkapa Bo Ek. Olisi nopea ja näppärä aina kirjoittaa nimmari kuitteihin ym. eikä olisi koskaan vaikeuksia saada nimeä mahtumaan näihin helvetin pieniin kilpailukuponkeihin yms.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joskus mietin että olisi kätevää olla vaikkapa Bo Ek. Olisi nopea ja näppärä aina kirjoittaa nimmari kuitteihin ym. eikä olisi koskaan vaikeuksia saada nimeä mahtumaan näihin helvetin pieniin kilpailukuponkeihin yms.
Mulla on etunimessä viisi kirjainta, sukunimessä kahdeksan. Aika usein joutuu laittamaan pelkät nimikirjaimet, vaikkei käsialanikaan ole erityisen suurta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen lähes aina joutunut kertomaan nimeni kirjain kirjaimelta, niin Suomessa kuin ulkomailla. Vaikka lausuisin sen kuinka hyvin ja selkeästi tahansa, se väännetään aina ihan eri muotoon. Molemmat nimeni ovat aiheuttaneet hämmennystä, mutta kenties eniten hämmennystä ja ihmettelyä on aiheuttanut sukunimeni.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Väestörekisterikeskuksen mukaan sama sukunimi kuin itselläni, löytyy 39 elossa olevalta henkilöltä. Etunimeni sen sijaan oli syntymävuotenani yleisin poikien etunimi. Yhdistelmä on mitä todennäköisimmin uniikki - en tosin tiedä, mistä sen voisi varmistaa. Laskelmieni mukaan tunnen 11 noista 39:stä sekä tiedän muutaman nimeltä; joskaan en ole varma, ovatko kaikki enää hengissä.

Saman etunimen omaavia tunnen niinikään 11, mutta kellään heistä ei ole sama sukunimi.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Olen aikalailla 100% varmuudella ainoa tässä maailmassa joka tätä nimeä kantaa, täyskaimaa ei löydy, en usko että edes ulkomailta. Sen verran suomalainen nimiyhdistelmä kuitenkin. Etunimen kanssani kyllä jakaa tässäkin maassa helvetin moni, sukunimeä ei monikaan. Pitäisikin tarkistaa mikä on nykytilanne, onhan tuossa monttubileitäkin ollut.
 
Viimeksi muokattu:

TehoTon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New York Rangers
Sukunimeni on kohtalaisen yleinen, ja sama etunimi kuin minulla on noin 9 000 muulla henkilöllä. Periaatteessa en tunne yhtään täyskaimaa, yhden tiedän ja tämä kyseinen kaveri kiekkoilee SM-liigassa. Uskon että saman etu- ja sukunimen omaavia löytyy useampiakin.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Etunimellä on voitettu olympiakultaa useassa eri lajissa ja sukunimellä melkein rallin maailmanmestaruus :)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etunimeni on todella yleinen ja sukunimi vielä yleisempi. Täyskaimoja on todella paljon ja yksi kohtuullisen kova takavuosien kiekkoilijakin sieltä löytyy ja muutama muu semitunnettu tyyppi. Silloin tällöin on tullut sähköpostia väärälle tyypille ja kaksi täsmälleen samannimistä olen tavannut, joista toisen ihan pikaisesti ja toisen kanssa tulikin notkuttua baarissa aamupuolelle.

Ja toinen nimikin on sellainen, että takuuvarmasti on muutama, jolla sekin vielä natsaa.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Etunimeni nyt ei ole erityisen yleinen, mutta kuitenkin yli 10 000 ihmisellä se on jonain etunimenään ja vielä useammalla on sama sukunimi kuin minulla. Täyskaimojakin löytyy useampia pelkästään asuinpaikkakunnaltani.
 

Lohipoika

Jäsen
Etunimeni on melko yleinen, mutta sukunimeni kohtalaisen harvinainen.

Ainakin kaksi täyskaimaa löytyy siitä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Veikkaisin, että 5-10 samannimistä löytyy tästä maasta. Eniron haulla löytyi 5 ja Facebookista 4. Etunimi on peruskauraa, mutta sukunimi hieman harvinaisempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös