Oletko koira- vai kissaihminen?

  • 6 638
  • 92

Olen...

  • Kissaihminen, miauuu...

    Ääniä: 115 42,1%
  • Koiraihminen, vuf vuf...

    Ääniä: 138 50,5%
  • eos

    Ääniä: 20 7,3%

  • Äänestäjiä
    273

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti nedomansky
No jokainen kai tajuaa, että koiriin ja kissoihin kohdistuvat
valitukset ovat valituksia niiden omistajien laiminlyöntejä kohtaan.

Varmaan pitäsi olla koiran ja kissanpitämisen ajokortti ennen
kuin moisen voisi tuoda vuokrakasarmiin

Kyllähän sen moni tajuaa ;)

Olen silti erimieltä koirien ja kissojen soveltuvuudesta kaupunkiin. Toki niiden tulee välillä päästä ulos ja niitä ei saa jättää liian pitkäksi aikaa yksin jne. Vastuullisuuttahan lemmikin omistaminen vaatii ja moni on kykenemätön lemmikin omistajiksi, ja ajtelkaa samoja ihmisiä vanhempina. Silti hyvin hoidettuna eläin menee kaupungissa kuin maallakin.

Monen kannattaisi muuten hankkia itsensä pitämisen ajokortti, ennenkuin yksin elävät. Sen verran holtittomia, häiriöitä aiheuttavia ja vaarallisia monet ihmiset ovat.
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Kissa, ehdottomasti, itelläkin niitä kaks tsipaletta löytyy.
On koirat mukavia, on, mutta ne on vaan jotenkin tsillee isoja ja semmosia jänteviä. Kissa on mukava ottaa syliin kun se veeeeenyyyyyyy ja sitten se lysähtää tuohon olkapäälle ja vähän kehrää ja kuolaa.. jes.:D
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Koiraihmisenä voinen itseäni pitää koska olen viettänyt 2/3 elämästäni koirien parissa ja tälläkin hetkellä jaloissani nukkuu semmoinen reilu kymmen-vuotias matalajalkainen, pitkäselkäinen, partanaamainen veijari joka tottelee nimeä M...

Kissoista tuli mieleeni pienoinen episodi jonka lapsena aiheutin. Meillä oli tuolloin vielä kissa ja kun sitten jostain kuulin kerrottavan kuinka kissa aina putoaa jaloilleen niin minähän päätin testata kyseisen asian todenperäisyyden. Olin tuolloin semmoinen muutaman vuoden ikäinen "tiedemiehen" alku.
Niinpä sitten kaappasin vanhemmilta salaa kissamme kainalooni ja kiikutin sen parvekkeelle ja nakkasin kaiteen yli. Tarinalla oli kaikin puolin onnellinen loppu, sillä testi onnistui täysin koe-eläimen pudotessa jaloilleen ja säilyen vieläpä hengissä. (Pienenä sivuhuomautuksena mainittakoot, että pudotin kissan toisesta kerroksesta asfalttipihalle).

vlad#16.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Vähän cliché, mutta...

Koirat ovat paljon älykkäämpiä, kuin kissat..
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdottomasti koiraihminen. Ei niitten kissojen kanssa voi tehdä mitään muuta kun nukkua, mutta koiran kanssa voi lenkkeillä, leikkiä... ja paljon muuta!
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Nosteaanpas esille vähän vanhempaa.

Kyllä olen ehdottomasti koiraihminen. Koirasta saapi lisäksi hyvän ystävän, mutta kissasta tietääkseni ei saa? Lisäksi kissat ei osaa metsästää, joten valinta on koirat.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti snailcake
Kyllä olen ehdottomasti koiraihminen. Koirasta saapi lisäksi hyvän ystävän, mutta kissasta tietääkseni ei saa? Lisäksi kissat ei osaa metsästää, joten valinta on koirat.

Niin no. Kissat ovat huomattavasti itsenäisempiä. Millaisen ystävän kaipaat, niin siitähän se riippuu. Sellainen joka sopivin väliajoin tulee vaikka syliin/viereen ja joka kehrää kun silittelet. Vai sitten sellaisen joka on kokoajan kärttämässä lenkille lähtöä tms. Tiedän kärjistin, mutta siis pääosin ero on omatoimisuudessa.
Koirasta siis saa enemmän seuraa, kuin kissoista, mutta makuasia kummasta tykkää ja riippuu ihmisestä kumpaa kaipaa. Itselleni kissa sopii paremmin, koska en kaipaa lenkille lähtijää(sitä kun tulee itse tehtyä pyörällä muutenkin tarpeeksi) ja toisaalta muutenkin hieman itsenäisempi ystävä on mieleeni.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kissaihminen olen, joskaan en nyt omalla persoonallisella tasollani pidä itseäni kovin kissamaisena. Niiden eläinten itsenäisyys, omanarvon tunto ja ylväys koskettaa sisintäni. Toki asiaan vaikuttaa sekin, että elämäni aikana perheessämme on kissoja ollut enemmän, useampi kappale siis, kun taas koiria on ollut vain yksi. Upea persoona oli toki hänkin, ikävöin. Kissojen sielunelämään vaan on tullut siis tutustuttua enemmän. Ne ovat kauniita ja mystisiä olentoja, juuri sopivia minulle. Myös valtaosa ystävistäni on enemmänkin kissaihmisiä, joten kaikki täsmää.

Ikävähän tässä tulee kaikkia niitä veijareita, joista aika on jo jättänyt. Kenties jonain päivänä otan kissan itselleni, nyt näin opiskellessa ei oikein ole järkeä. Eikä tänne oikein mieluusti saisi ottaakaan, sanoo säännöt.

Kissat siis, kissaihminen. Minä juuri, minä itse.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Viestin lähetti eagle
Vai sitten sellaisen joka on kokoajan kärttämässä lenkille lähtöä tms.

Tämä on minunsta koirassa just paras puoli, kun pitää lähtä lenkille. Siinä samalla tulee itsekkin liikuttua ja ei vain mähötä kotona sohvalla. Todellakin kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja hyvä niin. Toiset pitävät kissoista, toiset koirista, ja se riippuu elämäntilanteestakin.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kissaihminen, kolme kappaletta noita on kertynyt.
Koirista en koskaan ole niinkään pitänyt, etenkin kun ne tuppaavat vihaamaan minua. Yksi puri korvasta palan irti, toinen syöksyy päälle aina kun minut näkee [siis ei sillai että "rapsuttaiskohan toi mua" vaan sillai että "puren tolta pään irti"], jne. Vaistoaako ne jotenkin etten halua niitä lähelleni tai jotain, tuntuu vähän oudolta kun kaikki koirat tuntuu reagoivan samalla tavalla kun minut näkevät.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti snailcake
Tämä on minunsta koirassa just paras puoli, kun pitää lähtä lenkille. Siinä samalla tulee itsekkin liikuttua ja ei vain mähötä kotona sohvalla. Todellakin kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja hyvä niin. Toiset pitävät kissoista, toiset koirista, ja se riippuu elämäntilanteestakin.

Niin en tarkoittanut tuota mitenkään huonona puolena, vaikka kärttämis-sanasta olisi voinut näin olettaa. Tämä joillekkin sopii paremmin ja joillekkin ei. Sanoisin kuitenkin että koira vaatii enemmän aikaa, niinpä tämä on hyvä ottaa huomioon kun lemmikkiä on ottamassa. Itselleni varsinkin eläimen hyvinvointi on niin tärkeää, etten ole ottanut omaan asuntooni kissaa, koska tämä on liian pieni elinpiiri mielestäni kissalle. Samoin muu ympäristö ei ole sovelias. Koirasta nyt puhumattakaan.

edit:Sanoitkin tuosta elämäntilanteesta tosiaan, nyt vasta huomasin kun luin tekstisi ajatuksella uudestaan. Itsekkin kun tuli siitä puhuttua.
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Ehdottomasti koira immeisiä. Itellä on tollanen Leonberginhurtta, jonka kanssa tulee vietettyä puolet vapaa-ajasta, jos ei enemmänkin. Kissat on 'ihan jees', ei hyvää, eikä pahaa sanottavaa, mutta jotenkin vaan ei sytytä. Jos joku plussa puoli pitäisi kateista mainita, niin se varmaan olis helppohoitoisuus, ainakin koiraan verrattuna.

Itte oon koirani kyllä opettanut siihen pennusta pitäen, että sen voi viedä paikkaan kuin paikkaan ja se viihtyy. Aivan jokaiseen mestaan tuota hurttaa ei voi viedä, koska koirakammoiset tuppaa pelkäämään tollaista 70cm korkeaa 55kiloista mustanaamaista koiraa, vaikka kuinka vakuuttaa sen olevan reilusti isäntäänsä kiltimpi. Mutta se on kyllä aivan ymmärrettävää, itse pelkään hevosia aivan perkeleesti, vaikka tiedänkin niiden olevan pääsääntöisesti uskomattoman kilttejä otuksia.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Koiraihminen

Ensimmäinen lemmikkini oli kissa. Aivan ihana yksilö kaikin puolin. Kissat ovat muutenkin oikein suloisia eläimiä. Nykyään omistan kaksi koiraa. Ja aivan ihania nämäkin karvaturrit.

Jos kuitenkin pitää päätää kumpi olen, kissa- vai koiraihminen, niin vastaan koiraihminen. Ulkoilu ja touhuaminen on vaan jollain tavoin monipuolisempaa mielestäni. Kun en näitä näyttelyitä ole kummankaan lajin kanssa harrastanut.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Taas näitä epäonnistuneita kyselyitä, missä vaihtoehtoja ei valitettavasti ole tarpeeksi. Itselläni on ollut sekä kissa että koira saman aikaisesti, joten tunnustaudun sekä kissa- että koiraihmiseksi.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kissaihminen ehdottomasti. Tarvittaessa itsenäinen ja samalla tarvittaessa seurallinen. Omaa oman tahdon eikä suostu ottamaan käskyjä joltain ihmeen kaksijalkaisilta kummajaisilta joiden ainoa tehtävä on ruokkia ja rapsuttaa tarivttaessa. Eikä hauku.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Omistan saksanpaimenkoiran ja kolme kissaa, joten aika hankala valita kumpaan leiriin kuulun. Aktiivisen koiran kanssa tulee tietysti tehtyä kaikenlaista ja myös kisattua, joten siinä mielessä olen koiraihminen. Toisaalta taas esimerkiksi tänään flunssan kourissa ei jaksaisi tehdä mitään, mutta pakkohan se on kun vaimollakin on sama vaiva päällä.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Ehkä enemmän koiraihminen, koska meillä on joskus ollut koira, josta kuitenkin jouduttiin luopumaan pitovaikeuksien takia.

Kissoissa hyviä puolia on juuri niiden "itsenäisyys" ja ei ne varmaan sotkekaan niin paljon...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti siesta

Kissoissa hyviä puolia on juuri niiden "itsenäisyys" ja ei ne varmaan sotkekaan niin paljon...
Riippuu ihan yksilöstä kylläkin. Jotkut kissat osaavat kyllä sotkea, rikkoa ja tuhota paikkoja ihan silkkaa luonnettaan... en sano että ilkeyttään, ehkä. Kissoissa on kyllä se, että niitä on aika vaikea kouluttaa, vaikka on sekin toki jossain määrin mahdollista. Jos kissa vaan on vaikea luonne, niin se on, eikä sille mahda oikein mitään. Siinä mielessä muistuttavat meitä ihmisiä melko lailla. ;)
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Viestin lähetti Ted Raikas
Riippuu ihan yksilöstä kylläkin. Jotkut kissat osaavat kyllä sotkea, rikkoa ja tuhota paikkoja ihan silkkaa luonnettaan... en sano että ilkeyttään, ehkä.
Totta, sellanen mielikuva on vaan jäänyt, että kissat ovat kuitenkin luonnostaan siistimpiä eläimiä kuin koirat. Tosin paha sanoa kun ei hirveesti oo kissoista kokemuksia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti siesta
Totta, sellanen mielikuva on vaan jäänyt, että kissat ovat kuitenkin luonnostaan siistimpiä eläimiä kuin koirat.
No totta sikäli, että kissat huolehtivat omasta hygieniastaan todella tarkkaan, elleivät ole sitten pahasti sairaita. Noin muutoin kissat kyllä esim. pesevät itseään miltei jatkuvasti. Kissoista kyllä huomaa, että ne viihtyvät paremmin jos huushollissa siivotaan ja järjestetään paikkoja. Lisäksi puhtaat lakanat vuoteella ja kissa on selkeästi mielissään. Onhan ne sellaisia hedonisteja ja juuri siksi pidänkin kissoista valtavasti. Osaavat nauttia elämästään täysillä jos vaan olosuhteet on hyvät. Tässä näkyykin myös kissoista se puoli, että jos olosuhteet eivät ole laisinkaan hyvät ja miellytä kissaa laisinkaan, niin tämä saattaa häippäistä kokonaan ja etsiä itselleen paremman paikan.

Eivät siis todellakaan ole typeriä eläimiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös