Oletko lukenut Raamatun?

  • 9 874
  • 87

Oletko lukenut Raamatun?

  • En

    Ääniä: 143 79,0%
  • Kyllä

    Ääniä: 38 21,0%

  • Äänestäjiä
    181

J.Olof

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
On tullut luettua. Suosittelen kaikkia tutustumaan. Sitten voi itse päättää minkä värisillä laseilla jatkossa katselee Raamattua, kirkkoa, kristittyjä ym.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen lukenut. UT:n useampaan kertaan, VT:n ehkä pari kertaa järjestelmällisesti läpi ja sitten sieltä täältä paljon enemmän.

Täällä jotkut sanovat, etteivät löydä syitä Raamatun lukemiseen. No, luetaanhan noita vaikuttavia kirjoja muutenkin, vaikkei niiden sanomaan uskota. Raamattu on itsessään niin tutkittu, levinnyt ja paljon vaikuttanut teos, että sen lukeminen kuuluu jo yleissivistykseen.

Kirjallisuudentutkimuksen näkökulmasta Raamattu on myös harvinaisen luotettava kirja, jos verrataan moniin muihin tuon ikäisiin teoksiin.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Eipä ole tullut luettua, enkä ihan äkkiä keksi, miksi moista tiiliskiveä alkaisin tavaamaan. Maailmassa on kuitenkin huomattavasti helpomminkin luettavia satukirjoja pilvin pimein.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole kokonaan jaksanut.

Tähän vielä spoileri: Jeesus kuolee

Toinen spolieri:

Ei se oikeasti kuole. Raamattu on kaikkien huonojen kauhuleffojen jatko-osien äiti. Hörhö, jota muut eivät oikein ymmärrä, palaa takaisin ihmisten ilmoille kun hänet on ensin varmasti tapettu
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Yhdellä riparilla kun olin töissä ja tuli tylsää niin luin Esterin kirjan, halusin selvittää mistä se sanonta Esterin perseestä ja sateesta tulee. Esteri oli jonkun kunkkukeisarin suosikkihuora haaremista tms joten ilmeisesti on pistetty reippaasti kakkoseen. Jokainen voi halutessaan vetää yhdysmerkkejä minne haluaa. Ihan viihdyttävää lukemista oli, jengiä kuoli enempi kun Martinin tuotannossa ja seksiä oli vähintään yhtä paljon.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Yhdellä riparilla kun olin töissä ja tuli tylsää niin luin Esterin kirjan, halusin selvittää mistä se sanonta Esterin perseestä ja sateesta tulee. Esteri oli jonkun kunkkukeisarin suosikkihuora haaremista tms joten ilmeisesti on pistetty reippaasti kakkoseen. Jokainen voi halutessaan vetää yhdysmerkkejä minne haluaa. Ihan viihdyttävää lukemista oli, jengiä kuoli enempi kun Martinin tuotannossa ja seksiä oli vähintään yhtä paljon.

Kiva tarina mutta sanonta taitaa juontaa juurensa palokunnan käyttämästä kalustosta.

Raamattua en ole kokonaan lukenut osia paljonkin sieltä täältä. Tavoitteena on kylläkin lukea joskus kokonaan. Ja ihan kokonaan, hyppimättä niitä sukuhöpinöitä sekä monta sataa vuotta eläneitä naavapartoja.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiva tarina mutta sanonta taitaa juontaa juurensa palokunnan käyttämästä kalustosta.

Minä olen kuullut sellaisen version, että sanonnan taustalla olisi ollut joskus muinoin Päijänteellä seilannut Esteri-siipirataslaiva. Laiva olisi jonkun juhlan yhteydessä ollu lähdössä laiturilta, jolla oli paljon juhlakansaa katsomassa. Laivan peräpäässä sijainnut siipiratas olisi siinä sitten liian nopeuden vuoksi roiskinut juhlakansan litimäräksi...

Itse en tarinaan usko, mutta eipä tuo haittaa. Raamatusta se ei kuitenkaan ole peräisin, kuten ei myöskään "perseet olalla".
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Olen lukenut, paitsi aikakirjoja en ole jaksanut ruveta lukemaan. Kyllähän Raamatussa on paljon tapahtuneita asioita, kuten Danielin kirjassa Danielin selitys Nebdukanesserille Nebdukanesserin unelle suuresta patsastaa (viittaa Babyloniaan, Persiaan/Meediaan, Aleksanteri Suuren valtakuntaan, Aleksanteri Suuren sotapäällikköiden valtakuntiin ja Rooman valtakunta). Lisäksi Danielin uni vuohipukista ja pässistä viittaa edellämainittuihin valtakuntiin. Se, joka sanoo, että Raamattu on pelkkää satua, voisi lukea samalla historiaa. Raamatussa on monia asioita, mitkä ovat tapahtuneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös