Keväällä, pitkällisen arpomisen jälkeen ostin kausarin kuitenkin täksi kaudeksi. Nyt olen valmis myymään sen eteenpäin, mutta turha toivoa, että kukaan sitä haluaisi ostaa. Tämän viimeisen liigakauden ainoa tavoite oli mestaruus, mutta jo nyt voi sanoa, että sitä ei ole tulossa. Vai tietääkö joku mestarijoukkueita, joiden preseason oli täyttä sekoilua koko organisaation tasolta, joiden pelissä ei ole mitään punaista lankaa ja joka on rakennettu ilmeisen puutteellisesti?
Tämän päivän ottelu kokonaisuutena oli täyttä paskaa. Puolityhjä Areena, lattea tunnelma, vaikka EP parhaansa tekikin, täysin mitäänsanomaton peli, jota pelasivat täysin mitäänsanomattomat pelaajat, onneton kuuluttaja. Ekalla erätauolla mulla oli vahva tunne, että Korpisalolle menee myös seuraava oikea veto maalia kohti, ja että jos veskaria ei vaihdeta erätauolla, niin 1-3 tilanteesta ei myöskään nousta. Eikä kyllä missään vaiheessa näyttänyt, että olisi yritettykään.
Kiekollisessa pelissä ei ole tippaakaan järkeä. Tämän takia ei voi edes nauttia Jokereiden nuorten, lahjakkaiden pelaajien pelistä, koska tämäntasoinen viisikkopeli ei mahdollista kenenkään esiinnousua. Tämän takia Teräväisenkin tasoinen pelaaja näyttää onnettomalta neppailijalta. Paha tehdä mitään, kun koskaan kiekon saadessa ei ole peliä edistäviä syöttöpaikkoja.
Joukkueenrakennuksesta ja sen puutteista on varmaan kaikki tarvittava jo sanottukin. 1-2 kovaa sentteriä ja kakkosveskaria joukkue huutaa. Tai huusi jo kesällä, nyt alkaa olemaan myöhäistä. Huhuttu Kolanosin hankinta ei korjaisi pelissä olevia puutteita.
Minä odotin, että tällä kaudella jatketaan siitä mihin viime kaudella jäätiin, ja lähdetään korjaamaan kevään playoff-pettymystä viimeisen kauden tuomalla 110 % latingilla. Ja tuomaan se mestaruus viimeisen kerran vaikka väkisin takaisin Stadiin. Sen sijaan tämän kauden Jokerit on yhdistelmä kauden 1998 sekoilua, Hanlonin kauden kiekollista peliä ja tunnelmaa katsomossa sekä Virmasen joukkueenrakennusta. Viimeisen puolen vuoden aikana on tuhottu kaikki, mitä edellisen kolmen vuoden aikana rakennettiin. Peleissä käyminen ei enää tunnu yhtään miltään, koska koko ottelutapahtumassa ei ole oikeasti mitään nähtävää, mestaruutta ei tulla voittamaan eikä muilla sijoilla ole tällä kaudella mitään merkitystä, eikä tämä vain ole mun Jokerit.