Mainos

Oletko kovakin irkkaaja?

• 8 517
  • 78

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikkea pitää kokeilla.... löysin sattumalta koneeltani mIRC:n kuluneella viikolla ja suunnistin Jatkoaika-kanavalle. Siellä olenkin hillunut nyt lomalla käytännössä joka päivä, vaikken olekaan hirveämmin keskusteluihin osallistunut... hetkinen, onkos se termi idlaaminen, vai mikä?

En tiedä sitten, tuleeko tästä tapa vai ei... nyt kuitenkin on ollut tylsää ja tekemisen puutetta kun suurin osa kavereista on vielä muualla viettämässä joululomaa. Toisaalta samalla tavoinhan se mIRC tuossa pysyy auki kuin ICQ:kin, eli saattaa minut jatkossakin löytää kanavalta. ;)

Aika pihalla tuosta meiningistä kyllä olen...

Ja perhanan IRC-galleria ei antanut laittaa kuvaani sinne, kun en kuulemma ollut tunnistettavissa siitä. Piti sitten avata oikein oma kotisivu...

Eli jos 'idlaan' kanavalla niin saa heittää juttua. Muilla kanavilla en aio alkaa oleilemaan. =)

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oon aika pehmeä irkkaaja.

Henkilökohtaisen elämän pyörteiden jälkeen taidan olla tästä eteenpäin 24/7 irk.

Mutta onhan niitä huonompiakin ihmiskohtaloita, eikö? Onhan? Please?

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Irkattu ollaan reilut vuoden päivät ja koukussa ollaan. Tutustuin itse tähän ihmeelliseen maailmaan kaverin houkuttelemana ja opastuksen avulla. Ekaks tietenkin irkattiin sillä samalla kanvalla kun kaverikin mutta sitten on kanavia tullut lisää ja tällä hetkellä Qnetissä ollaan viidellä kanavalla ja ircnetissä myös viidellä kanavalla. No tullaan tuonne #jatkoaika-kanavallekin ihmettelemään, jos ei muuta niin idlaamaan.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En o noulaiffi.. enää..

Ennen olin Ässä-kanavalla suurin lörpötellijä ylivertaisesti, nykyään olen tuuri-irkkailija. Kai se on verrattavissa alkoholismiin?

Ircissä tulee pyörittyä jonkun verran, meillä on nimttäin kaveriporukan kanssa oma kanava, ja sieltä saa kaverit kiini halvemmalla kuin kännykällä.
Usein näin yöllä tulee myös heitettyä aika ihmeellistä läppää Ircissä.
Irc narkomaaniksi en itseäni tunnusta, silä viihdyn siellä noin 6 h. / vko.

Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Mä en oo ikinä irkannut enkä varmaan ikinä tulekaan irkkaamaan. Jotenkin ei vaan sytytä koko homma. Toinen mikä kuvottaa on noi perkelee chattailusivustot typerinen hymiöineen. *räpsyttää silmiään ja nuolaisee ylähuultaan*

Oon mä kyllä joskus yllättänyt itteni irc-galleriasta, kun oon etsinyt sieltä hyvännäkösiä tsirppejä. Mut ei tulis mieleenkään alkaa vonkaamaan niitä minkään tietokoneen välityksellä. Toisaalta mikäs mä oon mitään mistään irkeistä sanomaan, toiset tykkää suklaasta ja toiset seiväshypystä.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Elmeri Hautamäki
Toinen mikä kuvottaa on noi perkelee chattailusivustot typerinen hymiöineen. *räpsyttää silmiään ja nuolaisee ylähuultaan*

Kannattaa huomoioida se, että chat-huoneet ovat täysin eri asia kuin IRC. Ajoittaisista sekavista jutuistaan IRC on kuitenkin paljon "tasokkaampi" kuin jotkut teinien valtaamat chatit.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nelisen vuotta sitten tilanne oli aika lailla pois hallinasta, mutta nykyaan ei mitaan hataa, irkkaan silti paivittain.

Boomhauer

Jäsen
Irkkaan lähes joka päivä. #jatkoaika-kanavallakin tulee oltua, mutta harvemmin puhun siellä mitään. Seuraan tosin keskustelua siellä aina silloin tällöin.

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juu edelleen tulee irkattua. Osan kavereista saa kätevästi ircin kautta kiinni. Kone 24/7 auki, irc-galleriasta löytyy kuvatuksia myöskin. Galleriassa & ircissä käytössä nick joka on lähes sama kuin täälä.

Vaviskaa laiffarit, noulaiffari tulee!

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eipä ole tullu ircattua 10 vuoteen. Eikä kyllä edes kiinnosta, mutta työpäivän lomassa on mukava joskus käydä katselemassa ircQuotesia ja galleriaa.

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liikaa tulee irkattua ja irkki on päällä melkein kokoajan. Ensimmäisen kerran taisin kokeilla irkkiä joskus 97-98

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Kyllähän sitä ircissä tulee roikuttua jatkuvasti. Kone on päällä 24/7 ja myös irc. Tosin en siellä kokoajan mitään keskustele, vaan suurin osa ajasta menee ihan pelkästää idlaamiseen. Kanavina käytössä on pari kouluporukan kanavaa.. ja #jatkoajassa myös välillä tulee käytyä. Nimimerkkinä ircissä on T_Bone.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jestanpoo. Vuoden -98 loppupuolelta on #jypin iloinen seurakunta ja minä siinä mukana ollut enemmän tai vähemmän nykymuodossaan koossa. Pahennusta on herätetty, riitaa haastettu, riidat sovittu ja paljon iloista joukkotoimintaa vietetty. Joitain kasvoja on poistunut, joitain tullut lisää. Ja nimenomaan kasvoja, sillä kaikki vakiokeskustelijat on tullut tavattua myös "ulkona". Galleriassa hattu (^) nickin eteen niin löytyy.

Itselläni on usein tapana iltaisin napsauttaa tietokone ja samalla irkki päälle, jos kotosalla olen. Silloin on kyllä aivan turha toivo koettaa tehdä jotain virallisempia hommia "siinä samalla", kyllä se irkkaaminen vie mukanaan! O tempora, O mores!

Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suoraan kysymykseen suora vastaus: "En ole kova irkkaaja". Tulihan tuo mIRC -ohjelma ladattua koneelleni puoli vuotta sitten, mutta missään vaiheessa en ole koukkuun jäänyt. Mitään täysin "E.V.V.K" -tasoa irkkaaminen ei minulle toki ole, mutta ylipäätänsä vieroksun vähän kaikkea reaaliaikaista keskustelua. Tämä ei toki tarkoita, ettenkö sellaista joskus olisi harrastanut, ihan kuten irkkailuakin, mutta huomattavasti mielekkäämpiä ovat tällaiset keskustelupalstat.

Jos nyt puhutaan nimenomaan jääkiekkokanavilla irkkaamisesta, joilla minä lähinnä käyn, jos ylipäätänsä käy, niin se on mielestäni ihan ok puuhaa esim. pelien tai fanimatkojen jälkeen. Mm. näin kesäaikaan en siinä paljoa ideaa ole nähnyt.

Yksi syy sille, miksi en irkkaamisesta juurikaan perusta, on armoton mukahauskuus, jota kyseisessä harrastuksessa ei voi välttää. Esimerkiksi kaikenlaiset ilmaisut, tyyliin "En o sitä ja tätä", "Väärin nähty" ja "spämmäir" (en tiedä, koskeeko ainakin tämä viimeinen pelkästään #jypiä), saavat irkkaajat näyttämään lähinnä pelleiltä, muusta hassunhauskasta keskustelusta nyt puhumattakaan. Tästä ei toki pidä saada käsitystä, etteivät hommasta pitävät ihmiset irkata saisi, ei vain ole minun juttuni...

Koska olen niin käsittämättömän komea, haluaisin toki mielelläni esittellä söpöä pärstääni irkkigalleriassa. Koska en siis hirveästi kuitenkaan irkkaa, en halua otsaani "galleriairkkaajan" mainetta. Tästä syystä en sinne aio rekisteröityä.

Muokkausta: Eri mieltä olen "Wilzun" kanssa myös siitä, että IRC olisi jotenkin "tasokkaampi" "kuin jotkut teinien valtaamat chatit", vaikken jälkimmäisilläkään siis juuri pyöri. En vaikka laajakaistayhteyden omistankin.

Muokkausta: Ilmaisusta typerimpien joukkoon kuuluva "EVO" meinasi unohtua. Menee sen piikkiin, kun noita mukahauskoja ilmaisuja kuuluu IRC:iin niin paljon.

Viimeksi muokattu:

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä ole irkkaamista juurikaan tullut harrastettua. Koen tällaiset keskustelufoorumit mielekkäämmiksi.

Ei tämä virkkaus ole oikein juttuni. Kerran olen lapaset virkannut ja mukahaskuuttakin aloitellut, mutta siihen tämän pojan virkkaus kerrat jäävät.

Suurinosa virkkaajista on vielä peruskoulussa ja sieltähän se virkkailu lähteekin. Ainakin minun kouluaikoinani virkkaajista suurin osa on tyttöjä, miten on asianlaita nykyään?

Kuinka pitkiä aikoja virkkaatte putkeen? Kun minä lapaset tein, niin se oli sellaista 2h/vko tahtia ja tuli valmista-poikaa-Hep jossain 2 viikon ajassa.

Onko #Jatkoaika suurikin virkkauskerho? Mitä te virkkatte? mukahauskuutta? Kokoonpanoja? peliohjelmia? Lapasia tekin kenties?

Larba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse irkkaan lähes päivittäin. Viime vuoden puolella asensin Mircin pitkästä aikaa koneelle ja koukussa ollaan.

Eri nickillä tulee siellä liikuttua. Jatkoajan kanavalla tulee idlailtua ja joskus jopa kirjoiteltua.

jerry

Jäsen
Joo

Kyllähän tuolla tulee oltua. Ainoa huono puoli on että nämä #jatkoaika kanavan operaattorit, tai ainakin osa niistä, on aika pelleporukkaa. Paras esimerkki kai Vilpertti joka bannasi mut siksi että sanoin näin:

01:00:36] <^jerry^> sä se oot pelle
01:00:46] <Ventti> terävä havainto
[01:01:03] <^jerry^> saanu kaljaakin kerran

Onhan se rumasti sanottu, en kiistä, mutta ei kannata odottaa lisää porukkaa kannulle tolla linjalla.

Tosin eihän sinne lisää porukkaa tarvitakaan:

[ 00:48:02 ] [ ^jerry^ ] siis tarkotan sitä että jos te haluutte että tuolla kannulla on muitakin
[ 00:48:23 ] [ ^jerry^ ] teette vaan niin vaikeeksi sinne kirjoittamisen
[ 00:48:25 ] [ luistimet ] sanotaanko, että mua ei hirveästi kiinnosta

Että tommosii oppei siellä on.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
hyvähyvähyvähyvä
*taptaptaptaptap*

MOI MÄ OON MARTTYYRI JA EN KESTÄ SITÄ KU EN SAANU TEHÄ MITÄ HALUSIN!!!

herää poju.

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
Yllättäen olet logista napsinut juuri ne kohdat, jotka ovat sinun kannaltasi "edullisia". Katu-uskottava esitys koko komeudessaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy