Oletteko maistaneet. Kohtalaisen kitkerä, mutta samalla aika raikas. Tykkään itse kyllä. Ei toki sellanen, jota nyt koko illan lipittelisi, mutta muutama tuoppi tuota maistuu kyllä!
Ihan kohtuullinen. Laatu kyllä tuntuu vaihtelevan paljon, ja jotenkin tuo tuntui aiemmin maistuvan vielä paremmin.
Tästä tulikin yksi tarina mieleen. Olin kerran syömässä Plevnassa, ja ihmettelin kuinka vaisulta tuo maistui ruoan kanssa. No, tämä todennäköisesti selvisikin sitten paria viikkoa myöhemmin, kun kävin tuolla vain oluella, ja silloin tilasin Severit ihan baaritiskiltä.
Ihmettelin, kun tarjoilija menikin Pohjantähti-hanoille, mutta ajattelin hänen tekevän ensin toisen tilauksen. Kun sain oluet eteeni, huomautin kohteliaasti, että tilasin Severit, enkä Pohjantähtiä. Tarjoilijatäti ei millään myöntänyt ottaneensa olutta väärästä hanasta, vaikka sanoin Severin olleen aiemmin hieman eri väristä ja selvästi voimakkaamman makuista. Hän jopa väitti tuntevansa oluen kuin omat taskunsa, ja kun maistoi juomatikulla lasista, oli sitä mieltä, ettei ole epäilystäkään. Pysyin itse kannassani, ja totesin, että ota nyt vaikka uudet Severit tuohon rinnalle, ja voin vaikka maksaa molemmatkin, koska ei Pohjantähtikään ihan huono ole, vaikkakaan ei läheskään Severin veroinen.
No, tästä tämä tarjoilija närkästyi toden teolla, ja sanoi tiuskaisten: "No, jos tulet siitä nyt paremmalle tuulelle, niin tehdään sinulle uudet!". Silloin tuli oikeasta hanasta, ja värisävy ja aromit olivat erilaiset. Sanoinkin, että nyt tuoksuu, näyttää ja maistuu oikealta.
Paska maku jäi palvelusta, vaikka olut olikin hyvää, kun sitä sai. En keksi muuta selitystä tähän, kuin että Pohjantähti-erä oli menossa hiljalleen käyttöikänsä päähän, ja yrittivät siksi päästä siitä eroon tarjoamalla sitä Severin tilaajille. Sama syy olisi ollut siinä, miksi paria viikkoa aiemmin Severi oli maistunut niin miedolta. Tai sitten olivat vain kiireessä niin huolimattomia...
Hieman meni tarjoilijan käytöksestä maku, ja joku muu ravintola olisi mennytkin boikottiin. Plevna on kuitenkin niin hyvä paikka, etten sen kohdalla oikein kyennyt moiseen.