powerplaymaker
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit, Detroit Red Wings
Ei jumankavita, tuleeko niitä taas lisää? Ostin Xlaatikon silloin joskus kun Origins tuli kyljessä ja aloin pelaamaan pelisarjaa alusta, vaikka pari ekaa ja ne kaks lyhempää olin pelannut aiemmin läpi. Nyt oon kerennyt jo Black Flagin ihan loppumetreille, eli rästissä olisi vielä Unity, Syndicate, Origins ja Odyssey. Saapa nähdä riittääkö elinkaari koko sarjan läpäisemiseen, jokseenkin pitkän kaavan mukaan ja vähän kerrallaan tulee pelailtua. Eli Valhallaa odottelen minäkin nyt!
AC-pelisarjalle ei liene omaa ketjua, mutta sanottakoon, että tuo ns. Act 1, jossa seurattiin Desmond Milesiä, oli kyllä huikea. Oiskohan ollut niin, että peli Desmondin saagan viimeinen peli julkaistiin 21.12.2012 (Mayojen kalenterin kääntöpäivä). Sama päivämäärä näkyi myös ekassa cut-scenessä autossa, jolla ajrttiin sinne mestaan, mitä oli edelliset pelit metsästetty. Siinä tuli oikeasti kylmät väreet, kun pääsi tökkimään jengiä taas tikareilla. Jotenkin sen jälkeen ei ole saatu ihan yhtä mukaansa vielää side/main storyä nykypäivän puolella. Tykkäsin myös huomattavasti enemmän alkuvaiheen tarkemmasta historianäkökulmasta, kuin nyttemmin hdyistä räjähtävistä miekoista, vaikka ihan kivoja nekin on. Assasins Creedin ei mielestäni tsrvitsisi joka hetkessä olla räiskyvää ja värikästä, vaan arvostaisin myös rauhallisia RDR2-tyylisiä fiilistelykohtia. Valhalla vaikuttaa lupaavalta tältäkin osin!
Mitäs Star Wars -pelejä me tällä hetkellä odotellaan? Se Squadron tms. on tulossa, mutta itseäni kiinnostaisi kyllä vetää avoimen maailman RPG:tä palkkionmetsästäjänä. Lukematon määrä erilaisia varusteita, mahdollisuus omaan tuunaamiseen jne. Tyyliin kädessä olevaa liekinheitintä pääsisi räpläämään ja vaikka säätämään painetta ja suutinaukon muotoa. Siinä sitten pitäisi itse testailla millainen liekki sopii omaan grillaustyyliin ilman mitään pelin antamia statseja. Samaa voisi jossain määrin soveltaa jet-packiin, jos sellaisen haluaa ostaa, avaruusalukseen, jos siihen haluaa panostaa tai vaikka aseisiin tai haarniskaan.
Fallen Order ei nyt lopulta ollut mikään uudelleen peluun arvoinen kokemus, joten kunnon Tähtien Sota mätöllecoöisi tilausta. Squadronista en heti syty, mutta annetaan sillekin mahdollisuus.