Old Chiefs ry tiedote

  • 17 388
  • 53

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näitä kannattajien yhdistyksiä arvioitaessa niiden vertailu on koko lailla turhaa. Yhdistyksethän perustetaan nimenomaan "aatteellista" toimintaa varten ja niin kuin jokainen ymmärtää Jokereita voi kannattaa monella tavalla. En ainakaan itse näe tässä mitään aineksia riitelyyn tai sapelien kalisteluun. OC, JF-club ovat yhdistyksiä, joille yhteistä on Jokerien kannattaminen. Se kuinka kannustetaan ja miten toiminta muutoin järjestetään olkoon yhdistysten oma asia. Paljon ovat Jokeri-fanit saaneet aikaan, josta ansaitsevat kiitokset. Erityisen hienona pidän sisäisiä sääntöjä käyttäytymisen suhteen. Jos sitten joku yksilö öykkäröi ja se otsikoidaan Jokeri-fanien tekemisiksi niin sille ei kukaan voi mitään ja kyse on nähdäkseni vain väärinymmärryksestä, sillä virallisen clubin eräs tarkoitushan on sisäisine sääntöineen juuri ehkäistä huonoa käytöstä.

Mr bozik jatkaa Jokerien kannattamista itsenäisenä yksilönä. Mun yhdistys voisi olla sellainen, johon kuuluvat ovat liian laiskoja ja turhan mukavuudenhaluisia seisomaan ja meuhkaamaan katsomossa, mutta jotka silti joka solullaan elävät Jokerien mukana. Tämä yhdistys ei tarjoa muita etuja kuin vapauden valita ja sääntöjenkin suhteen pyritään mahdollisuuksien mukaan noudattamaan Suomen lakia ja hyviä tapoja. Yhdistyksen jäsenten ainoa vaatimus on kahvin myynnin jatkaminen areenalla, mukavat tuolit ja leppoisa tunnelma. Erätauoilla toimintaan kuuluu pienessä piirissä areenan erikoiskahvien hintojen päivittely.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mr bozik jatkaa Jokerien kannattamista itsenäisenä yksilönä. Mun yhdistys voisi olla sellainen, johon kuuluvat ovat liian laiskoja ja turhan mukavuudenhaluisia seisomaan ja meuhkaamaan katsomossa, mutta jotka silti joka solullaan elävät Jokerien mukana. Tämä yhdistys ei tarjoa muita etuja kuin vapauden valita ja sääntöjenkin suhteen pyritään mahdollisuuksien mukaan noudattamaan Suomen lakia ja hyviä tapoja. Yhdistyksen jäsenten ainoa vaatimus on kahvin myynnin jatkaminen areenalla, mukavat tuolit ja leppoisa tunnelma. Erätauoilla toimintaan kuuluu pienessä piirissä areenan erikoiskahvien hintojen päivittely.


Tämä kuulostaa näistä eniten omaan makuun sopivalta, Paljon on liittymismaksu? :)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Niin noh, mediahan kirjoittaa mitä kirjoittaa (Jokerifani tai Jokereiden fani) => tärkeintä kai näiden virallisten kannattaja-ryhmien on tietää kuuluuko joku "ylilyöjä" kannatusyhdistykseen vai ei, jotta tyyppi voidaan sanktioida?

Tunnelma halleissa (noin yleisesti) on tärkeä, mutta esim. joukkueen talouden ja sitä kautta jatkuvuuden kannalta myytyjen pääsylippujen määrä on se kaikkein tärkein juttu! Koittakaa nyt kaikki mahtua sinne Ilmalaan, että saadaan katsella Jokeri-kiekkoa vastakin => tuskin yksikään kannattajaryhmä toivoo häätävänsä yhtäkään maksavaa katsojaa?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä kuulostaa näistä eniten omaan makuun sopivalta, Paljon on liittymismaksu? :)
Ei tähän yhdistykseen ole liittymismaksua. Vaikka meitä ei vielä ole kuin kaksi, yhdistys on silti jo melko laajalle levinnyt, takaan tämän. Olen yhdistyksen puolesta säästänyt vaivaa ja päättänyt, että jäsenmaksuja ei peritä ennen kuin täyteen saadaan 1000 jäsentä, jolloin siirryn rahastonhoitajaksi. Tuon jälkeen rokotan nimellisen 500 egen vuosimaksun, johon sitten etuina liittyy mm. marras-joulukuun vaihteessa ilmestyvä kesäinen kiekkotervehdys Bahamalta ja kerran kaudessa järjestettävät ilmaiset arpajaiset, jossa palkintona on vierailu yhdistyksen nimiin vuokraamassani aitiossa jossakin valitsemassani tammi-helmikuun Kalpa, Ässät tai Pelicans ottelussa.

Ei kuitenkaan tehdä näistä mainioista eduista huolimatta tästä mitään ilmoittautumisketjua vaan pidetään tämä faniasioihin ja yhdistyksiin keskittyvänä ketjuna. Parhaimmillaanhan tätä kautta fanitoiminta voi saada lisää potkua ja siihen kuulumattomatkin saavat harrasteesta ja mahdollisuuksista tietoa.

Toki oman yhdistykseni jäsenedut ovat kiistattomia.
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menee hieman OT:ksi...

En ole koskaan kuullutkaan staran tarkoittavan mieshenkilöä...




Ja koskien JF-C:n nykyisen puheenjohtajan tekstiä ja sen tulkitsemista, voit laittaa minulle vaikka YV:llä sen tekstin missä hän yllyttää alaisiaan.

Kun nyt tämän OT:n aloitit, niin tässä on:
http://fi.wiktionary.org/wiki/stara

Käy nyt lukemassa fanisivujen Nielikäisketju, sieltä löytyy, ellei modet ole ehtineet poistaa.

Ei aiheesta enempään.

Minä ainakin kannustan oikein!!!
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei tähän yhdistykseen ole liittymismaksua. Vaikka meitä ei vielä ole kuin kaksi, yhdistys on silti jo melko laajalle levinnyt, takaan tämän.
Mä oon kolmas!

Löysin itseni aikas nopeasti tosta sun yhdistyksen kuvauksesta. Ei sitä voi paremmin sanoihin pukea!

Mun yhdistys voisi olla sellainen, johon kuuluvat ovat liian laiskoja ja turhan mukavuudenhaluisia seisomaan ja meuhkaamaan katsomossa, mutta jotka silti joka solullaan elävät Jokerien mukana.

PS. Onnea ja menestystä myös muille Jokereita fanittaville yhdistyksille. Ikään ja sukupuoleen katsomatta!
 

Kuzmin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nallipyssyketju
JF vai Oc

Heti aluksi, en kuulu kumpaankaan yhdistykseen, mutta valintatilanteessa henkinen kotini olisi varmaankin OC:n puolella. Ehkäpä liittyisinkin, jos siinä ei nykytilanteessa kokisi samalla pyllistävänsä JF:n suuntaan, mitä suinkaan en halua tehdä. Niin paljon hyvää ovat nämä hemmot saaneet aikaan.

Vähääkään paheksumatta, en sano nuorempien, mutta sanon energisempien fanien toimintaa(niitä muutamaa ylilyöntiä lukuunottamatta, jotka nekään eivät siis ole JF:n aikaansaamia) niin teidän tapa kannustaa ei vaan ole mun juttu. Tifot on hienoja ja menoa on kiva katsoa, mutta älkää tulko syyllistämään mua siitä, että mä tykkään istua mukavasti klubituolilla. Kannustan sieltä sitten omalla tavallani.

Jo ennen surullista mestisjaksoa me kannustimme Nordiksella tavalla, joka silloin herätti vanhemmissa pahennusta. Se oli silloin meidän juttu. Ja ehkä ilman sitä meidän silloista kannustusta ei tänään tarttis käydä tällästä turhaa vääntöä. Asiat vois olla toisinkin. Enkä halua sanoa, että me oomme osamme tehny. Kannustaa voi vaan niin monella tavalla ja tasolla.
Kannustukseksi koen senkin, että edustamallani firmalla on hallissa klubipaikkoja ja laitamainoksia. Osaltani olen niihinkin pyrkinyt vaikuttamaan.
Meistä vanhemmista osa on kokenut aikoja, jolloin uskollisuus on ollut koetuksella. Kyllä cloryhunterit ovat vuosien varrella kelkasta pudonneet.

Ilolla katson tätä fanien seurauskollisuuta, saman kun saisi juurrutettua pelaajiinkin. Toista oli ennen. Surulla katson tätä omien porukoiden repimistä.
Hallissa on hyvin tilaa meiile kaikille(joskus vähän liiankin hyvin).

Mulle riittää, kun mä saan kannustaa omalla tavallani ja vierailleni ylpeänä esitellä JF:n tapaa. Siitä on monen vierasjoukueen kannattajakin kateelinen.

OC:llä on kyllä tilaus, mutta jäsentä musta ei tule ennen kuin rinnakaiselo sujuu.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hienoa! Toivottavasti myös vanhemmilla Jokerifaneilla on yhtä ylväät ajatukset kuin tällä nuoremmalla osastollakin (viittaus omaan allekirjoitukseeni).
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Kun nyt tämän OT:n aloitit, niin tässä on:
http://fi.wiktionary.org/wiki/stara
Kiitos linkistä, tutustuin, enkä vakuuttunut.
Nettisanakirja jota kuka tahansa voi täyttää ja joka ei tuntenut esimerkiksi varsin yleisiä stadin slangin sanoja kuten; stoge (juna), dörtsi (ovi), pölliä (varastaa), tai snöde (lumi). Starbasta puhumattakaan.

Käy nyt lukemassa fanisivujen Nielikäisketju, sieltä löytyy, ellei modet ole ehtineet poistaa.

Ei aiheesta enempään.

Minä ainakin kannustan oikein!!!
Olen lukenut koko nielikäisketjun ja itsekin sinne kirjoittanut ja vielä ihan samalla nickillä kuin täälläkin, enkä vieläkään ole löytänyt missä puheenjohtaja yllyttää alaisiaan protestoimaan Jokerijohdon tekemiä pelaajahankintoja?

Jos tarkoitat hänen 20.08.2008 klo 13:30:08 lähettämäänsä viestiä, niin aika heppoiset on perustelusi. Se kun ei sisällä mitään muuta kuin hänen oman mielipiteensä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Olen lukenut koko nielikäisketjun ja itsekin sinne kirjoittanut ja vielä ihan samalla nickillä kuin täälläkin, enkä vieläkään ole löytänyt missä puheenjohtaja yllyttää alaisiaan protestoimaan Jokerijohdon tekemiä pelaajahankintoja?
Tuomas kirjoitti:
6.8.08 Kyllä sitä Nielikäistä pitää myös muutamilla banderolleilla muistaa. Joten laittakaa jotain ideoita kehiin ja mielellään jotain fiksuja sloganeita, ei siis mielikuvituksettomia tyyliin "Painu vittuun Pasi". Sellaisia toki kuitenkin mistä tulee sanoma selväksi.
...
20.8.08 Harjoituspeli ja ensimmäinen matsi missä kunnolla faneja paikalla niin kyllä mun mielestä pitää silloin tehdäkin asia selväksi banderollein ja buuauksin kun hän kentällä on.
Eikös tämä Tuomas ole jonkun näiden vartiolaisryhmien johtajistoa?

Ville kirjoitti:
Nyt se pyllykkä hiuksista vittuun saastuttamasta kunniakasta Jokeripaitaa. Täysi janariapina, ja vieläpä ärsyttävä sellainen. Miten voi Jokerijohto olla niin sokeita ja kuuroja, että menivät seiskapasin meille hommaamaan? Huonoin hankinta ikinä.

Pyllykkä ulos ja heti. Irtisanomiskorvaukset sait jo eilen. Älä tukehdu kuoriin.
Tässä siis Jokerifani ry:n karismaattinen johtaja. En yhtään ihmettele, että OC:n kaltainen ryhmittymä perustettiin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tähtitoimittaja iskee, huikeaa. Tuuskille tulee pian työtarjousta YLE:n suunnalta, MOT-ohjelmasta on muutama paikka vapautumassa...
Kiitän luottamuksesta ja olen samaa mieltä että tutkivalle journalismille on tilausta. Toistaiseksi saatte nauttia näistä maksutta.

journalismi.fi kirjoitti:
Usein kuulee väitettävän, että tutkiva journalismi kuuluu jokaisen toimittajan työhön. Tutkimisilla on kuitenkin eroja. Varmasti kaikkeen journalistiseen toimintaan liittyy vähintäänkin jossain määrin asioiden selvittämistä, mutta tilanne on toinen jos puhutaan haasteellisemmasta, selkeästi perinteistä uutistyötä vaativammasta tutkimuksellisesta panostuksesta.

Usein tutkimisen kohteena on yksittäisen henkilön, viranomaisen tai organisaation toiminta eli heidän tekemisensä tai tekemättä jättämisensä. Kyse voi olla selkeästi laittomuuksista, mutta tätäkin useammin journalistit puuttuvat tutkimustensa kohteiden moraalisesti arveluttaviin tekoihin.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Mä oon kolmas!

Löysin itseni aikas nopeasti tosta sun yhdistyksen kuvauksesta. Ei sitä voi paremmin sanoihin pukea!

Tekisi mieli liittyä minunkin, mutta kun on IFK-verellä rokotettu....
Eilinen humalainen resupekkajoukko "Me vihataan teitä kaikkia" ja "Vi hatar IFK" -huutoineen, vetoaa ilmeisesti tietynkaltaisiin tyyppeihin.
Kuten nykyään sanotaan, hankkikaa elämä!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä siis Jokerifani ry:n karismaattinen johtaja. En yhtään ihmettele, että OC:n kaltainen ryhmittymä perustettiin.

On, valitettavasti. Omia mielipiteitä tietysti saa olla, sehän on selviö, mutta, mutta.... paljon on oppimista vielä nuorella puheenjohtajalla, kun hän käyttää tuollaista kieltä yleisellä keskustelufoorumilla.

Puheenjohtajan käytös on malli nuorille faneille.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Enpä ole minkään ryhmien johtajistoa.

Siinä tapauksessa, tai siitä huolimatta, kysyisin ihan mielenkiinnosta sinulta yksittäisenä fanina sitä mieltä että "oikeaa kannustamista" tai muuten erityisen järkevää touhua on kuluttaa energiansa negatiivisten banderollien näpertelyyn? Onko sinusta tärkeämpää keskittyä yksittäisen pelaajan suolaamiseen kuin koko joukkueen kannustamiseen? Tämä kysymys siis ottamatta kantaa mikä minun mielipiteeni on.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sinusta tärkeämpää keskittyä yksittäisen pelaajan suolaamiseen kuin koko joukkueen kannustamiseen?
Sivusta huutelisini sen verran että Pasille voi jopa tehdä hyvää pieni suolaaminen. Ei pääse sieltä suusta niitä pahimpia sammakoita. Lisäksi nyt on Pasillekkin outo tilanne kun valmentaja antaa vastuuta, mutta fanit kettuilevat. Ei voi mennä sen vanhan "minuaeikätelty/ensaanutvastuuta"-mantran taakse. Itse pidin Pasia jos hasbeeninä, mutta yllättävän pirteästi mies sätki eilen menemään.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Siinä tapauksessa, tai siitä huolimatta, kysyisin ihan mielenkiinnosta sinulta yksittäisenä fanina sitä mieltä että "oikeaa kannustamista" tai muuten erityisen järkevää touhua on kuluttaa energiansa negatiivisten banderollien näpertelyyn?
Enpä ole kuluttanut tippaakaan energiaa Nielikäinen-banderollien tekoon koska hän ei ole senkään arvoinen. Mutta eipä niiden maalaamiseen sprayllä näyttänyt kesällä menevän kuin viitisen minuuttia siinä sivussa kun huomenna nähtävää tifoa valmisteltiin. Että se siitä energian käytöstä Nielikäisen suuntaan...

Mutta turha asiasta täällä sen enempää edes keskustella koska viestihistoriasi perusteella en usko että voit ymmärtää mitä ja miksi Eteläpäädyn kannattajat Nielikäisestä ajattelevat. Häntä vastusti n. 90% jf.netin kyselyyn vastanneista faneista eli häntä ei Jokereissa haluta nähdä.

Onko sinusta tärkeämpää keskittyä yksittäisen pelaajan suolaamiseen kuin koko joukkueen kannustamiseen? Tämä kysymys siis ottamatta kantaa mikä minun mielipiteeni on.
Koko joukkueen kannustaminen tietenkin? Sitähän tässä on kymmeniä vuosia tehty, ja niin myös eilenkin. Huomenna Areenalla vielä enemmänkin.
 

Dynam:te

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On, valitettavasti. Omia mielipiteitä tietysti saa olla, sehän on selviö, mutta, mutta.... paljon on oppimista vielä nuorella puheenjohtajalla, kun hän käyttää tuollaista kieltä yleisellä keskustelufoorumilla.

Puheenjohtajan käytös on malli nuorille faneille.

Tuon on kirjoittanut tavallinen fani eikä puheenjohtaja. Ko. henkilö ei vielä tuolloin ollut pj.

Tällä tavoinko JF-clubin puheenjohtajan tulisi näyttää esimerkkiä nuorille faneille? http://www.youtube.com/watch?v=2MtDWcPA_0w&feature=related
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sivusta huutelisini sen verran että Pasille voi jopa tehdä hyvää pieni suolaaminen.

Mielenkiintoinen aspekti. Kieltämättä ihmisten henkinen kantti mitataankin parhaiten aina silloin kun on vastoinkäymisiä, kuinka kääntää negatiivinenkin palaute positiiviseksi energiaksi. Noissa aiemmissa Pasin kommenteissa on aika selkeitä elkeitä siitä että omia mokia on vaikea tunnustaa.

Kyllähän sitten samantyylisiä kilahtamisia nähdään ajoittain myös vierasjoukkueiden pelaajissa, aina löytyy joku jonka peli jopa sekoaa huutelujen takia.

Mutta turha asiasta täällä sen enempää edes keskustella koska viestihistoriasi perusteella en usko että voit ymmärtää mitä ja miksi Eteläpäädyn kannattajat Nielikäisestä ajattelevat. Häntä vastusti n. 90% jf.netin kyselyyn vastanneista faneista eli häntä ei Jokereissa haluta nähdä.

Saatte puolestani luvan kannattaa Jokereita ja Nielikäistä haluamallanne tavalla, tehdä banderolleja, minua kiinnostavat arvosi yleisemmällä tasolla, se mihin sinä haluat keskittyä joukkueen ja sen pelaajien suhteen, joukkueen menestykseen vai siihen että se tehdään "oikeamielisten pelaajien avulla".

Tuon on kirjoittanut tavallinen fani eikä puheenjohtaja. Ko. henkilö ei vielä tuolloin ollut pj.

~HA!
 

Dynam:te

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä vahvistaa kyllä aika paljon sitä mielikuvaa, joka allekirjoittaneella on kyseisestä ryhmittymästä. Vahvaa vaalityötä.

Tämä vahvistaa kyllä aika paljon sitä mielikuvaa, joka allekirjoittaneella on kaltaisistasi karjalalippiksistä. Vahvaa maataloustyötä.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Heh, vähän jo menee ot:n puolelle, mutta pakko nyt kuitenkin sanoa.

Kerrotaan nyt alkuun, että en ole JF-clubin, enkä myöskään ole OC:n jäsen.

Pistäähän se hymyilyttämään, kun yksi ikuinen narisija, pakollinen julli ja pari "pohjoisesta tuulee" mukahassuttelijaa hyökkäävat välittömästi paikalle toitottamaan omaa moraalista ylemmyyttään ja arvostelemaan toisten tapaa kannattaa.
Enää puuttuu se juntti porilainen kaikkitietäjä "ne on hulikaaneja, mutta me hakattais ne" ja eräs sputnik-kannattaja vielä viemään jeesustelun uusiin sfääreihin.
Odotas vaan, mitkä itkuraivarit olisivat ilmassa, jos mä menisin näätätopicceihin avautumaan hassuhattukannattajista, jne.

Ihan hyvä, että jf-clubi ja oc esittelevät täällä toimintaansa. Mihinkään kilpailuun ei kummankaan kannata ryhtyä, vaan päinvastoin tätäkin topiccia voisi käyttää yhdistyksen välisen yhteistyön kehittämiseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös