Mitä mieltä palstan olutgurut ovat tästä oluesta ja myydäänkö Suomessa muuta vastaavaa kellariolutta.
Kannattaa nyt ainakin Nokian Keisari Kellari testata.
Mitä mieltä palstan olutgurut ovat tästä oluesta ja myydäänkö Suomessa muuta vastaavaa kellariolutta.
En ole mikään varsinainen olutharrastaja, mutta välillä tulee ostettua saunajuomaksi jotain vähän erikoisempia oluita. Paras olut jota olen juonut on Nikolai 2012 vuosiolut. Oikeastaan aina, kun sauna on tarkoitus lämmittää, haen tölkin tätä olutta, joka suorastaan hivelee meikäläisen makuhermoja. Harmi, ettei tätä valmisteta, kuin tämän vuoden.
Kukko Pilsistä on myös kellari versio, mutta sen saatavuudesta en osaa sanoa, kun vahvuus oli muistaakseni 5,5%.
Keisari Kellari.
Se oli talvella Alkon juhla-pienpanimo-valikoimissa mutta sieltä jo loppunut, olutravintoloissa sitä on myös näkynyt hanassa ainakin kevään kuluessa mutta en tiedä onko tuon tarkoitus jäädä vakituisesti tuotantoon.
Näitä on täällä sen verran kehuttu, että menin tuossa jussin jälkeen hakemaan molemmat. Ihastuin Saisoniin tykkänään, mutta La Trappe ei erityisemin säväyttänyt. Ehkä imaisin sen liian kylmänä, tiedä häntä, mutta joka tapauksessa Saisonia ostin samantien neljä purnukkaa lisää. Yhden tuossa jo imaisin äskettäin kitusiini. Hyvää.St.Feuillenin Saison ja La Trappe ylivoimainen kärkikaksikko näissä viidessä.
Onkos kukaan ehtinyt käydä Rautatientorilla Suuret oluet - pienet panimot tapahtumassa? Tai ehkä jossain aiemmilla paikkakunnilla? Tarkoitus olisi huomenna mennä pyörähtämään ja viikon päästä onkin sitten edessä vähän isomman mittakaavan tapahtuma, kun suuntana on Berliinin olutfestivaalit.
Kävin eilen päivällä tuolla pyörähtämässä, on oikein mahtava tapahtuma. Paikalla on lähes kaikki aktiiviset kotimaiset pienpanimot edustettuna, poissa on lähinnä muutama panimoravintola sekä Stallhagen. Hyvä paikka tutustua uusiin tuotteisiin kun oluita myydään myös 0,2l annoksina. Huomion arvoisina panimoina paikalla ovat esimerkiksi uusi Rekolan Panimo jonka tuotteet ovat ensimmäistä kertaa missään myynnissä sekä ainoa ulkomaalainen,virolainen Taako jonka olut Pihtla Õlu on lähellä suomalaista sahtia. Tarjolla on tietysti vanhoja tuttuja suomalaisen olutmaailman parhaita tuotoksia kuten Plevnan Siperia, Vakka-Suomen SavuKataja ja Huvila X-Porter mutta tuli itse keskityttyä uusiin tuotteisiin, niistä suurimman vaikutuksen tekivät Stadin Cascadian Dark Ale joka on tumma voimakkaasti humaloitu olut, Beer Hunter'sin Saison De Randonneur josta myynnissä miedompi 4,5% versio sekä Bruuverin humalamehu Starboard IPA. Tapahtuman olutvalikoima löytyy suhteellisen täydellisenä Olutoppaasta, muutamat tuotteet ovat tosin jo Facebookin päivityksien perusteella loppuneet tai loppumassa ainakin Beer Hunter'slta mutta tilalle saattaa tulla sitten jotain uutta kivaa.
Olutopasta tulee aina välillä seurattua, joten sieltä luinkin jo kommentteja. Mutta kun sielläkään ei näkynyt mainintaan, niin kysynpä tässä, että missä hinnoissa noi 0,2l annokset suunnilleen olivat?
Sietääkö kysyä, että missä pääasiassa majailet jos kerran kunnon olutta ei saa?Suomeen muutaman viikon lomalle ja kieltämttä suussa napsaa jo. Pitkästä aikaa saa kunnollista olutta...
Sietääkö kysyä, että missä pääasiassa majailet jos kerran kunnon olutta ei saa?
Olen varmaan missannut jotain?Tällä hetkellä Maltalla. Kaupoissa ja baareissa on aina ne samat oluet (Carlsberg, Cisk, Corona, Guinness, John Smiths jne.) Newcastlea ja London Prideä olen tavannut yhdestä kaupasta mutta siihen se sitten jääkin. Ainiin, venäläisestä kaupasta saa jopa porteria. Stouteista tai muista ei puhettakaan koko saarella.
Olen varmaan missannut jotain?
Taisin saada juuri hyperventilaation. Kyse on kuitenkin suosikkijuomastani. Enhän minä tietenkään ala makuasioista kiistelemään.Nojoo. En vaan laske Guinessia näihin sillä sitä on saatavilla kaikkialla. Ja kun Guinnesskin on lopun kaiken aika mautonta niin nopeasti siihen on jo kyllästynyt.