Ikijokeri kirjoitti:Huhujen mukaan kuitenkin Narri-fanit ottivat DDR:n haltuun pari kertaa viime kaudella. Mitenkäs tämä voi olla mahdollista?
BigRedBob kirjoitti:Oma mielipiteeni on, että seisomakatsomot edustavat mennyttä aikaa. Sellaista, johon ei halua palata. Ja pikkukaupunkien junttimeininkiä. Aika monet vuodet on tullut IFK:n kotipeleissä vietettyä, eikä se tunnelma ole kaikkina näinä vuosina koskaan ollut kiinni siitä, että jengi on istumapaikoilla.
Sivuilla tarkoittanet A- sekä C-puolta? C-puoli taitaa olla täysin menetetty peli, sillä ilmeisesti kyseisellä puolella on suurin osa bisenkatsojista, jotka eivät ymmärrettävästi voi kovaa mökää pitää. B2 on kyllä ongelma. Koko katsomosta kaksi rivillistä kavereita, jotka pitävät ääntä. Itse en kehtaisi istua B2:sessa, jos en kannustaisi joukkuetta. Kannustamiseksi en laske 3 sekunnin hyppimistä ja taputusta maalin tullessa. Sääli, ettei näitä äänellisiä faneja riitä kunnolla kahteen katsomonosaan. Itsellä oli tarkoitus jo viime kaudeksi muuttaa B2:seen kausikortti, mutta jäi yhdestä syystä vaihtamatta. Nyt en valitettavasti viitsi ostaa kausikorttia tulevan intin takia.zoz kirjoitti:Asialla on tehtävä jotain.
Sivut on saatava kuntoon ja uutta virtaa B2redsin pyöritykseen. Siis oikeasti.
punasydän kirjoitti:
punasydän kirjoitti:Sivuilla tarkoittanet A- sekä C-puolta? C-puoli taitaa olla täysin menetetty peli, sillä ilmeisesti kyseisellä puolella on suurin osa bisenkatsojista, jotka eivät ymmärrettävästi voi kovaa mökää pitää. B2 on kyllä ongelma. Koko katsomosta kaksi rivillistä kavereita, jotka pitävät ääntä. Itse en kehtaisi istua B2:sessa, jos en kannustaisi joukkuetta. Kannustamiseksi en laske 3 sekunnin hyppimistä ja taputusta maalin tullessa. Sääli, ettei näitä äänellisiä faneja riitä kunnolla kahteen katsomonosaan. Itsellä oli tarkoitus jo viime kaudeksi muuttaa B2:seen kausikortti, mutta jäi yhdestä syystä vaihtamatta. Nyt en valitettavasti viitsi ostaa kausikorttia tulevan intin takia.
Noutaja#9 kirjoitti:Mitä tulee B2:een, itse siellä istuneena ja siis läheltä seurannut menoa jo reilut 10-v täytyy antaa kaikki tunnustus Jonelle, Patelle ja Maxille. He ovat saaneet valtavasti aikaan kuluneina vuosina. Kiitos siitä!
Mitenkään väheksymättä heidän panostaan näinä menneinä vuosina, mutta aika aikansa kutakin. Mielestäni nyt tarvittaisiin uutta verta "johtoon" ja samalla tulisi mahdollisesti uusia ideoita. Kyllähän he ovat yrittäneet kehittää ja onnistuneetkin siinä, mutta kuten totesin, aika aikaansa. Mutta mistä löytää sellainen vetäjä/porukka, joka saa kaikki puhaltamaan yhteen hiileen. Jotenkin tuntuu siltä, että B2-REDS ja Stadin Kingit ovat loppujen lopuksi kaksi aivan eri maailmaa, vaikka molemmat haluavat sitä samaa asiaa eli HIFK:n menestystä. Varmasti molempien ryhmien välillä on yhteistyö halukkuutta ja kehittää toimintaa yhdessä, mutta jossain mättää jotain. Onko iän aiheuttamaa epäluuloa? Monet päälle 3-kymppiset tuntuvat ajattelevan, että eihän noi nuoret osaa mitää. Me ollaan seurattu jo xx-ajan tätä jengiä ja tiedetään se ja se pelaaja. Taas nuoremmat 17-25 vuotiaat ajattelee, että noiden vanhojen fabujen on jo aika väistyä. Eihän ne osaa edes tehdä mitään nykyajan mittapuun mukaan.
Minkälaisia järjestelyitä tämä käytännössä tarkoittaa?Pate 00 kirjoitti:Todellakin kaupungin lupa-asioiden takia fanikatsomon koostumusta ei saatu muutettua vielä tälle kaudelle, toivotaan että asiat saadaan kunnolla järjestykseen ennen seuraavan kauden aloitusta.
Mielestäni ongelmat on syvemmällä, kuin uskommekaan. Nuoret ja potentiaaliset fanit siirtyvät poikkeuksetta Jokeri leiriin, koska he ilmeisesti tarjoavat jotain sellaista mitä tämä tuote ei pysty antamaan. Henkilökohtaisesti minua ärsyttää vielä, kun ilmoilla on sellainen käsitys nuorison keskuudessa, että HIFK on ruotsalainen joukkue, joka on täynnä homoja, jotka pelaa jossain vanhassa ladossa.Pate 00 kirjoitti:IFK-fanien ikärakenne on sitä luokkaa että ongelmat kasvavat vuosi vuodelta kun sama ryhmä ikääntyy - näkyy ihan konkreettisesti jäsenrekisterissäkin, keski-ikä karannut jo kauas kolmenkympin yläpuolelle. 2000-luvulla IFK ei ole saavuttanut niin kirkasta menestystä että uutta nuorisoa alkaisi virtaamaan katsomoihin, vaan eväinä kotikatsomossa on aina vaan samat SM-98 fanittajat.
Ai? Mulla oli sellanen käsitys että polvenkorkusia julleja on ala-aste-luokat pullollaan ja me narrit ollaan vähemmistö. Näin se ainakin silloin kultaisella 80- ja 90-luvulla oli. Tosin me vietiin 90-luku nimiimme, ja sitä nuorta emäntää riitti, sen voin sanoa. Ehkä onneksi Areenalle siirryttäessä nämä ihanaa keke ja hyvä Teemu -tyyppiset tapaukset jäivät pitkälti himaan. Areenan aikana vuonna 2000 Jokerifanit aloittivat oikestaan nollasta. Uusi faniyhdistys, uudet kujeet.Baarimikko kirjoitti:Henkilökohtaisesti minua ärsyttää vielä, kun ilmoilla on sellainen käsitys nuorison keskuudessa, että HIFK on ruotsalainen joukkue, joka on täynnä homoja, jotka pelaa jossain vanhassa ladossa.
Tarkoitan näillä nuorilla juuri 10-15v nuoria, jotka voivat 10-vuoden päästä olla iso osa tätä HIFK:n fanitoimintaa.
scholl kirjoitti:Eiköhän se ole nuorten vanhempien vastuulla se, mitä joukkuetta alkavat kannattaa. Eli minne matseihin nuoria kundeja viedään. Kokoomusta äänestäneillä seuduilla aletaan kannattaa IFK:ta ja lähiöissä Jokereita.
Baarimikko kirjoitti:Mielestäni ongelmat on syvemmällä, kuin uskommekaan. Nuoret ja potentiaaliset fanit siirtyvät poikkeuksetta Jokeri leiriin, koska he ilmeisesti tarjoavat jotain sellaista mitä tämä tuote ei pysty antamaan. Henkilökohtaisesti minua ärsyttää vielä, kun ilmoilla on sellainen käsitys nuorison keskuudessa, että HIFK on ruotsalainen joukkue, joka on täynnä homoja, jotka pelaa jossain vanhassa ladossa.
Tarkoitan näillä nuorilla juuri 10-15v nuoria, jotka voivat 10-vuoden päästä olla iso osa tätä HIFK:n fanitoimintaa.
Gellner kirjoitti:Tuo väite että lähiöläiset kannattavat Jokereita on nykyään mennyttä maailmaa. Itse tiedän monen monta Jokeri-fani, jotka asuvat kantakaupungissa.
scholl kirjoitti:Eiköhän se ole nuorten vanhempien vastuulla se, mitä joukkuetta alkavat kannattaa. Eli minne matseihin nuoria kundeja viedään. Kokoomusta äänestäneillä seuduilla aletaan kannattaa IFK:ta ja lähiöissä Jokereita. Ei sen kummallisempaa tiedettä ole. Jos jossain perheessä hommat menee niin päin persettä kuin Tuomiojilla niin se on sen perheen sisäinen ongelma.
.
breakin kirjoitti:No toihan nyt oli ihan täytttä paskaa. Lätkällä ja Hifkin tai Jokereiden kannattamisella ei pitäisi olla mitään tekemistä politiikan kanssa. En äänestä kokoomuslaisia, en voi sietää niitä, enkä pidä Schollin tyylisistä rikkaiden perheiden rkp/kokoomus pennuista, mutta olen silti aina kannustanut Hifkiä. Urheilu ja politiikka on ihan eri asia ja tulisi pitää erillään toisistaan. No Schollin logiikan mukaan pitäisi kääntyä seuraamaan Jokereita, mutta Jokereiden - kuten myös Hifkin - kannattajakunnassa on ihmisiä, jotka kannattavat eri puolueita - ja hyvä niin. Eiköhän sille lätkäjengin kannattamiselle löydy ihan muita syitä kuin puoluepolitiikka. HIFK ja Jokerit ovat kuitenkin täysin eri tyylisiä joukkueita esimerkiksi pelityyliltään jne. Tietysti Schollin tyyliset kermaperse kokoomuslaiset saavat joskus tuntumaan Ifkin kannattamisen erittäin vittumaiselta, mutta onneksi suurin osa Hifkiä tai Narreja katsovista tulevat otteluihin seuraamaan lätkää ja ymmärtävät jättää puoluepolitiikan muualle.
Sinuna lopettaisin huumeiden käytön.botto kirjoitti:HIFK-faneista ei lähde enää eniten ääntä. Halli on hiljenemässä. Kauden avauksessa narrit on valtaamassa hallia. Jotain on keksittävä. Paniikkinappulaa on painettava. Viestihistoriaa katsellessani ymmärrän yhden syyn miksi halli on hiljenemässä. Porukka puhuu päiväkodeista, ala-asteista, puoluepolitiikasta ja kieliryhmistä. Rehellisesti sanottuna nämä asiat eivät liity mitenkään HIFK-faneihin. Itse oletin että kaikkitietävät hifk-osion kirjoittelijat olisivat heittäneet vastaukset ongelmiin käden käänteessä. On selitelty kaiken maailman ongelmia, mutta itse näen että suurin ongelma on ettei seurassa olla oltu kauhean kiinnostuneita faneista. Jo vuosia on vain sanottu että ääntä lähtee hienosti blaa blaa blaa. Samaan aikaan ilmalan puolella on tehty kovasti töitä jotta kirkkoon saataisiin edes hieman ääntä. Itse esitänkin hyvin abstraktin vastauksen ongelmiin. Ensin on koko hifk perheen kiinnostuttava faneista. Ei hommaa voi enää jättää näiden muutaman liiderin harteille. Nämä herrat ovat tehneet niin monta työtä homman eteen että jonkinlainen elämäntyö- palkinto pitäisi heille antaa. Eli siis herätys hifk-perhe jalat pois pöydältä ja homma kuntoon.
botto kirjoitti:HIFK-faneista ei lähde enää eniten ääntä. Halli on hiljenemässä. Kauden avauksessa narrit on valtaamassa hallia.
Nää on todellakin hyviä! Ja hyvin taas liioitellaan. Ja tuo lainaamasikin kirjoittaja taisi olla ifk-fani?Hextall kirjoitti:Nää on aina hyviä! Hallit haltuun ja olemme punakeltaiset.. 100 narrifania tulevat E1:een ja halli on aina hallussa. 300 IFK-fania Jaffalassa, hirveä Perjantai mökä päällä. Kuulemma mitään ei ikinä kuulunut.
Tuomas kirjoitti:Nyt kauden avaukseen yritettiin saada D-päädystä 400 paikkaa mutta ifk:n toimistolta ilmoitettiin että paikat on mennyt sponsoreille. Ja taas joudutaan E1:een ja E2:een... Ehkä sitten joku toinen kerta päästään sinne D-päätyyn.
Hextall kirjoitti:Kyllä vesi kielellä odottelen ensi kautta ja iän ikuisia väittelyitä teidän apinoiden kanssa.