Olen hyvin eläinrakas, eli rakastan KAIKKIA eläimiä ylikaiken. Sekä kissoista, että koirista kokemuksia, mutta itselläni ollut vain kissoja (sekä myös pari hamsteria ja rotta). Ehkä osin tämänkin vuoksi koen olevani kissaihminen. Ne vain jotenkin vetoavat minuun enemmän. Harvoin kissoja tarvitsee pelätä, kun taas joitakin koiria täytyy... Työssänikin olen joutunut koiran näykkäisemäksi. Lisäksi kissat ovat jotenkin siistimpiä, eivätkä ehkä saa niin paljon tuhoja aikaan kuin koirat. Minun kissani kylläkin olivat pentuna todellisia riiviöitä... :-) Siinä oli tapetit yms. päreinä, mutta vartuttuaan rauhoittuivat kummasti. Kissat eivät esim. kuolaa ympäriinsä tai hajoita kokonaista pöytää tms. Lisäksi ne pitävät tosi hyvän huolen siisteydestään, eikä niissä ole pahaa hajua, kuten koirissa. Koirat eivät kyllä mitenkään ole hyväntuoksuisia ! Lisäksi olen senverran mukavuudenhaluinen ja ehkä laiskakin, etten jatkuvasti jaksaisi ulkoilla säässä kuin säässä. Koiran kun omistat, niin mentävähän on, vaikka mikä olisi. Ja vielä vaikka kuinka sairaanakin, kun vielä satun asumaan yksin... Lisäksi työni on sellainen, että minulla on älyttömän aikaiset herätykset muutenkin, joten EHEI ei missään nimessä sitä ennen vielä koiran ulkoilutusta ! TÄMÄ VIELÄ LISÄYKSENÄ: kissa oppii paljon nopeammin sisäsiistiksi ja tekee tarpeensa laatikkoon, koira on vietävä ulos. Lisäksi varsinkin, jos tykkää olla menossa, kissan voi jättää pitemmäksi aikaa yksin, koiraa et voi jättää. On sitten otettava mukaan, mutta joka paikkaanhan ei läheskään voi. Koira " sitoo " sinua enemmän. Joten jos valittava on, niin olen todellakin kissaihminen ! Ehkä joskus sitten, kun olen eläkeläismummo ja terveyteni sen sallii, voin vaikka ottaakin koiran itselleni. Silloin ainakin on kunnolla aikaa olla sen kanssa koko ajan... Että tuollaiset lisäykset...