Eikö siinä lue ihan selvällä suomen kielellä että:
1. jokaisella on oikeus mielipiteeseensä;
2. muiden ei tarvitse kannattaa kuten Rotenberg
3. jos tätä eroa ei ymmärrä, kyse on vääristelystä (kun puhutaan että pitää kannattaa oikealla tavalla tms).
Hyvin helppoa kieltä. Vaikea käsittää mikä on vaikeaa.
Uhriutumisesta sen verran, että vaikka kyse on Rotenbergista, KHL:stä, Venäjästä, koruptiosta ja niiden vaikutuksesta meidän Jokereihin, sinä ja muutama muu saa aina itsensä loukkaantumaan vaikka sinusta tai kenestäkään muusta kirjoittajasta ei ole kysymys. Uhriudutaan Rotenbergin, Venäjän, KHL:n ja korruption nimissä.
Kirjoittakaa myönteisiä juttuja KHL:stä ja Jokereista. Eihän se muuta vaadi. Itse olen tehnyt molempia ja teen jatkossakin tilanteen mukaan. Olen kehunut KHL:n taitotasoa tai avannut Jokerien pelaamista jne. Mulle ei tulisi mieleenkään kulkea sinun perässä itkemässä jos jutut KHL:stä ärsyttävät. Eivät ärsytä, yhtään. TOJ:n KHL-juttuja olen kehunut koko ajan. Aina. Ne ovat hyviä. Ja ne kiinnostavat. Mutta silloin kun tapahtuu negaa kuten nyt on tapahtunut monissa asioissa, kyllä niistä voi kirjoitella ilman että sinä tai joku muu itkee viesti- ja sivutolkulla kuinka sellaiset asiat sinua rasittavat.
Tässä maassa on edelleen vapaus kertoa mitä asioista ajattelee. Ilman sensuuria. Sinun on vaan kestettävä että minä tai moni muu ei ole samaa mieltä jostain.
Oli muuten joku muukin, joka ei suomen kieltä tuossa kohtaa ymmärtänyt, kun ihan sattumalta kysyin kahdelta ystävältäni, että kuinka he tuon sinun kirjoituksen Rotenbergin tuuletuksista käsittivät. Ei osattu suomea kukaan tämän otannan perusteella.
Muutenkin tämä viimeisin viestisi on härskeintä paskaa mitä olen vähään aikaan lukenut. En uhriudu minkään puolesta, enkä ainakaan em. asioiden. Menee jo aika lapselliseksi. Sanonko tässä nyt melkoisen suoraan? Sanon. Sinä olet palstan parhaita kirjoittajia, mutta sinun mielipiteidesi kritisoimiminen aiheuttaa yleensä sinussa reaktion, jossa lähdet tunkemaan sanoja muiden suuhun, vittuilemaan alentavasti monille kirjoittajille, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi. Tästä jää käsitys, että oletko asettanut itsesi johonkin palstan puolijumalan asemaan ja eri mieltä kanssasi olevat ovat liian nuoria ymmärtääkseen, Venäjätrolleja, korruption puolesta uhriutujia (<--- mm. noita olet minusta käyttänyt viimeisen vuoden aikana) ja miksikä nämä nyt sinun päässäsi jäsentyvätkin. Niin hyvin kun jääkiekosta kirjoitat, niin en haluaisi millään uskoa, että tuo käsitys on oikea.
Ylivoimaisesti paras tuossa oli kohta "Mutta silloin kun tapahtuu negaa kuten nyt on tapahtunut monissa asioissa, kyllä niistä voi kirjoitella ilman että sinä tai joku muu itkee viesti- ja sivutolkulla kuinka sellaiset asiat sinua rasittavat." HAHAHAHA. Vertailepas huviksesi omaasi ja minun viestihistoriaa ja mieti kumpi jauhaa kuukaudesta toiseen samoista aiheista, lähes joka ketjussa, lähes joka sivulla. Jos minä avaudun vitutusketjuun ensimmäistä kertaa kuukausiin, niin se on sivutolkulla itkemistä ja perässä juoksemista. Nyt rappuset alas sieltä norsunluutornista. Vai onko mielestäsi itkemistä se, että olen vastaillut sinun muka nokkeliin kysyyksiisi ja korjaillut
aivan helvetisti sinun minusta kirjoittamia vääristyksiä. Minäkin koitan. Vastaa seuraavaan kysymykseen.
1. Kuinka et voi yhdessäkään minulle osoittamassasi viestissäsi olla keksimättä itse päästäsi minun sanomisia?
Tuollainen ei anna sinusta sitä kuvaa mitä haluat itsestäsi täällä antaa. Ja kyllä, olet ihon alla. Et todellakaan siksi, että olet eri mieltä asioista kanssani, vaan siksi että keksit koko ajan minun sanomisistani aivan tuulesta temmattua paskaa pönkittääksesi agendaasi. Puhut sananvapaudesta, mutta se ei voi olla syy, sillä itse keksityt jutut ovat valheita, ei sananvapautta. Kerrot useasti siitä kuinka et provosoidu, eli sekään ei voi olla syy. Kerro mikä se on?
Kun olet siihen vastauksen kertonut, niin mun osalta homma on tässä. Jatketaan vitutusketjun aiheilla tästä eteenpäin. Minun osaltani tämä on tässä, koska vaikka elämme sananvapaudessa, niin sivutolkulla ei saa kirjoittaa. ;)