Jooh, meikäläisen kantoja ketjussa pinnallaoleviin aiheisiin:
1. Maalivahtikysymys: mun mielestä tästä on aika turha lähteä kinaamaan suu vaahdossa. Se on kuitenkin fakta, että Suomi ei tule kaatumaan maalivahtipelaamiseen. Itse lähtisin varmaankin Rask-Niemi kaksikolla, kolmosvahdilla ei niin väliä kunhan siihen tehtävään valitulla kaverilla riittää nöyryys hommaan.
2. NHL-Rookiet: Hyökkääjistä Granlund jengissä ihan saletisti. Barkovin osalta vähän kaksjakoset fiilikset, varovainen ehkä? Puolustukseen ei voida Vatasen, Timosen ja Salon lisäksi ottaa vain puukäsiä Euroopasta (mallia Kukkonen, Väänänen, Karalahti), joten toivon Määtän olevan joukkueessa. Ristolaista en vielä ottaisi, vaikka en häneltä NHL-pelejä olekaan nähnyt.
3. Sentteritilanne: Itse en Olli Jokista kisoihin enää ottaisi. Suomella on sen verran monta kandidaattia sentterin mandaatteihin, että ei enää vain mahdu. Mun sentteri kalusto olisi mahdollisesti Koivu-Filppula-Koivu-Kontiola, mutta sentteritilannehan ehtii vielä elää ennen skaboja. En vielä lähtisi hylkäämään Barkovia tai Lehterää suunnitelmista. Toinen vaihtoehto olisi vaikkapa Koivu-Filppula-Barkov-Koivu. Granlund laitaan, Filppulankin kyky pelata laidassa avaisi vielä yhden tontin keskelle.
Veikkaan että Erkka tekee tässä samalla MM-kisajoukkuetta joten tietyt pelaajat hyvillä esityksillä varaavat paikkoja Minksiin ei Sotshiin.
Tämä viesti herätti ainakin mussa fiiliksen, että MM-kisoja ei kyllä pitäisi järjestää Olympiavuosina. Allekirjoittanutta ei ainakaan jaksa Olympialaisten jälkeen yhtä lailla kiinnostaa nämä läpsyttelyt.