Tässä ollaan tämän keskustelun ytimessä. Ne nimimerkit, jotka perustelevat väitteitään ihan kiistattomilla faktoilla, leimataan joksikin läpändeeruksen heittäjäksi tai trolliksi..
Olet heittänyt tänne kyllä faktoja perustelemaan väitettäsi, että Liiga on nykyisin pelkkä homehtunut kaljaliiga, mutta mielestäni nuo heittämäsi faktat eivät todista mitään mistään. Ensin vertaat nykyliigaa lähes 20 vuotta sitten olleeseen tilanteeseen, jolloin kiekkomaailma oli hyvin erilainen kuin nyt. Tämän vuoksi mielestäni tällainen vertaus on typerää.
Toinen perusteesi, Liigasta lähtee khlään joka vuosi niinjaniin monta laatupelaajaa, eikä kukaan tule täyttämään heidän jättämiään saappaita. Minä sanon tähän että tuleepas. Jos joka vuosi kerran nimekkäitä pelaajia lähtee Liigasta pois niin jostainhan niiden on tänne tultavakin. Meillä on nykyisin sen verran hyvä valmennus, että uusia hyviä pelaajia voidaan kasvattaa itse. Myöskin ulkomaalaisvahvistukset ovat nykyjään paria floppia/vuosi lukuunottamatta hyviä pelimiehiä. Jotain tässä puuhasteluliigassa on siis tehty oikeinkin.
Kun tuo ylläoleva ei sinulle sitten riittänyt, niin piti alkaa pelaajien ikää katsomaan. Liiga onkin nyt sellainen pappasarja, että sen on pakko romahtaa joskus. Varmasti pelaajat ovat vanhempia, mutta niin on pelaajien urakin pidentynyt ajan mittaan. Ennen muinoin pelaaja oli parhaimmillaan siinä 28 vuotiaana, nykyisin siinä 32-33 vuotiaana. On siis ihan ymmärrettävää, että top 10 pörsseistä löytyy näitä yli 33 vuotiaita pappojakin. Eliteprospectin sivuilta kävin pikaisesti katselemassa, niin Liigan ja khln joukkueiden keski-iät on muuten hyvin samankaltaisia.
Eli lyhyesti, faktaa olet kyllä lyönyt pöytään, se vaan ei todista ainakaan minulle yhtään mitään.