Mä en kyllä näe Halpernia minään suurena menetyksenä. Meillä suurin puute on kärkiketjujen sentterin puuttuminen/taso ja tuohon ongelmaan Halpern ei tarjoaisi mitään ratkaisua. Kolmoseen ja Neloseen sitten on tarjolla Hahlia, Tyrväistä ja toivottavasti DeSimonea, joten paikkaa mä en vaan rosterissa näe. Varmasti olisi käyttökelpoinen peluri, mutta mielestäni ei panostuksen arvoinen näissä olosuhteissa.
Lisäksi on hyvä muistaa se, että käytännössä Willsie tuon pelaajan liigaan raijasi. Vaikea nähdä toimiston epäonnistuneen jos entinen pelikaveri taivuttelee pelaajan Suomeen ja juuri tiettyyn seuraan.
edit:
Ajatus kuitenkin oli, jos tuon tasoisia, vaikka puolustavia senttereitä on tarjolla, niin kyllä uskoisin saman tasoisia hyökkääviäkin senttereitä olevan.
Minkätasoisia? Mies oli uransa viimeiset kaudet aikamoinen kiertopalkinto, tilastojen perusteella ura ollut jo pitkään laskussa, nyt ei tarjolla enää ollut NHL-sopparia ja iän puolestakin alkaa jo olemaan viimeisiä kausia menossa.
Jos mä suhteutan nuo näytöt liigan vaatimuksiin ja nykytasoon, se vastaavan tason hyökkäävä sentteri olisi mallia Peter White, HIFK 2005-06. Tosin sillä erotuksella, että White sentään oli farmissa vielä tehnyt tulosta omassa roolissaan. Yhteistä näille herroille on mm. aika edellisestä hyvästä NHL-kaudesta, sopimustilanteesta NHL:n suhteen ja ikä.