Se olikin sitten suhteellisen musta perjantai olympialätkän kannalta. No Mikon poisjäänti nyt ei kovin suurena yllätyksenä tullut, mutta Filppulan hajoaminen on kyllä käsittämättömän paskaa tuuria. Ja saatiinhan se Immosjakkekin kisoihin, ihanaa. No eipä silti, enpä minä oikein ketään parempaakaan keksi tilalle. Pitäisköhän sitä junnujärjestelmää koittaa vielä parantaa, vaikka muutama timantti sieltä onkin viime vuosina tullut ulos?
Bergenheimille pari lampaanpersettä. Kevään mm-höntsät on asia erikseen, mutta luulisi kiinnostusta löytyvän olympialaisiin, jotka on lätkän puolella maajoukkuetasolla ainoat kisat joissa kaikki parhaat ovat mukana. Ei sillä nyt mitään oikeita vammoja ole kun vetää 15-20 min/peli rapakon takana. Hyvin todennäköisesti vielä Soonille viimeinen mahdollisuus päästä pelaamaan olympialaisiin, niin ihmetellä täytyy ettei kiinnostusta löydy. Salmisen valintaan Bergenheimin ''tilalle'' pätee sama kuin Immosen valintaan, tyhjästä on vaan paha nyhjäistä.
Jos ei muuta, niin ainakin näiden poisjääntien myötä päästään toivottavasti viimeinkin toteamaan kuinka suuri ero europelaajien ja NHL-pelaajien välillä on. Erkalla lienee tarkoitus rakentaa kaksi KHL-ketjua ja kaksi NHL-ketjua, mikä on varmasti käytettävissä oleva materiaali huomioiden paras vaihtoehto. Itse toivon totta kai täydestä sydämestäni euro-osaston onnistumista, koska se näyttelee suurta roolia myös koko joukkueen onnistumisessa. Pahoin vaan pelkään että europelaajilla homma menee enemmän selviytymisen puolelle, eivätkä varsinkaan taitopelaajat kuten Aaltonen ja Salminen pääse pelaamaan vahvuuksillaan. Mielelläni olen tässä kuitenkin väärässä.
Tällä hetkellä tilanne on se, että tuolla rosterilla kaikki puolivälieräpaikan jälkeen on ylisuorittamista, eikä kukaan voi edes realistisesti odottaa parempaa. Altavastaajan asema sopii perinteisesti suomalaisille, mutta pahoin pelkään että tällä kertaa takamatka on liian pitkä.