Hols Nilgerssön
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 1992-1993 JyP HT, no smoking team
Neutraali ei, eikä ole tarkoitus sellaista myöskään hankkia. Kuulun kirkkoon mutta en usko Jumalaan.
Itse erosin kirkosta ihan jo siksi, että veivät reilu 300 euroa vuodessa palkoistani.Olen siis ateisti, joka mielellään viettää uskonnolliset vapaat ja "juhlii"uskonnolliset juhlat. Nautin myös täysin rinnoin sunnuntain tuplapalkasta erityisesti siksi, että se on viikon helpoin työpäivä.
Vihkiraamattu ja exvaimon rippiraamattu täältä löytyy. Vilkaisin tuota vihkiraamattua ja näköjään se on joskus aiemminkin avattu, kun siitä löytyi papin allekirjoittamana tiedot vanhemman tyttären ristiäisistä. Exältä ainakin turha kysyä haluaisiko noita kun nykyään kutsuu Jumalaa sillä a-kirjaimella alkavalla nimellä.
Tuttu neuvo näihin hommiin on, että lukee ensin Uuden testamentin. Vanhasta kun aloittaa ja pääsee sukupuihin, sekä muihin maailman pisimpiin kuiviin listoihin, niin siinä jää helposti koko opus kesken. Ei ole mikään helppo luettava.Kaksi saatua ja yksi ostettu taitaa olla. Tämän vuoden tavoite itse asiassa lukea kannesta kanteen. Aika alussa olen vasta ja jonkin verran takkuista ollut.
Hallustani löytyy Raamattu suomeksi, sekä sivumennen todeten, myös englanninkielinen ynnä arabiankielisen Koraani. Jälkimmäiseen en tiukan tulkinnan mukaan saisi edes koskea, kun en ole muslimi.
By the way, hassu kysely internetissä. Kyllä ihan joka kodissa jossa on jatkoaika.com löytyy myös Raamattu. Luulenpa, että myös Koraani.
Sen verran tarkistin, ettei se vihkiraamattu ainakaan kirjahyllyssä ole. Missä lienee, ei paljon kiinnosta. Toki siitä voisi saada apua nukahtamisongelmaan. Lukioaikana tuli joskus illalla nukkumaan mennessä luettua kokeisiin ja uskonnonkirjalla sai varmasti unet. Kokeesta tuli sitten mitä tuli.
Uusi testamentti ja katekismus löytyy kun joku löi semmoisen kouraani jossain kohtaa. Enpä sitä roskikseenkaan ole tainnut heittää. Ateistiksi silti itseni kategorisoin.Ilmeisen vähän ateisteja tällä palstalla. Yllätyin. En siis omista raamattua, eikä vaimokaan omista, sillä hän opettaa lapsille evoluutioteoriasta koulussa.
Bismillaahir rahmaanir rahiim, hyvä palstaveli. Painettu ja virallinen arabiankielinen Koraani on siten pyhä muslimeille, että monissa arabimaissa se ei saa olla kaupassa esillä vapaasti. Myytävänä olevaa pyhää kirjaa voidaan kuitenkin pitää näytillä esimerkiksi lukitussa vitriinissä. Sieltä sen saa ostettavakseen, jos kysyjä voi osoittaa olevansa muslimi.Kuinka muslimiksi voi kääntyä, jos koraaniin ei saa koskea?
By the way, hassu kysely internetissä. Kyllä ihan joka kodissa jossa on jatkoaika.com löytyy myös Raamattu. Luulenpa, että myös Koraani.