Onko elämää kaudella 2012-13? Bluesin sopimustilanne

  • 280 671
  • 856
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Täältä myös ehdottomasti peukkua mikäli Bannister olisi saatavilla. Varmasti kallis kuin mikä, mutta laatu maksaa. Mike Lephart voisi olla puuttuva osa ykkösketjua, mutta luulisin että Kekäläisellä on myös sanansa sanottavana tarjouskamppailussa.

Maalivahtiosaston uskon olevan ensi kaudella muotoa Riksman-Ore-Volden.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Maalivahtiosaston uskon olevan ensi kaudella muotoa Riksman-Ore-Volden.

Toivottavasti ei. Riksman ei varmasti ole kovin halpa, vaikka rikkinäisyys ehkä hieman hintaa laskeekin. Ja juuri tuon rikkinäisyyden takia en haluaisi laskea mitään moisen maalivahdin varaan. Mieluummin lähtisin kaudeen Ore ykkösenä, Volden kakkosena ja jätettäisiin optio hankkia "Galbraith" verorajan ylittymisen jälkeen.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Jos Dale Clarke lähtee, olisiko mahdollista saada Drew Bannister hänen paikalleen?

Bannister pelasi päättyneellä kaudella hyvin Englannin liigassa: 42 pistettä 51 ottelussa eli enemmän kuin kukaan Bluesissa.
Ei varmaan kyllä Bannisterin kaltaiseen huippupakkiin enää nykybudjetin pelimerkit riitä, mutta Bryan Muir on kuulemma vapaana. Ykköspari Clarke-Muir olisi kuin parisataa kiloa kultaa ostaisi. Jani Virtanen sitten kakkospariin tuomaan vähän kovuutta ja erittäin rauhallista oman pään pelaamista, Ribiksen mukaan Vili on nähty Espoossa eli sopimus käytännössä varma.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Virtanen lienee myös liian kallis, mutta jos otetaan Timo Willman samanlaisella sopparilla, millä veti FPS:ssä viime kaudella (ei runkosarjamatseja, pelkästään neljä pudotussarjan matsia), rahat saattaisivat riittää. Hänen pitäisi tosin luopua FPS:n managerointihommista.. Ehkä Juha Gustafsson olisi kuitenkin parempi?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ehkä Juha Gustafsson olisi kuitenkin parempi?

Gusse mahtuu aina mun Bluesiin. On sentään pelannut ulkomailla ammattilaisena viime vuodet. Tälläkin kaudella 42 ottelua tehoin 1+5, mikä viestii vahvasta oman pään pelaamisesta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eli pakisto lienee muotoa:

Clarke - Bannister
Muir - Willman
Virtanen - Gusse

Varalla sitten klassikkopari:

Nuutinen - Nyyssönen
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Ore ja Volden jatkavat ensikaudella maalivahteina näin olen antanut itseni ymmärtää, mutta eiköhän tuolta kolmaskin jannu tule...

Ore ja Volden ovat varmoja mutta Larsille on tiedossa todennäköinen vuokrakomennus. Näin ainakin hänelle on kerrottu.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Puuttuva hyökkääjäkin on löytymässä. Saksassa play offeissa 11:ssa ottelussa rajut 5+4=9 tehot iskenut ja Saksan kansalaisuuden ottanut koodinimi Jeff Szwez on vaihtamassa joukkuetta. Ei vie ulkkaripaikkaa ja käsiä löytyy. Vuorisella varmasti faksi päällä?

Pronssi maistuisi tänään.
 
Viimeksi muokattu:

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ore ja Volden jatkavat ensikaudella maalivahteina näin olen antanut itseni ymmärtää, mutta eiköhän tuolta kolmaskin jannu tule...

Se mitä minä olen ymmärtänyt on joukkue aika pitkälle jo kasattu ja ihan hyvältähän tuo nyt näyttää, tosin muutaman (sopimus)pelaajan yllä on kyllä vielä erilaisia kysymysmerkkejä, uskoisin loput täydennykset tehdään vasta kesällä kun NHL leirit on pidetty.

Niin, Volden kylläkin taitaa tosiaan olla ns. Iilahti ensi kaudella, eli on muualla ja tulee apuihin, mikäli tarvitaan ja joukkueeseen hankitaan/on hankittu ykkös maalivahti.

Sopimuspelaajista suurin kysymysmerkki lienee Roope Rannan päällä, joka kyllä taitaa johtaa Rannan poistumiseen joukkueesta. Vaisuja olivat esitykset liigassa tällä kaudella. Ilvonen lienee toinen kysymysmerkki. Ilvosen toinen vuosi tuli vähän niin kuin kylkiäisenä pelaajakaupassa. Tiedä sitten minkä hintanen, mutta ei välttämättä kyllä ole ihan 6-8. pakin hinnoissa palkka.
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Ore ja Volden ovat varmoja mutta Larsille on tiedossa todennäköinen vuokrakomennus. Näin ainakin hänelle on kerrottu.
Kyllä itse ihmettelen ellei Ore saa kauden alusta selkeää ykkösvahdin paikkaa, koska pelannut kokonaisuus huomioiden vahvan puolikkaan kauden.
 

Blegfan#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kyllä itse ihmettelen ellei Ore saa kauden alusta selkeää ykkösvahdin paikkaa, koska pelannut kokonaisuus huomioiden vahvan puolikkaan kauden.

Ore on pelannut ihan hyvin mutta kyllä sieltä välillä näkyi epätasaisuutta ja tekniikasta löytyy suuria puutteita. Jos budjettia löytyy Riksman-Ore duo voisi olla hyvä. Ensimmäisen loukkaantumishistorian tuntien Ore tulee saamaan paljon näytönpaikkoja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ore on pelannut ihan hyvin mutta kyllä sieltä välillä näkyi epätasaisuutta ja tekniikasta löytyy suuria puutteita. Jos budjettia löytyy Riksman-Ore duo voisi olla hyvä. Ensimmäisen loukkaantumishistorian tuntien Ore tulee saamaan paljon näytönpaikkoja.

Mikäli pelaajabudjetti nousee tosiaan vain hieman, itse en näe syytä hankkia ketään Oren edelle nokkimisjärjestyksessä. Torenius opettamaan vanhalle konnalle uusia taitoja ja mies ykkösmaalivahdiksi. Itse en ole nähnyt mitään selvää syytä, miksei Ore voisi pelata ykkösenä, jos kakkosena on varma kirittäjä, eli esim. Galbraith, jonka voi heittää maalinsuulle ilman pelkoa suuresta tasonlaskusta. Orelle, kuten kaikille maalivahdeille tulee joskus heikko putki, jolloin on hyvä, että kakkoseen löytyy luottoa. Jos taas Ore olisikin kakkonen, ykkösmolarin pitää oikeasti olla loistava pitääkseen paikkansa ykkösenä. Riksman ei minun mielestäni ole tarpeeksi hyvä, lähinnä loukkaantumishistorian ja alttiuden takia. Jos Juuso on ehjä, ja ei kovin kallis (onko tämä mahdollista?), voisin harkita häntä. Mieluummin kuitenkin Brückler..
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sopimukset ensi kaudesta ovat siis varmasti heillä:

Koivisto
Volden

Valkonen
Ilvonen

Aaltonen
Kuusela
Ranta
Mörsky (optio)
Ramstedt
Huhtala
Järvinen (optio) - itse en tosin ole kuullut enkä nähnyt, milloin tämä optio on julkistettu..

Näistä Koivisto, Ranta ja Mörsky tuskin pelaavat Bluesissa ensi kaudella.

Muut mahdolliset jatkajat (eli missään ei ole ollut vahvaa huhua, joka veisi heitä johonkin toiseen seuraan) ovat:
Ore
Galbraith
Iilahti

Tikkinen
Vallin
Kurki
Hakanpää

Eriksson
Ståhlhammar
Ikonen
Virkkunen
Rooba
Töykkälä
T.Sallinen
Hannula
Miettinen
J.Sallinen

Joukkueeseen on "luotettavasti" huhuttu seuraavia pelaajia:
Kuukka
Jalvanti
Laurila
Laatikainen

N.Nieminen
Pöysti
Halava

Eli, tästä pitäisi muodostaa nippu, josta puuttuu enää yksi hyökkääjä. Toki sopimus voi olla myös jollain, jonka nimi on nostettu esille vain satunnaisesti (Riksman, Koskiranta jne.), tai ei ollenkaan. Heitä en kuitenkaan ota huomioon tässä sommittelussa. Tehdäänpä siis suunnitelma rosterista, joka perustuu siihen, millaisen siitä itse tekisin käytössä olevilla palikoilla:

Maalivahdit:
Ore
Galbraith


Volden (laina Mestikseen)

Puolustajat:
Laatikainen - Hakanpää
Vallin - Laurila
Kuukka/Jalvanti (molempia en ottaisi) - Ilvonen

Kurki, Valkonen, Tikkinen

Hyökkääjät:
hankittava hyökkääjä - Eriksson - N.Nieminen
Huhtala - Ramstedt - Kuusela
Miettinen - T.Sallinen - Ikonen
Halava - Töykkälä - Pöysti

Aaltonen, Virkkunen, Järvinen, Rooba

kursivoituna pelaajat, joilla ei ole julkistettua sopimusta Bluesiin
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Aaltonen, Virkkunen, Järvinen, Rooba

kursivoituna pelaajat, joilla ei ole julkistettua sopimusta Bluesiin
Jos virolainen joukkue tulee Mestikseen, kuten on annettu ymmärtää, lienee Rooba mukana siinä. Voi toki mennä lainalle vain.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jere Sallisen nimen voi ottaa pois Bluesin ensi kauden suunnitelmista.

Onko hänen soppari jonnekin (Kerhoon) julkaistu? Ja jos katsot tarkkaan minun listaa, mitä varten lähdit ilmeisesti kommentoimaan, Jeren nimi ei ole rosterihahmotelmassa. Hän on vain Bluesista vapautuvien pelaajien listalla, joilla ei ole vielä julkistettua tai vahvasti huhuttua sopparia muualle.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Onko hänen soppari jonnekin (Kerhoon) julkaistu? Ja jos katsot tarkkaan minun listaa, mitä varten lähdit ilmeisesti kommentoimaan, Jeren nimi ei ole rosterihahmotelmassa. Hän on vain Bluesista vapautuvien pelaajien listalla, joilla ei ole vielä julkistettua tai vahvasti huhuttua sopparia muualle.

Ok. En sen ihmeemmin katsonut, missä kategoriassa nimi on, mutta pisti vaan silmään. Ei ole virallisesti julkaistu.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikäli pelaajabudjetti nousee tosiaan vain hieman, itse en näe syytä hankkia ketään Oren edelle nokkimisjärjestyksessä. Torenius opettamaan vanhalle konnalle uusia taitoja ja mies ykkösmaalivahdiksi. Itse en ole nähnyt mitään selvää syytä, miksei Ore voisi pelata ykkösenä, jos kakkosena on varma kirittäjä...

Ore ei vaan riitä. Tällä hetkellä ainakaan. Jos Blues aikoo menestyä, pitää maalivahdin olla sellainen kantava voima, joka venyy yli omien kykyjensä kun joukkue sitä kaipaa. Sellainen oli Tarkki viimeisenä vuotenaan, sellainen oli Bruckler parhaimmillaan ja sellainen oli Mikko Koskinenkin runkosarjassa ko. kaudella. Sellainen on myös ollut Juuso Riksman aina terveenä pelatessaan.

Riksman-Ore on erinomainen kaksikko liigaan. Jos Riksmanin leikkauksesta toipuminen on mennyt hyvin, hän tulee olemaan ensi kaudella SM-liigan parhaimpien veskojen joukossa. Koska hän on kuitenkin toipilas, tulee Ore saamaan ihan satavarmasti näyttöpaikkoja. Näin kaikki voittavat.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ok. En sen ihmeemmin katsonut, missä kategoriassa nimi on, mutta pisti vaan silmään. Ei ole virallisesti julkaistu.

Mikäli tosiaan pelaa Kerhossa ensi kaudella, toivon, että saa paljon peliaikaa ja ison roolin. Hänellä on kuitenkin kaikki edellytykset nousta vähintään SM-liigan kärkitasolle omassa roolissaan.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Eikös sen pitänyt olla jo melko selvää ettei mikään virolaisjoukkue ainakaaan vielä ensi kaudella Mestiksessä pelaa? Mestiksen johtoportaasta ilmoitettiin ainakin jossain vaiheessa, että virolaisjoukkueen pitää aloittaa alemmalta sarjatasolta kuin Mestiksestä.
Huomenna kaiketi julkistetaan. Kale varmaan on jyrännyt.
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
Halavan tapaus taitaa kääntyä tyhjään - korttiin.Kaikki tietysti on aina mahdollista mutta Blues on ylittänyt sopimuksen osalta sovitun takarajan jo ajat sitten eikä sopimusta ole siten allekirjoitettu. Joten eiköhän siellä ole kaiken järjen mukaan tulossa samaan rooliin joku seuralle "mieluisempi" vaihtoehto. Mielenkiintoinen tilanne kun ensin "jahdataan" valmentajan toivomaa pelaajaa koko syksy ja talvi, sitten kun pelajaa on tarjottimella niin ei tehdä mitään. Tässä tapauksessa tämä tarkoittaa, ettei asia ole liikkunut mihinkään suuntaan. Tarpeet muuttuu, niinhän se menee..

Onko kenelläkään tietoa Pirneksestä, lähinnä sopparitilanteesta. On pyörinyt jonkin aikaa taas Espoossa mutta varmaankin asunto täällä päin?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Maalivahdit:
Ore
Galbraith


Volden (laina Mestikseen)

Puolustajat:
Laatikainen - Hakanpää
Vallin - Laurila
Kuukka/Jalvanti (molempia en ottaisi) - Ilvonen

Kurki, Valkonen, Tikkinen

Hyökkääjät:
hankittava hyökkääjä - Eriksson - N.Nieminen
Huhtala - Ramstedt - Kuusela
Miettinen - T.Sallinen - Ikonen
Aaltonen - Töykkälä - Pöysti

Virkkunen, Järvinen, Rooba

Jos Halavan diili onkin peruuntunut (Pöystin takia?), Aaltonen nousee minun papereissa pelaavaan rosteriin nelosen laidalle. Hän kyllä ansaitsisi paremman paikan, mutta alkukaudesta sellaista roolia ei löydy, ellei treenikaudella tapahdu pari perinteistä loukkaantumista ylempien ketjujen pelaajien osalta. Aaltosen paikan harjoitusvahvuudessa antaisin jollekin lupaavalle A-junnulle. Niin kova tsemppari kuin Ståhle onkin, en näe syytä jatkaa hänen soppariaan enää ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös