Mua kyllä kummastuttaa jotkut fanit. Esim eilisen murskatappion jälkeen täällä jatkoajassa on monessakin ketjussa ollut seuraavanlaisia kirjoituksia "Ens matsiin en ainakaan tule", "enää en anna tällä kaudella hifkille rahaa enkä käy matseissa", "en halua kannattaa tälläistä seuraa", "hävettää olla hifki fani" jne... Ei mua ainakaan varsinaisesti mitenkään hävetä olla hifki fani, vaan mä oon tosi ylpeä siitä että oon hifki fani. Tietenkin eilinen tappio harmittaa todella paljon. Ainakin mulla heräsi kiinnostus mennä seuraavaan matsiin. Ei se mua haittaa jos joku ei käy matseissa, tai että käy vaan silloin tällöin, mutta vähän kummastuttaa se, että fanittaa joukkuetta vain sen menestyksen mukaan. Siis senkin tavallaan ymmärrän että silloin kiinnostaa käydä matseissa enemmän kun joukkue menestyy. Mä olisin ihan yhtä paljon hifki fani vaikka joukkue pelaisi kakkosdivarissa. Tai jos vaikka joukkue lopetettaisiin, niin ei mikään muu joukkue voisi kymmenen vuoden päästäkään merkitä mulle lähellekkään yhtä paljoa kuin hifki. Tietenkään. Ehkä niille, joille ei joukkue merkitse niin kovinkaan paljoa, tai jotka ei ole henkeen ja vereen jonkun tietyn joukkueen fani tms.
Jos mä leikin tälläisellä hassulla ajatuksella. Jos olisi varmaa, että esim jokerit voittaisi seuraavat kymmenen tai sata mestaruutta peräkkäin, ja siten siis ettei hifki voita, niin kuinka monella hifki fanilla tekisi mieli vaihtaa suosikkijoukkuetta ja alkaa kannattaa jokereita? Siis jos tällöin ei saisi kavereiden kuittailua tai muutakaan vastaavaa, ettei mikään sellainen olisi rasitteena olla vaihtamatta joukkuetta... Ei mulla ainakaan tekisi yhtään mieli vaihtaa joukkuetta silloinkaan. Itseasiassa mä en oikein edes pysty kunnolla käsittämään koko ajatusta... Tai siis tuohon joukkueiden tilalle voisi kukin vaihtaa sen mitä ikinä kannattaakaan.
Hieman asiasta toiseen. Siis kyllähän kriittinen saa olla, ja moittiakkin jos on aihetta siihen, mutta turhaa kitinää ja valitusta mä en oikein ymmärrä. Siis sitä miten jotkut fanit kirjoittelee ja haukkuu jotain, esimerkiksi nyt pelaajavalintoja johonkin tiettyyn matsiin. Kyllä mä ymmärrän että valmentajat ja muut henkilöt joukkueen sisällä tietävät pelaajista ja varsinkin pelaajan sen päivän kunnosta paljon enemmän kuin minä, jotka istun silloin tällöin korkealla katsomossa tai sitten himassa tekstitv.n äärellä. Valmentajahan on ollut kyseisen alan ammattilainen jo vaikka kuinka monta kymmentä vuotta, tuntenut henk.koht monia satoja pelaajia ja nähnyt tuhansia matseja ja tuhansia harjoituksia, ja mä vaan fani joka luulee tietävänsä jostain jotain... Siis esim. valmentajahan on tavannut jonkun kyseisen pelaajan vaikka sata kertaa, ja tietää ja tuntee tarkasti sen henkiset ja fyysiset ja muutkin ominaisuudet, ja vaikkapa sen aamun joukkueen ja kyseisen pelaajan loukkaantumistilanteen, ja pistää sen pelaajan pelaamaan ykkösketjuun tai vaikkapa neloseen. Mut ai niin, mä näin urheiluruudusta kun se pelaaja teki viikko sitten hienon maalin. Vittu se valmentaja on pelle, potkut heti tollaiselle tollolle, täys amatööri!!!