Jos Lauridsenin tyylisen pelaajan tarpeen ymmärtäminen erityisesti pleijareita ajatellen perustuu pelaajan avauspelaamisen tasoon, niin ainakin mun lasit näyttävät niin toista maailmaa, että en lähde asiasta edes vääntämään. Agree to disagree, sen verran isosta näkemyserosta on kyse.
Se, miksi mä olisin jopa nyt nähdyn Skeletorin tilalla (optimitilanteessa toki olisi saatu nyt nähty Skeletor + Olli2) nähnyt toisen tulijan perustuu siihen, että mä uskon pleijarikiekon vaativan rosterilta monipuolisuutta. Kukaan tuolla ei ole luomassa fear factorya sen osalta, mitä esimerkiksi myöhästynyt taklaus Lehtoseen tai turha ajo maalille vaatisi. Kukaan ei ole tuolla antamassa sellaista kovuutta Jokerien maalilla, että hyökkääjä ensin katsoisi lähimpiä miehiä ja vasta siten maalipaikkaa. Joukkueen etua taas ei palvele se, että Torpedo-sarjan tyyliin "vähän jokainen" lähtee tekemään mitä sattuu.
Kyllä, jos tää olisi täysin reilua harrastehokia, niin kyseenalaistaisin tämän tyylisen pelaajan tarpeen. Mutta kyse on ammattilaissarjasta, jossa osa joukkueista, pelaajista ja valmentajista on valmis tekemään käytännössä mitä tahansa voittaakseen. Ja jos se on kuten Skudralla nyt esimerkiksi nähtiin taannoin, niin pelkällä jalkanopealla kiekollisella pelillä sitä ei murreta. Tuo korostuu silloin, kun yksittäisen pelin sijasta pelataan täysi ottelusarja, jossa yksittäisen pelaajan peli-ilon katoaminen, fyysinen rasite ja mahdolliset vammat satavat suoraan toisen joukkueen laariin.
Enkä oikein haluaisi allekirjoittaa Lauridsenin riittämättömyyttä. Viimeisen vuoden aikana Lauridsen on kahdessa matsissa saanut kaksi tai useamman miinusmerkkisen maalin (ei siis miinusmerkkistä tehotilastoa) tilastoihin. Toisessa matsissa Niemi imuroi viisi kiekkoa, toisessa Jokerit otti 8-2 pataan. Liikutaan samassa skaalassa kuin esimerkiksi Kivistö tai Eronen. Kokonaisuudessaan viime kaudella Lauridsenilla oli selvästä joukkueen paras tehotilasto runkosarjassa, mukavalla viiden yksikön erolla seuraavaan. Kyllä, Lauridsenillekin on sattunut uran aikana lapsuksia, jotka ovat maksaneet maalin. Välillä hän on lukenut tilanteen väärin tai muutoin tötöillyt, mutta sekä omien havaintojeni että tilastojen pohjalta näissä ollaan kuitenkin hyötyyn nähden voitolla. Ja näppituntumalla sanoisin, että esimerkiksi Kivistölle näitä sattuu sen verran paljon Ollia enemmän, että edes mahdollisesti parempi avauspelaaminen ei sitä korjaa. Käytin sanaa mahdollisesti, sillä itse en tuota näkemystä täysinäisesti allekirjoita.
edit: Sen verran on vielä todettava, etten ymmärrä näkemystä pakiston yksipuolisuudesta. Toi on vähän sama, kuin itkettäisiin ettei Anttila ole Jensenin kaltainen viimeistelijä tai hoitaisi tämänhetkisen Reginin roolia samalla tasolla. Roolitus, roolitus, roolitus.