Mingoia ja Bunnamen ovat, ainakin näin ulospäin katsottuna Kukko-Lassen hankintoja. Toki ilmeisesti myös Latella ja ehkäpä jollain muullakin on ollut sanansa sanottavana näissä hankinnoissa. Keskityn nyt Mingoiaan. Itse olin ihan tyytyväinen, kun sopimus julkistettiin. Harjoituspelien perusteella mietin, että on hyvä vahvistus. Kun sarja alkoi ja nämä kuusi peliä on pelattu, niin pisteiden valossa pettymys, mutta peliesitysten vuoksi ei niin huono kuitenkaan. Odotuksiin nähden kuitenkin. Johtuiko sopimuksen purku sitten mistä tai kenestä tahansa, niin itse olen hieman harmissani, sillä mielestäni Mingoia olisi voinut huonosta alusta huolimatta olla hyvä vahvistus.
Totta on, että syitä on monia. Sairastettu pitkä korona, sopeutuminen Kärppien (Laten) systeemeihin jne, mutta päätös on nyt tämä ja tällä mennään. Toisaaltaan, on ehkä hyvä, kuten täällä moni todennut, että päätös on nyt tehty hyvissä ajoin, eikä vasta kun on löysät housuissa, vaikka edelleen mieltä kaihertaa, että ehkä hän olisi voinut nousta ns tasolleen.
Toivottavasti Mingoian tilalle saadaan kunnon pelimies, joka oikeasti voi antaa joukkueella jotain lisäarvoa, ja jopa ihan korkoineen? Mistä näitä enään löytyy, onkin sitten hieman haasteellisempaa...
Kausi on vasta alussa, kaikki on mahdollista. Jopa se, että keväällä juhlitaan kannun kera, tai.... jäädään sääli pleijareijin, tai jopa ulos kokonaan? Uskon silti, edelleen, että peli paranee ja runkosarjan päättyessä ollaan kuuden sakissa? Pidän oikeuteni olla väärässä ja pettynyt, jos toisin käy....