Olen toki:
Äitini suku tulee Tampereelta ja kuten arvata saattaa on suuressa suvussa hektinen vastakkainasettelu Tapparan ja Ilveksen välillä... sukujuhlissa on jopa pihan puolella käyty asioita selvittelemässä paikallisotteluiden jälkeen.
Löytyypi suvustani myös entisiä Ilveksen palaajiakin, mutta äitini veli (ja edesmennyt vaarini) on aina ollut intohimoinen Tappara-fani, jopa siihen pisteeseen asti, että hänen yrityksensä oli yksi sponsoreista 90-luvulla (muistaakseni kypärämainoksia ainakin oli), noh, yhtäkaikki, pieni viaton ZOOM ja tämän tämän vielä pienenpi pikkuveli vietiin useita kertoja Hakametsän jäähalliin peliä katsomaan ja mustaamakkaraa syömään.... Porkkanahousuista joukkuetta kanattamaan ja Timo Suden kääntölaukauksia ihailemaan
(Pienenä kuriositettinä voitaneen mainita, että näistä n. 15:sta pelistä Tappara ei voittanut ainoatakaan.)
Niinkuin mato oppii kääntymään putkessa riittävän monen sähköiskun jälkeen oikeaan suuntaan, ajettiin myös meihin, perheemme vesoihin sisäään "Tapparalaisuutta". Keinot olivat brutaaleja ja häikäilemättömiä: ostettiin "Tappara on terästä CD-levyjä", fani-huiveja ja kaiken huippuna pelipaitakin... ZOOM rupesi kannattamaan Tapparaa...
Ennenkuin tilanne ehti äityä lopulliseksi ja pysyviä vaurioita syntyä astui kehiin murrosiän kapina, yläaste ja kaverit, siis peruskoulun tervehdyttävä terapeuttinen vaikutus.
Kiekko-Espoo pelasi tuolloin vielä divaria ja pelejä käytiin katsomassa jääkylmässä Matinkylän jäähallissa, silloin kun liigapelejä piti päästä katsomaan mentiin IFK:n matsiin (koska kaikki luokkamme tytöt kannattivat Temeä, Vadea ja Kekeä...yök!).
Tätä taakkaa olen yksin hiljaisuudessa sydämessäni kantanut,kyllä, olen Juudas, takin kääntäjä, roisto...
Sympatiat edelleen vahvasti Tapparalle ja olen vieläkin sitä mieltä, että Jiri Kucera oli kaikkien aikojen kovin ulkomaalaisvahvistus liigasssa ikinä!