Tästä asiasta rupeaa olemaan jo kaikki sanottu. On verrattu levokariin ja Shaeferiin. on sanottu, että ei ollut/oli yhtä tahallinen. On myös kerrottu kuinka kaikki tietävät, ettei peltola tehnyt sitä tahallaan. Minä olen henkilökohtaisesti nähnyt monia korkeita mailoja joiden ansiosta on heitetty pelaaja suihkuun. Niissäkään ei ole ollut varmasti tarkoitus lyödä toista kasvoihin, mutta tuloksena on ollut kuitenkin 5+20. Minä edelleenkin uskon, ettei Levokarin tarkoituksena ollut murtaa kerhopelaajan leukaa kuten ei Sheferilläkään ollut tarkoituksena ajaa R-P:tä tajuttomaksi. Pelaajat ovat kuitenkin itse vastuussa omasta vauhdistaan, kyynerpäästään ja mailastaan. Jos ei niitä pysty kontrolloimaan on aivan turha vedota puhtaaseen vahinkoon (edelleenkin en väitä noita tahallisiksi). Peltola ei menettänyt tasapainoaan jolloin maila nousi leukaan, vaan huitaisi sillä kulmaväännössä, vahingossa, mutta kuitenkin. Ainakin minun silmääni maila ei noussut Ahosen tikusta vaan se nousi ihan Peltolan omin voimin. Ja kyllähän siinä saa olla aikamoinen voima että leukaluu murtuu, ainakaan minulta ei murtunut vaikka otin aika kovat lipat joskus rinteessä lentäen leuka edellä puuhun (oli tosin viikkoja arka).
Saarinen oli aivan syystäkin todella vihainen. Tuomari ei käynyt edes katsomassa miten Ahosen kävi. Se kuitenkin kuuluu minusta tuomarin velvollisuuksiin jos mies lähtee loukkaantuneena kentältä (voin olla väärässäkin). Tottakai Saarinen oli senkin vuoksi raivoissaan, että joukkue tappelee pudotuspelipaikasta ja joukkueelta lähtee ykkössentteri tuollaisen takia, mies tiedostaa, että rahaa uuteen ei ole. Varmasti jos tänään kysyisit olisi viesti sama, mutta sävy hieman eri.
On vaikea sanoa, etä oliko se rike pelikiellon arvoinen, mutta varmasti se oli ulosajon arvoinen. Ja tuomaritarkkailijalta oli todella typerää sanoa, että olisi toisin (tämä tietysti minun mielipiteeni)ja näin suojella omia. Varmasti jos kyse olisi toisesta matsista toisella paikkakunnalla olisi jokunen peli napsahtanut.