Lainasin nyt tämän viestin, mutta samanlaisia oli useampia. Eikö porukka ole nähnyt Hietasen pelejä vai mistä tuo lapas-puhe on lähtöisin? Muistaakseni oli jo junnuna Kerhon voimamieskisoissa aika hyvillä sijoilla ja ihan riittävän jässikkä isompiakin vastaan. Paljon enemmän vaikeuksia esim. jollain Lepistöllä tulee olemaan. Myös tuo logiikka ontuu, että ylimääräiseksi pakiksi pitäisi ottaa joku fyysinen pakki (kuka?), Järvinen? Mielestäni ihan perusteltu ratkaisu ottaa monipuolinen pakki mukaan, jos selvästi parempaa osaamista ei ole tarjolla.
Perustelin jo tuota logiikkaani siitä, miksi näen Suomella tarvetta enemmän puolustuksessa kuin hyökkäyspäässä pärjäävissä pakeissa. Suomella on jo Timonen, Salo, Vatanen & Määttä, joista käytännössä jokainen voi pelata ylivoimaa ja kätisyydetkin jakautuu tasan. Itse en missään nimessä muodostaisi top4-puolustusta niin, että nuo kaikki herrat miehittäisivät kyseiset paikat, koska oli kolmospari mitä tahansa, niin huonolta näyttää näihin karkeloihin. Eli kun nuo neljä pelaajaa jaotellaan kolmeen pariin, niin top6-pakiston täydentäviltä pakeilta ei hirveästi tarvitse vaatia mitään ylivoimaosaamista tai kovaa kiekollista roolia. Itse toivoin, että Lepistöstä ja Hietasesta toinen valitaan jengiin, sillä yksi tuollainen pakki riittää kyllä Suomelle, kun katsoo pakkitilannetta ja miettii mahdollisia loukkaantumisia.
Väitän, että valtaosan mielestä esim. näistä pakkisommitelmista vaihtoehto A näyttää paremmalta (vaikea toki tietää muiden mielipidettä, mutta omaan silmääni tilanne on näin):
A)
Timonen - Salo
Kukkonen - Vatanen
Määttä - Järvinen
B)
Timonen - Salo
Lepistö - Vatanen
Määttä - Hietanen
Kolmosparina jos seilailee joku Kukkonen - Hietanen tai Väänänen - Lepistö, niin se ei meikäläiselle hirveästi luottoa anna. Mieluiten isken näistä saatavilla olevista pelaajista Timosen ja Salon omaksi pariksi, koska tuntevat toisensa niin hyvin kuin olla ja voi. Kaksi muuta paria sitten Määttä - Kukkonen ja Väänänen - Vatanen, joista ainakin jälkimmäisessä selkeänä roolituksena on saada Väänäsestä puolustava oman pään pakki ja Vatanen on se enemmän hyökkäyksiä tukeva peluri.
Joka tapauksessa oli pelaava kuusikko mitä tahansa, niin totta kai toivon, että taso riittää. Hietasen valintaa olen tässä itse koittanut avata itselleni, ja päädyin siihen, että kätisyys ja pelitavan toteuttaminen kohtalaisesti on onnistunut ainakin MM-kisoissa. Pelottaa vaan, että mitä siitä tulee, kun vastustajat ovat huomattavasti kovempia.
Enkä tarkoita, että ainoastaan joku fyysinen oman pään pakki, tyyliin Järvinen olisi kiilannut omissa listauksissani Hietasen edelle. Olisin innostunut esimerkiksi Salmelastakin enemmän, koska pelaa loistavaa kautta Ruotsissa ja on mielestäni selkeästi monipuolisempi pelaaja kuin Hietanen.
Olen mielelläni väärässä ja toivon Hietasen pelaavan hyvät kisat, jos pelaavaan pakistoon mahtuu.
edit. ja edelleen joukkueessa on oikeitakin ongelmia, joista Kurpitsa antoi taas haastattelussa esimakua.
Tarkoitat tuota haastattelua, jossa puhuttiin hänen Olympiamatkastaan? No tämä viesti on täyttä kuraa, pitäisikö ammattilaiskiekkoilijan vastata tuossa niin, että Olympialaiset on koko ajan tällä hetkellä mielessäni, olen ihan innoissani? Not. OJ kuittasi homman juuri niin kuin kuuluu, eli sanoi, että keskittyminen on 100 % nyt seurajoukkueessa, Olympialaiset alkavat vasta helvetti sentään 5 vkon päästä.
Yllättävää sinänsä, että se OJ:n dissaaminen alkaa taas lähteä käyntiin... Hieno mies se on, viime yönäkin iski mustan pussiin.