Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

  • 4 039 692
  • 17 215

Sokerimunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin on pienestä kiinni. Kaikki eivät välttämättä ymmärrä, että se olisi kielikuva, ja alkavatkin juuri haaveilla Mannisesta ja Puljujärvestä.

Jos nyt tosiaan ei sieltä ole uutta pelaajaa tulossa, niin tuo tiiseri olisi ollut loistava vaikkapa näin:

Joulun isoin yllätys on vielä tuloillaan. Saavu siis hallille perjantaina 30.12 Kärpät-Pelicans otteluun.

Tai sitten ilman tuota viimeistä virkettä, ja vaikka 30.12 videon loppuun merkattuna. Itse siis kyllä uskon, että sieltä on joku vahvistus tulossa, mutta toisaalta en myöskään pety jos jonkun tärkeän pelaajan jatkosoppari "vain" kyseessä.

Näinpä. Minä en olisi mistään joulun isoimmasta yllätyksestä edes maininnut, jos kyse on "vain" jatkosoppareista. Olisivat vaikka kirjailleet, että joulun viimeiset paketit on vielä avaamatta tms. Sopisi paljon paremmin. Mutta viestintä on vaikea laji ja varsinkin kalkkiintuneiden firmojen sisällä kun ulkoista viestintää tehdään, ei kaikkea osata ottaa huomioon, etenkään sitä, että joku voi ymmärtää sanat eri tavalla kuin ne jotka tietävät, mistä puhutaan.

Mutta ei vielä lyödä kirvestä kaivoon. Tänään selviää. Ihan jo jännittää, mitä itse ottelutapahtuma ei kyllä hetkeen ole aiheuttanut. Jos jostain posia, niin siitä!
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Uskon, että sometiimi ja Hapa ovat tässä viikon lueskelleet jatkoaikaa hermostuneesti hikoillen, sillä kassakaapista löytyy vain Kemppaisen jatkosopimus. Ja Hapa soittelee parhaillaan kuumeisesti ympäri maailmaa yrittäen ostaa edes jonkun, että lynkkaukselta vältyttäisiin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Edelleen minua pikkaisen ihmetyttävät nämä toiveet NHL-sopimuksen omaavasta pelaajasta. Ei sellaista ole luvattu missään. On luvattu joulun suurin yllätys, joka tähän asti on ollut Jakobssonin hankkiminen. En minä mitenkään saa tuosta sellaista yhtälöä, jossa on pakko tulla NHL-mies. Hienoa, jos tulee, mutta kyllä nämä toiveet ovat lähteneet liikkeelle ihan meistä kannattajista. Minusta hieno tiiseri, joka sai meihin vähän virtaa.
Minulla on nyt vähän sellainen kutina, että McTorsolla on pienen pientä tietoa tai vihjettä mitä tuleman pitää. Tuntuu, että hän tyynnyttelee jo valmiiksi että älkää odottako liikoja. (sorry jos olen väärässä...)
Mitä itse tiiseriin tulee rohkenen olla täysin eri mieltä, se on täysin harhauttavaa ja mautonta jos jonkun pelaajan jatkot julkistetaan.
Se saa kyllä vähän virtaa lisää mutta sitä seuraa karmea pettymys. Jatkopahvit tulevat sopivasti fiksun tiedottamisen kautta, esimerkiksi kotimatsin aikana. "Vuoden mullistavinta uutista" somejengi on erehtynyt tekemään nyhjää-tyhjästäperiaatteella.
Se osoittaa huonoa makua jos isompaa juttua ei ole illalla tarjolla. Vähän samanlaista tasoa kun se "potkut aholle..."
Jos näin on mitä epäilen, niin harkitsisin jo pätevämmän sisällöntuottajan pestaamista...
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minulla on nyt vähän sellainen kutina, että McTorsolla on pienen pientä tietoa tai vihjettä mitä tuleman pitää. Tuntuu, että hän tyynnyttelee jo valmiiksi että älkää odottako liikoja.
Ei ole minulla tietoa, mitä tuleman pitää. Kerroin vain sen, miten itse tulkitsin tuon tiiserin. Ei minulla myöskään ole mitään tarvetta tyynnytellä ketään tällä palstalla. Jokainen elää sellaisissa myrskyissä kuin parhaaksi kokee. Hyvä, että on tunnetta!
 

Maametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhaws, Ville Koivunen
Lassen paita laskeutuu katosta ja mies hyppää takaisin askiin laittamaan vaatimustason kuntoon? Olisi valehtelematta joulun suurin yllätys. Tähän en jaksa kyllä hetkeäkään uskoa, vaikka tempauksena olisikin kova. Noista somessa kiertävistä hypevideosta saan itse sen käsityksen, että Lasse videolla puhuu.

Oli se yllätys mikä tahansa, on Kärpät osunut markkinoinnilla nyt ytimeen. Kaikki puhuu aiheesta ja mielenkiinto lisääntyy. Iso peukku täältä, vaikka olisikin "vain" Kepun jatkopahvi.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei ole minulla tietoa, mitä tuleman pitää. Kerroin vain sen, miten itse tulkitsin tuon tiiserin. Ei minulla myöskään ole mitään tarvetta tyynnytellä ketään tällä palstalla. Jokainen elää sellaisissa myrskyissä kuin parhaaksi kokee. Hyvä, että on tunnetta!
Yes, ymmärrän. Kuten aikaisemmin totesin että sorry jos olen väärässä.
Väärässä olin, mutta toivottavasti nyt jotakin mielenkiintoista kuitenkin illalla kuullaan...
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Onnela tuskin ainakaan mitään kertoo. Hän on viime aikoina ollut ihan yhtä pihalla kuin kaikki muutkin. Hyvänä esimerkkinä kun toissa kesänä piti varmana Antti Suomelan tuloa Kärppiin, kun todellisuudessa julkistettiin tehokaksikko Casey Wellman & Troy Bourke.

Jos Onnelalla on pienikin haju, niin varmasti paljastaa asian ennen seuran virallista tiedotusta. Tuollaiset tyypit elää tuontyyppisestä huomiosta.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Suurin yllätys olisi tietysti se, että Kärpät voittaisi kärkijoukkueisiin kuuvuan Pelicansin.

Tähän uskon vähemmän kuin Manniseen.
No niin tietenkin! Ja pelikaanihan on lintu, eli sieltähän se kryptinen laskeutuminenkin tulee. Rohkeaa luvata varmaa voittoa Pelicansista, mutta ehkä Junnon kirjekuoret ovat taas vaihtaneet omistajaa. Ketju lukkoon, arvoitus on ratkennut.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
No niin tietenkin! Ja pelikaanihan on lintu, eli sieltähän se kryptinen laskeutuminenkin tulee. Rohkeaa luvata varmaa voittoa Pelicansista, mutta ehkä Junnon kirjekuoret ovat taas vaihtaneet omistajaa. Ketju lukkoon, arvoitus on ratkennut.

Ehkä kirjekuori on ollut niin paksu, että on järjestetty vaihtokauppa. Joukkueet vaihtavat seremoniallisesti paitoja päittäin ja loppukausi mennään Pelicansin rosterilla ja valmennuksella, ehkä kannuun saakka?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lassen paita laskeutuu katosta ja mies hyppää takaisin askiin laittamaan vaatimustason kuntoon? Olisi valehtelematta joulun suurin yllätys. Tähän en jaksa kyllä hetkeäkään uskoa, vaikka tempauksena olisikin kova. Noista somessa kiertävistä hypevideosta saan itse sen käsityksen, että Lasse videolla puhuu.
Joo, ei varmasti hyppää Lasse enää askiin. Mutta, mutta, rupesin miettimään, jos julkistus liittyy jotenkin Lasseen, selittää se paljon sitä, miksi ei mistään ole kuulunut vihin vihiä asian tiimoilta. Ihan vain tuli viestistäsi tällainen mahdollisuus mieleen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Lusikka soppaan täältäkin. Oulun lentoaseman saapuvat lennot ilmoitetaan. Arvioitu saapumisaika !!! Kyllä sieltä laskeutuu joku uusi vanha nimi, jos näin ei käy , niin kyllä on erittäin huonoa huumoria.

Se on selvää , että maalivahti tulee joko nyt tai siirtorajalla. Jos nyt ei maalivahtia, niin sitten koodi the kova nimi. Tuskinpa media tiimi hehkuttaisi jotain uutta sopimusta tai Möttösen Erkkiä.

Pisteet sitten media tiimille sopimuksen vahvistuksen jälkeen, joko haistakaa ite tai kyllä oli hienosti härnätty faneja.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo Lassehan tuossa videolla puhuu, mutta siitä nyt ei kannata tehdä isompia johtopäätöksiä. Lasse on ottanut muutenkin roolia näissä. Taisi spiikata myös Anttilan sopparia edeltävän tiiserin: "Kesän puhutuin siirto" tjsp.
 

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Voihan se tiiseri koskea myös jatkosopimuksien määräkin. Sieltä julkistetaan ISO määrä jatkosopimuksia. Case closed!
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voisiko kyseessä tosiaan olla Manninen? Samaan tyyliin kuin tämä britti meni loppukaudeksi Jukureihin lainalle. Tuohon jatkoksi Manninen solmii sopimuksen Kärppien kanssa seuraavalle kaudelle. Mietin tämän näin päin että artistiverotus antaa mahdollisuuden olla suomessa alle 6 kk pienemmällä verolla, mutta koska Mannisen tapauksessa on koko ensi vuosi, homma piti puljauttaa näin päin jotta tuo Mannisen saama tulo tältä vuodelta ei mene suomessa verolle. En tiedä, kunhan tässä aamukahvia juodessa kirjoittelen ajatuksen virtaa
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Voisiko kyseessä tosiaan olla Manninen? Samaan tyyliin kuin tämä britti meni loppukaudeksi Jukureihin lainalle. Tuohon jatkoksi Manninen solmii sopimuksen Kärppien kanssa seuraavalle kaudelle. Mietin tämän näin päin että artistiverotus antaa mahdollisuuden olla suomessa alle 6 kk pienemmällä verolla, mutta koska Mannisen tapauksessa on koko ensi vuosi, homma piti puljauttaa näin päin jotta tuo Mannisen saama tulo tältä vuodelta ei mene suomessa verolle. En tiedä, kunhan tässä aamukahvia juodessa kirjoittelen ajatuksen virtaa
Ainahan voi tietysti olla, mutta hankalaa saada logiikasta kiinni. Jukureihin siirtyneen Kirkin sopimus jatkuu ensi kauden, ja kyseessä on laina. Mannisella on vain tämän kauden sopimus Vegasiin. Vegasilla ei maalaisjärjen mukaan ole mitään hyötyä vuokrata Mannista Kärppiin, kun heillä on farmissa yhden suunnan minimisopparilla kokenut sentteri. Edes palkkakattoa ei Mane rasita niin kauan kuin pysty farmissa.

Eli vaatisi sopimuksen purun tai ulososton. Sellaisesta ei ole Vegasin suunnasta mitään kuulunut.
 

Vide68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi
Uskon, että sometiimi ja Hapa ovat tässä viikon lueskelleet jatkoaikaa hermostuneesti hikoillen, sillä kassakaapista löytyy vain Kemppaisen jatkosopimus. Ja Hapa soittelee parhaillaan kuumeisesti ympäri maailmaa yrittäen ostaa edes jonkun, että lynkkaukselta vältyttäisiin.
Haha voin kuvitella tämän tilanteen, tyytyväisenä myhäilleet toimistolla miten hyvä juttu nyt ollaan keksitty ja saaneet ideaksi että käydäänpä jatkoajasta lukemassa miten innoissaan siellä ollaan. ”Ei vittu nyt ne oottaa jotaki Mannista, miksi siihen joku laskeutumisaika piti laittaa? Ai pakkipää ja maalivahtiosasto heikkoja, lennätetään vaikka Patrick Davis tähän hätään.”
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko jossain siis ollut, että tänään julkistetaan varmuudella jotain? Multa on mennyt ainakin ohi tuollainen, jos sellainen lupaus on annettu ja äkkiseltään kun tuossa katselin Kärppien somekanavia, en moista varmistusta löytänyt. Tuossakin alkuperäisessä IG-storyssa sanotaan, että "arvioitu laskeutumisaika 30.12."
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko jossain siis ollut, että tänään julkistetaan varmuudella jotain? Multa on mennyt ainakin ohi tuollainen, jos sellainen lupaus on annettu ja äkkiseltään kun tuossa katselin Kärppien somekanavia, en moista varmistusta löytänyt. Tuossakin alkuperäisessä IG-storyssa sanotaan, että "arvioitu laskeutumisaika 30.12."
Kyllä vain. Kärpät mm. facebookissa: "Huippukamppailun lisäksi paikan päällä luvassa kovan luokan julkistus!".
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kyllä vain. Kärpät mm. facebookissa: "Huippukamppailun lisäksi paikan päällä luvassa kovan luokan julkistus!".
Nyt on jätetty laskeutumisajat jo pois, joten mistään tietämättömänä voisin kuvitella toimistolle tulleen paskamyrskyn jälkeen hehkutusta vedetyn vähän alaspäin.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Kärppätaustainen Niko Mikkola on saanut lähtöpassit joukkueestaan. Ainoa vaan, että kyseessä on Puolan sarjaa Katowicessa pelannut Mikkola. Mutta ehkä siellä on Kärppien toimistolla käynyt pieni ja vaatimaton kauneusvirhe neuvotteluvaiheessa ja on luultu, että nyt tarttui iso NHL-kala koukkuun ja pakistoa täydentämään.

Samassa Katowicen joukkueessa pelaa muuten myös pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva hyökkääjä Teemu Pulkkinen. Kenties se virhe on tapahtunut rekrytointivaiheessa jo Puolan päässä. Vieläpä tuplana. Pahoittelut pienestä off-topicista :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös