Onko kodissasi Raamattua?

  • 2 033
  • 48

Onko Kodissasi Raamattua?

  • Kyllä. Saatu.

    Ääniä: 45 57,0%
  • Kyllä. Ostettu.

    Ääniä: 4 5,1%
  • Kyllä. Varastettu.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ei. Raamattuni varastettiin.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ei. Pitäisiköhän hankkia?

    Ääniä: 4 5,1%
  • Ei. Meille ei moista julkaisua tuoda!

    Ääniä: 21 26,6%
  • Ja seitsemäntenä päivänä Polli sai keksin.

    Ääniä: 5 6,3%

  • Äänestäjiä
    79

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei enää, aikanaan revittiin yhdessä tapahtumassa. Musta raamattu tosin löytyy!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Löytyy vihkiraamattu jostain pölyttymästä. En ole avannut kertaakaan. Se kertokoon jotain uskoni tasosta (olen ateisti ja tapakristitty).


E
Komento takaisin. Menimne maistraatissa naimisiin eikä sieltä edes saa koko raamattua. Siis jos sitä ei erikseen ano ja hae seurakunnalta. Kotona on kyllä jossain joku raamattu, mistä sitten lie ikinä tullutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hallustani löytyy Raamattu suomeksi, sekä sivumennen todeten, myös englanninkielinen ynnä arabiankielisen Koraani. Jälkimmäiseen en tiukan tulkinnan mukaan saisi edes koskea, kun en ole muslimi.

Raamattuni on tavallaan ”varastettu”, tai oikeammin sattumalta haltuun saatu. En vain ole palauttanut sitä omistajalleen. Kyseessä on ex-naisystäväni ja hänen ex-aviomiehensä vihkiraamattu, joka jäi autotalliini vahingossa. Tarjosin nimittäin eksälle autotalliani joidenkin huonekalujen väliaikaisvarastoksi. Sinne johonkin hyllyyn oli jäänyt irtonaisena esineenä tuo vihkiraamattu. Suhteen jo päätyttyä ja huonekalujen palauduttua omistajalleen kyselin, että haluaisiko tämä mahdollisesti ex-avioliittonsa vakuudeksi annetun vihkiraamatun takaisin. Ei kelvannut, ”ei saatana missään tapauksessa”. Tuolla se nyt nököttää autotallissa muurahaismyrkyn ja maalipurkin vieressä odottamassa, josko uskonasiat muljahtaisivat mieleen vaikka renkaanvaihdon tiimellyksessä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Oma vihkiraamattu löytyy.

5-vuotias tyttöni jaksaa tutkia sitä silloin tällöin vaikka siinä ei käsittääkseni ole kuvia eikä hän osaa lukea. Kiehtova kirja ilmeisesti.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Omistan riparilta saadun raamatun, mutta se taitaa olla mutsilla jossain varastossa keräämässä pölyä. Kodistani ei siis löydy raamattua.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen siviilisäädyltäni eronnut, mutta tuo vihkiraamattu löytyy jostain kaapin uumenista tai kellarista. Voi olla, että häviää seuraavassa muutossa.

Tarkennus: häviää lähinnä, koska ”vihki-”, eihän tuon sisältö mitään etovaa ole.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Ei ole, mutten menisi tolaltani vaikka hyllyssä olisikin. Seuraavaan muuttoon tuskin ottaisin painolastiksi ja ostaisin sitten joskus uuden jos mieli tekisi. Joten äänestysvaihtoehdoista lähimpänä: Ei. Pitäisiköhän hankkia? Ja vastaan heti, että ei, sillä turha haalia tavaraa liikaa kun painaa muutoissa. Kumminkin tulee muuteltua parin vuoden välein.
 

Glove

Jäsen
Vihkiraamattu voi olla jossain purkamattomien muuttolaatikoiden pohjalla lojumassa. Kertaakaan en sitä ole avannut vaikka se talouteen tulikin 25 vuotta sitten. Enkä edes varmuudella tiedä, onko se minulla vai exällä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllä, omistan Raamatun. Tarvitsin sitä läntisen teologian sivuaineopintoihini ja kerran olen lukenut melkein kaikki sen osat läpi (paitsi Aikakirjat ja Kuninkaiden kirjat).
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vihkiraamattu ja exvaimon rippiraamattu täältä löytyy. Vilkaisin tuota vihkiraamattua ja näköjään se on joskus aiemminkin avattu, kun siitä löytyi papin allekirjoittamana tiedot vanhemman tyttären ristiäisistä. Exältä ainakin turha kysyä haluaisiko noita kun nykyään kutsuu Jumalaa sillä a-kirjaimella alkavalla nimellä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ilmeisen vähän ateisteja tällä palstalla. Yllätyin. En siis omista raamattua, eikä vaimokaan omista, sillä hän opettaa lapsille evoluutioteoriasta koulussa.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Ilmeisen vähän ateisteja tällä palstalla. Yllätyin. En siis omista raamattua, eikä vaimokaan omista, sillä hän opettaa lapsille evoluutioteoriasta koulussa.

Tuohon boldattuun toteaisin, että eihän nuo sulje toisiaan pois. Toki tulkinnasta riippuen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ilmeisen vähän ateisteja tällä palstalla. Yllätyin. En siis omista raamattua, eikä vaimokaan omista, sillä hän opettaa lapsille evoluutioteoriasta koulussa.

Ei se Raamatun omistaminen tarkoita sitä, että uskoisi Jumalaan. Itse olen agnostikko, mutta olen kiinnostunut maailman uskonnoista.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaksi saatua ja yksi ostettu taitaa olla. Tämän vuoden tavoite itse asiassa lukea kannesta kanteen. Aika alussa olen vasta ja jonkin verran takkuista ollut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei kai raamatun omistamisella mitään tekemistä uskon asioiden kanssa tarvi olla. Tärkeä osa kulttuurihistoriaa se toki on ja jotkut sitten ottavat sen jututkin uskon asioina. Mulla ei tällä hetkellä raamattua ole, enkä sitä kyllä mihinkään myös tarvi.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eivät toki, mutta biologit varmaan harvemmin obat uskovaisia.

Tämä esimerkki on 2000-luvun alusta, mutta minun yläasteen biologian opettajalla oli aikamoisia vaikeuksia opettaa evoluutioteoriaa. En nyt tarkkaan muista, että opettiko hän laisinkaan sitä meille.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Serkkuni on biologi ja kyllä hänellä ihan kirkkohäät ainakin oli.
 

Glove

Jäsen
Sen verran tarkistin, ettei se vihkiraamattu ainakaan kirjahyllyssä ole. Missä lienee, ei paljon kiinnosta. Toki siitä voisi saada apua nukahtamisongelmaan. Lukioaikana tuli joskus illalla nukkumaan mennessä luettua kokeisiin ja uskonnonkirjalla sai varmasti unet. Kokeesta tuli sitten mitä tuli.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Huomatuani tämän ketjun mun piti tulla kirjottaan että juu, löytyy. Ne mikkä on lyäty lapaan kun oon menny naimisiin.

Sitten mun piti kertoa että veikkaisin veli @mikko600 omistavan myös kasan näitä satukirjoja, joita hän on vuosien saatossa takavarikoinut uhraamiltaan neitseiltä, repiäkseen niitä jos alkaa kunnolla vituttamaan. Tai sitten käyttääkseen sytykkeenä että saadaan kirkko tai pari palamaan. Perkele. Olisin myös arvannut että Musta Raamattu löytyy Mikon kokoelmista. Olen muuten hyvä ihmistuntija.

Mustaan Raamattuun liittyen muuten yksi pikku juttu vielä. Oon kuullut tarinan jossa Mikko päästi kerran herkässä mielentilassa pari toimittajaa visiteeraamaan dungeonissaan. Nuori toimittajan hupakko, olevinaan kova hevilikka koska diggailee Metallicaa, näki Mikon Mustan Raamatun ja erehtyi kysymään: "Onks toi se kuuluisa Black Album...?"

Tyttöparasta eikä hänen perheestään olla kuultu sen jälkeen.

Voi vittu että mää rakastan uskontoja.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On mulla.

Sitä joskus jonkun verran lueskelinkin. Niin käsittämätöntä julmuuttahan siitä kirjasta löytyy, että siinä ei mitkään koraanit tai mitkään muutkaan kirjat jää milliäkään kakkoseksi.

On siinä myös sitten ihan oikeasti vallan hyvääkin elämänoppia varsinkin uuden testamentin puolella. Mutta eihän sitä kirjaa tietenkään sellaisenaan kukaan aikuisuuden tilassa oleva ihminen tosissaan ota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös