Tuskin tähän mitään foliohattuja tarvitaan. Onhan noita muitakin esimerkkejä ollut kuin Mise. Muun muassa Mäkelä ja Ronkainen. Näistäkin kahdesta Mäkelä oli parempi ja kaikki voivat katsoa mihin suuntaan kaverin ura on mennyt, kun ei saanut enää jatkoa Kärppiin.
Silloin kun Niemelä pelasi useamman vuoden putkeen erittäin korkealla tasolla, hän oli Liigan parhaimpia puolustavia pakkeja. Käytännössä pelasi illasta toiseen virheettömästi. Nyt on alla pitempi heikompi jakso mutta uskon että tulevalla kaudella Niemelä tulee palaamaan takaisin huipulle.
Ronkaisesta minä olen enemmän huolissani. Niemelästä näkee että yritystä on, mutta Ronkainen on jotenkin flegmaattinen. Peli näyttää ylivarovaiselta ja on myös virheherkkä. Sellaiset luovat ratkaisut puuttuvat kokonaan. Ronkainen oli todella lupaavan oloinen pakki silloin kun nousi ihan puskista liiga joukkueeseen. Tuli mieleen vähän Miro Heiskanen. Pelasi erittäin kovalla itseluottamuksella. Sen jälkeen Ronkainen on kärsinyt useita pahoja loukkaantumisia mitkä ovat vaatineet pitkiä toipumisjaksoja. Tässä mielessä on ymmärrettävää että ei ole kyennyt palaamaan enää huipputasolle. Mikäli Ronkainen ei onnistu Marjamäen alaisuudessa, ehkäpä sen jälkeen olisi kaikkien kannalta järkevintä jos annetaan Ronkaisen jatkaa matkaa. Yllättävän usein tälläisissä tapauksissa missä ura on jäänyt junnaamaan paikalleen, maisemanvaihdos piristää peliesityksiä ja se kadonnut itseluottamus löytyy uudestaan.
Mäkelän kohdalla minulla ei ole paljoa sanottavaa. Minä pidän Niemelän ja Ronkaisen potentiaalia paljon korkeampana kuin Mäkelän. Sen takia Mäkelän lähtö ei minua harmittanut. Kaikille halukkaille ei voida lyödä lappua kouraan. Pelipaikkoja on kuitenkin rajallinen määrä.