Mitä tekemistä tuolla nyt taas on kateuden kanssa?Yhtä kaikki, kateellisia paskoja olette suurin osa. Ilman tämän miehen jokseenkin ärsyttävää olemusta tätä koko ketjua ei olisi olemassa.
Mitä tekemistä tuolla nyt taas on kateuden kanssa?Yhtä kaikki, kateellisia paskoja olette suurin osa. Ilman tämän miehen jokseenkin ärsyttävää olemusta tätä koko ketjua ei olisi olemassa.
Ja mitä tekopyhää on siinä, että edellytän muidenkin suorittavan lakisääteiset kansalaisvelvollisuutensa samalla tavalla kuin olen itsekin ne suorittanut? Tekopyhää se olisi ainoastaan jos olisin itse hankkinut itselleni vapautuksen asevelvollisuudesta ja huutelisin täällä, että armeijaan on mentävä.
Mitä tekemistä tuolla nyt taas on kateuden kanssa?
Ja mitä tekopyhää on siinä, että edellytän muidenkin suorittavan lakisääteiset kansalaisvelvollisuutensa samalla tavalla kuin olen itsekin ne suorittanut? Tekopyhää se olisi ainoastaan jos olisin itse hankkinut itselleni vapautuksen asevelvollisuudesta ja huutelisin täällä, että armeijaan on mentävä.
Tätä en ole sitten ikinä ymmärtänyt. "Armeija tekee pojista miehiä" on lause, joka jaksaa hämmästyttää.Olisi tuo armeija tehnyt O.J.:lle jossain vaiheessa hyvää...
Eli ollaan kateellisia näiden tyyppien luonteille? Menestyksen kanssahan asialla ei ainakaan ole mitään tekemistä, koska melu nostetaan yleensä nimenomaan kusipäitä kohtaan.Suomessa nostetaan aina melu (äänekkäitä) suorasanaisia menestyjiä kohtaan.
Jokisen suhteen olen aika neutraali, joten käytän parempaa esimerkkiä. Kimi Räikkönen on mielestäni vastenmielinen ämmä. Olen kuitenkin aina pitänyt Mika Häkkisestä, joka oli kuitenkin urallaan ihan kohtalaisen menestynyt kaveri hänkin. Johtuuko ärsytykseni Räkää kohtaan mielestäsi siis A) hänen menestyksestä ja isosta palkasta, vai B) hänen ärsyttävästä ja totaalisen tyhjänpäiväisestä persoonallisuudesta?
Tottakai on selvä, että ärsyttääkseen minua minun täytyy olla tietoinen Räikkösen olemassaolosta. En kuitenkaan pidä sitä kovin todennäköisenä, että pitäisin Räästä yhtään enempää, jos hän olisi esim. samassa työpaikassa minun kanssa. Todennäköisesti silloin vasta vituttaisikin, nyt on kyseessä sentään pelkkä lievä mediaärsytys.
Tätä en ole sitten ikinä ymmärtänyt. "Armeija tekee pojista miehiä" on lause, joka jaksaa hämmästyttää.
Armeija on laitos, jossa "pojista" koulutetaan sotilaita. Tähän sisältyy tappamaan opettaminen(opi ampumaan, epäinhimillistä vihollinen) ja taydellinen käskyille alistaminen. Osa tottelevaisuuskoulutusta on mm. turhat säännöt-osasto, jolla totutetaan sotilaat tottelemaan järjettömältäkin tuntuvia käskyjä. Lyhyesti sanottuna armeijan tarkoitus on luoda tottelevaisia, auktoriteeteille alistuvia sotilaita, joita tarvittaessa voidaan käyttää valtion etujen puolesta(sota, kriisitilanteet maan sisällä).
Sitä, miten tällaisen koulutuksen saavutus "miehistää", ei ole minulle valjennut. "Pojasta mieheksi" onkin vain osa armeijapropagandaa.
Tekopyhää on se että käytännössä Ollin armeija ei olisi sama kuin sinun armeijasi...
Eli ollaan kateellisia näiden tyyppien luonteille? Menestyksen kanssahan asialla ei ainakaan ole mitään tekemistä, koska melu nostetaan yleensä nimenomaan kusipäitä kohtaan.
Vedit nyt aika pätevästi aiheen ohi. Kerro nyt ihan yksinkertaisesti se, että mitä tekemistä sillä kateudella on minkään takia, niin jatketaan sitten näistä.Mitä erityisen kusipäistä/vakavaa Olli Jokinen on elämänsä aikana tehnyt? Ollut ylimielinen kiekkolausunnoissaan? Entä Räikkönen? Vilautellut kulliaan baarissa?
Vedit nyt aika pätevästi aiheen ohi. Kerro nyt ihan yksinkertaisesti se, että mitä tekemistä sillä kateudella on minkään takia, niin jatketaan sitten näistä.
Ok. Ja jos joku amisluuseri käyttäytyy samalla tavalla ja sekin ärsyttää, niin onko edelleen kyseessä kateus? Missä pisteessä ylimielisestä käytöksestä saa perustellusti mielestäsi ärsyyntyä? Ja kuinka paljon? Jos jonkun ketjun avaaminen Jatkoaikaan on jo sinulle liikaa, niin ilmeisesti on rima melko matalalla.Jos menestyy, ei saisi pitää ollenkaan melua itsestään. Menestyksellään ei saisi illakoida vaan tyyppejä pitäisi heti viedä saunan taakse ja muutenkin kouluttaa jos he ovat liian ylpeitä. Monelleko tavikselle armeijasta vapautuksen saaneelle on oma ketjunsa? Kuulostaa kateudelta minulle.
Siis mitä ihmettä? Tuossako on siis se miehen malli, jonka armeijasta saa? Eiköhän nuo taidot opi elämästä ilman armeijaakin:D Ja jos armeija vaikuttaa tässä prosessissa jotenkin mielettömän tärkeältä palikalta, miten on naisten elämään oppimisen laita, heistä kun 99% ei edelleenkään käy armeijaa?Höpö höpö ja vielä kerran höpö
Eikö yöelämässäkin ylensä totella pomoa?
Armeijassa suurin osa on ensimmäistä kertaa pidemmän aikaa pois kotoa. Ei ole äiti herättämässä ja tekemässä aamiaista eikä pesemässä pyykkiä. Lisäksi armeijassa oppii tulemaan toimeen tyhmien kolleegojen ja esimiehien kanssa. Lisäksi ne jotka pääsevät/joutuvat AUKiin ja RUKiin oppivat tulemaan toimeen tyhmien alaisten kanssa. Myöhemmässä työelämässä tästä on hyötyä.
Unohtaa ei saa esim erämies taidot mitkä oppii. Esim. minulle kaupunkilaiselle joka vierastaa metsää tuli paljon uusia juttuja.
Ok. Ja jos joku amisluuseri käyttäytyy samalla tavalla ja sekin ärsyttää, niin onko edelleen kyseessä kateus? Missä pisteessä ylimielisestä käytöksestä saa perustellusti mielestäsi ärsyyntyä? Ja kuinka paljon? Jos jonkun ketjun avaaminen Jatkoaikaan on jo sinulle liikaa, niin ilmeisesti on rima melko matalalla.
Huomaa, että mistään saunan taakse viemisestä ei ole ollut edes kärjistetysti puhetta. Se on omaa värikynääsi, jolla yrität luoda kuvaa siitä, että ihmiset ottavat nämä asiat vakavammin kuin oikeasti ottavatkaat. Huomaa myös, että tässä ei olisi edes mitään ongelmaa, ellet sinä tekisi numeroa siitä, että ihmiset ärsyyntyvät mielestäsi vääristä asioista.
Jos iivana tulee rajan takaa Suomelle on ihan sama onko Olli tai Hanno vastassa. Tai yleensäkään Suomen Armeija. Herätys, nyt ei olla enää 40-luvulla.
Siis mitä ihmettä? Tuossako on siis se miehen malli, jonka armeijasta saa? Eiköhän nuo taidot opi elämästä ilman armeijaakin:D Ja jos armeija vaikuttaa tässä prosessissa jotenkin mielettömän tärkeältä palikalta, miten on naisten elämään oppimisen laita, heistä kun 99% ei edelleenkään käy armeijaa?
Jee, kestipä kauan, ennen kuin tämä kortti otettiin esiin. Näin puhuu todellinen sotateknologian ja strategian ammattilainen. Väitöskirja MPKK:ssa jo tarkastettavava?
Olli Jokisen armeijakoulutus ei kiinnosta minua paskan vertaa. Jos sitä ei ole tullut poikasena käytyä niin mikä järki sinne olisi kolmekymppistä miestä enää retuuttaa?
Mun ekassa viestissä mainitsen juuri mielipiteeni, että Ollille olisi parikymppisenä opettanut nöyryyttä tuo - joillekin mörkömäinen - paikka nimeltä armeija.
Ilmeisesti nettimököttäjistä ärsyyntyminen on jotenkin suotavampaa ja vähemmän säälittävää kuin ylimielisistä ihmisistä ärsyyntyminen. Puhumattakaan musiikista ärsyyntymisestä.Kyllä ylimielisestä käyttäytymisestä saa ärsyyntyä. Kyseinen julkkiksista ärsyyntyminen on tosin yleensä nimenomaan "amisluuserien" hommaa.
[...]
Niin kauan kuin mökötystä, on kuitenkin myös ongelma.
Heh, tässä näemme taas sisälukutaidon merkityksen älykkyyden kehittymiselle. Mun ekassa viestissä mainitsen juuri mielipiteeni, että Ollille olisi parikymppisenä opettanut nöyryyttä tuo - joillekin mörkömäinen - paikka nimeltä armeija. Kolmikymppisenäkin sinne moni joutuu, mutta mielekkyydestä en sano mitään siinä iässä.
Kimi Räikkönen on mielestäni vastenmielinen ämmä. Olen kuitenkin aina pitänyt Mika Häkkisestä, joka oli kuitenkin urallaan ihan kohtalaisen menestynyt kaveri hänkin. Johtuuko ärsytykseni Räkää kohtaan mielestäsi siis A) hänen menestyksestä ja isosta palkasta, vai B) hänen ärsyttävästä ja totaalisen tyhjänpäiväisestä persoonallisuudesta?
Tottakai on selvä, että ärsyttääkseen minua minun täytyy olla tietoinen Räikkösen olemassaolosta. En kuitenkaan pidä sitä kovin todennäköisenä, että pitäisin Räästä yhtään enempää, jos hän olisi esim. samassa työpaikassa minun kanssa. Todennäköisesti silloin vasta vituttaisikin, nyt on kyseessä sentään pelkkä lievä mediaärsytys.
Ilmeisesti nettimököttäjistä ärsyyntyminen on jotenkin suotavampaa ja vähemmän säälittävää kuin ylimielisistä ihmisistä ärsyyntyminen. Puhumattakaan musiikista ärsyyntymisestä.
Mutta hei, perustelin mielestäni pointtini jo ihan riittävän hyvin, joten jään odottamaan nyt seuraavaa kateuskorttia, koska en enää jaksa tätä.