Työtä käskettyä. Livetuloksien arkistosta löytyy menneiden mm-kisojen lopputulemat ja mikäli niitä tutkii...
Niin, tuohan oli sinun valitsema tapa tutkia asiaa ja jälleen kerran hyvin tarkoitushakuinen.
Työtä käskettyä. Livetuloksien arkistosta löytyy menneiden mm-kisojen lopputulemat ja mikäli niitä tutkii...
Niin, tuohan oli sinun valitsema tapa tutkia asiaa ja jälleen kerran hyvin tarkoitushakuinen.
Koska jokerit tuskin tulee uusissa ympyröissä tuottavaksi tuotteeksi, niin voidaan kait olettaa, että saman verran ylijäämärahaa olisi löytynyt kummallekin joukkueelle. Kun tämä pidetään mielessä, niin kumpi olisi ihan aidosti ollut Suomikiekolle parempi? Saada sama raha pumpattua meidän systeemiin pienemmällä infralla, kuin maan suurimmalla?
Viasatko teki sopimuksen vain ja ainoastaan jokereiden peleistä? Vai näyttävätkö muitakin pelejä ko. liigasta?
Nyt en alkuunkaan ymmärrä, mitä haet takaa. Avaa vähän lisää.
...Onko muka jokin yllätys, ettei KHL kiinnosta Suomessa yhtä paljon kuin SM-liiga?
...voi hyvinkin olla, että kolmen vuoden päästä, kun tämä uusi sopimus päättyy, KHL-Jokereiden mediaoikeuksien arvo on ihan toisella tasolla kuin nyt.
Ammattilaisjääkiekko yrittää Suomessakin olla jollain tasolla liiketoimintaa, joten luonnollisesti kaikki osapuolet ajavat omaa etuaan - Jokerit ja liigaseurat ovat nyt kilpailijoita.
Minä ainakin sanoisin omistajana jollekin pelaajia hankkivalle hessulle että mitä vitun leikkikoulua tässä pyöritetään, sä et hanki meidän joukkuen loukkaantuneelle pelaaajalle korvaajaa Jokereista koska oot vihainen kun ne lähti toiseen sarjaan. Oman joukkueen etu nyt pitäisi olla tietysti etusijalla eikä mikään helvetin yhteinen liigaseurojen etu. Varsinkaan kun mennyt mikä mennyt.
Sulla on outo käsitys seuran edusta.
Ai, luulin että niillä ketkä kantavat vanhaa kaunaa joka ei hyödytä mitenkään, mahdollisesti estää seuraa toimimasta sen parhaan edun mukaan ja lähinnä tarkoituksena on "kosto". Kyllä mä tietysti omassa elämässä tälläisen toiminnan ymmärrän mutta työelämässä en katsoisi pätkääkään.
Ai, luulin että niillä ketkä kantavat vanhaa kaunaa joka ei hyödytä mitenkään, mahdollisesti estää seuraa toimimasta sen parhaan edun mukaan ja lähinnä tarkoituksena on "kosto". Kyllä mä tietysti omassa elämässä tälläisen toiminnan ymmärrän mutta työelämässä en katsoisi pätkääkään.
Kaunaa on varmasti puolin ja toisin myöskin, mutta me olemme erimielisiä siitä, mikä kaunan osuus on tässä kokonaiskuviossa. Kyseessä on täysin looginen seuraus siitä, että Liiga on osakeyhtiö, seurat sen osakkaita ja niillä on yhteinen intressi pyrkiä estämään kilpailevan kiekkoliigan pyrkyä markkinoilleen.
Liiga on kokonaisuus ja käsittääkseni seurat tekevät tällaiset ratkaisut yhdessä ja enemmistön näkemyksen mukaan. Jokainen seura on sitoutunut toimintamalliin.
Mä en saanut vastausta tuossa mainitussa toisessa ketjussa, mutta miksi lainadiilit, miksei yhteistyö? Ideana siis nostaa junioreita A-junnuista Mestiksen ja Liigan kautta kohti isompia kuvioita kuten Jokereita tai NHL:ää, kuten nyt vaikka Salminen-HPK-tyyli. Jos huhutunlainen blokaadi toteutuisi, se varmasti estäisi myös tällaisen yhteistyön Jokereiden ja jonkun liigaseuran välillä, eikö?
...
Eikä mikään tämän kaltainen yhteisö tai enemmistö estä palkkaamasta jos siltä tuntuu. Ei näiden lakien puitteissa.
Salminen-HPK-case on varmasti ihan mukava, mutta minun nähdäkseni vaikkapa Porin Ässien tehtävä ei ole tehdä yhteistyötä jonkun toisen joukkueen nuorten pelaajien kehittämisessä, vaan kasvattaa omia nuoria pelaajiaan. Joita sivumennen sanoen on viimeisinä vuosina tullut ihan hienojakin pelimiehiä.
Saas kattoa pysyykö Kummola tässäkin kohdassa hiljaa kun mies on pysynyt oudon hiljaa tuosta Jokerien vedonlyöntifirman kanssa tekemästä sopimuksestakin. Huhuja on kuulunut ettei seuroissa ole katsottu sitä meinaan kauhean hyvällä.