Oletko koskaan soittanut hätänumeroon?

  • 22 804
  • 149

Oletko soittanut koskaan hätänumeroon?

  • En koskaan

    Ääniä: 280 41,0%
  • Olen hälyyttänyt apua

    Ääniä: 318 46,6%
  • Olen soittanut vahingossa "taskunpohjapuhelun"

    Ääniä: 85 12,4%

  • Äänestäjiä
    683

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
About 5 kertaa on tullut soitettua, joista viimeisin toissa lauantaina. Känni-leikki-tappelun seurauksena kaverilla pää patteriin ja taju kankaalle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllä, olen soittanut niin hätänumerron 112 kuin myös poliisin numeroon, mikä taitaa olla (mikäli muistan oikein) 10022.

Viimeisen vuoden kuluessa on tullut soitettua hätänumeroon useammankin kerran, toisinaan apua olen tarvinnut itse ja toisinaan sitä on joutunut soittamaan kaverille - kaikilla kerroilla edessä on ollut sairaalareissu ja siellä tehostettuun tarkkailuun.

Poliisille olen joutunut soittamaan kerran eläessäni, mutta ei siitä tämän enempää. Aiheellinen soitto oli.

vlad.
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Ei oo onneks tarvinnu soitella, sen kummemmin hätä- kuin poliisinkaan numeroon.
En oo ollut edes läsnäkään kun kerran ja silloinkin vaan auto oli mennyt parkkipaikalla vähän lyttyyn.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hätänumeroon ei ole tarvinnut soittaa koskaan, mutta poliisille olen soittanut monta kertaa. Mitään hirveän vakavaa ei ole sattunut, kyseessä on ollut vain autoihin/spugeihin liittyviä juttuja... Viimeksi soitin poliisille kun löysin tien poskeen heitetyt laskettelusukset. =)
 

Anton

Jäsen
Olen kerran soittanut. Viime talvena oli keskellä lähiömme Valintatalon parkkipaikkaa yksi kappale ”rantojen päivettyneitä herrasmiehiä” sammuneena. Kaveri oli yrittänyt vielä lämmitellä kuseksimalla housuihinsa ja hajusta päätellen oli muutakin tavaraa puntissa.
Soitin poliisin, koska kello oli jo lähemmäs puoltayötä ja pakkanen kiristymässä.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Aikoinaan kun asuin itiksessä Kauppakartanonkatu 16:ssa, niin siellä sattui ja tapahtui jatkuvasti:). Siellä sain soitella montakin kertaa, milloin ambulanssia, milloin poliisia. Välillä kun itsekkin oli sen verran liikuttuneessa mielentilassa ettei hälytyskeskukseen soittaessa muistannut kyseisen kadun numeroa, niin aina sieltä tuli arvaus:" ai 16:ta vai?". Se pisti kyllä hymyilyttämään...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kahdesti tarkoituksellisesti ja kahdesti vahingossa tällaisen "puhelin vyöllä ja näppäinlukko päällä, mutta soittaa siltä hätänumeroon" -puhelun.

Ensimmäinen kerta, kun soitin, oli futisjoukkueemme pelissä, kun meidän tähtihyökkääjältä meni polvi sen näköiseksi, että ei oikein uskaltanut koskea, ettei olisi koko jalka irronnut ja toinen kerta oli, kun paikallinen sankari omassa leppoisassa asuinlähiössäni oli päättänyt nukahtaa keskelle jalkakäytävää ja sai siihen päälle jonkun epilepsiakohtauksen näköisen tärinäkohtauksen, ja kuolat valui suusta ulos. Molemmilla kerroilla "asiakaspalvelija" on tuntunut elämäänsä kyllästyneeltä ihmiseltä. Esimerkiksi ottelumme oli vieraspeli erään koulun kentällä - ei suostunut millään lähettämään ambulanssia, kun en tiennyt koulun osoitetta. "Nämä lähetetään osoitteen mukaan, ei siellä kuski välttämättä tiedä, missä tällainen koulu on ja kummalla puolella sitä tällainen kenttä on..." Niin, ja kaikki osoitteethan osataan ihan ulkoa? Toisella kerralla ambulanssitilaus oli puhelun jälkeen vaihtunut poliisin juoppomaijan tilaamiseksi. Et silleen...

Toivottavasti ei kuitenkaan enää koskaan tarvitse soittaa. Kuitenkin soitan varmasti, jos tuntuu, että olisi tarvetta.
 

Miimuh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse en luojan kiitos ole joutunut soittamaan, mutta minulle ja perheeni jäsenille on tullut pimpulanssi soitettua pariinkin otteeseen.

Itselleni mielestäni kaksi kertaa, toisen kerran hirmuisen oksennustaudin takia. Toinen tapaus oli pari kesää taakse päin, kun tipuin hevosen selästä.

Siskolle soittettiin joskus hänen ollessaan pieni, sekä sitten isälleni. Viime kerrasta on vajaa kuukausi kun isä jouduttiin piipaalla viemään sairaallassa käymään. Toivotaan että seuraavaa kertaa ei tule pian, kenenkään kohdalle!!
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
On tullut muutaman kerran soitettua jos johonkin nroon, palokunnalle muutamaan otteeseen, 112 vähän useamminkin.Skoudeille soitin vähän reilu viikko sitten, tapasimme Vantaan yössä kännisen henkilön joka oli joutunut portsareiden pahoinpitelemiksi ja sen verran pahaa jälkeä oli että 10022 tuli kännykän näytölle ja kaveri sitten vastaavasti soitti ambulanssin. No siinä odoteltiin polliiseja ja kun saapuivat alkoivat heti kysellä tältä humaltuneelta kaverilta että miksi oli turpaansa saanut jne. Sitten ambulanssi miehet vähän paikkailivat kaveria ja poliisit kysyivät että missä asuu ja miehen vastaus oli että tuolla suunnalla. Skoudet lupasivat viedä kaverin kotiin. Tekivät siinä sitten lähtöä kun kaveri keksi lähteä seuraamaan poliisien reittiä kevarilla ja kuinkas ollakkaan, poliisit veivät hänet lähinpään puistoon ja jättivät sinne..??

Mieli teki soittaa poliisiasemalle ja kysyä että mitäs se tommonen peli oikein on.

Wewe

Edit: Typoja
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Olen ja en ole.

Kävi niin, notta menneenä uuden vuoden yönä tuo tytär löysi vapaana juoksevan koiran. Met etsimmä aikamme vihjeiden perusteella koiran kotia, jota ei kuitenkaan löytynyt. Tämän jälkeen näppäilin kännykkääni 10022 ja olin soittavinani poliisille. Vaan sieltä vastattiin notta : Hätäkeskus.

Olipa vaan hätäkeskuksessa erinomaisen leppoisa ja mukava päivystäjä. Vaikka oli ilmeisen kiireinen yö, niin hän otti yhteyttä paikalliseen poliisiin ja kertoi poliisisien olevan niin varattuja, nottei yhden koiran asioiden hoitoon heillä liikene aikaa...

Otimma yhteyttä eläinsuojeluvalvojaan jne....
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En ole. Ikinä. Onneksi.

Tosin poliisille soittamisessa olen kerran ollut mukana, kun keskellä katua makasi ihminen taju kankaalla, ilmeisesti liikaa päihdeaineita nauttineena. Ajateltiin sitten ilmoittaa, jotta tajuaisivat miesparalle jotain toimenpiteitä tehdä, kun tämä ei selvästi ollut kyvykäs omin jaloin maanrajasta nousemaan.
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Olen. Mikään noista vaihtoehdoista ei tosin sopinut, sillä soitin työpuhelun hätänumeroon.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Menetin hätäkeskusneitsyyteni joskus joskus -96. Kävelin iltamyöhällä töistä kotio kohti. Yhden kerrostalon parvekkeelle ilmestyi tyhjästä joku akka huutaen mulle hysteerisesti jotain tyyliin "Soita äkkiä poliisit tänne. Toi tappaa!!". Samassa akan taakse ilmestyi joku körmy joka huusi mulle "Tapan sutkin jos soitat!" ja raahasti naisen sisään. Vähän puntti vipatti, mutta soitin kuitenkin ja poliisit tulivatkin kiireen vilkkaa, eli heti puolen tunnin päästä. "Rakastavaiset" olivat jo nukkumassa :)

Pari kertaa olen soittanut rattijuoposta ja ehkä kolme kertaa pahoinpitelyistä. Kerran hiljensin kolmatta arkiyötä putkeen mesonneet naapurit poliisin avulla.

Ambulanssin olen soittanut kahdesti..itselleni. Ei niistä sen enempää.

Taskusta on kuulunut kerran "Hätäkeskus! Hätäkeskus!".

edit;typo
 
Viimeksi muokattu:

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Olen soittanut.

Kaveri sai kohtauksen kassajonossa takanani ja rämähti päin karkkihyllyä. Nuori neiti kassalla meni puihin ja meikkis elvyttämään.

Ensiapukursseista oli aikaa, mutta samalla kun tilasin apua kännyllä sain vallan hienot toimintaohjeet luurin toisessa päässä olevalta kaverilta. Eihän siinä ehtinyt edes hätääntyä.

"Parasta" kaikessa oli kuitenkin kauppakeskuksen turva-apinat. Ne saapasteli paikalle just kun kaveri oli saatu oikeaan asentoon ja rupesi sysimään mua syrjään ja retuuttamaan uhria pihalle natsityyliin. Hokien koko ajan, että mitäs perkeleen juoppoja täällä makaa, nyt lähdet jätkä vittuun. Siis tsiises, mitä k-päitä. Uskoivat antaa asian olla vasta kun eräs vanhempi rouva lähes löi niitä laukulla ohimoon. Respect vaan kaverit, olette unelma-ammatissanne.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, soittanut olen useampaankin otteeseen. Kaverille kun se löi kätensä lasista läpi ja äidille tämän kaaduttua fillarilla. Duunissa viime kesänä joku asiakas sai jonkun kohtauksen niin sille, ja sitten yhdelle kantisjuopolle useampaankin kertaan, kun se saa jotain hiton viinakramppeja tms.

Asiakkaista tuli mieleen, että kauppaan, missä kaveri on töissä, oli joku mies kuollut sydänkohtauksen seurauksena, eikä sitten tietenkään ambulanssi sitä kuskannut mihinkään. Tyyppi vaan presulle peittoon ja kaupan ovet taas auki. Kauppias oli näet sitä mieltä, että mitä sitä turhaan kauppaa sulkemaan yhden ruumiin takia, eihän sitä tiedä kauan kestää ennen kuin se haetaan sieltä pesuainehyllyltä. Rujoa.

"Anteeksi myyjä, mikäs kasa tuossa lattialla mahtaa olla?"
"Juu, se on toisen asiakkaan ruumis. Hyvää päivänjatkoa."
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
On tullut joskus soitettua. Taisi olla sellainen tilanne, että tie oli täynnä savua ja ajattelin ilmoittaa siitä pelastuslaitokselle.

EDIT: Sitten muistin juuri, että poliisin hätänumeroonhan on tullut soitettua, kun tapasimme Pohjoisrannan Halkolaiturilta miehen, joka roikkui puoliksi vedessä. Ei ollut ihan selvinpäin...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En ole joutunut onneksi soittaamaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kerran olen joutunut soittamaan.

Muutama vuosi takaperin la-su välisenä yönä oltiin frendin kanssa partsilla röökillä, kun huomiomme kiinnittyi "hieman" väärin kulkeneeseen autoon. Ja kun sanon hieman, se tarkoittaa: siinä mentiin jalkakäytävää, liikenteenjakajan yli ja dösäpysäkin kohdalta parkkiin. Ja ei kun soittamaan.

Kuski painui viereiselle snagarille, johon myös ohjasin poliisit. Kuski vannoi, ettei ole ajanut. Noh, olihan sillä auton avaimet taskussa ja avaimiin sopivan auton moottori lämmin. Lähti putkaan.

Oli sitten seuraavana aamuna tunnustanut mitä tuli tehtyä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole itse joutunut onneksi soittamaan, mutta minua varten on soitettu kerran. 13-vuotiaana jouduin jonkinmoisen kuumehorkan valtaan, ja tuijottelin vain kattoon. Tästä vanhempani innostuivat soittamaan ambulanssin, olin kuulemma hieman pelottavan näköinen. Heräsin kuitankin juuri, kun ambulanssi kurvasi pihaan.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerran olen soittanut ambulanssin silloiselle naapurilleni, jolla ei jalat kantanut ja rakko ei pitänyt, kun jokin nikama jossain painoi hermoa. Oli ryöminyt kämpästään pihalle saakka ennen kuin osuin paikalle (toivon mukaan) ensimmäisenä. Uh, toivottavasti ei satu itselle (eikä kenelle muullekaan tuota tietenkään toivo) joskus jotain vastaavaa.

Tuossa kun viime kesänä asuin vielä Tampereella pari kertaa "melkein soitin", kun hatanpään spuget viime kesän helteillä välillä retkottivat jossakin sammumisen ja kooman välimaissa siinä vedenpuhdistamon takana. Muutaman kerran kävin kokeilemassa hengitystä ja katsomassa, että nukkuu varmasti kylkiasennossa ja jatkoin kotimatkaa. Kertaakaan tilanne ei ihan niin pahalta näyttänyt, että ambulanssia olisi tarvinnut soittaa.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Eilen tuli soitettua elämäni ensimmäisen kerran hätänumeroon (poliisille), sillä tein järkyttävän löydön. Nainen, joka oli hirttänyt itsensä puuhuun jatkojohdon avulla. Yllättävän kauan siinä meni, että ensin vastattiin ja sen jälkeen tämä henkilö oli lähinnä epäuskoinen, kun kerroin mitä olin nähnyt. Lähinnä jäi huvittamaan sanat ehkäpä se sitten on kuollut ja kai sinne pitää partio lähettää. Tajusi sentään yhdistää eteenpäin hätäkeskukseen josta soitettiin minulle reilut 5 minuuttia myöhemmin. Tämä hätäkeskuksen nainen oli puolestaan erittäin asiallinen.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noutaja#9 kirjoitti:
Eilen tuli soitettua elämäni ensimmäisen kerran hätänumeroon (poliisille), sillä tein järkyttävän löydön. Nainen, joka oli hirttänyt itsensä puuhuun jatkojohdon avulla. Yllättävän kauan siinä meni, että ensin vastattiin ja sen jälkeen tämä henkilö oli lähinnä epäuskoinen, kun kerroin mitä olin nähnyt. Lähinnä jäi huvittamaan sanat ehkäpä se sitten on kuollut ja kai sinne pitää partio lähettää. Tajusi sentään yhdistää eteenpäin hätäkeskukseen josta soitettiin minulle reilut 5 minuuttia myöhemmin. Tämä hätäkeskuksen nainen oli puolestaan erittäin asiallinen.

Huh huh. Ei varmasti ollut mukavaa tehdä tuollaista löytöä. Ei voi kyllä edes kuvitella, miltä tuntuisi löytää jotain tuollaista. Toivottavasti et saanut tuosta mitään traumoja...

EDIT. Itse en ole koskaan joutunut soittamaan, enkä toivottavasti joudukaan. Ikäviä asioita liittyy aina näihin soittoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös