Mainos

Olli Jokiselle vapautus armeijasta

• 25 952
  • 128

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
En jaksa käydä ketjua läpi, mutta syy löytyy luultavasti polvista kuten Tuomo Ruudulla. Eli polvet eivät kestä juoksemista, mutta ei vaikeuta luistelemista. Kuntopuoli hoituu fillarilla, renkailla tai ilman. Näitä tapauksia on varsin paljon.

Onhan siinä pieni teoreettinen mahdollisuus että joukkueen lääkäri on kirjoittanut juuri sopivan lausunnon. Jos miettii, mitä vaakakupin toisessa mukissa lilluu.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ja mitä tekopyhää on siinä, että edellytän muidenkin suorittavan lakisääteiset kansalaisvelvollisuutensa samalla tavalla kuin olen itsekin ne suorittanut? Tekopyhää se olisi ainoastaan jos olisin itse hankkinut itselleni vapautuksen asevelvollisuudesta ja huutelisin täällä, että armeijaan on mentävä.

Tekopyhää on se että käytännössä Ollin armeija ei olisi sama kuin sinun armeijasi, käytännössä se Olli vain "nöyrtyisi ja menisi mukisematta pukemaan välillä maastonvärisen pelipaidan". Onko sen perään huutelu siis sen arvoista?

Mitä tekemistä tuolla nyt taas on kateuden kanssa?

Suomessa nostetaan aina melu (äänekkäitä) suorasanaisia menestyjiä kohtaan.

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ja mitä tekopyhää on siinä, että edellytän muidenkin suorittavan lakisääteiset kansalaisvelvollisuutensa samalla tavalla kuin olen itsekin ne suorittanut? Tekopyhää se olisi ainoastaan jos olisin itse hankkinut itselleni vapautuksen asevelvollisuudesta ja huutelisin täällä, että armeijaan on mentävä.

Ei mitään. Luulenpa vain, että moni meistä olisi Ollin kengissä tehnyt samoin. Saatan olla pahasti metsässä luulojeni kanssa. Ja mitä sitä nyt jossitelemaan..

Tässä kohtaa haluan mainita, että olen myös suorittanut läkisääteisen kansalaisvelvollisuuteni. Voin todistaa armeijan käyneenä, että siellä todellakin kasvetaan ihmisenä. Haluankin kiittää suurta osaa niistä kapiaisista jotka meikäläistä kouluttivat/opettivat. Todellisia insipiraation lähteitä sille, miksi en halunnut tulla.

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Olisi tuo armeija tehnyt O.J.:lle jossain vaiheessa hyvää...
Tätä en ole sitten ikinä ymmärtänyt. "Armeija tekee pojista miehiä" on lause, joka jaksaa hämmästyttää.

Armeija on laitos, jossa "pojista" koulutetaan sotilaita. Tähän sisältyy tappamaan opettaminen(opi ampumaan, epäinhimillistä vihollinen) ja taydellinen käskyille alistaminen. Osa tottelevaisuuskoulutusta on mm. turhat säännöt-osasto, jolla totutetaan sotilaat tottelemaan järjettömältäkin tuntuvia käskyjä. Lyhyesti sanottuna armeijan tarkoitus on luoda tottelevaisia, auktoriteeteille alistuvia sotilaita, joita tarvittaessa voidaan käyttää valtion etujen puolesta(sota, kriisitilanteet maan sisällä).

Sitä, miten tällaisen koulutuksen saavutus "miehistää", ei ole minulle valjennut. "Pojasta mieheksi" onkin vain osa armeijapropagandaa.

----

Olli Jokisen armeijakoulutus ei kiinnosta minua paskan vertaa. Jos sitä ei ole tullut poikasena käytyä niin mikä järki sinne olisi kolmekymppistä miestä enää retuuttaa?

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Minua huudellaan takaisin varusmiespalvelukseen tämän tästä, vaikka oikea korvani ei kuule yhtikäs mitään.

Niin, ja intissä kuuloni vituiksi menikin. Tällä hetkellä statuksena B-mies. Varusmiespalvelukseen astuttuani olin sentään vielä parasta A-ryhmää.

Kuuloni vioittuminen ei ole ollut hyvä syy jättää varusmiespalvelusta käymättä.

Cube

Jäsen
Suomessa nostetaan aina melu (äänekkäitä) suorasanaisia menestyjiä kohtaan.
Eli ollaan kateellisia näiden tyyppien luonteille? Menestyksen kanssahan asialla ei ainakaan ole mitään tekemistä, koska melu nostetaan yleensä nimenomaan kusipäitä kohtaan.

Jokisen suhteen olen aika neutraali, joten käytän parempaa esimerkkiä. Kimi Räikkönen on mielestäni vastenmielinen ämmä. Olen kuitenkin aina pitänyt Mika Häkkisestä, joka oli kuitenkin urallaan ihan kohtalaisen menestynyt kaveri hänkin. Johtuuko ärsytykseni Räkää kohtaan mielestäsi siis A) hänen menestyksestä ja isosta palkasta, vai B) hänen ärsyttävästä ja totaalisen tyhjänpäiväisestä persoonallisuudesta?

Tottakai on selvä, että ärsyttääkseen minua minun täytyy olla tietoinen Räikkösen olemassaolosta. En kuitenkaan pidä sitä kovin todennäköisenä, että pitäisin Räästä yhtään enempää, jos hän olisi esim. samassa työpaikassa minun kanssa. Todennäköisesti silloin vasta vituttaisikin, nyt on kyseessä sentään pelkkä lievä mediaärsytys.

scholl

Jäsen
Jokisen suhteen olen aika neutraali, joten käytän parempaa esimerkkiä. Kimi Räikkönen on mielestäni vastenmielinen ämmä. Olen kuitenkin aina pitänyt Mika Häkkisestä, joka oli kuitenkin urallaan ihan kohtalaisen menestynyt kaveri hänkin. Johtuuko ärsytykseni Räkää kohtaan mielestäsi siis A) hänen menestyksestä ja isosta palkasta, vai B) hänen ärsyttävästä ja totaalisen tyhjänpäiväisestä persoonallisuudesta?

Tottakai on selvä, että ärsyttääkseen minua minun täytyy olla tietoinen Räikkösen olemassaolosta. En kuitenkaan pidä sitä kovin todennäköisenä, että pitäisin Räästä yhtään enempää, jos hän olisi esim. samassa työpaikassa minun kanssa. Todennäköisesti silloin vasta vituttaisikin, nyt on kyseessä sentään pelkkä lievä mediaärsytys.

Tässä on hemmetin hyviä pointteja. Olen kanssasi 100% samaa mieltä Häkkisestä ja Räästä. Unohdit vain mainita sen, että jos et kannata Räkää, koska Räkä on suomalainen ja suomalaisen pitää kannattaa Räkää niin ainoa, joka tässä yhtälössä kulien mielestä on kusipää, olet sinä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tätä en ole sitten ikinä ymmärtänyt. "Armeija tekee pojista miehiä" on lause, joka jaksaa hämmästyttää.

Armeija on laitos, jossa "pojista" koulutetaan sotilaita. Tähän sisältyy tappamaan opettaminen(opi ampumaan, epäinhimillistä vihollinen) ja taydellinen käskyille alistaminen. Osa tottelevaisuuskoulutusta on mm. turhat säännöt-osasto, jolla totutetaan sotilaat tottelemaan järjettömältäkin tuntuvia käskyjä. Lyhyesti sanottuna armeijan tarkoitus on luoda tottelevaisia, auktoriteeteille alistuvia sotilaita, joita tarvittaessa voidaan käyttää valtion etujen puolesta(sota, kriisitilanteet maan sisällä).

Sitä, miten tällaisen koulutuksen saavutus "miehistää", ei ole minulle valjennut. "Pojasta mieheksi" onkin vain osa armeijapropagandaa.

Höpö höpö ja vielä kerran höpö
Eikö yöelämässäkin ylensä totella pomoa?
Armeijassa suurin osa on ensimmäistä kertaa pidemmän aikaa pois kotoa. Ei ole äiti herättämässä ja tekemässä aamiaista eikä pesemässä pyykkiä. Lisäksi armeijassa oppii tulemaan toimeen tyhmien kolleegojen ja esimiehien kanssa. Lisäksi ne jotka pääsevät/joutuvat AUKiin ja RUKiin oppivat tulemaan toimeen tyhmien alaisten kanssa. Myöhemmässä työelämässä tästä on hyötyä.
Unohtaa ei saa esim erämies taidot mitkä oppii. Esim. minulle kaupunkilaiselle joka vierastaa metsää tuli paljon uusia juttuja.

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tekopyhää on se että käytännössä Ollin armeija ei olisi sama kuin sinun armeijasi...

Tässä osut asian ytimeen. Suomessa kun ei ole sallittua edes ääneen kysyä, miksi urheilu ammattina on niin ylivertaisen jaloa ja ihmiskuntaa hyödyttävää toimintaa, että sen harjoittajille on annettava kaikki mahdolliset erivapaudet aina ajokortin saamisesta alaikäisenä lähtien. Tekopyhää on nimenomaan se, että nämä erivapaudet yritetään sitten "tasavertaisuuden nimissä" naamioida terveydellisiksi syiksi ja vastaaviksi. Jos systeemi on eriarvoinen kuten se tällä hetkellä on, tehtäköön siitä myös julkisesti ja laillisesti sellainen.

Minä en ole vaatimassa, että Olli Jokinen on väkipakolla raahattava armeijaan, koska hän on menestynyt ja tienaa paljon rahaa. Siitä ei todellakaan ole tässä vaiheessa hyötyä kummallekaan osapuolelle. Kysymys on yleisen asevelvollisuuden periaatteesta, johon ainakin toistaiseksi Suomen maanpuolustus perustuu. Minulle sopii mainiosti, että armeija muutetaan palkka-armeijaksi, jossa sitoutuneet ammattilaiset hoitavat homman järkevästi. Sitten vaan ei kannata ihmetellä, miksi maanpuolustus syö paljon enemmän verorahoja kuin ennen.

Suonette anteeksi, nyt on poistuttava pihalle maalaushommiin ennen kuin sade alkaa. Lomalla ei ennätä päivystää Jatkoajassa koko aikaa.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli ollaan kateellisia näiden tyyppien luonteille? Menestyksen kanssahan asialla ei ainakaan ole mitään tekemistä, koska melu nostetaan yleensä nimenomaan kusipäitä kohtaan.

Mitä erityisen kusipäistä/vakavaa Olli Jokinen on elämänsä aikana tehnyt? Ollut ylimielinen kiekkolausunnoissaan? Entä Räikkönen? Vilautellut kulliaan baarissa?

Pointtini on se että miksi menestyjän pitäisi olla aina ihanteellinen, kiltti, unelmavävy? Pieni brassailu ja rellestäminen otetaan ihan liian vakavasti ja jo sen takia vakavistakin vastoinkäymisistä nautitaan.

Ei kaikista tarvitse pitää, mutta tämäkin ketju lähti "Ollia pitäisi hiukan kouluttaa"-asenteella liikkeelle. Tunnen kyllä paljon pahempia kusipäitä kuin nämä kaksi, vaimonpettäjiä, selkäänpuukottajia, jne., Jokisen ja Räikkösen tällaisia en tiedä tehneen eikä minun tarvitsekaan. Otetaan sellaiset ensin koulutukseen ja sitten nämä.

Itse en välitä Jokisesta persoonana, mutten kyllä revi ressiäkään. Räikkösen kilpailuja en pahemmin seuraa mutta pidän siitä että meillä on räkäkännissä välillä hortoileva törkyjulkkis. Aitoa camp-henkeä, enää puuttuu että mies pukeutuisi naamiaisissa natsiupseeriksi. Ai niin, Prinssi William teki sen jo...

Cube

Jäsen
Mitä erityisen kusipäistä/vakavaa Olli Jokinen on elämänsä aikana tehnyt? Ollut ylimielinen kiekkolausunnoissaan? Entä Räikkönen? Vilautellut kulliaan baarissa?
Vedit nyt aika pätevästi aiheen ohi. Kerro nyt ihan yksinkertaisesti se, että mitä tekemistä sillä kateudella on minkään takia, niin jatketaan sitten näistä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vedit nyt aika pätevästi aiheen ohi. Kerro nyt ihan yksinkertaisesti se, että mitä tekemistä sillä kateudella on minkään takia, niin jatketaan sitten näistä.

"Kell' onni on se kullin kätkeköön"

Jos menestyy, ei saisi pitää ollenkaan melua itsestään. Menestyksellään ei saisi illakoida vaan tyyppejä pitäisi heti viedä saunan taakse ja muutenkin kouluttaa jos he ovat liian ylpeitä. Monelleko tavikselle armeijasta vapautuksen saaneelle on oma ketjunsa? Kuulostaa kateudelta minulle.

Cube

Jäsen
Jos menestyy, ei saisi pitää ollenkaan melua itsestään. Menestyksellään ei saisi illakoida vaan tyyppejä pitäisi heti viedä saunan taakse ja muutenkin kouluttaa jos he ovat liian ylpeitä. Monelleko tavikselle armeijasta vapautuksen saaneelle on oma ketjunsa? Kuulostaa kateudelta minulle.
Ok. Ja jos joku amisluuseri käyttäytyy samalla tavalla ja sekin ärsyttää, niin onko edelleen kyseessä kateus? Missä pisteessä ylimielisestä käytöksestä saa perustellusti mielestäsi ärsyyntyä? Ja kuinka paljon? Jos jonkun ketjun avaaminen Jatkoaikaan on jo sinulle liikaa, niin ilmeisesti on rima melko matalalla.

Huomaa, että mistään saunan taakse viemisestä ei ole ollut edes kärjistetysti puhetta. Se on omaa värikynääsi, jolla yrität luoda kuvaa siitä, että ihmiset ottavat nämä asiat vakavammin kuin oikeasti ottavatkaat. Huomaa myös, että tässä ei olisi edes mitään ongelmaa, ellet sinä tekisi numeroa siitä, että ihmiset ärsyyntyvät mielestäsi vääristä asioista.

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Höpö höpö ja vielä kerran höpö
Eikö yöelämässäkin ylensä totella pomoa?
Armeijassa suurin osa on ensimmäistä kertaa pidemmän aikaa pois kotoa. Ei ole äiti herättämässä ja tekemässä aamiaista eikä pesemässä pyykkiä. Lisäksi armeijassa oppii tulemaan toimeen tyhmien kolleegojen ja esimiehien kanssa. Lisäksi ne jotka pääsevät/joutuvat AUKiin ja RUKiin oppivat tulemaan toimeen tyhmien alaisten kanssa. Myöhemmässä työelämässä tästä on hyötyä.
Unohtaa ei saa esim erämies taidot mitkä oppii. Esim. minulle kaupunkilaiselle joka vierastaa metsää tuli paljon uusia juttuja.
Siis mitä ihmettä? Tuossako on siis se miehen malli, jonka armeijasta saa? Eiköhän nuo taidot opi elämästä ilman armeijaakin:D Ja jos armeija vaikuttaa tässä prosessissa jotenkin mielettömän tärkeältä palikalta, miten on naisten elämään oppimisen laita, heistä kun 99% ei edelleenkään käy armeijaa?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ok. Ja jos joku amisluuseri käyttäytyy samalla tavalla ja sekin ärsyttää, niin onko edelleen kyseessä kateus? Missä pisteessä ylimielisestä käytöksestä saa perustellusti mielestäsi ärsyyntyä? Ja kuinka paljon? Jos jonkun ketjun avaaminen Jatkoaikaan on jo sinulle liikaa, niin ilmeisesti on rima melko matalalla.

Kyllä ylimielisestä käyttäytymisestä saa ärsyyntyä. Kyseinen julkkiksista ärsyyntyminen on tosin yleensä nimenomaan "amisluuserien" hommaa. En nyt tiedä sitten kumpi on loppupeleissä pahempi, olla lööpeistä ja pinnallisten julkimoiden teoista ärsyyntyvä amisluuseri vai se että koittaa ihannoida ja yrittää elää pinnallista elämää samaan tapaan kuin nuo lööppien hahmot, näyttääkseen noille amisluusereille kuinka meillä säihkyy ja on VIP-kortitkin vaikka käytännössä omaa yhtä tyhjän elämän. Molemmilla on kyse samasta, omien epävarmuuksien peittelystä omalla tavallaan.

Se että avaa asiasta ketjun Jatkoaikaan kertoo ketjun avaajasta ainakin sen verran että rima mökötykseen on matalalla. En usko kenenkään vetävän itseään jojoksi, mutta tuhisevan ja päivittelevän ainakin. Silloin tahdon levittää positiivisuuden sanomaa ja olla onnellinen! Teen työtä sen eteen vaikka koko päivän! Miksei asiaa voi lähestyä hiukan lempeämmin, esim. "harmittaa Ollin puolesta kivat kokemukset intissä, minä ainakin sain paljon kavereita siellä!"? Miksi pitää lähteä aina siitä "kusipäät alas"-aspektista...

Huomaa, että mistään saunan taakse viemisestä ei ole ollut edes kärjistetysti puhetta. Se on omaa värikynääsi, jolla yrität luoda kuvaa siitä, että ihmiset ottavat nämä asiat vakavammin kuin oikeasti ottavatkaat. Huomaa myös, että tässä ei olisi edes mitään ongelmaa, ellet sinä tekisi numeroa siitä, että ihmiset ärsyyntyvät mielestäsi vääristä asioista.

No en minäkään varmaan oikeasti soittele Jokiselle "varo kurpitsaas perkele, ne tulee talikoiden kans ja tekee susta helloweenin!"

Niin kauan kuin mökötystä, on kuitenkin myös ongelma.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos iivana tulee rajan takaa Suomelle on ihan sama onko Olli tai Hanno vastassa. Tai yleensäkään Suomen Armeija. Herätys, nyt ei olla enää 40-luvulla.

Jee, kestipä kauan, ennen kuin tämä kortti otettiin esiin. Näin puhuu todellinen sotateknologian ja strategian ammattilainen. Väitöskirja MPKK:ssa jo tarkastettavava?

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Siis mitä ihmettä? Tuossako on siis se miehen malli, jonka armeijasta saa? Eiköhän nuo taidot opi elämästä ilman armeijaakin:D Ja jos armeija vaikuttaa tässä prosessissa jotenkin mielettömän tärkeältä palikalta, miten on naisten elämään oppimisen laita, heistä kun 99% ei edelleenkään käy armeijaa?

Tais mennä pointti hieman ohi. Siis kommentoin sitä että armeijassa muka opitaan tappamaan ja alistumaan jne jne. Kyllä nämä taidot voidaan muutenkin oppia siinä olet ihan oikeassa.
Tämä taisi nyt menna hieman off-topiciksi

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jee, kestipä kauan, ennen kuin tämä kortti otettiin esiin. Näin puhuu todellinen sotateknologian ja strategian ammattilainen. Väitöskirja MPKK:ssa jo tarkastettavava?

En ole saanut rauhaa kirjoittaa kun Suomen mahtavat hävittäjäarsenaalit ja tankkipataljoonat pitävät lähimettässä niin kovaa melua.

En ole todellakaan mikään puolustuksen asiantuntija mutta kyllä tärkeimmät maanpuolustukseen liittyvät jutut tehdään äänestämällä vaaleissa oikeita henkilöitä ja toivomalla että he tekevät oikeita ratkaisuja (enkä puhu nyt siitä istuvatko he kesämessuilla Räikkösen vai Häkkisen pöydässä) eikä sillä onko oppinut käymään sissipaskalla vai ei.

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Olli Jokisen armeijakoulutus ei kiinnosta minua paskan vertaa. Jos sitä ei ole tullut poikasena käytyä niin mikä järki sinne olisi kolmekymppistä miestä enää retuuttaa?

Heh, tässä näemme taas sisälukutaidon merkityksen älykkyyden kehittymiselle. Mun ekassa viestissä mainitsen juuri mielipiteeni, että Ollille olisi parikymppisenä opettanut nöyryyttä tuo - joillekin mörkömäinen - paikka nimeltä armeija. Kolmikymppisenäkin sinne moni joutuu, mutta mielekkyydestä en sano mitään siinä iässä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun ekassa viestissä mainitsen juuri mielipiteeni, että Ollille olisi parikymppisenä opettanut nöyryyttä tuo - joillekin mörkömäinen - paikka nimeltä armeija.

Kerro mielenkiinnosta mitä konkreettisia asioita Olli on tehnyt väärin tai huonosti, asioita joissa hän ei selkeästi ollut tarpeeksi nöyrä, mutta olisi todennäköisesti ollut jos olisi käynyt armeijan? Meinaatko oikeasti että armeija parantaa paljonkin kusipäitä?

Cube

Jäsen
Kyllä ylimielisestä käyttäytymisestä saa ärsyyntyä. Kyseinen julkkiksista ärsyyntyminen on tosin yleensä nimenomaan "amisluuserien" hommaa.

[...]

Niin kauan kuin mökötystä, on kuitenkin myös ongelma.
Ilmeisesti nettimököttäjistä ärsyyntyminen on jotenkin suotavampaa ja vähemmän säälittävää kuin ylimielisistä ihmisistä ärsyyntyminen. Puhumattakaan musiikista ärsyyntymisestä.

Mutta hei, perustelin mielestäni pointtini jo ihan riittävän hyvin, joten jään odottamaan nyt seuraavaa kateuskorttia, koska en enää jaksa tätä.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Heh, tässä näemme taas sisälukutaidon merkityksen älykkyyden kehittymiselle. Mun ekassa viestissä mainitsen juuri mielipiteeni, että Ollille olisi parikymppisenä opettanut nöyryyttä tuo - joillekin mörkömäinen - paikka nimeltä armeija. Kolmikymppisenäkin sinne moni joutuu, mutta mielekkyydestä en sano mitään siinä iässä.

Samaa mieltä, sillä minun mielestäni ketjun avaus oli suht harmiton ja kiltisti kirjoitettu - ei tullut kateus siitä mieleen.

Sen sijaan, myöhemmissä kirjoituksissa oli tullut tietynlainen katkeruus muiden taholta suht selvästi esille...

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kimi Räikkönen on mielestäni vastenmielinen ämmä. Olen kuitenkin aina pitänyt Mika Häkkisestä, joka oli kuitenkin urallaan ihan kohtalaisen menestynyt kaveri hänkin. Johtuuko ärsytykseni Räkää kohtaan mielestäsi siis A) hänen menestyksestä ja isosta palkasta, vai B) hänen ärsyttävästä ja totaalisen tyhjänpäiväisestä persoonallisuudesta?

OT:ta pukkaa..Miksi pidät Räikköstä vastenmielisenä ämmänä? En tiedä suhdettasi Räkään, mutta oletan, että et tunne häntä..

..Tässä otaksun vastaavasi olettamukseeni. Oletan myös, että jos olisit Rään kanssa samassa työpaikassa näkisit/tietäisit hänestä toisenkin puolen, josta voisit jopa pitää. Mene ja tiedä?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmeisesti nettimököttäjistä ärsyyntyminen on jotenkin suotavampaa ja vähemmän säälittävää kuin ylimielisistä ihmisistä ärsyyntyminen. Puhumattakaan musiikista ärsyyntymisestä.

Mutta hei, perustelin mielestäni pointtini jo ihan riittävän hyvin, joten jään odottamaan nyt seuraavaa kateuskorttia, koska en enää jaksa tätä.

Hah, sinä nyt kirjoitat sen verran neutraalin sutjakkaalla tyylillä että kateuskorttia tms. on yleensäkään hyvin vaikea suoraan lainata yhdestäkään tekstistä - esität mielipiteesi enemmän tiukoilla kyseenalaistuksilla kuin julistuksilla...joten haastetta riittää jos pyrkii sinulle keltaista vilauttamaan. Muistaakseni tämäkin juttu lähti sinun osaltasi liikkeelle Jokisen suhteen vain kysymyksellä. Räikkösen suhteen tosin jouduit myöntämään että hän on sinua ärsyttävä.

Nettimökötyksiin taas kommentoidaan vain torjuntana, ettei negatiivisuus tarttuisi, joka on aivan eri asia kuin ärsyyntyminen, ja musiikki on uskontoa ja ihmisiä suurempi ilmiö, NIH!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy