Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

  • 4 120 942
  • 17 514
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen ihan varma ettei liikut tähän loppuneet.
Mingoia oli ykköskorin hyökkääjä, halusi pois itse tai ei, on tulossa ykköskorin mies tilalle.
Samaan hengevetoon haetaan Tiivolalle ja Jakobssonnille uutta seuraa, niissä voi olla jumppaamista.
Jos tähän kaikkeen on osuutta edes vähän uudella UTJ:lla, olen haltioitunut. Toivottavasti näin on
ja räväkkyys jatkuu. Kärpissä ei vapaamatkustajia suvaita ja hankitaan parasta tilalle koska pätäkkää on.
Jos jouluun mennessä ei ollaa kärjen tahdissa, niin Late saa kenkää. Täällä on totuttu menestymään ja sitä tavoitellaan heti eikä päästetä muita karkuun. Jos tuossa on Myllykosken asenne niin huraa !
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Toivottavasti seuraavalta tulijalta vaaditaan vähän kovempaa näyttöä aiemmilta lähikausilta. Talouden pitäisi sellaiseen venyä. Jos siis puhutaan ykköskorin pelaajasta, jollainen Mingoia ei ilman varauksia minun mielestä ollut. Vaikeaahan se on, mutta jos tässä top4 haaveillaan, niin pitäisi joukkueessa joku varma tekijä esim yyveelle tulosyksikköön olla.
 

JPL

Jäsen
Kärpillä ei takuulla ollut mitään tekoa aloitteen kanssa. Silloin oltaisiin jouduttu maksamaan purkurahana vähintään puolet loppusopparista. En usko hetkeäkään tuollaiseen. Huvittava ajatus, että Kärpät olisi ollut heittämässä kaveria jo tässä vaiheessa pihalle. Toki Kärpät on tähän suostunut ja toivovat, että tilalle saadaan parempi peluri. Jää nähtäväksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taisi @McTorso tietää yleisellä puolella kertoa, että ei ole Kärppiin tulossa.
Tällaisen hoksasin sunnuntailta. En minä tuollaista varmaksi tiedä. En tiedä, kuka sieltä on tulossa. Sen verran tiedän, että vahvistus on tulossa tai siis hankinnassa. Ja toki on syytä muistaa, että Puljujärvi on mahdollinen sitten aikanaan.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mingoia ja Bunnamen ovat, ainakin näin ulospäin katsottuna Kukko-Lassen hankintoja. Toki ilmeisesti myös Latella ja ehkäpä jollain muullakin on ollut sanansa sanottavana näissä hankinnoissa. Keskityn nyt Mingoiaan. Itse olin ihan tyytyväinen, kun sopimus julkistettiin. Harjoituspelien perusteella mietin, että on hyvä vahvistus. Kun sarja alkoi ja nämä kuusi peliä on pelattu, niin pisteiden valossa pettymys, mutta peliesitysten vuoksi ei niin huono kuitenkaan. Odotuksiin nähden kuitenkin. Johtuiko sopimuksen purku sitten mistä tai kenestä tahansa, niin itse olen hieman harmissani, sillä mielestäni Mingoia olisi voinut huonosta alusta huolimatta olla hyvä vahvistus.
Totta on, että syitä on monia. Sairastettu pitkä korona, sopeutuminen Kärppien (Laten) systeemeihin jne, mutta päätös on nyt tämä ja tällä mennään. Toisaaltaan, on ehkä hyvä, kuten täällä moni todennut, että päätös on nyt tehty hyvissä ajoin, eikä vasta kun on löysät housuissa, vaikka edelleen mieltä kaihertaa, että ehkä hän olisi voinut nousta ns tasolleen.

Toivottavasti Mingoian tilalle saadaan kunnon pelimies, joka oikeasti voi antaa joukkueella jotain lisäarvoa, ja jopa ihan korkoineen? Mistä näitä enään löytyy, onkin sitten hieman haasteellisempaa...

Kausi on vasta alussa, kaikki on mahdollista. Jopa se, että keväällä juhlitaan kannun kera, tai.... jäädään sääli pleijareijin, tai jopa ulos kokonaan? Uskon silti, edelleen, että peli paranee ja runkosarjan päättyessä ollaan kuuden sakissa? Pidän oikeuteni olla väärässä ja pettynyt, jos toisin käy....
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpillä ei takuulla ollut mitään tekoa aloitteen kanssa. Silloin oltaisiin jouduttu maksamaan purkurahana vähintään puolet loppusopparista. En usko hetkeäkään tuollaiseen. Huvittava ajatus, että Kärpät olisi ollut heittämässä kaveria jo tässä vaiheessa pihalle. Toki Kärpät on tähän suostunut ja toivovat, että tilalle saadaan parempi peluri. Jää nähtäväksi.
Varmasti näin. Ovathan asianomaiset julkisesti kertoneetkin, että avaus tuli Mingoian puolelta. Se, että Kärpät on purkuun suostunut, kertoo molemmin puolisesta tyytymättömyydestä vallinneeseen tilanteeseen. On myös syytä muistaa, että pelaajien(kin) puolelta näissä tilanteissa tulee aikamoista jargonia, eikä kaikkea kannata uskoa välttämättä ihan sellaisenaan. Jos taustalla olen ollut vaikka jotain pelillisten asioiden tai jääkiekon ulkopuolista, tuskinpa Mingoia sitä julkisesti kertoo. Eteenpäin ja uutta matoa koukkuun.
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Se, että Kärpät on purkuun suostunut, kertoo molemmin puolisesta tyytymättömyydestä vallinneeseen tilanteeseen.
Olisihan se täysin omaan jalkaan ampumista pakottaa pelaaja jäämään. Tuossa vaiheessa ainakaan olisi ihan turha odottaa paranevia otteita pelaajalta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisihan se täysin omaan jalkaan ampumista pakottaa pelaaja jäämään. Tuossa vaiheessa ainakaan olisi ihan turha odottaa paranevia otteita pelaajalta.
Totta. Toki asioilla on usein enemmän näkökulmia kuin kaksi ääripäätä. Jos Kärpät olisi ollut tyytyväinen Mingoian suorittamiseen kokonaisuudessaan, olisi varmasti yritetty hakea vielä yhteistä ratkaisu siihen, että Mingoia voisi jatkaa seurassa. Nyt taisivat toteutua molempien osapuolien halut.
 

castin_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö Bunny justaa puhunut kuinka viihtyy Oulussa ja Kärpissä? Jossain videossa, haastattelussa. Saa hyviä vinkkejä pelin kehittämiseen jnejne. Pitää kaivella sitä.
Se mitä kärppien omalla videolla pelaajat puhuu on nyt niin kaukana totuudesta kuin olla ja voi. Kukaan ei ole niillä koskaan rehellinen. Rehellisen mielipiteen saat yössä tai festareilla
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Mingoia ja Bunnamen ovat, ainakin näin ulospäin katsottuna Kukko-Lassen hankintoja. Toki ilmeisesti myös Latella ja ehkäpä jollain muullakin on ollut sanansa sanottavana näissä hankinnoissa. Keskityn nyt Mingoiaan. Itse olin ihan tyytyväinen, kun sopimus julkistettiin. Harjoituspelien perusteella mietin, että on hyvä vahvistus. Kun sarja alkoi ja nämä kuusi peliä on pelattu, niin pisteiden valossa pettymys, mutta peliesitysten vuoksi ei niin huono kuitenkaan. Odotuksiin nähden kuitenkin. Johtuiko sopimuksen purku sitten mistä tai kenestä tahansa, niin itse olen hieman harmissani, sillä mielestäni Mingoia olisi voinut huonosta alusta huolimatta olla hyvä vahvistus.
Totta on, että syitä on monia. Sairastettu pitkä korona, sopeutuminen Kärppien (Laten) systeemeihin jne, mutta päätös on nyt tämä ja tällä mennään. Toisaaltaan, on ehkä hyvä, kuten täällä moni todennut, että päätös on nyt tehty hyvissä ajoin, eikä vasta kun on löysät housuissa, vaikka edelleen mieltä kaihertaa, että ehkä hän olisi voinut nousta ns tasolleen.

Toivottavasti Mingoian tilalle saadaan kunnon pelimies, joka oikeasti voi antaa joukkueella jotain lisäarvoa, ja jopa ihan korkoineen? Mistä näitä enään löytyy, onkin sitten hieman haasteellisempaa...

Kausi on vasta alussa, kaikki on mahdollista. Jopa se, että keväällä juhlitaan kannun kera, tai.... jäädään sääli pleijareijin, tai jopa ulos kokonaan? Uskon silti, edelleen, että peli paranee ja runkosarjan päättyessä ollaan kuuden sakissa? Pidän oikeuteni olla väärässä ja pettynyt, jos toisin käy....
Samaa mieltä viestistä. Mingoia esiintyi harjoituskaudella lupaavasti ja olisi varmasti parantanut peliään. Sarjakausi on ollut kuitenkin vaikea. 18 laukausta ei ole mennyt kertaakaan sisään, peli näytti koko ajan tuskaisemmalta ja viime pelissä kolmoserä meni penkillä pl. ylivoimat. Itseäni alkoi viime viikolla jo hieman turhauttaa, mutta täysin uskoni ei loppunut. Mitenkään silmiinpistävän huono Mingoia ei ollut. Tämä ratkaisu oli kuitenkin ensisijaisesti hänen omansa, joten jossittelun varaa pelin paranemisesta ei jäänyt. Parempi ennemmin kuin myöhemmin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli ymmärsinkö oikein, että muitakin halukkaita on oikeasti, vai onko tämä mutu?
Epäilen vahvasti, että kyseessä on @Håkanhead nimimerkin kovin mainostamat ilkeät huhut. Epäilen vahvasti, että noita ilkeitä huhuja keksii tällä palstalla kyseinen nimimerkki itse. Näin minä luulen.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Epäilen vahvasti, että kyseessä on @Håkanhead nimimerkin kovin mainostamat ilkeät huhut. Epäilen vahvasti, että noita ilkeitä huhuja keksii tällä palstalla kyseinen nimimerkki itse. Näin minä luulen.

Jäädään mielenkiinnolla seuraamaan ovatko nämä huhut minun mielikuvitukseni tuotetta vai jatkuuko sinun lanseeraama Myllykosken räväkkä alku muidenkin pelaajien osalta.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Eli ymmärsinkö oikein, että muitakin halukkaita on oikeasti, vai onko tämä mutu?
Kyllä, Suomesta ei löydy tällä hetkellä yhtä ainoaa ihmistä joka haluaisi olla missään tekemisissä Oulun Kärppien kanssa. Muu valmennusryhmä kahlitaan kaappeihin odottamaan aamua ja vieraspelit mennään poliisien valvomana ettei kukaan joukkueesta loikkaa karkuun muihin kaupunkeihin.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Kyllä, Suomesta ei löydy tällä hetkellä yhtä ainoaa ihmistä joka haluaisi olla missään tekemisissä Oulun Kärppien kanssa. Muu valmennusryhmä kahlitaan kaappeihin odottamaan aamua ja vieraspelit mennään poliisien valvomana ettei kukaan joukkueesta loikkaa karkuun muihin kaupunkeihin.

Joo, Kärpäthän on ku Neuvostoliitto. Paikan tullen loikataan länteen ja haetaan turvapaikkaa. Ase ohimolla kehutaan joukkuehengeä, mut todellisuudessa eletään pelon ilmapiirissä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Omaan silmääni tuo näyttää täysin selvältä yksipuoliselta päätökseltä Mingoian puolelta. Kärkipelaajaksi hankittu, Liigassa jo tasonsa todistanut pelaaja lähtee kuuden pelin jälkeen kotiin. Harjoituskaudella selvästi ratkaisukykyisin pelaaja. Jos Kärppien puolelta tehtäisiin tällainen ratkaisu tähän aikaan kaudesta olisi se aivan sairasta ja älytöntä

Huippupelaaja toisensa jälkeen vajoaa harmaaseen massaan tässä joukkueessa ja se ei johdu pelaajista itsestään. Siitä yksi esimerkki on Turunen enkä ymmärrä yhtään niitä jotka Turusta kritisoivat. Tai ymmärrän sinänsä sen, että kokonaisuudessaan tilanne turhauttaa ja yksittäisi pelaajia on helppo syytellä. Turunen on Liigan mittapuulla kuitenkin ehdoton huippupelaaja

Harmittaa myös Ville Koivusen puolesta. viimeinen kausi nauttia tämän taiturin otteista, eikä mitään merkkejä kehityksestä tai dominanssista mihin oikeasti olisi rahkeita Liigassa
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Totta. Toki asioilla on usein enemmän näkökulmia kuin kaksi ääripäätä. Jos Kärpät olisi ollut tyytyväinen Mingoian suorittamiseen kokonaisuudessaan, olisi varmasti yritetty hakea vielä yhteistä ratkaisu siihen, että Mingoia voisi jatkaa seurassa. Nyt taisivat toteutua molempien osapuolien halut.

Tämän asian kääntäminen jotenkin Kärppien tahdoksi vaatii kyllä mielikuvitusta.

Totta kai Kärppien toimisto suostuu purkuun, mitä vaihtoehtoja heillä on? Olla purkamatta sopimusta ja ottaa riskin että motivaationsa menettänyt pelaaja myrkyttää koko kopin? Istuttaa pelaajaa katsomossa täydellä liksalla? Ei Kärpillä ollut mitään muuta vaihtoehtoa, kuin suostua purkuun.

Tällä logiikallahan kaikissa avioeroissa toteutuu molempien osapuolien halut. Toinen haluaa erota, toinen on pakotettu eroamaan.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tällä logiikallahan kaikissa avioeroissa toteutuu molempien osapuolien halut. Toinen haluaa erota, toinen on pakotettu eroamaan.
Niin se lopulta on, että molempia asia palvelee. Vaikka eroa vastustava ei sitä heti näkisi tai ikinä, on se hänelle parempi kuin olla yhdessä henkilön kanssa joka ei halua olla yhdessä. Eli niin sanottu halu ei kohtaa välttämättä, mutta hyöty täyttyy. Niinkuin Kärpilläkin tässä tilanteessa.
 

JPL

Jäsen
Totta. Toki asioilla on usein enemmän näkökulmia kuin kaksi ääripäätä. Jos Kärpät olisi ollut tyytyväinen Mingoian suorittamiseen kokonaisuudessaan, olisi varmasti yritetty hakea vielä yhteistä ratkaisu siihen, että Mingoia voisi jatkaa seurassa. Nyt taisivat toteutua molempien osapuolien halut.
Ihailen ihan oikeasti sinun kykyä ajatella noin positiivisesti Kärpistä. Itse en moiseen kyllä kykene, vaikka posin kautta itsekin yleensä pyrin menemään.

Minusta tämä Mingoiankin tilanne, yhdistettynä käytännössä jokaisen kenttäpelaajan alisuorittamiseen kaukalossa on oire ongelmista joukkueen sisällä. Positiiviset tulokset toki varmasti toisivat rentoutta tekemiseen ja myös pelien ulkopuoliseen olemiseen, mikä sitten saattaisi kääntää kurssia myös nykyjohdon voimin. Mutta kovin pitkään ei voida katsoa tuota taapertamista. Tänään nähdään missä oikeasti mennään. Jos Ilves kylvettää Kärppiä olan takaa, niin pari viime ottelua liigan häntäporukoita vastaan pyyhkiytyy välittömästi pois. Sen jälkeen Myllykosken pitää oikeasti lunastaa tuo "räväkkä alku" fraasi. Jos Kärpät jostain ihmeen kaivosta saa peli-iloa ja rentoutta sekä saavat pisteet hyvällä pelillä, niin jatketaan sitten jälleen hetki eteenpäin ja odotetaan seuraavaa kriisin paikkaa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Niin se lopulta on, että molempia asia palvelee. Vaikka eroa vastustava ei sitä heti näkisi tai ikinä, on se hänelle parempi kuin olla yhdessä henkilön kanssa joka ei halua olla yhdessä. Eli niin sanottu halu ei kohtaa välttämättä, mutta hyöty täyttyy. Niinkuin Kärpilläkin tässä tilanteessa.

Niin, pitkässä juoksussa näin. Nyt on kuitenkin kyse siitä, että tälle kaudelle hankittu ykköskorin pelaaja haluaa itse purkaa sopimuksen kauden alussa, ja täällä osa selittää miten molempien halut varmasti kohtasivat tilanteessa.

Liikaa negatiivisuus on rasittavaa, mutta ei kaikesta löydy myöskään seuran kannalta positiivista. Joskus voi vaan todeta että vituiksi meni, jatketaan eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös