Pudotuspelisarja HIFK:ta vastaan on perinpohjaisin, selkein, vastaansanomattomin, ehdottomin ja täydellisin sanakirjaesimerkki antikliimaksin vastakohdasta. Kaikki hienoimmat tarinat urheiluissa syntyvät kahden käsitteen ympärille; englanniksi rivalry ja derby. Karvain tappio, jonka olen urheilussa kokenut, oli kuudes peli HIFK:ta vastaan himassa vuonna 2011 omana syntymäpäivänäni. Rakkain voitto on puolestaan seuraavalta keväältä, kun 79:54 tapahtui. (1990-luvun mestaruuksia seurasin teeveestä). Joku SKA on kiva voittaa sen takia, että Jokerit voittaa ja tavallaan siksi myös, että on kliffaa laittaa kapuloita huonojen ihmisten rattaisiin, mutta HIFK:hon ei SKA:ta voi koskaan verrata. Itse asiassa olen jopa valmis kyseenalaistamaan sellaisen ihmisen älykkyyttä ja vähän muutakin jos toista väittää.
Siltikin olen väärässä ketjussa, koska olen ihan suht innoissani menossa Jaffalaan tsiigaamaan miten kaikkien aikojen suomalainen seurajoukkue on virittäytynyt pudotuspeleihin.
Se mikä muuten ärsyttää helvetisti, on, että Jokereiden kaikissa fanituotteissa tuntuu tätä nykyä olevan KHL:n logo. En ikinä tule kantamaan KHL:n logoa päälläni, mutta Jokereiden logoa kannan mielelläni. Liiga-aikoina ei ollut tätä ongelmaa, koska sen logo ei ollut osana fanituotteita. Mitä varten nyt on toisin?