Hirveästi en ole noita Liigan otteluita seurannut niin on vaikea arvioida riittäisikö Elkins kolmoseen. Itse epäilin että Niemestä ei siihen roolin ole, mutta kyllä on pakko sanoa että kaveri on sen roolin erinomaisesti täyttänyt ainakin tähän asti. Rask varmaan menisi nelosketjussa/rotaatiossa.
Mä en ole tällä kaudella nähnyt Liigan matseista ainuttakaan, mutta viime kaudella tuli jonkin verran nähtyä ja tosi paljon kuultua pariltakin toimittajakaverilta. Elkins on mielestäni aikalailla aliarvostettu pelaaja Liigassa. Hänhän ei ole HIFK:n ykkössentteri missään nimessä, vaikka sitä roolia toimittaakin tällä hetkellä. Pikemminkin luotettava kahteen suuntaan pelaava ja yllättävän juonikas pelaaja. Esim. viime kauden pleijareissa JYPiä vastaan Elkins oli mielestäni kaiken kaikkiaan kentän paras pelaaja ja teki koko ajan oikeita ratkaisuja nimenomaan pelinlukutaidollaan. Niemi on yllättänyt Jokereissa positiivisesti, eikä munkaan ajatukseni ole, että hänet pitäisi tuosta roolistaan jotenkin korvata. Pidin etukäteen tätä hankintaa hieman epäonnistuneena ja ajattelin että Ässä-meriitti painoi liikaa, mutta hyvä näin. Sen sijaan muut hankinnat ovat olleet sitä mitä oletin kauden alla niiden olevan.
Rask on hauska tapaus sen takia, minkälaisen kuvan hän itsestään jätti silloin Kampin valomainos -kaudellaan. Silloinhan hän oli työteliäs, yritteliäs ja halukas tuhnu, jota kävi sääliksi, kun ei millään uponnut vaikka kuinka pelasi oikein. Vierellä Pulu ja Tyrväinen saivat aikaan aika paljon kaikenlaista ja miksi mulle tulee mieleen laaja kirjo opiskelijadormivertauskuvia jostain kolmesta parikymppisestä pojasta yliopistolla, jotka asuvat kimpassa ja se mukavin ja luotettavin tyyppi on se joka ei saa naista..?
No, Rask on tätä nykyä vielä luisteluvoimaisempi ja nopeampi, mutta myös suoraviivaisempi ja fyysisempi versio nuoremmasta itsestään, jonka me kaikki Jokereista muistamme. Laukauskaan ei ole ihan niin paska kuin mitä
@erku antoi ymmärtää. Tehnee tällä kaudella hyvät tehot, sanon ma.