Oletteko kayneet maksullisissa?

  • 75 665
  • 192

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos

Ihan oikeasti, ne kenen mielestä huorissa käynti on moraalisesti väärin mutta hierojalla käynti moraalisesti oikein, kertokaa perustelut, odotan mielenkiinnolla!

Aika metkaa, että tällainen väittely syntyy miehen kanssa, jolla on yleensä kovasti omiani muistuttavat mielipiteet aina Kibe Kuhdan maailman luokan snaippereihin kuulumisesta lähtien.

Mutta asiaan. Tehtäköön ensin vielä selväksi, että minä en pidä seksiä moraalittomana. Päinvastoin. Aiemmin saatoin pitää useaakin treffikumppania samaan aikaan, ja jos jäin kiinni niin asenteeni oli, että saapahan tyttö elämän kokemusta ja oppii tarvittavaa kyynisyyttä. Sittemmin avioiduin ja aloin rietastella vain yhden ihmisen kanssa ja tässä siis pysyn.

Kai hieronnan voi kokea myös eroottisena nautintona, mutta joka tapauksessa syytä on erottaa kaikenmaailman sivelyihin erikoistuneet thai-hieronnat lihaksien vetreyttämiseen tähtäävästä "oikeasta" hieronnasta. Itse olen käynyt työnantajan osittain maksamassa hieronnassa, jonka tarkoitus oli avittaa työnteossa jumittuneita hartioita yms. Minulla ei ollut mitään häikkää eikä jumitusta missään, mutta menin silkasta nautinnon ja ylellisyyden halusta hierottavaksi. Voidaan siis tässä mielessä rinnastaa seksipalveluiden ostoon. Kyllä.

Sitten eroihin. Ensinnäkin joillain ihmisillä, kokemukseni mukaan lähinnä naisilla, menee jonkinlainen intiimialueen raja tuossa reisien yhtymäkohdan kieppeillä. En tiedä, mistä johtuu, mutta myös minä koen ko. alueen olevan jonkun verran yksityisempää aluetta kuin esim. pohjelihaksen. Vaikea sanoa, että onko tuntemus kulttuurista johtuva vaiko johtuuko alueen arkuus sen tärkeydestä eliölajin säilymiselle. Joka tapauksessa em. mystisistä syistä en anna ihan kenen tahansa tuonne kosketella ja juuri tuo intiimiys lienee noista eroista merkittävin.

Toinen tärkeä ero on sitten tosiaan noissa aiemminkin mainituissa sosiaalis-poliittis-ihmisoikeudellisissa syissä. Hierojat (ainakin suomalaiset) ovat yleensä jossain opiskelleet ja vieläpä hakeutuneet ammatteihinsa. Huorissa saattaa joukossa olla myös aivan tasapainoisia naisia, jotka ovat haluamassaan ammatissa, mutta valitettavan usein näin ei ole. Monesti kyseessä on epätoivon vimmalla itseään myymään ajautuneet ihmispolot tai sitten (tutkimusten mukaan) jonkinasteisista psyykkisistä ongelmista kärsivät yksilöt, jotka hakevat jonkinlaista hyväksyntää myymällä itseään. Taustalla saattaa olla (edelleen tutkimusten mukaan) esimerkiksi hyväksikäyttöä lapsena, joka on johtanut minäkuvan vääristymiseen yms.

Loppuun vielä sellainenkin pointti, että halusimme tai emme, olemme jossain määrin kulttuurimme uhreja ja näinpä ollen ympäröivät asenteet ja arvot meitä ja mielipiteitämme muokkaavat. Jostain minä olen omaksunut tällaiset ja vaikea niitä on muuttaa, vaikka argumentit olisivat päteviä, kuten Carloksella ovat.

Innollla odotan vastausta sekä naisnäkökulmaa asiaan.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Carlos
Hieronta:

-Maksullinen
-Fyysistä nautintoa tuottava tapahtuma
-Orgasmi ei ole tarkoitus, vaikka sekin saattaa joskus olla seurauksena

Näillä asioilla on erona tasan kaksi asiaa:

- Seksissä "hierotaan" pääasiassa genitaali-alueita
- Seksi nähdään moraalittomana tapahtumana

Ihan oikeasti, ne kenen mielestä huorissa käynti on moraalisesti väärin mutta hierojalla käynti moraalisesti oikein, kertokaa perustelut, odotan mielenkiinnolla!

Ööh.. olenkohan vain jotenkin tynnyrissä kasvanut, mutta jos ihan perinteisestä hieronnasta puhutaan niin kait tuo orgasmi on aika harvinainen sattuma? Näin ainakin minusta.. Jos taas puhutaan "hieronnasta" niin se on toinen juttu. Tällöin ero on mielestäni se, että minulla on esim. paikat rikki, menen hierottavaksi, mutta jos alkaa haarojen välissä pakottamaan niin mennään sitten maksullisiin naisiin. On tuossa mielestäni kuitenkin jo eroa.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Vaikeaa...

... lainailla kun pitäisi lainailla melkoista liutaa lähetyistä viesteistä...

Ottamatta kantaa tähän hieronta vs. seksipalvelut keskusteluun olen kyllä Carloksen linjoilla!

Pidättäydyin itsekin huorissa käymisestä n. nelisenkymmentä vuotta elämästäni ja jotenkin halveksin kavereita, jotka rehvastelivat ko. kokemuksillaan. Viimeiset rapiat kaksi vuotta olen elellyt täällä sivistyksen tavoittamattomissa, jossa vielä tänäkin päivänä katolilaisuus näkyy jokapäiväisessä elämässä. Toki kotimaassa vierailen n. 3-5 kertaa vuodessa ja olo yleensä noilla reissuilla helpottuu, mutta jokaiselle "hurskastelijalle" suosittelisin kokeilla 3-6 kk:n selibaattia ja sitten voidaankin puhella asioista melkoisen samalla viivalla. Siis tämä ei tarkoita em. selibaattia kerran elämässä vaan lähinnä pysyvänä olotilana!

"Sorruin" sitten itsekin kaverin mukana vierailemaan alan paikassa ja melkoisen varautuneena ja epäluuloisena matkaan lähdin. Kokemus oli kuitenkin mitä miellyttävin ilman vähäisintäkään tunnetta mistään likaisesta tai muutekaan hämärästä tai epämääräisestä toiminnasta...

Toki rahaa se maksaa, mutta "so not"!?! Tyttökin tuntui melkoisen tyytyväiselle ja hyväntuuliselle ilman merkkiäkään mistään pakottamisesta tai hyväksi käytöstä!

Edit: Toki en kiellä näitä tähän bisnekseen liittyviä erittäin ikäviä lieveilmiöitä. Tarkoitus oli yrittää selvittää asian valoisampia puolia otollisissa olosuhteissa...
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Snakster
Innollla odotan vastausta sekä naisnäkökulmaa asiaan.

Dodii, täältähän pesee. :-) Siis se vastaus, naisnäkökulman suhteen on hiukan hiljaista.

Eli vastauksessasi oli juuri se mitä odotinkin, ja oikestaan juuri se mitä siinä voikin olla. En itsekään tietenkään ole tyhmä (en ainakaan tunnusta), tiedän kyllä mitä "eroja" kahdessa em. tapahtumassa on, mutta ihan heittämällä itsensä pois tältä planeetalta ja ihmettelemällä toimintaa täysin objektiivisesta näkökulmasta, on niitä eroja jo huomattavasti vaikeampi löytää.

Juu, eli naisten jalkoväli on jollain lailla "kielletty hedelmä", tai siis enemmän semmoista privaattia aluetta, minne ei ole hyväksyttävää päästää ihan ketä tahansa koska tahansa. Tämän ymmärrän, mutta tämäkin johtuu vain siitä että meillä on tämmöinen päähänpinttymä, kulttuurijohdannainen.

Ne prostituution varjopuolet, eli lähinnä nämä ihmisoikeudelliset asiat ovatkin sitten asia erikseen, ja kieltämättä ne tekevät suuren eron näiden kahden välillä, mutta en yhdistäisi sitä suoranaisesti tähän vertailuun.

Kuitenkin, asian voi nähdä toisinkin päin. Opiskelijatyttö, sanotaan nyt vaikka Minna 19v, opiskelee Helsingin yliopistossa, mutta koko opintotuki ja asumistuki menee vuokraan. Hänellä ei ole oikein varaa elää normaalisti. Joten, Minnan täytyy hankkia jostain lisätienestejä, leikitään että hänellä olisi nämä em. 2 vaihtoehtoa, prostituoitu tai hieroja.

- Hierojan ammatti vaatii koulutuksen, hiukan käsivoimia ja asiakaspiirin. Kestää aikansa ennenkuin saa sanaa leviämään tarpeeksi, että suoritanpa muuten hierontoja. Rahaa tulee hyvällä säkällä n. 40€/tunti.

- Prostituoitu. Ei vaadi ammatillista koulutusta, tosin jonkunlainen käytännönkokemus alalta on eduksi. Siitä vaan kadulle ja tienaamaan, asiakkaitaan voi myös valita, ja voi hiukan katsoa missä itseään myy. En tarkkaan tiedä mitä Suomessa maksaa "maksulliset", mutta sanotaan että laadusta riippuen 100-200€/tunti. Hyvänä iltana saattaa olla ehkä 3 asiakasta, jolloin voidaan sanoa että hän pystyy tienaamaan jopa 600€ yhden illan työstä. Tuo raha siihen opiskelijan tulojen päälle, niin pärjääkin jo kuukauden, ei tarvitse olla alan hommissa kuin 1-2 iltaa kuussa. Jos haluaa kroisostua, niin siitä vaan vaikka useammin. Hyvällä säkällä Minna löytää itselleen jopa miellyttävän vakio-asiakaspiirin, jolloin homma on vielä vähemmän vastenmielistä, melkein sama kuin olisi muutama erillinen seksisuhde. Ei välttämättä tarvitse edes maleksia kadulla, kaverit soittelevat kun on tarvetta.

On sitten tietysti näitä pakotettuja ja huijattujakin prostituoituja, mutta näihinkin voidaan kyllä vaikuttaa yhteiskunnan puolesta, tai ainakin määrää vähentää. Joka tapauksessa tämä on alan varjopuoli.

Ja vielä semmoinen merkityksetön pointti tuosta omasta maksullinen nainen -kokemuksestani, ei uskoisi miten paljon arvostukseni nousi firman muiden (mies)työntekijöiden silmissä! Naiset eivät toivottavasti koskaan edes saaneet tietää. Aikaisemmin olin lähinnä se uusi kovaa töitä tekevä kiltti nuorimies, joka aina hengaili muiden mukana sivustaseuraajana, mutta tämän jälkeen olin "in the club", mikä teki olon siellä työpaikalla paljon mukavammaksi. Että semmoinekin pieni pikantti lisä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kiintoisaa keskustelua täällä. En tiedä mikä on, ehkä "naismainen" suhtautuminen seksiin (sen näkeminen vähintään jonkintasoisen läheisyyden aspektina), mutta en siis ole koskaan tajunnut asian viehätystä edes turhauttavankin pitkinä selibaattiaikoinani (paitsi sen hyväksikäytön ja hallinnan aspekteja, jotka nekin tuntuvat pohjimmiltaan aika surkuteltavilta, konkreettisessa arkitodellisuudessa siis). Toki seksiä voidaan pitää puhtaasti kaupallisena hyödykkeenä, joka on täysin vapaa kaikista kulttuurin tabuista, jolloin sen myyminen ja ostaminen on mitä tahansa kulutustoimintaa, mutta silloin se tuntuu ainakin omasta näkökulmastani täysin sisällyksettömältä. Silloinhan kuluttaja voisi säästää rahaa ja tehdä edelleen treffit sen rakkaan oikean käden kanssa.

Minulla on useampiakin tuttavia, älykkäitä ja seksuaalisesti täysin kilpailukykyisiä miehiä, jotka eivät siis ole olosuhteiden pakosta joutuneet seksiä ostamaan, mutta jotka kuitenkin niin silloin tällöin tekevät. Mitään selkeätä vastausta asian houkuttelevuuteen en ole heiltä saanut. Olisikohan kuitenkin niin että jonkuntasoinen aggressio sieltä pohjalta löytyisi, että monien prostitutioitujen alennustila ei alentaisikaan vaan lisäisi heidän palvelustensa käytön nautintoa? Tämä suht. arvovapaana kysymyksenä, kyllähän näitä hallinnan impulsseja löytyy kaikista meistä. Jotenkin outoa vain ajatella, että kysymys olisi tosiaan aivan samasta asiasta kuin maitolitran ostosta ruokakaupasta.

Joka tapauksessa arkitodellisuudessa on niin että seksi ei kuitenkaan arvovapaata ole, kulttuurin tabut ja eettiset rajoitukset ovat voimakkaina olemassa - seksin kaupallistaminen on jopa osittain lainvastaista, minkä takia käytännön toimintaan liittyy hyvin paljon pakkoa, rikollisuutta, kurjuutta, hätää ja hyväksikäyttöä. Suuri osa palveluntarjoajista on siis ilman todellista valinnanvapautta toimivia hyväksikäytettyjä uhreja. Eli on kaukana arvovapaasta toiminnasta tällä hetkellä ostaa näitä palveluksia. Tietysti tätä raskasta vastuuta voi vähentää omalla kohdallaan, jos näkee sen vaivan että varmistaa kulloisenkin asiakaspalvelijan henkilökohtaisen tilanteen, mutta tuskinpa juuri kukaan ostaja vaivautuu niin tekemään - tai edes luottamaan mahdollisesti saamiinsa vastauksiin. Ja jollei tätä vaivaa näe, ei voi mitenkään kiemurrella irti omasta vastuustaan, pitää sitten oikeutuksenaan mitä tahansa sinänsä järkevääkin perustelua kaupallisen seksin oikeutuksesta.

Erikseen on vielä kysymys siitä, että ovatko nämä tabut kokonaan mielivaltaisia ja onko kokonaan hyväksi että seksi nähdään puhtaana kauppatavarana. Ehkä täydellisessä maailmassa saataisiin aikaiseksi kaikista lieveilmiöistä vapaata prostituutiota. Ehkä täydellisessä maailmassa ei toisaalta olisi edes tarvetta siihen, ja seksi nähtäisiin enempänä kuin vain persoonattomana kulutushyödykkeenä. Eli itse näkisin prostituution sekä siihen osallistuvien miesten että naisten osalta ainakin tietynasteisena kulttuurisena ja yhteiskunnallisena ongelmakäyttäytymisenä, jota on mahdollisimman järkevällä tavalla ohjattava ja kontrolloitava. Tärkeintä on pysäyttää hyväksikäyttö ja pakotus, sekä henkilöiden että olosuhteiden - ehkä laillistaminen on paras tie siihen ehkä ei.

edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Olin tuossa muutama vuosi sitten eräässä yökerhossa töissä. Olin ovella hommissa, alku illasta puheilleni tulee vaalea ja varsin tyylikäs nainen. Hän kertoi heti kärkeen olevansa maksullinen ja hän ehdotti minulle sopimusta. Jos hän saisi tulla ravintolaan etsimään asiakkaita ja poistuu asiakkaan kanssa kulman taakse hänen asunnolleen ja hoidon jälkeen hän pääsisi aina jonon ohitse ravintolaan takaisin etsimään uutta asiakasta ja pyysi myös, että hän saisi työskennellä ravintolassa ilman häriötä. Tähän sopimukseen hän maksuksi tarjosi, että valomerkin jälkeen tulee sitten minun vuoro, maksutta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos

Kuitenkin, asian voi nähdä toisinkin päin. Opiskelijatyttö, sanotaan nyt vaikka Minna 19v, opiskelee Helsingin yliopistossa, mutta koko opintotuki ja asumistuki menee vuokraan. Hänellä ei ole oikein varaa elää normaalisti. Joten, Minnan täytyy hankkia jostain lisätienestejä, leikitään että hänellä olisi nämä em. 2 vaihtoehtoa, prostituoitu tai hieroja.

Koska tunnumme olevan prostituution lieveilmiöistä ja mahdollisista epäinhimillisyyksistä suurin piirtein yhtä mieltä, voinemme jättää ne tästä edes huomiotta keskustelussa ja keskittyä käsitteellisiin eroihin hierojan ja huoran välillä. Eikö?

Jos puhutaan yllä mainitusta Minnasta, on sinulla siinä kyllä pointtia. Minna tienaa hyvin ja voi jatkaa opintojaan. Mutta kulttuurisidonnaisista ja ehkä fyysis-biologisista syistä hän saattaa tuntea itsensä nöyryytetyksi ja likaiseksi. Hommia on vähän ja asiakaskunta miellyttävää, mutta esimerkiksi vakituinen parisuhde on mahdoton ajatus. Asema miesten yksipuolisten halujen ja toiveiden täyttäjänä ei ainakaan korosta Minnan ja naisten yleensä tasa-arvoista asemaa miehiin nähden. Hän saa kyllä miehet hyvälle tuulelle ja itselle toimeentulon, mutta jotenkin joku on mielestäni pielessä.

Sitten vanha kunnon kysymykseen kysymyksellä: entä jos Minna olisi sinun tyttäresi? Vai oletko murtanut kulttuurimme ja asenneilmastomme kahleet niin tehokkaasti, että olisit hyvillä mielin kun tytär on löytänyt tuottavan ammatin ja hyvä toimeentulon?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Snakster
Minna tienaa hyvin ja voi jatkaa opintojaan.

...ja muistaa lisätä maininnan Curriculum Vitae:en valmistuttuaan Humanististen Tieteiden Kandidaatiksi:

''Olen myös toiminut nelisen vuotta osapäivähuorana. Alla erään suosittelijaksi suostuneen vakioasiakkaani yhteystiedot.''
:D
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Snakster
Eikö?

Juu, jätetään vaan.

Viestin lähetti Snakster

Hommia on vähän ja asiakaskunta miellyttävää, mutta esimerkiksi vakituinen parisuhde on mahdoton ajatus. Asema miesten yksipuolisten halujen ja toiveiden täyttäjänä ei ainakaan korosta Minnan ja naisten yleensä tasa-arvoista asemaa miehiin nähden. Hän saa kyllä miehet hyvälle tuulelle ja itselle toimeentulon, mutta jotenkin joku on mielestäni pielessä.

Minna tietää että elämä on kovaa, hänellä olisi myös vaihtoehtoinen mahdollisuus mennä Valintatalon kassalle (onko muuten Valintataloa enää missään?) tekemään 7 tunnin iltavuoroa 7 euron tuntipalkalla. Hän totesi että nou tänks. Sen sijaan hän tulee köyhästä perheestä jossa mitään ei ole koskaan saanut hopeatarjottimella. Hän päättää että hänestä tulee jotain, vaatii se sitten mitä tahansa. Hän myy vaikka itseään hammasta purren, mutta hankkii ne tarvittavat rahat ja pitää samalla huolen että aikaa jää riittävästi opiskeluun. "God is my witness, I will never be hungry again!". Hän saa ehkä vain lisää voimaa tästä itsensä nöyryyttämisestä ja päättäväisyyttä. Ehkä tämä kokemus pysyy hänellä mielessä lopun ikää, aina kun laiskuus uhkaa iskeä hän voi miettiä mihin paluu olisi edessä, ja painaa eteenpäin kahta kauheammin.

Ja osa naisista osaa suhtautua tähän eri tavalla. Tunnen itse asiassa yhden ex-porton, joka elätti itsensä opiskellessaan tällä tavalla. Hän sanoi että sillä tienasi helvetin hyvin, ja kun vain oli sinut itsensä kanssa tästä huolimatta, ei tullut edes heikkoa itsetuntoa tms. Ylpeä hän ei ollut missään nimessä, mutta sanoi ettei se nyt niin kamalaa ollut.

Pysyvää ihmissuhdetta on ehkä vaikea hankkia tässä vaiheessa, mutta kyllähän sitä nyt ihminen pärjää 4-5 vuotta opiskellessaan sinkkunakin. Voi keskittyä ainakin enemmän opiskeluun. Elämässä ehtii nähdä ja kokea kaikenlaista (varsinkin siis nuorena) paljon enemmän ja laajemmasta perspektiivistä, jos ei ole koko ajan sidottuna johonkin toiseen ihmiseen kuin koira pyörätelineeseen.


Viestin lähetti Snakster

Sitten vanha kunnon kysymykseen kysymyksellä: entä jos Minna olisi sinun tyttäresi? Vai oletko murtanut kulttuurimme ja asenneilmastomme kahleet niin tehokkaasti, että olisit hyvillä mielin kun tytär on löytänyt tuottavan ammatin ja hyvä toimeentulon?

Sitten tämä, legendaarinen kysymys. Paha kysymys.

Ensinnäkin, siinä vaiheessa kun hankin lapsia, pyrin olemaan sen verran varoissani ettei tyttöni tarvitse tämmöiseen ryhtyä.

Jos nyt sitten satun olemaan p-a tai vaikkapa mullan alla, en välttämättä täysin tyrmäisi ajatusta. Olen aina ollut sitä mieltä että itsensä on elätettävä tavalla tai toisella, pummina oleminen on vielä pahempaa. Konstit on monet, kuten sanotaan. Itse asiassa on mielestäni erittäin suuren hatunnoston paikka, jos joku haluaa opiskella niin paljon että on valmis sitten vaikka huoraamaan sen tutkinnon rahoittaakseen. Voidaan puhua ainakin että motivaatiota riittää, luja tahto vei taas kerran läpi harmaan kiven. Vaikka veli Senior tästä vitsiä väänsikin, mielestäni se voisi olla meriitti CV:ssä. Minä ainakin ottaisin ko. ihmisen töihin, jos tämä ei ole osoitus määrätietoisuudesta, niin mikä sitten?

Tottakai se olisi kamala ajatus että oma tytär olisi prostituoitu, mutta kuten sanoin, hatunnoston paikka.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Opiskellen onneen

Ensinnäkin, siinä vaiheessa kun hankin lapsia, pyrin olemaan sen verran varoissani ettei tyttöni tarvitse tämmöiseen ryhtyä.

Jos nyt sitten satun olemaan p-a tai vaikkapa mullan alla, en välttämättä täysin tyrmäisi ajatusta. Olen aina ollut sitä mieltä että itsensä on elätettävä tavalla tai toisella, pummina oleminen on vielä pahempaa. Konstit on monet, kuten sanotaan. Itse asiassa on mielestäni erittäin suuren hatunnoston paikka, jos joku haluaa opiskella niin paljon että on valmis sitten vaikka huoraamaan sen tutkinnon rahoittaakseen. Voidaan puhua ainakin että motivaatiota riittää, luja tahto vei taas kerran läpi harmaan kiven. Vaikka veli Senior tästä vitsiä väänsikin, mielestäni se voisi olla meriitti CV:ssä. Minä ainakin ottaisin ko. ihmisen töihin, jos tämä ei ole osoitus määrätietoisuudesta, niin mikä sitten?


__________________

Hoijakkaa! No ilimammuuta, se on järkevämpää jakaa persettä kadunkulmissa kuin riutua siellä Valtsun kassalla. Säästyy aikaa opiskeluun. En tiedä olenko ainoa täällä joka toivoo, ettet koskaan tule tuota tytärtä siittämään moisella asenteella – tai sitten pysyt ainakin varoissasi – toisaalta voithan aina avittaa tyttäresi opintoja käteisvarojen huvetessa jakamalla omaa persettäsi tarvitsijoille. Kai nyt sen verran voit joustaa, ihan vaan tyttäresi opintojen tähden, kun ne kaiken pyhittävänä näet. Sille minäkin voisin jo kohottaa hiukkasen hattuani.

Saatan olla pikkumainen, mutta minusta olisi himppasen irvokasta katsella valmistujaisjuhliinsa nilkuttavaa, loppuun pantua tytärtäsi. Tässä tapauksessa isä luonnollisesti olisi pakahtua onneensa. Pistäisi oikein aallon kiertämään tilaisuuteen kutsuttujen vakioasiakkaiden kanssa. Puheessasi ylistäisit Minnan peräänantamatonta asennetta, ontuvasta kielikuvasta piittaamatta. Kiitäisit vielä kollektiivisesti tuon kaiken opiskelun mahdollistanutta asiakaskuntaa. Loppukevennyksenä pistäisit kavereille vielä ilmaisen kierroksen vanhojen opiskeluaikojen tähden. Kenties lupautuisit itsekin mukaan talkoisiin pitämällä maisterisi jalkaa – ikään kuin kädenojennuksena. Heiteltäisi hattuja sekä hurrattaisi, eikä kukaan tuntisi oloaan vaivaantuneeksi.

Eikä tietenkään pidä unohtaa sitäkään, että akateemisen työttömyyden uhatessa ei tuon tyttö-raiskan tarvitsisi vieläkään alentua sinne kassakoneen taakse, sillä onhan hänellä hyvän toimeentulon takaava ammatti jo takataskussa. Puhelinluetteloon voisi ylpeänä liittää numeronsa perään: Akateeminen huora – ei mennyt opiskelut hukkaan, ei! Pääasia, jotta porattiin läpi harmaan kiven, sano.

Ei tartte kyllä mitään!
 
Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tän on pakko olla tsoukkidoukki?

Viestin lähetti Carlos

Hän saa ehkä vain lisää voimaa tästä itsensä nöyryyttämisestä ja päättäväisyyttä. Ehkä tämä kokemus pysyy hänellä mielessä lopun ikää, aina kun laiskuus uhkaa iskeä hän voi miettiä mihin paluu olisi edessä, ja painaa eteenpäin kahta kauheammin.

Ja osa naisista osaa suhtautua tähän eri tavalla.

Enpä usko, että kukaan nainen saa lisää voimia tai päättäväisyyttä itsensä nöyryyttämisestä. Taitaa olla olla voimat pahasti hakusessa jo silloin kun itseänsä ryhtyy kaupittelemaan.
Kaupittelemaan sen vuoksi, että saisi akateemisen loppututkinnon, tämänpäivän "sosiaaliverkko" Suomessa.
Huh Huh. Kuulun niihin naisiin jotka OSAAVAT suhtautua tähän vain sillä tavalla, että on hyvin surullista edes harkita tällaista ansaitsemismahdollisuutta. Se sitten onkin jo mielipuolista ja vähintäinkin sairasta jos joku harkitsee jo tyttärelleen valmiiksi tämän tapaisen hätäratkaisun.

koo
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Tätä ketjua lukiessa tuli mieleeni, että jos maksulliset naiset ovat täysin hyväksyttyjä niin kuinka suhtautuisitte siihen, että oma naisenne (tai mehenne) olisi kaupitellut itseään? Luulisin, että kyseinen seikka kuitenkin olisi monelle liian iso pala purtavaksi. Ei nyt sinällään liity varsinaisesti ketjun otsikkoon, mutta heräsi vain ajatus näitä viestejä lukiessa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Timi:
"niin kuinka suhtautuisitte siihen, että oma naisenne (tai mehenne) olisi kaupitellut itseään"

Entäpä jos puoliso olisikin ollut hieroja?

Kun kyse on tabusta ja arasta asiasta niin on naurettavaa käyttää tuollaisia kysymyksiä jonkinlaisina argumentteina, tämä ei tarkoita vain sinua Timi. Tottakai ihmiset suhtautuisivat asiaan negatiivisesti koska heidät on siihen opetettu.

Kysytäänpä sitten näin, miten suhtautuisit siihen että puolisosi ilmoittaisi sinun olevan hänen X.:s hoitonsa....sijoita X:n´kohdalle joku iso luku, itselläni ei ole hajuakaan todellisista määristä kun puhutaan jostain kylän polkupyöristä tms.

Ja vielä kerran, kumpaa sinä rakastat, puolisoasi vai hänen ruumistaan ja genitaalialueitaan?

koo:
"Se sitten onkin jo mielipuolista ja vähintäinkin sairasta jos joku harkitsee jo tyttärelleen valmiiksi tämän tapaisen hätäratkaisun."

Jos vaihtoehtoina olisi sitten vaikkapa rikolliset tiet ym. niin ei se huoraaminen niin pahalta enää kuulosta.

"Kuulun niihin naisiin jotka OSAAVAT suhtautua tähän vain sillä tavalla, että on hyvin surullista edes harkita tällaista ansaitsemismahdollisuutta"

Entäpä hierojana oloa, tai yleensäkään mitään duunia jossa tarkoitus on viihdyttää ihmisiä.

Yrittäkää nyt perustella miten hierominen eroaa itsensä myymisestä, muutenkuin mielipiteiden valossa.

On hyvin surullista etteivät ihmiset kykene irtautumaan opetetuista arvoista ja normeista edes ajatusleikkiä varten.
 

Carlos

Jäsen
Re: Opiskellen onneen

Viestin lähetti Rööri
Saatan olla pikkumainen, mutta minusta olisi himppasen irvokasta katsella valmistujaisjuhliinsa nilkuttavaa, loppuun pantua tytärtäsi. Tässä tapauksessa isä luonnollisesti olisi pakahtua onneensa.

Juu, toivotaan että olen steriili, mielellään vielä rikas sellainen -tuplavarmistus. Sattumoisin nyt kuitenkin maailma on toisille ihmisille erilainen ja ihmiset ovat erilaisia. Vanhojen kaavojen mukaan moralisointi ja jeesustelu kun on niin jumalattoman helppoa, itse koitan löytää asioihin uusia, mielenkiintoisia näkökulmia. Useimmiten niissä menee metsään, mutta joskus löytää hyviäkin ideoita, aivan yllättäen.

Hiukan kärjistämällä sait tyttärestäni sitten nilkuttavan ja loppuun pannun. Opiskelumaailmassa on sattumoisin kuitenkin myös naisia jotka panevat kaikkea mikä liikkuu, monella ei ole edes minkäänlaista oikeaa suhdetta, vain seksisuhteita tiettyjen ihmisten kanssa. Silti nämäkin naiset voivat olla oikein fiksuja, siistejä ja vieläpä menestyviä urallaan, jopa yhteiskunnallisia vaikuttajia, mutta sattumoisin nymfomaaneja. So? Jos joku sitten ottaa tästä kevytkenkäisyydestään maksun, niin onko se niin kamalaa? Huoraamistakin kun voi harrastaa aika monella tavalla, moni tekee sitä vaikkei tunnusta edes itselleen.

Tietenkään kukaan ei haluaisi tyttärensä tienaavan opiskelurahoja huoraamalla, en minäkään nyt ihan moraaliton pässi ole. Mutta jos tyttöni perisi yhtään isänsä luontoa, niin siitä tulisi kyllä sen verran peräänantamaton jääräpää, että kaikki keinot käytettäisiin jos jotain todella halutaan. Jos hän tämän valinnan tekisi, niin mikä minä siinä olisin arvostelemaan, en pitäisi tilanteesta, mutta minkäs teet.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti varjo
Entäpä jos puoliso olisikin ollut hieroja?

Kun kyse on tabusta ja arasta asiasta niin on naurettavaa käyttää tuollaisia kysymyksiä jonkinlaisina argumentteina, tämä ei tarkoita vain sinua Timi. Tottakai ihmiset suhtautuisivat asiaan negatiivisesti koska heidät on siihen opetettu.

Tarkoitin herätellä ajatusleikkiä, en perustella minkäänlaista näkökantaa kysymykselläni. Eli tahdoin vain herätellä kysymystä siitä, kuinka ihmiset suhtautuisivat siihen, että oma puoliso olisi tienannut elantonsa myymällä itseään.

Itseäni se tuskin häiritsisi, että näin olisi aikaisemmin ollut, mutta en kuitenkaan suvaitsisi sitä, että naiseni tienaisi noin elantonsa parisuhteen aikana. Ehkä olen sitten niin kulttuurini orja, mutta minusta ne genitaalialueet kuuluvat parisuhteessa näille kahdelle ihmisille. Eli mielestäni muuten voisi sanoa, että seksi ilman tunteita olisi kanssa ihan ok.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Opiskellen onneen

Viestin lähetti Carlos
Opiskelumaailmassa on sattumoisin kuitenkin myös naisia jotka panevat kaikkea mikä liikkuu, monella ei ole edes minkäänlaista oikeaa suhdetta, vain seksisuhteita tiettyjen ihmisten kanssa. Silti nämäkin naiset voivat olla oikein fiksuja, siistejä ja vieläpä menestyviä urallaan, jopa yhteiskunnallisia vaikuttajia, mutta sattumoisin nymfomaaneja.

Minäkin olin tälläinen!
Vain sillä erotuksella, että olen mies, enkä ole siisti tai fiksu, enkä yhteiskunnallinen vaikutta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
TBK:
Tähän sopimukseen hän maksuksi tarjosi, että valomerkin jälkeen tulee sitten minun vuoro, maksutta.

Täällä käydään mielenkiintoista moraalis-eettistä ja filosofista keskustelua prostituutiosta, mutta minua kiinnostaa vain ja ainoastaan mitä TBK sanoi tähän sopimusluonnokseen? Sen verran perverssi olen. Eli sanoitko "ei kiitos" vai saitko ilmaiseksi maksulliselta? Hyvän asiakkaan tippinähän tuota voisi mielestäni pitää. Varmaan mukavampi tippi kuin euron kolikko.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti punaiset_lasit
TBK:

Täällä käydään mielenkiintoista moraalis-eettistä ja filosofista keskustelua prostituutiosta, mutta minua kiinnostaa vain ja ainoastaan mitä TBK sanoi tähän sopimusluonnokseen? Sen verran perverssi olen. Eli sanoitko "ei kiitos" vai saitko ilmaiseksi maksulliselta? Hyvän asiakkaan tippinähän tuota voisi mielestäni pitää. Varmaan mukavampi tippi kuin euron kolikko.

Tippinä tämä olisi loistava, mutta täytyy ihmetellä erästä asiaa. Minä en mielestäni ole mikään komistus tai vimosen päälle treenattu atleetti, kun olen vapaa-aikana ravintolassa, niin hyvin harvoin minua koitetaan Suomeksi sanottuna iskeä. Mutta annas olla kun on paita päällä, jossa lukee "järjestyksenvalvoja", niin johan on pirkkoja jonossa. Valehtelematta illan aikana saa n. 2-6 puh. numeroa ja saman verran ehdotuksia ja ehdotusten sävy ei ole mikään viaton. Itseäni kiinnostaa, että mikä vittu siinä on niin seksikästä? Tietysti onhan se helpompi toisaalta ehdottaa henkilökunalle, kun ajatellaan että se kuulee näitä joka ilta ja ei se välitä, joten ei haittaa vaikka saisi rukkaset. Ja vaikka kuulostaa hienolta, niin tämä on oikeasti enemmän taakka kuin etu. Ottaisin huomattavasti mielummin ehdotuksen tai puhelinnumeron sijasta euron kolikon.

Kysymykseesi lainaan hieman tätä todellista naistemisetä Matti Nykästä: Ehkä sain, ehkä en so not!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota, jos kerran ei ole kummoisempaa eroa käydä hierojalla tai huorissa, niin miksi ihmeessä ihmiset ovat niin idiootteja että käyvä huorissa? Sehän moninverroin kalliimpaa.
Niin ja mitenkäs te huorissa käyneet suhtautuisitte siihen jos puolisonne sanoisi että tällä kertaa hän ei menekään hierojalle, vaan miesprostituoidun käsittelyyn. Se olisi ihan ok?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Tuota, jos kerran ei ole kummoisempaa eroa käydä hierojalla tai huorissa, niin miksi ihmeessä ihmiset ovat niin idiootteja että käyvä huorissa? Sehän moninverroin kalliimpaa.
Niin ja mitenkäs te huorissa käyneet suhtautuisitte siihen jos puolisonne sanoisi että tällä kertaa hän ei menekään hierojalle, vaan miesprostituoidun käsittelyyn. Se olisi ihan ok?"

huoh, et sitten yhtään jaksa keskittyä lukemaasi?

enpä jaksa nyt heti alkaa kirjoittelemaan mitään laajempaa selvitystä....ehkä kirjoittaja itse tajuaa viestinsä typeryyden kun hetken kertailee mitä ketjussa on sanottu.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ehkäpä minun olisi parempi pitää sormeni erossa tästä "moralisoijien" paratiisiketjusta, jättää mielipiteeni täysin omaan tietooni.

Pahoittelen sitä etten ole vielä ehtinyt syventyä ajatuksella kaikkiin kirjoitettuihin viesteihin joten seuraava asia jonka esitän on jo mahdollisesti tullut esille.

Kysyisin vaan, että mitä eroa on loppujen lopuksi sillä, että (kuviteltu tilanne) menen prostituoidun luo ja maksan hänelle siitä, että saan haluni tyydytettyä, tai että tarjoa ravintolassa naiselle illan ja vastavuoroisesti pääsen hänen kanssa sänkyyn? Itseasiassa järkevämpäähän on maksaa tälle prostituoidulle ja saada sitä mitä haluaa kuin tarjota ravintolailta naiselle ja jäädä loppujen lopuksi mahdollisesti ilman.

Toinen kysymys, (varmaan tämäkin on jo esitetty). Mikä tekee prostituoidusta halpa-arvoisemman verrattuna henkilöön joka vaihtaa partneria joka viikonloppu (tai jopa useammin) ja jolla voi olla vuodessa useampia seksipartnereita kuin satunnaisesti keikkatyötä tekevällä prostituoidulla? Älkää vaan tarjotko selitykseksi sitä, että hän on prostituoitu.

Että tällaista,

vlad#16.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad

Kysyisin vaan, että mitä eroa on loppujen lopuksi sillä, että (kuviteltu tilanne) menen prostituoidun luo ja maksan hänelle siitä, että saan haluni tyydytettyä, tai että tarjoa ravintolassa naiselle illan ja vastavuoroisesti pääsen hänen kanssa sänkyyn? Itseasiassa järkevämpäähän on maksaa tälle prostituoidulle ja saada sitä mitä haluaa kuin tarjota ravintolailta naiselle ja jäädä loppujen lopuksi mahdollisesti ilman.

Jännitys ja vetovoimasi testaaminen. Prostituoidulta saat varmasti, mutta koska ihmisolio on viehtynyt kaikenlaisiin sosiaalisiin pelleilyihin, on kaksin verroin nastempaa saadaa ns. vapaaehtoiselta. Tällöin voi myös vakavalla naamalla uskotella, että on niin rautainen kundi, että on taas kerran saanut naisen.


Toinen kysymys, (varmaan tämäkin on jo esitetty). Mikä tekee prostituoidusta halpa-arvoisemman verrattuna henkilöön joka vaihtaa partneria joka viikonloppu (tai jopa useammin) ja jolla voi olla vuodessa useampia seksipartnereita kuin satunnaisesti keikkatyötä tekevällä prostituoidulla? Älkää vaan tarjotko selitykseksi sitä, että hän on prostituoitu.

Partneriaan vapaasti vaihtava voi vapaasti valita kumppaninsa. Tokihan prostituoitukin voi ainakin joissain tapauksissa kieltäytyä, mutta juuri tuo vapaus tehdä kenen kanssa tahansa mitä itse haluaa on se ratkaiseva ero.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
"Tuota, jos kerran ei ole kummoisempaa eroa käydä hierojalla tai huorissa, niin miksi ihmeessä ihmiset ovat niin idiootteja että käyvä huorissa? Sehän moninverroin kalliimpaa.
Niin ja mitenkäs te huorissa käyneet suhtautuisitte siihen jos puolisonne sanoisi että tällä kertaa hän ei menekään hierojalle, vaan miesprostituoidun käsittelyyn. Se olisi ihan ok?"

huoh, et sitten yhtään jaksa keskittyä lukemaasi?

enpä jaksa nyt heti alkaa kirjoittelemaan mitään laajempaa selvitystä....ehkä kirjoittaja itse tajuaa viestinsä typeryyden kun hetken kertailee mitä ketjussa on sanottu.

En lukenut ketjua todellakaan ajatuksella, olisiko pitänyt? Onko tämä niin kuolemanvakavaa? Et tainnut tajuta pointtiani, koska et vastannut edes toiseen kysymykseeni. Koitin edellisessä viestissäni kysyä että onko miehille ihan sama käykö nainen huorissa vai hierojalla. Tätäkö ei saa kysyä ellei ole lukenut koko ketjua läpi?
Ja ihan selvennykseksi kerrottakoon että minulla ei periaatteessa ole mitään huorissa käymistä vastaan. Silloin kirjaimellisesti saa sitä mitä tilaa. Pettämistä sen sijaan en voi missään olosuhteissa hyväksyä.

EDIT: Miljoona typoa
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Partneriaan vapaasti vaihtava voi vapaasti valita kumppaninsa. Tokihan prostituoitukin voi ainakin joissain tapauksissa kieltäytyä, mutta juuri tuo vapaus tehdä kenen kanssa tahansa mitä itse haluaa on se ratkaiseva ero."

Mikäs pakko prostituoidulla on tehdä töitä?

Jos on vain osa-aikaprostituoitu? hoitaa juuri ne panot jotka kiinnostavat.

Prostituoitu on henkilö joka myy itseään rahasta. Kuitenkaan se ei tarkoita sitä että huoran työ olisi sitä että hän makaa sängyllä kontillaan ja miehet tulevat puolen tunnin välein naimaan häntä minkä kerkiävät. Joku tuolla puhui jo "puhkinaidusta" tjsp.
En oikein usko että kukaan saa seksillä paikkoja niin hajalle kuin vaikkapa synnyttämällä lapsen.
Toki huora nai oletettavasti useammin kuin vilkkainkaan nymfomaani mutta enpä usko että suurta eroa kuitenkaan anatomiassa on "uran" jälkeen.


Huomaat ehkä itsekin ettei tuo argumentti ole kovinkaan pätevä.

Voisin kyllä itsekin vetäytyä tästä keskustelusta pois. Loppuun vielä selventäen:
-Kyllä, minua ehkä ottaisi päähän jos puolisoni menisikin gigolon luokse hieronnan sijaan, johtuen siitä että minuunkin on ehdollisestettu tietynlainen ajattelumalli.

- Ei, en anna tuon häiritä ajatteluani. En ymmärrä miten tuo liittyy prostituution laillistamiseen.

Se että prostituutiolla ja hieronnalla on eroa veteen piirretty viiva on summittaisesti fakta, arvot ja asenteet tekevät siitä isomman asian. Se että me pidämme jotain asiaa erilaisena ei vielä tee siitä sellaista.


Olen aina yrittänyt sulkea henkilökohtaiset mielipiteet ja argumentit pois keskusteluista ja keskittyä itse asiaan ja sen objektiiviseen tarkkailuun. Henkilökohtaiset mielipiteet ovat joskus erilaisia kuin ne mitä palstalla saatan esittää, sen takia että ne ovat irrationaalisia mielipiteitä eivät analysoituja mietintöjä tjsp.

Tässä suhteessa tilanne on sama kuin missä tahansa tunteellisessa asiassa: Jos asioita päätettäisiin "miltä susta tuntuisi jos sun veljesi/lapsesi/vaimosi jne...."- perusteella niin en haluaisi elää siinä maailmassa.
Todennäköisesti olisin jo teloitettu koska sanon asioita joita ihmiset eivät haluaisi kuulla, joten minut luonnollisesti pitäisi tappaa.


ajatus harhailee, edelleolevassa voi olla virheitä mutta en jaksa nyt keskittyä siihen... Boolen algebra saa olla mielenkiinnon kohteena hetkisen aikaa.

"Taidat ottaa turhan vakavasti koko Jatkoajan."

En harrasta pelleilyä julkisissa keskusteluissa.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Snakster
Jännitys ja vetovoimasi testaaminen. Prostituoidulta saat varmasti, mutta koska ihmisolio on viehtynyt kaikenlaisiin sosiaalisiin pelleilyihin, on kaksin verroin nastempaa saadaa ns. vapaaehtoiselta. Tällöin voi myös vakavalla naamalla uskotella, että on niin rautainen kundi, että on taas kerran saanut naisen.

Niinpä niin, kun riman laskee tarpeeksi alas niin voisin sanoa, että takuuvarmasti saa naista/miestä, joten enpä nyt käyttäisi tätä kovinkaan painavana perusteluna. (En väitä, että sinäkään sitä sellaisena käytät).

Jos kuvitellaan tilanne, että minä haluan seksiä - tarve on siis mieletön, niin mielummin minä maksan siitä prostituoidulle kuin lähden epätoivoisesti metsästämään ravintolasta seuralaista vietelläkseni hänet mukaani, ja kaiken aikaa läsnä on se riski, että jään ilman. (Tietoisesti en nyt ota huomioon tuota yllä esille tuomaani rimanlaskua, ja vaikka senkin ottaisin huomioon niin läsnä on kaikesta huolimatta mukana se epävarmuuden tunne).

Partneriaan vapaasti vaihtava voi vapaasti valita kumppaninsa. Tokihan prostituoitukin voi ainakin joissain tapauksissa kieltäytyä, mutta juuri tuo vapaus tehdä kenen kanssa tahansa mitä itse haluaa on se ratkaiseva ero.

Hyvin moni keikkatyötä tekevä prostituoitu kykenee (jopa haluaa) valita partnerinsa, poikkeuksen muodostavat nämä idästä tulevat prostituoidut ja tuolloinkin vain siinä tapauksessa, että he ovat keikkatyöläisiä eli tulevat viikonlopuksi tai viikoksi keikkatyöhön, muussa tapauksessa heidänkin on mahdollista valita partnerinsa - haluavatko he näin tehdä, onkin sitten toinen asia.

Miksi muuten tässä tapauksessa tämä valinnanvapaus on se "autuaaksi" tekevä voima? Toinen jakaa itseään vapaaehtoisesti ilmaiseksi ja toinen taasen vapaaehtoisesti maksusta? Hmmm... minun järjellä ajatellen, (tunteet jälleen kerran sysätty romukoppaan), toinen heistä on typerys ja toinen ei sitä ole.

Ehkäpä tämä on niitä asioita joista minun olisi parempi olla hiljaa koska en voi, enkä edes halua, tuomita ainoatakaan prostituoitua. Silloin kun toiminta perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen siinä ei mielestäni ole mitään moralisoitavaa, ja siinä tapauksessa, että prostituoitu (usein nainen) on pakotettu ammattiinsa, ei hänellä itsellään ole mitään hävettävää ja hänen moralisoiminen ja syyllistäminen on täysin turhaa toimintaa. Asiakkaan vastuulla on tehdä valinta siitä mihin tai kenelle rahansa työntää, sellaiselle joka toimii alalla vapaaehtoisesti (mm. opiskelijoita etc.) vai sellaiselle joka on saapunut tänne ulkomailta "töihin".

vlad#16.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös