Onko fitness mielestäsi urheilua?

  • 21 715
  • 168

Onko fitness urheilua?

  • On

    Ääniä: 67 36,6%
  • Ei

    Ääniä: 101 55,2%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 16 8,7%

  • Äänestäjiä
    183

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ilmeisesti jotkut pullistelukisat on taas jossainpäin Suomea käyty, kun facebookit, twitterit ja muut viestinkanavat tunkevat kuvia otsasuonet pullollaan keikistelevistä salimarkoista ja casall-pirkoista rankan solarium-kuurin jälkeen. Nyt on taas lavalla pyörähdetty, tuplahauikset paljastettu tangoissa ja urheiltu oikein urakalla. Enää pitää tietää, että missä se urheilusuoritus oikein oli.
Kirjoittelin itsekin tästä ihmettelyketjuun eilen. Omassa facebookissani on vilkkunut ehkä 5-10 kaverinkaveria jotka eilen kipusivat lavalle. Kaikki vissiin "taviksia", ei siis mitään jo tunnettuja tolppasia, husseja tai mentuloita. Jotenkin mietityttää että miten helposti niihin kisoihin lopulta saa osallistua sääntöjen puolesta, tai kehtaa osallistua. Vaikka kyseessä onkin "muotilaji", niin tuntuu aika huimalta kilpailijamäärältä.

En tiedä olenko tässäkin asiassa yksin mielipiteeni kanssa, mutta en lämpeä kyllä yhtään noiden lavalla seisoskelleiden naisten ulkonäölle. Sporttisuus on kyllä naisessa plussaa, mutta mielestäni tuo menee jo yli. Näyttävät enemmän vinttikoirilta kuin naisilta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä olenko tässäkin asiassa yksin mielipiteeni kanssa, mutta en lämpeä kyllä yhtään noiden lavalla seisoskelleiden naisten ulkonäölle. Sporttisuus on kyllä naisessa plussaa, mutta mielestäni tuo menee jo yli. Näyttävät enemmän vinttikoirilta kuin naisilta.

Et ole ollenkaan. Tämäkin ketju nousi nyt pinnalle, en olekaan vielä kertonut, että minulla oli onni olla kisoissa paikalla viime vuodenvaihteessa eräässä Aasian maassa lomareissulla.

Jos se näyttää sirkukselta telkkarissa, niin se on varsinkin sitä paikan päällä. Ei mitään järjenhiventä touhussa ja sitten oli myös jotain öljyttyjä miehiäkin. Mahtaa olla homopojan unelma tuollainen. Tuli mentyä ihan siksi, kun katukuvassa oli jotain mainoksia ja ainahan pelit kiinnostaa. En mene toiste.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Valitettavaa mutta totta se taitaa olla että fitnessurheilussa (sekä varmasti myös miesten puolella kehonrakennuksessa) on kyse jonkinlaisesta heikosta itsetunnosta, jota paikataan rääkkäämällä itseään oman terveytensä uhalla. Kertoo jotain minusta tästä ajasta että ollaksesi jotenkin hyväksyttävä sun pitää mennä aivan helvetillisen mankelin läpi säkenöimään johonkin lavalla. Voi olla että ymmärrän väärin kokonaan, mutta eihän tuo kyllä tervettä ole että mitä määriä ihminen joutuu kehoaan myrkyttämään että tuossa lajissa on mahdollisuuksia pärjätä.

Urheilu ja liikkuminen on helvetin hyvä asia, mutta silloin jos sulla ei ole itsetunto sen verran balanssissa että sä ymmärrät oman arvosi ihmisenä, vaikka vähän jostain roikkuukin, niin kyllä ollaan valitettavasti aika eksyksissä silloin. Ihminen rupeaa sen ääritimmin vartalon kautta jotenkin silloin ostamaan arvoaan ihmisenä. Tämä on minun näkemys.

Toisaalta omapahan on heidän elämänsä, joten heidän pitää antaa omat valintansa tehdä. Mutta se minusta on väärin, että media nostaa (no ainahan se on nostanut) näitä kroppansa ihan äärimmilleen treenanneita ihmisiä ja rupeaa luomaan semmoista kuvaa, että tämmöinen sun pitää olla jotta jotenkin kelpaat ihmisenä. Teini-ikäisillehän tuota suunnataan ja se on kyllä ihan myrkkyä sen ikäisten ihmisten herkässä elämänvaiheessa.

Kirjoittaja ei itse ole mikään läski sohvaperuna, vaan säännöllisesti liikuntaa harrastava normaalipainoinen mies.

Niin ja minusta on tosi hyvä että esimerkiksi tämä Hussi oli kierrellyt jossain kouluissa puhumassa omasta heikosta itsetunnostaan joka liittyi juuri noihin asioihin josta tuossa kirjoittelin. Ihmisen pitää itse ymmärtää mistä se todellinen ihmisarvo tulee.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Valitettavaa mutta totta se taitaa olla että fitnessurheilussa (sekä varmasti myös miesten puolella kehonrakennuksessa) on kyse jonkinlaisesta heikosta itsetunnosta, jota paikataan rääkkäämällä itseään oman terveytensä uhalla. Kertoo jotain minusta tästä ajasta että ollaksesi jotenkin hyväksyttävä sun pitää mennä aivan helvetillisen mankelin läpi säkenöimään johonkin lavalla...

Mitä kehonrakennukseen tulee, niin mielestäni on aina helvetin hauska paradoksi tuossa, kun salilla katsoo näitä tyyppejä ja ovat silminnähden innoissaan, että nyt on niin upeaa settiä, kun hartiat ja olkapäät pumpissa ja suoni sykkii.

Sitten itse siitä vierestä arvioi näiden kaverien kukkakaali-ihoa, joka on liian roinaamisen seurauksena syntynyt ja monilla kavereista on vielä sellainen porsaan naama jo valmiiksi...

Kahdeskankymppinen 60-luvulla kehonrakennusta Helsingissä harrastanut salimme legenda sen sanoi: tuolla lihasmäärällä 99% naisista sanoo kiitos ei, mutta sitten se yksi prosentti tykkää niin maan perkeleesti. Epäilemättä totta.
 

Jeffrey

Jäsen
Paljon näistä asioista olen tälläkin forumilla aikaisemminkin kirjoitellut. Itse olen treenannut enempi tai vähempi koko ikäni, ja salilla sellainen viimeinen 14 -vuotta on tullut enempi tai vähempi heiluttua. Joskus sitä on ollut jopa siinä kunnossa, että joku ihan fiksukin ihminen on epäillyt aineiden käyttäjäksi, mutta mitään kreatiinia vahvempaa en ole ikinä käyttänyt. Väitän siis, että minulla on joku perspektiivi asioihin kirjoitella.

Salilla käyminen on helvetin epäkiitollinen laji. Aina jostain kiikastaa, ja kun enempi käy, niin ei enää pysty olla käymättä ilman että kroppa tulee erittäin kipeäksi. Se mikä tuntuu täällä olevan kovasti vallallaan, että fitness urheilijoilla olisi kaikilla huono omatunto, on kovasti vinksahtanut käsitys. Moni heistä on ihmisenä sellainen, että he menevät helposti ääripäästä ääripäähän, eikä pysty ottamaan sitä kultaista keskitietä. Joku toinen taas ihastuu suuriin painoihin, ja kolmas siihen että kiistatta saa enemmän naisia, tai miksei myös miehiä.

Mutta onhan se totta, että päälle todella kova laji. Pidän itseäni melko tasaisena ihmisenä, vaikka netissä ja myös tosielämässä tykkäänkin provoilla välillä aiheesta ja välillä aiheetta. Itse lopetin esimerkiksi jossain vaiheessa treenin jälkeen peiliin katsomisen. Monella salillahan suihkutilojen vieressä tai vessoissa on peilejä, ja näissä tiloissa tulee helposti vierailtua treenin jälkeen. Syy kuitenkin tähän miksi sen lopetin oli se, että alkoi käymään päälle se mikä ero oli siinä treenin jälkeisessä peilikuvassa esimerkiksi seuraavan aamun peilikuvaan, kun aamupesulla oli kaikki se pumppi kadonnut. Samoin olen lopettanut kaikki diettaukset. Diettaaminen ja varsinkin sellainen oikeaoppinen on todella hankalaa tehdä siten, että se lihasmassa säilyisi edes suurilta osilta. Toki pyrin pitämään keskivartalon siinä kunnossa, että paidan kehtaa rannalla pois ottaa, mutta thäts it. Diettien ongelma on se, että tulet ensin laihaksi, mutta sitten kun lihaksista katoaa nesteet ja pyöreys, muutut laihaksi läskiksi. Ja fitness lajien ongelma on se, että tässä vaiheessa moni diettaa lisää entisestään, vaikka oikeaoppisesti pitäisi tehostaa ruokavaliota ja treenata entistä kovempaa.

Fitness lajit ovat siis rankkoja päälle, mutta oikein tehnynä hyväksi kropalle ja myös sille mielelle. He ketkä näissä lajeissa ajautuvat ongelmiin, ovat herkästi niitä jotka ajautuisivat tai ovat jo ajautuneet ongelmiin muutenkin. Esimerkiksi moni alkoholin liikakäyttäjä on löytänyt tiensä fitnekseen, ja taas kulutus on liian suuri. Vaikeita asioita
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
koko teksti

Varmasti joukossa on niitäkin, jotka vetävät homman överiksi, kuten kaikessa muussakin mutta en nyt näe periaatteessa tässä hommassa mitään suurta eroa muihinkaan urheilumuotoihin. Se raju kisadietti on kuitenkin luultavasti suurimmalle osalle vain se muutaman kuukauden pätkä ja sitten loppuvuosi menee ihan järkevästi syöden ja treenaten. Jotkut eivät aina tajua, että ne ihmiset siellä lavalla näyttävät siltä vain sen yhden lyhyen hetken ajan, kun on se kisatilanne päällä. Joka tapauksessa totta kai on olemassa myös se porukka, joka näyttää terveeltä ennen sitä "diettiä", joka kestääkin sitten ikuisuuden ja jonka aloitettua kaikki menee päin mäntyä. Urpoja ja uunoja löytyy aina oli kyseessä sitten laji kuin laji. Nykyisen somevillityksen aikana nämä urpot ovat vain entistä paremmin koko kansan nähtävillä ja sitä myöten huonontavat lajin mainetta.

Tässä lajissa hämää myös se, että se että naisilla ja miehillä on ainakin vielä toistaiseksi järkyttävät tasoerot. Joku entinen siideripissis pystyy treenata itsensä vuodessa lavakuntoon ja voi jopa pärjätäkin niissä karkeiloissa, kun taas vuoden ajan treenannut mies varmaan naurettaisiin lavalta pois.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Rumia ihmisiä ulkoa ja sisältä. Säälin heitä samalla tavalla kuin anorektikkoja.
Tällaisen ulostuksen jälkeen minä säälin sinua. Enkä sano tätä itse kisaajana vaan ihan perus kuntoilijana. Aika mustavalkoinen saa olla kuitenkin käsitys ihmisistä, että tuollaiseen johtopäätökseen tulee.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fitness lajit ovat siis rankkoja päälle, mutta oikein tehnynä hyväksi kropalle ja myös sille mielelle. He ketkä näissä lajeissa ajautuvat ongelmiin, ovat herkästi niitä jotka ajautuisivat tai ovat jo ajautuneet ongelmiin muutenkin.

Näinpä, itse en näe tässä juurikaan eroa vaikkapa maratoonareihin/pikajuoksijoihin tai meihin muihin urheilijoihin jotka käyvät lenkillä silloin tällöin, samalla tavalla harrastetaan juoksua mutta ei viedä sitä äärimmilleen. Osoittaa aikamoista tietämättömyyttä lajista puhua kilpailukunnossa olevista broilereista ja haukkua samalla koko laji sen pinnallisuuden perusteella.

Täytyy muistaa että vaikkapa sadasta fitness/voimailuharrastuksen aloittaneesta ehkä yksi tai kaksi päätyy tekemään sitä tosissaan niin että kilpailut käy edes mielessä, loput hankkii sillä terveen elämäntavan. Silloin ihmisellä on järkevää tekemistä vapaa-ajalle, jumppaa monipuolisesti salilla, urheiltua nukkuu paremmin, yleensä syö paremmin kun tutustuu ruokavaliohommeleihin. Roinaamiset ja muut höpöhöpöt on edes ajatuksissa sillä yhdellä prosentilla lajin harrastajista, loput hakee riittävät ravinteet ja protskut normiruoasta ja perus herapalautusjuomista. Selkeästi pahempaa roinaamista on syödä epäterveellisesti ja olla urheilematta, varmemmin saa kropan huonoon kuntoon ja astuu toisella jalalla hautaan, näitä on suomi sanan varsinaisessa merkityksessä pullollaan ja maksumieheksi joutuu koko yhteiskunta.

_
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tällaisen ulostuksen jälkeen minä säälin sinua.

Sattuiko? Lyhyt perusteluosio: rumia ulkoisesti, sillä en jaa tuota vääristynyttä kauneuskäsitystä sen kummemmin kuin näiden itsensä kuoliaaksilaihduttajienkaan luurankokauneusideaakaan. Minulle tekee fyysisesti pahaa katsoa noita kaveripiirinkin palkittuja pullistelukuvia. Ne oksettavat. Rumia sisäisesti, sillä vähemmän tai yleensä enemmän narsistinen käytös, joka ei mitenkään rajaudu tuohon harrastukseen vaan on hyvin kokonaisvaltaista, on luotaantyöntävää. Kaikki narsistit olen rajannut jossain vaiheessa pitkänkin sietämisvaiheen jälkeen tuttavuuden ulkosyrjälle, mistä käsin voivat tehdä vain minimaalista vahinkoa lähipiirilleni. Sääli tässä tapauksessa rinnastuu muihin psyykkisesti sairaisiin tai epävakaisiin tapauksiin, joissa oma elämä ei ole aidosti omissa käsissä, vaan nyrjähtäneissä tarpeissa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No, mielipiteensä kullakin. Eipä sillä, kyllä tuo kilpailutason fitnessurheilu on edelleen sairasta minun mielestäni. Nehän muistuttaa ihan Auschwitzin asukkeja.
 

Rocco

Jäsen
Ei ole urheilua. Kyseessä on enemmänkin pakkomielteinen kuntoiluvimma, eli fitness, missä tarkoituksena on treenata niin perkeleesti turhan takia. Luokittelisin fitnessin ja kehonrakennuksen lähinnä harrastustoiminnaksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Rumia ihmisiä ulkoa ja sisältä. Säälin heitä samalla tavalla kuin anorektikkoja.
Eikös ne vähän samanlaisia ihmisiä ole? Häiriintynyt kehon kuva ja riittämättömyyden tunne. Rumiksi en kyllä kaikkia fitness mimmejä sanoisi ja heillä saattaa olla mukava, mutta kidutettu sielu.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Näinpä, itse en näe tässä juurikaan eroa vaikkapa maratoonareihin/pikajuoksijoihin tai meihin muihin urheilijoihin jotka käyvät lenkillä silloin tällöin, samalla tavalla harrastetaan juoksua mutta ei viedä sitä äärimmilleen. Osoittaa aikamoista tietämättömyyttä lajista puhua kilpailukunnossa olevista broilereista ja haukkua samalla koko laji sen pinnallisuuden perusteella.

Täytyy muistaa että vaikkapa sadasta fitness/voimailuharrastuksen aloittaneesta ehkä yksi tai kaksi päätyy tekemään sitä tosissaan niin että kilpailut käy edes mielessä, loput hankkii sillä terveen elämäntavan. Silloin ihmisellä on järkevää tekemistä vapaa-ajalle, jumppaa monipuolisesti salilla, urheiltua nukkuu paremmin, yleensä syö paremmin kun tutustuu ruokavaliohommeleihin. Roinaamiset ja muut höpöhöpöt on edes ajatuksissa sillä yhdellä prosentilla lajin harrastajista, loput hakee riittävät ravinteet ja protskut normiruoasta ja perus herapalautusjuomista. Selkeästi pahempaa roinaamista on syödä epäterveellisesti ja olla urheilematta, varmemmin saa kropan huonoon kuntoon ja astuu toisella jalalla hautaan, näitä on suomi sanan varsinaisessa merkityksessä pullollaan ja maksumieheksi joutuu koko yhteiskunta.

_

Ehkä tässä on osittain kyse myös käsite-eroista. Kun puhutaan fitneksestä niin minä ainakin oletan, että silloin puhutaan juuri siitä prosentista, jotka nousee sinne lavalle. Ei tulisi mielenkään, että jos joku kertoo minulle harrastavansa fitnesstä hän saattaa tarkoittaa sillä sitä, että käy salilla.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei ole urheilua. Kyseessä on enemmänkin pakkomielteinen kuntoiluvimma, eli fitness, missä tarkoituksena on treenata niin perkeleesti turhan takia. Luokittelisin fitnessin ja kehonrakennuksen lähinnä harrastustoiminnaksi.

Suomalainen jalkapallo, jääkiekko ja koripallo olisi ihan levelillä, jos ne pelaajat harrastaisi ammattiaan edes puoliksi niin tosissaan, kuin suurin osa näistä fitness urheilijoista.

Itse tosiaan käyn salilla sellainen 6-12 viikossa, en ikinä ole edes puolileikilläni puhunut mistään lavalle menemisestä. Minulle treenaaminen on omasta kehosta huolehtimista, sosiaalista elämää ja elintapaa. Tottakai siellä on mukana myös ajatus omasta ulkonäöstä, mutta tämä voi olla myös haitta naismarkkinoilla.

Jos taas mietin omaa naismakuani, niin ihan totta on se, että näen punaista jos joku nainen treenaa lavaa varten. Kuitenkin omat ehdottomat suosikkini ovat niitä naisia, jotka treenaavat siinä missä nämä kilpailijatkin, mutta eivät edes haaveile lavallenoususta. Toki se, että dietit ja kovimmat mömmöt jätetään näkyy myös kropassa. Ja valitettavan usein nämä ketkä eivät lavalle edes haaveile, ovat muilla atribuuteilla lavallenousevia parempia.

Mutta lopulta itse pääkysymykseen, itse urheilijana on vaikea erottaa lavalle nouseva, ja hän joka ei nouse, jos muut hommat ovat samalla tasolla
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Klassisissa urheilulajeissa kisoissa esitetään harjoittelun tuloksena huippuunsa hiottu fyysinen suorite, fitnessissä harjoittelun tuloksena huippuunsa hiottu kroppa.
Olen tätä ketjua luettuani itseni kanssa eri mieltä. En enää pidä fitnessiä urheiluna. Fitness harrastuksena on kuntoilua, niin kuin muukin kuntoliikunta. Fitnesskilpailut ovat sitten jonkinlainen rotunäyttelyn ja missikisojen yhdistelmä, joskin fitnesskisoissa saa olla helvetin ruma kunhan lihakset näyttävät miltä pitääkin. Näissä kisoissa on kuitenkin nimenomaan ideana arvioida lihaksen ulkonäköä, ei sen suorituskykyä millään tapaa. Minusta urheilussa arvioidaan suorituskykyä eikä ulkoista olemusta.
 

sakic

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Colorado Avalanche
Minun määritelmän mukaan fitness on kombinaatio urheilua ja mielisairautta. Kisakauden ulkopuolella he ovat kiistämättä urheilijoita, vaikka monilta unohtuukin aerobinen harjoittelu kokonaan. Sen sijaan kisakaudella he vaikuttavat kärsivän syömishäiriöistä, mikä ei ole minun mielestäni lähelläkään urheilua.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Sen sijaan kisakaudella he vaikuttavat kärsivän syömishäiriöistä, mikä ei ole minun mielestäni lähelläkään urheilua.
Jos katsoitte Fitnesspäiväkirjoja, se Mari Valosaari vaikutti siltä, että ihan kaikki siinä touhussa ei välttämättä ollut terveellä pohjalla. Suoraan sanottuna kaikki hänen treeninsäkin näyttivät aivan tehottomalta paskalta, mikä on luonnollista, kun kropalle ei anna yhtään energiaa.

Niin vaan taisi lopussa jotkut kisat voittaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
No tämäkin vähän riippuu ihan keneltä kysyy, mutta todellakin on urheilua. Helvetin kovaa duunia kuukausia ja kurinalaisuutta ainakin vaatii, että sinne lavalle menosta voi edes haaveilla, saatika nousta kisailemaan. Itse en lajia seuraa ollenkaan, mutta hattua nostan ehdottomasti.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kyllä se urheilua on, sen sijaan kaikki jotka väittävät harrastavan fitnessiä eivät ole urheilijoita. Osa niistä on sellaisia plösöjä better bodies paidoissaan, että oksat pois.
Vähän aikanani puntteja nostellut läski olen itsekin ja käytin/ käytän edelleen mm. gaspin vaatteita kun niihin mahtuu isokin perse, mutta en väitä olevani bodari. Ei pelkillä vaatteilla tule fitnesspimuksi tai kehonrakentajaksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ai siinä mielessä, että itse bodari? No ei, kuten yllä kirjoitinkin. En vain aivan suoriltaan osta väitettä, että jokainen tosissaan bodaava tai fitnessiä harrastava olisi automaattisesti kusipäinen narsisti. Ok, aivan lähipiirissäni ei kisaavia tyyppejä ole, joten otan vapauden muuttaa mieltäni, mikäli riittävän monta tapausta joskus satun tuntemaan. Noin muutoin vain kirjoituksesti oli kaikuja uskontokeskustelujen mustavalkoisesta maailmasta, enkä jaksa noin ehdottomasti ihmisiä jaotella.
 

Kyle

Jäsen
Jos naisten Fitnessistä katsoo suosituimpia(mutulla) muotoja eli Bikini- ja Body-fitnessiä niin itse en pidä niitä urheiluna. Salilla moni kilpailija ja omaksi huvikseen treenaava tekee käytännössä ihan samoilla painoilla ja sarjoilla liikkeitä. En pidä salilla käyntiä tai siihen tosissaan panostavaa vielä urheilijana, vaan kuntoilijana. Lavalle mentäessä ero syntyy siinä että sinne pyrkivien Fitness-kilpailijoiden pitää käydä dieetti läpi, jota itse pidän niin kehonrakennuksen, kuin Fitnessin haastavimpana osuutena. Dieetti eli sitä kuinka syö vähemmän kuin kuluttaa, samalla kun pyrkii pitämään lihasmassastaan kiinni ei taas ole urheilua.

Sitten kun mennään enemmän kehonrakennus-sarjoihin niin saliharjoittelu on jo niin voima painotteista ja painot niin järkyttävän suuria, että sitä pidän jo täyspäiväisenä urheiluna.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
On se urheilua suurimman osan ajasta pois lukien nämä naisten bikinihassuttelut. Muissa lajeissa tarvitaan omistautumista, kovaa työtä ja hyviä geenejä, jos mielii menestyä. Matka kilpailua kohti on urheilua, mutta sitten se itse kilpailutilaisuus missä sijat jaetaan on yhtä sirkusta. Yleensä kilpailuissa pärjää ne, joilla sattuu olemaan lajille mainosarvoa, hyvät sponsorit ja valmentaja lajin sisäpiirissä. Myös siitäkin on etua, jos et ole nussinut greippiä kustantaaksesi kalliin lajin kuluja.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Kovaa työtähän fitness-harrastus ja lajissa pärjääminen vaatii, mutta lajin "urheilullisuus" punnitaan minusta itse kilpailusuorituksessa. Lavalla keikistely ei ole urheilua.

Kun ketjussa on ollut puhetta niin sisäisestä kuin ulkoisesta kauneudesta ja kaikesta muustakin, niin tuotakoon omakin mielipiteeni fitnessistä harrastusmuotona ilmi. Mikä eniten häiritsee fitnessissä on tavallaan sen motiivi. Jos terveysseikkoja ei oteta huomioon, niin harrasteurheilulla kai on erilaisia suoritukseen ja harrastukseensa liittyviä motiiveja. Painonnostaja käy salilla tullakseen vahvemmaksi, maratoonari juoksee tullakseen kestävämmäksi ja fitness-urheilija treenaa näyttääkseen hyvältä. Jotenkin tämä tökkii itselläni ja alleviivaa lajin pinnallista luonnetta. En oikein usko lajin olevan kovin terveellinenkään tiukkoine dieetti-sykleineen, tosin saa voimanostossa ja kestävyysjuoksussakin vedettyä terveysvaikutukset negatiiviseksi ylikovalla treenauksella.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Nyt on järjestetty taas jotkut pullistelukisat. Tämän kertoo arvon epäsosiaalinen media ja iltalehdet. On pikagallupin paikka jälleen: Näettekö tuota urheiluna? Suurin osa palstalaisilta tähän mennessä sitä ei ole nähnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös