Olisiko tuska helpottanut jos oltaisiin tiputtu Lokolle? En tiedä, tavallaan kyllä. Ei olisi jäänyt jossiteltavaa pelaamatta jääneistä peleistä.
Lyhyt vastaus: Ei olisi helpottanut.
Pitkä vastaus: Toi kauden loppu jätti hyvän fiiliksen, vaikka pari ottelupalloa annettiin kaverille omalla fleguilulla. Parempi antaa ne 3-0 tilanteessa kuin 0-0 tilanteessa. Jokerit pelasi kokonaisuutena hyvät pleijarit, runkosarja meni karmeaa alkua lukuunottamatta ihan jees ja yksilötasolla tuli mukavia onnistumisia. Se, että sarja oli aivan pakko katkaista ennen sitä odotetuinta, ei ollut Jokerien käsissä. Kyllä, olisin mielelläni nähnyt sen sarjan, mutta niin olisin nähnyt koronattoman ajankin. Korona on olosuhde, jolle ei yksinkertaisesti voinut enää tuossa tilanteessa mitään. Sen rinnalla on SKA on aivan mitätön kasa rotan sitä jotain. Vaikka palkkasotureita tai jotain muuta, kyllä te tiedätte.
Lisäksi mun on pakko nostaa hattua Kurrin suunnille siitä, että homma vihellettiin itse poikki ja ei lähdetty edes yrittämään pelaamista Pietarissa. Vaikka Kurria olen ajoittain kritisoinut, niin tuon homman hän hoiti juuri niin helvetin hyvin kuin voi hoitaa. Ei mitään kikkailua tai turhaa jahkailua, vaan kylmästi päätös pistää kausi pakettiin. Ei kumartelua itään, vaan suoraselkäisesti hoidettiin homma.
Kokonaisuutena mulle jäi tästä kaudesta poikkeuksellisen hyvät fiilikset Jokerien osalta. Toki päätös oli paskaisempi kuin koskaan ennen mun elinaikana, mutta se ei muuta mun mielestä sitä, että tämän kauden suorituksesta voi olla aivan saatanan ylpeä. Niin kentällä kuin kaukalonkin laidalla. Ja jos Lokolle oltaisiin hävitty, niin se fiilis ei olisi yhtä vahva.