Mainos

Oletko kovakin irkkaaja?

• 8 514
  • 78

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Todistettavasti olen viettänyt #espooblues kanavalla 8 viikkoa 5 päivää 3 tuntia ja 7 minuuttia. #jatkoaika-kanavalla about saman verran, joskin siellä tuntuu menevän aika pitkälti idlaamiseksi.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Monet ei-irkkaavat tuntuvat rinnastavan irkin ja oikean elämän olemattomuuden toisiinsa.

Itse irkkailen periaatteessa 24-7, tosin idlaillessa suuri osa ajasta menee, kun sitä oikeaakin elämää on reilusti. #icehockey kanavalta, usein myös #saipalta minut löytää samalla nickillä kuin täältäkin.

Irkistä on löytynyt muutamia todella hyviä kavereita ja onhan tuo mukavaa, kun vierailee muilla paikkakunnilla, on siellä jo ennestään hyviä tuttuja, joiden kanssa voi sitten turista vaikka tuopposen ääressä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Samoilla linjoilla Murmelin kanssa, paitsi kanavien suhteen. Jos sisäpiirikanavat unohtaa, minut löytää useimmiten #huonoilta tai #tampereelta, #jatkoaika on jäänyt hiukan vähemmälle, kun siellä on meno mennyt hiukan holtittomaksi verrattuna vaikka reilun vuoden takaiseen aikaan.

Opiskeluaikana irc oli hiukan liiankin addiktoiva, mutta nykyään irc on mukava paikka, missä voi säätää vaikka illan menoja ystävien kanssa. Kiinteän yhteyden ansiosta irc on aina päällä, vaikka työn ja harrastusten takia en ruudun ääressä ihan 24/7 roikukaan. Nykyisestä ystäväpiiristäni olen tavannut varmaan suurimman osan juuri tavalla tai toisella ircin ansiosta. Nauran ääneen niille, jotka pitävät yllä stereotypiaa nenä kiinni ruudussa virtuaalielämää viettävistä nörteistä. Irc on osa elämää, ei koko elämä.

Niin, minut löytää siis bittiavaruudesta joko odsterina tai elwoodina.

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Sympatiat K-Espoo & Minnesota Wild
Irkki on minulla aina ns. kakkosvaihtoehto muulle elämälle - jos ei ole tekemistä niin vietän aikaani siellä. Tunnetusti minulla ei ole koskaan tekemistä :)

Kanavana toimii pääsääntöisesti #hattrick.fi (QuakeNet), mutta sen lisäksi idlaan koko ajan parillakymmenellä muullakin kanavalla. #SaiPalla olen toiseksi aktiivinen (IRCnet), muut kanavat saavat vielä pienemmän osuutensa keskustelustani.

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti mauri
Mitä se irkkaaminen oikein on? Irkkutanssi vai...)

Kait se jonkunlaista steppaamista on?

Juu, en ole koskaan Ircannut ja en missään nimessä myöskään haluaisi aloittaa sitä. En varmaan osaisi asentaa tarvittavia ohjelmiakaan.

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän sitä tulee öö...kohtuuden rajoissa harrastettua. Aina kun koneelle/nettiin eksyn niin usein samalla tulee #ässät ja #jatkoaika laitettua päälle. Lisäksi käyn eräällä "inside-kanavalla". Kummallakaan en nyt kovin aktiivisesti pulise. Lähinnä ne tuossa taustalla pyörivät. Nykyään mielenkiinto netissä (Jatkoajan lisäksi) on osunut messengeriin, josta on muotoutunut loistava yhteydenpitoväline muualla asuviin kavereihin.
Mikään addikti en todellakaan ole. Välillä tulee kuukaudenkin taukoja, jolloin irkkiin en pääse/jaksa mennä. Lähinnä tuo toimii mukavana nettilisänä muihin jatkoaikalaisiin tutustuen.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei hirveästi enää innosta tuo harrastus. Nyt ainakin tuntuu, että olen vuosien saatossa irkannut kiintiön täyteen ja enää irkki toimii puolivirallisten työjuttujen yhteydenpitokanavana. Myös kaukosuhdetta tulee hoidettua irkin kautta, sillä kannattaa ennemmin hankkia kiinteä netti 40 eurolla kuussa ja irkata tyttöystävän kanssa kuin maratonpuheluilla hommata samanlainen puhelinlasku. Kiinteällä netillä voi sentään puuhata kaikkea muutakin.

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Njuu, kyllä sitä irkattua tulee. mIRC aina tosiaan päällä, vaikka en siellä tarinoimassa olisikaan. Nickinä irkissä on minulla sama tylsä Miika-90.

Näiltä kanavilta mm. löydät minut: #jatkoaika, #ehmanager, #championshipmanager, #mestis

Ainiin, pärstä löytyy muuten irc-galleriasta.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jatkan sarjaa tyhmät kysymykset (aloitin tän toisessa ketjussa), taustaksi se, etten ole koskaan "irkannut" tai sitten jotain ICQ. Eli kertokaahan joku tällaiselle hieman vanhemmalle, mitä eroa on "irkkaamisella" ja tällä ICQ systeemillä ?

Kunhan tämä minulle selviää, kertokaapahan vielä, kuinka pääseen esim. Jatkoaika Irkkiin. Voipi nimittäin olla, että siellä päivystän tästä hetkestä ikuisuuteen.

t, bozik

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ohje mIRC:in käyttöön. Älkää syyttäkö minua, jos annoitte pahalle pikkusormenne.

LISÄYS: Ai niin, kannattaa käyttää jotain kotimaista palvelinta. Ainakin irc1.inet.fi ja irc.cs.hut.fi ovat toimivia. Jos jostain syystä ei onnistu saamaan em. palvelinten kanssa yhteistyötä aikaiseksi, voi kokeilla irc.stealth.net

Viimeksi muokattu:

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Irkki on eräänlainen chat-ohjelma, Messenger on taas.. miten sen nyt sanoisi, "pikaviesten lähettelyohjelmia" lähinnä kavereiden/tuttujen kesken. ICQ on laajempi, sen avulla voi siis tutustua ihmisiin ympäri maailman.
Messenger ei ole mulle kovin tuttu, ICQ enemmänkin. On sitä viime vuosina tullut dissattua erään slovenialaisen lätkäfanin kanssa sekä Suomen että Slovenian A-maajoukkueet jokakeväisine MM-kisoineen. 8)

http://www.icq.com

http://messenger.msn.fi/

Irkistä täällä, jos linkki toimii.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas, kiitokset Ossille ja sallalle. Täytyypä tutustua asiaan, lyhyen linkkeihin tutustumisen perusteella arvelisin kyllä, että kiinnostukseni saattaa hiipua. Mutta katsellaan, etenkin tämä kiekkoasioihin liittyvä chat kyllä kiinnostaa.

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti bozik
Jaahas, kiitokset Ossille ja sallalle. Täytyypä tutustua asiaan, lyhyen linkkeihin tutustumisen perusteella arvelisin kyllä, että kiinnostukseni saattaa hiipua. Mutta katsellaan, etenkin tämä kiekkoasioihin liittyvä chat kyllä kiinnostaa.

Mielestäni webbipohjaisella pääsee parhaiten alkuun:

http://www.ircnet.com/cgi-bin/irc.cgi

sinne sitten vaan nikki ja kanava ja kohta se starttaa siitä.

Milloinhan muuten #jatkoajassa on puhuttu viimeksi jääkiekosta? Kuka muistaa...

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tosiaan kyllä ihan heti allekirjoittaisi väitteitä että irkki olisi sellaisten ihmisten puuhaa joilla ei muuta elämää ole. Vaikka omalla kohdallani helposti voisi siltä vaikuttaakin. Onhan tuohon riippuvuus tullut ja irkistä erossa pysyminen on usein todella hankalaa.

Kuten moni muukin on täällä asian esittänyt, olen itsekin löytänyt todella hyviä kavereita irkin kautta ja osa on nykyään ihan tuttuja muutenkin kuin chatin kautta.

Tämänhetkiseen tyttöystävääni tutustuin myös irkin kautta, joten eipä ole ihan turha ohjelma ja viritys olekaan. Tiedän lisäksi monia muitakin jotka ovat seurustelut aloittanut irkin avustuksella, eli siellä tulevaan kumppaniinsa tutustunut. Joskin minään takuuvarmana parinlöytämismenetelmänä en tuota systeemiä mainostaisi.
Samanhenkisten ihmisten löytäminen irkin kautta on kuitenkin mahdollista ja jopa todennäköistä. Hyvä systeemi jos haluat vaihtaa mielipiteitä samalla tavalla ajattelevien kanssa ympäri Suomea. Eikä ole lainkaan paha jos on tuttuja eri paikoissa, onpahan tosiaan kontakteja kaikkialle.

Irkkikanavista ja niiden puheenaiheista. Kuten tuossa edellä mainittiin, voi olla että esim. #jatkoaika kanavalla ei jääkiekosta liiemmin puhuta, ainakaan enemmissä määrin. Näin se tuppaa yleensä isoilla kanavilla olemaan että kun väki lisääntyy niin puheaiheet liikkuvat aika laajassa skaalassa, mutta eipä se menoa haittaa, kunhan ei ole tosikko.

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Ircattua tulee noin 3h päivässä.Kanavilta
#jatkoaika,#ehmanager ja #fops minut varmasti löytää.Ircgalleriassa on jonkunlainen kuva ja nick on waqu.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ircin maailma on minut mukanaan vienyt. Ei sentään aivan täysin vaikka jotkut toista väittävät. ;) On minulla siis elämäkin.

Kanavia on jonkin verran, enimmäkseen aiheet ovat urheilun ympärillä, nick on sama kuin palstalla. Kanavia on useita, yhtenä niistä tuo allekirjoituksessa mainittu. (Suosittelen kaikkia Mestis-ihmisiä tutustumaan, vaikka äkkivilkaisulta keskustelu saattaakin vaikuttaa asiattomalta.)

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä kyllä, varmaankin jo lähes 6 vuotta on takana. Löytyy kuva irc galleriastakin.

Eli siis selvennetään hieman:

ICQ ja IRC, kaksi eri ohjelmaa.

IRC:ssä on eri servereitä (tunnetuimpia quakenet ja ircnet), #jatkoaika sijaitsee ircnetissä. Sieltä pitäs löytyy random quakenet ja ircnet servut. IRC:ssä voi kuka vaan tehdä kanavan, hakea eri botteja pitämään kanavaa pystyssä jne jne.

ICQ toimii eräänlaisen numerosarjan kanssa, johon sitten voi lisätä kavereita jne, lähettää niille viestejä, ottaa privaa ja isompiakin "sessioita" kai nykyään voi järjestää. Itse tuli ICQ:ta käytettyä sillon ennen kun en tienyt IRC:stä.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Itsekkin olen tuohon IRC:iin jäänyt koukkuun. Yleensä kanavia on vain se yksi, eli #mestis mutta tulee tuolla #jatkoajassakin joskus sooloiltua. Kuten Mikkelin lahja suomalaiselle divaripalloilulle, eli Wilzu totesikin, tuo #mestis-kanava saattaa vaikuttaa aluksi aika oudolta mestalta, mutta kunhan siellä tarpeeksi kauan pyörii, niin oppii paikkaa ymmärtämään. Koko kanava on muodostunut pikkuhiljaa KalPafanit-Sportfanit kanavaksi. Joku noita määriä laskikin joskus. Tällä hetkellä kanavalla on online-tilassa 5 vaasalaista ja savolaisii taitaa olla 4 kipaletta mestoilla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En ole kova irkkaaja, lähinnä idlausta ja whinetystä 6:lla eri kanavalla satunnaisin purskein.

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Tähänhän voisi sanoa, että Jaska haista....kukkanen...

Ihme haukkumista. Ai, mutta et tietenkään ole tälläkään kertaa tosissasi..
Sitäpaitsi olin mukana perustamassa kanavaa.

No, anyways, aloittelin irkkaamista joskus vuoden 2000 tietämillä, joskin lopetin aika nopesti kun pärjäsin ICQ:lla. Ehkä vuotta myöhemmin sitten tutustuin tähän uudelleen ja tykästyin.

Nykyään irkkailen aika paljon ja olen monellakin kanavalla, joskin aktiivinen lähinnä #smliigapack -kanavalla. Tuleehan sitä joskus #jatkoaika ja #mestis -kannuilla avauduttua.

Edit: Jaska: Joku kaunotar ja hirviö vitsi kyseessä? Enpä tajunnut aiemmin... Vois kuitenkin olla jotain enempää sanottavaa kuin tuollasta murjasta :P

Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jaska perhana. Jätit sitten meikäläisen kokonaan pois listalta, vaikka oon auto-opit saanu ja kaikkee ;). Tätä et hevillä anteeksi saa.

Tänä viiikonloppuna pidän lomaa irkistä, vaikeaa on, mutta huomaan silti tulevani toimeen ilman irkkiä.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Aln
ICQ ja IRC, kaksi eri ohjelmaa.

IRC:ssä on eri servereitä (tunnetuimpia quakenet ja ircnet), #jatkoaika sijaitsee ircnetissä. Sieltä pitäs löytyy random quakenet ja ircnet servut. IRC:ssä voi kuka vaan tehdä kanavan, hakea eri botteja pitämään kanavaa pystyssä jne jne.

Tsk tsk. 6 vuotta takana ja näin hyvin tiedetään. :)

Selvennetään lisää:
IRC ei ole ohjelma, vaan ennemminkin protokolla. Eri ohjelmilla, joista käytetyin siis mIRC, otetaan yhteys yksittäiseen IRC-serveriin (esim. irc.cc.tut.fi), joka on kiinni jossain IRC-verkossa (esim. nuo IRCnet ja Quakenet), ja tällöin päästään yhteyteen muiden samassa verkossa olevien kanssa. Toki noilla ohjelmilla voi nykyään ottaa yhteyden useammalle eri serverillekin kerralla, ja sitä kautta olla vaikka kuinka monessa verkossakin.

Itse roikkunut enemmän tai vähemmän kohta viimeiset 5 vuotta linjoilla, ekaa kertaa tosin jo muistaakseni '96, yleensä idlenä useammin kuin mitään puhumassa. Siinähän se taustalla seisoo samalla kun vaikka Jatkista selailee tai musaa kuuntelee.

Varoitus

Viestin lähetti Jaska85
Itsekkin olen tuohon IRC:iin jäänyt koukkuun. Yleensä kanavia on vain se yksi, eli #mestis mutta tulee tuolla #jatkoajassakin joskus sooloiltua. Kuten Mikkelin lahja suomalaiselle divaripalloilulle, eli Wilzu totesikin, tuo #mestis-kanava saattaa vaikuttaa aluksi aika oudolta mestalta, mutta kunhan siellä tarpeeksi kauan pyörii, niin oppii paikkaa ymmärtämään. Koko kanava on muodostunut pikkuhiljaa KalPafanit-Sportfanit kanavaksi. Joku noita määriä laskikin joskus. Tällä hetkellä kanavalla on online-tilassa 5 vaasalaista ja savolaisii taitaa olla 4 kipaletta mestoilla.

Moderaattorit ovat editoineet nimimerkin Jaska85 ylläolevaa 26.12.2003 tekemää kirjoitusta. Samalla, tällä kertaa poikkeuksellisesti,

uusimme nimimerkille varoituksen

tekstistään rangaistusasteikon mukaisen kirjoituskiellon sijaan.

Jatkoajan Säännöissä seisoo mm:

''§11 Keskustelu Jatkoajan palstoilla tapahtuu nimimerkkien suojissa. Nimimerkin ja oikean nimen yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavia.''

Tällöin Jatkoajan Keskustelupalstalla ei ole suotavaa ruotia esim irc:issä leimahtaneita 'rakkaussuhteita' tai muullakaan tavalla ruotia nimimerkkien tekemisiä tahi asuinseutuja, vaikkakaan ei oikeita nimiä paljastaisi. Pidettäköön siltä osin irc-maailma ja Jatkoajan Keskustelupalsta erillisinä nyt ja jatkossa.

Samalla toivomme myös nimimerkin Jaska85 antavan moderaattoreille rauhan tehdä omaa työtään. Emme kaipaa, edes silloin tällöin, muistutuksia omista työn tekemiseen liittyvistä vajavaisuuksistamme, mitkä ovat alati tiedossamme. Toivomme sensijaan jokaisen keskittyvän omaan kirjoitteluunsa ja ennenkaikkea sääntöjen huomioimiseen.

Tällä tavoin menettelemällä keskustelupalsta palvelee parhaiten suurinta osaa lukijoista ja kirjoittajista.

Yhteistyöterveisin

Moderaattorit

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Aloitin vuonna 1994, ja vielä en ole lopettanut. Välillä enemmän ja välillä vähemmän, nyt hyvin vähän. Nickiä tai kanavia en kerro, koska liikun irkissä omalla nimelläni.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy