Joo, olihan tuo makea, enkä ihmettelisi, vaikka kokonaan juotuna tuo Goliat ei niin erityinen olisi omassakaan arvostuksessani. Puolikkaana toimi kuitenkin mulle ihan hyvin. Ja voisin kuvitella, että kun tässä on Siperiaa sekä vastaavia pikimustia portereita ja imperial stouteja tullut juotua useampi alkutalven aikana, tuo hiukan erilainen kokemus siksi oli piristävä poikkeus. En itsekään mikään erityisen makeiden oluiden ystävä ole.
Olen ollut huomaavinani, että aika moni panimo on tuupannut edellä mainittujen kaltaisia vahvoja stoutteja markkinoille viime aikoina. Vai onko kyse sitten siitä, että ne ovat löytäneet tiensä paremmin Alkon hyllyihin, joka tapauksessa omakin valikoima on koostunut syksyn ja talven aikana hyvin pitkälti noista mustista olusista. Toki mulla on syynä sekin, että niitä on kiva ostella jemmaan tilaisuuden tullen, kun eivät tykkää huonoa varastoinnista. Kun juhlakausien ulkopuolella oluenkulutus huitelee noin pullossa per viikko, ei ipoja tule ostettua juurikaan jemmaan. Toki itse tykkään muutenkin juoda näitä tummia ja vahvoja muutoinkin näin kylmillä keleillä.