Oletko koira- vai kissaihminen?

  • 6 642
  • 92

Olen...

  • Kissaihminen, miauuu...

    Ääniä: 115 42,1%
  • Koiraihminen, vuf vuf...

    Ääniä: 138 50,5%
  • eos

    Ääniä: 20 7,3%

  • Äänestäjiä
    273

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kissa tietenkin,kun niitä kaksin kappalein kotoa löytyy.
Pidän kuitenkin koiristakin.;)
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Lapsuudessani lemmikkinä oli koira, sellainen pieni musta kiltti kääpiösnautseri, joka ei edes haukkunut vaan oli perheemme vauva. Tämä koira eli 18-vuotiaaksi, joilloin olin jo ehtinyt muuttaa pois kotoa. Oli todella kova paikka kun koira 18-vuotiaana piti lopettaa vanhempieni kotisohvalle.

Kuitenkin tässä vaiheessa itse asuessani omassa asunnossa omistin ison (15-kiloisen) persialaiskissan, mutta surin suunannattomasti lapsuuden lemmikin perään.

Myöhemmin otin toisen kissan, norjalaisen metsäkissan.

Hurahdin siis täysin itsenäisiin kissoihin, jotka tulevat luokse kuin itse haluavat tulla. Tulevat syliin kun haluavat tulla. Kissat olivat älyttömän viisaita, tai ainakin nämä kaksi urosta, kaksi elämäni kissaa.

Persialaiskissa oli 8-vuotias ja norjalainen metsäkissa 2-vuotias kun lapsen saadessa ensimmäisen astmakohtauksen piti vakavasti miettiä olisiko syytä luopua kissoista, jotka olivat pitkäkarvaisia, ja joista kiistämättä lähti tajuttoman paljon karvaa, vaikka kuinka joka päivä imuroi ja käytti Sinin siivousliinoja.

Täytyy sanoa että se päivä oli kamala kun kissoista piti todella luopua. Ensimmäisille katsojille ei voinut edes avata ovea.
Puhelin soi taukoamatta kun aina vain uudet ja uudet ihmiset kyselivät joko kissat on annettu pois.

Lopulta löytyi nuori pari jolle kissat sitten luovutimme.
Silloin tällöin vaihdamme viestejä kissojen kuulumisista ja se tuntuu äärimmäisen hyvältä kun tietää että kissat ovat voimissaan edelleen.

Vastasin olevani kissaihminen ja ottaisin päivänä minä hyvänsä nämä elämäni kissat takaisin.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Olen hyvin eläinrakas, eli rakastan KAIKKIA eläimiä ylikaiken. Sekä kissoista, että koirista kokemuksia, mutta itselläni ollut vain kissoja (sekä myös pari hamsteria ja rotta). Ehkä osin tämänkin vuoksi koen olevani kissaihminen. Ne vain jotenkin vetoavat minuun enemmän. Harvoin kissoja tarvitsee pelätä, kun taas joitakin koiria täytyy... Työssänikin olen joutunut koiran näykkäisemäksi. Lisäksi kissat ovat jotenkin siistimpiä, eivätkä ehkä saa niin paljon tuhoja aikaan kuin koirat. Minun kissani kylläkin olivat pentuna todellisia riiviöitä... :-) Siinä oli tapetit yms. päreinä, mutta vartuttuaan rauhoittuivat kummasti. Kissat eivät esim. kuolaa ympäriinsä tai hajoita kokonaista pöytää tms. Lisäksi ne pitävät tosi hyvän huolen siisteydestään, eikä niissä ole pahaa hajua, kuten koirissa. Koirat eivät kyllä mitenkään ole hyväntuoksuisia ! Lisäksi olen senverran mukavuudenhaluinen ja ehkä laiskakin, etten jatkuvasti jaksaisi ulkoilla säässä kuin säässä. Koiran kun omistat, niin mentävähän on, vaikka mikä olisi. Ja vielä vaikka kuinka sairaanakin, kun vielä satun asumaan yksin... Lisäksi työni on sellainen, että minulla on älyttömän aikaiset herätykset muutenkin, joten EHEI ei missään nimessä sitä ennen vielä koiran ulkoilutusta ! TÄMÄ VIELÄ LISÄYKSENÄ: kissa oppii paljon nopeammin sisäsiistiksi ja tekee tarpeensa laatikkoon, koira on vietävä ulos. Lisäksi varsinkin, jos tykkää olla menossa, kissan voi jättää pitemmäksi aikaa yksin, koiraa et voi jättää. On sitten otettava mukaan, mutta joka paikkaanhan ei läheskään voi. Koira " sitoo " sinua enemmän. Joten jos valittava on, niin olen todellakin kissaihminen ! Ehkä joskus sitten, kun olen eläkeläismummo ja terveyteni sen sallii, voin vaikka ottaakin koiran itselleni. Silloin ainakin on kunnolla aikaa olla sen kanssa koko ajan... Että tuollaiset lisäykset...
 
Viimeksi muokattu:

tsei_tsei

Jäsen
Samaa paskaa eri paketissa. Kissat eivät syty ihan niin paljoa, joten siksi parempia. Kumpienkaan kanssa en halua tekemisissä. Toisin kuin bulldogiaan *piip* *piip* Cube, niin arvostan kyllä ihmisiä enemmän.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Koiraihmisiä, tällä hetkellä kotoa löytyy kaksi saksanpaimenkoiraa ja lauantaina haettiin sitten perheeseen uusi pentu, leonberginkoira :) todella leppoisa koira, tottui heti ympäristöön ja toisiin koiriin :)
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Viestin lähetti AnaKonda
Koiraihmisiä, tällä hetkellä kotoa löytyy kaksi saksanpaimenkoiraa ja lauantaina haettiin sitten perheeseen uusi pentu, leonberginkoira :) todella leppoisa koira, tottui heti ympäristöön ja toisiin koiriin :)

Voisinpa onnitella hienosta valinnasta koiran suhteen. Nimittäin itelläni köllöttää tossa lattialla vuoden ja kahden kk:n ikäinen leo-narttu. Leonbergit on kyllä helppoja koiria. Tottuvat, niin kuin sanoit, kaikkeen uuteen äkkiä. Mä olen tuota ihan pennusta pitäen raahannut mukanani ihme paikkoihin ja nyt se on kotonaan ja rauhallinen paikassa kun paikassa. Ja tuo rotu on ehkä kiltein, mihin minä oon koskaan törmännyt, mutta silti aktiivinen, mii laik it. Tsemppiä öisiin siivouksiin...
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kumpaakaan ei löydy. Mutta jos löytyisi niin mielellään koira ja saksanpaimenkoira. Perheessä kun on jotain allergian tynkää. Koiran vois hommaa myöhemmin, on vaan sellanen käsitys, että niistä on vaivaa jo pelkästään sen paskomisen takia.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En oikein kumpikaan. Elukat eivät oikein kiehdo minua. En haluaisi räkyttävää piskiä joka tulee nuolemaan aamulla, mutta en kenkiin kusella käyvää kissaakaan...

Tosin joskus kun on jonkun tykönä käymässä jolla on kissa tai koira, niin kyllä kai ne ihan mukavia on, en silti ole niitä lepertelemässä. Eli vieraissa ihan mukavia ovat, mutta en omaksi haluaisi. :)
 
Paha mennä sanomaan. Kuten monilla muillakin, niin molempia on meikäläisen elintilassa pyörinyt läpi elämän. Molemmilla on puolensa.

Exän kanssa meillä oli parhaimmillaan yhteensä viisi koiraa samanaikaisesti. Hiemanko niiden kanssa sai juosta pihalla ja sellainenhan ei tällaiselle laiskalle läskille sovi.

Lisäksi mokomat olivat vähän pirun äänekkäitä epeleitä ja vaativat huomiota ja huolenpitoa vähän väliä. Sänkyynkään ei tahtonut mahtua, kun mokomat eivät oppineet lattialla nukkumaan. Ei koskaan ikinä enää koiraa meikän talouteen.

Enpä kyllä tosin kissaakaan hankkisi. Vanhempieni pian 15-vuotias kissa, joka on muuten oikeasti vissiin tulossa vanhaksi ja hulluksi käytöksestään päätelleen, riittää tyydyttämään kissatarpeeni.

Kaktusta voisin harkita.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kissaihminen ehdottomasti. Ei koiriakaan toki mitään vastaan, mutta kissat ovat lähellä sydäntäni.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Vähän cliché, mutta...

Viestin lähetti ozo
Koirat ovat paljon älykkäämpiä, kuin kissat..

Heh, johan oli vitsi. Tämäkin tässä:

http://www.avaruusmies.com/vitsit/suomi/432.html

..todistaa, kuinka asiain laita on. :p
Kissat rulettaa; niillä on loistava huumorintaju, ja ne osaavat manipuloida ympäristöään tahtonsa mukaan...
Koirat puolestaan tekevät mitä tahansa miellyttääkseen ihmistä...Se on suorastaan säälittävä elämänasenne.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Vähän cliché, mutta...

Viestin lähetti mauri
Koirat puolestaan tekevät mitä tahansa miellyttääkseen ihmistä...Se on suorastaan säälittävä elämänasenne.
Ei pidä paikkaansa, riippuu rodusta. Ei kaikki koirat todellakaan ole sellaisia, toisinaan jopa hitunen sellaista ominaisuutta ei olisi pahitteeksi.

On säälittävä elämänasenne kyllä. Suuri(n?) osa ihmisistäkin taitaa elää kuvaamallasi tavalla... se jos mikä on surullista.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Vastaukseni kuuluu että molempia. Kotona on molemmanlaatuisia karvapalloja pyörinyt jo pitkään, tosin jos omaan kämppääni lähden eläintä hankkimaan kuten olen harkinnut niin todennäköisesti koira se on oleva. Ovat vaan hyvistä vanhemmista olevat pennut aika perkeleen kalliita, rottweilerin tai dobermannin pennusta saa maksaa kuulemma aika liki tuhannen euroa. Siihen kun laskee vielä sapuskat, mahdolliset lääkärit sun muut mitä moinen otus imee likviditeettiä, päädytään aika messeviin summiin. Tämä on varmaankin ollutkin se isoin kynnys elukan hankkimiselle. Noh, josko ensi syksynä siitä huolimatta...
 

Tobias

Jäsen
Koira!

Itselläni ei ole mitään elukoita nurkissa pyörimässä eikä tule olemaankaan mutta isälläni on muutama iso ja verenhimoinen urosdobermanni kartanon vahtina. Ne kyllä tunnistavat minut mutta ovat sen verran isoja, pelottavia ja häijyjä otuksia että yksin en uskalla taloon astua.

Luoja armahtakoon sitä ääliötä, joka joskus taloon tunkeutuu. Lähtee muuten jalat edellä takaisin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Molemmat OK! Itselläni on kissa.

Kissa ja Koira ajattelelee samasta asiasta eri tavalla.

Ihminen antaa koiralle asunnon ja ruokaa, joten koira ajattelee, että ihmisen täytyy olla kuningas.

Ihminen antaa kissalle asunnon ja ruokaa, joten kissa ajattelee, että kissa on silloin kuningas.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Henkilökohtaisesti olen enemmän koiraihminen. Toki en kissojakaan pelkää, sillä lapsuudesn kodissani oli aina kissa, tosin myös koira. Koirien uskollisuus ja tottelevaisuus on ainakin minuun tehnyt vaikutuksen. Kissa ei paljon ihmisestä välittänyt, paitsi silloin kun sai ruokaa. Onhan kissasakin hyvät puolensa, meinaan niistä saa mukavan lämpimiä rukkasia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Mäkkäri67
Molemmat OK! Itselläni on kissa.

Kissa ja Koira ajattelelee samasta asiasta eri tavalla.

Ihminen antaa koiralle asunnon ja ruokaa, joten koira ajattelee, että ihmisen täytyy olla kuningas.

Ihminen antaa kissalle asunnon ja ruokaa, joten kissa ajattelee, että kissa on silloin kuningas.

Aivan: koiralla on omistaja, kissalla on henkilökuntaa... Pidän kyllä koiristakin, mutta ne ovat kissoihin verrattuna hyvin kaavamaisesti ja ennustettavasti käyttäytyviä. Kissa ei myöskään palvo ihmistä maailmankaikkeuden keskipisteenä, mikä minusta on sekä terve että myös realistinen asenne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös