Nyt just vituttaa!

  • 2 580 996
  • 12 196

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseisen kauden valmentajalla varmasti oli oma lehmänsä ojassa tässä hankinnassa, ja melko vahvat huhut sekä kyseisen kauden haastattelut kertovat karua kieltä, missä "kondiksessa" Summanen oli lääkinnälisesti.

Mitä tulee kommenttiisi muuten niin allekirjoitan sen osittain Gilliesin kohdalla, sillä steroidit ja alkoholi eivät ole hyvä yhdistelmä koskaan. Yleisesti ottaen ei nyt varmasti ole ennenkuulumatonta, että jääkiekko-ammattilaisten ollessa vihteellä saattaa rapatessa roiskua? Välillä jopa isosti. Tällaisista vastaavanlaisista tapauksista voisi varmasti kirjoittaa kirjoja niin IFKn pelaajista kuin muistakin jääkiekkolijoista. Itse ymmärrän sen hyvin ja pidän sitä jopa inhmillisenä, että muutaman kerran kauden aikana viihteelle pääsevät nuoret ammattiurheilijat ja miksei vanhemmatkin, ottavat kaiken ilon irti. Väittäisin, että löytyy esimerkkejä, jossa on lyöty vielä pahemmin yli kuin Gillies teki. Mitä yli-ihmisiä he ovat? Kuuluuko muuten Pikkarainen myös tähän samaan kategoriaan sinun papereissa? Hän kuitenkin veti puhtaasti turpaan omaa pelaajaansa? Ylilyöntejä sattuu kaikille. Ja ymmärsin kyllä pointtisi, että se koski lähinnä Gilliesin tapaisia "hulluja", mutta mielestäni olit melkoisen yleistävä ja jyrkkä.

Summasella oli eittämättä suuri merkitys, mutta viime kädessä seura ja Summasen esimiehet tekevät päätökset ja suitsivat valmentajaa. Tässähän ei onnistuttu ollenkaan, kun Rami mm. lähetteli alatyylisiä viestejä Jokereiden pelaajille, mutta kenelle sekään oikeasti tuli yllätyksenä, että hän sellaiseen voisi ryhtyä? Summasta ei olisi ikinä pitänyt alunperinkään palkata. Surkein yksittäinen rekrypäätös hyvin pitkään aikaan ja se on paljon sanottu, kun puhutaan tästä seurasta.

Mitä tulee kirjoituksesi jälkimmäiseen kappaleeseen, en oikein ymmärrä, mitä ajat takaa? Mielenkiintoisesti sait kuitenkin jälleen kerran tungettua viestiisi Jarno Pikkaraisen ja minun hyvin päinvastaiset tuntemukseni Pikkaraista kohtaan kuin mitä omasi ovat. Miksi tämä täysin HIFK:n ulkopuolinen episodi vedettiin tähän mukaan? Kun Pikkarainen tuli HIFK:hon Selinin kanssa, tein omat kotiläksyni huolellisesti ja selvittelin monesta lähteestä, minkälainen tyyppi on Jarno Pikkarainen 2.0. Mikkelin dyykkauksen jälkeen Pikkarainen kohtasi omat demoninsa, haki ammattiapua, sai työkalut, jolla muuttaa asioita elämässään, käytti niitä hyväkseen ja muuttui ihmisenä. Jokainen lähteistäni suhtautui Pikkaraiseen positiivisesti. Pikkarainen ei myöskään ole missään vaiheessa yrittänyt vaieta menneisyyttään, joka ei totisesti ole hänen elämänsä huippuhetki, vaikka hän varmasti tietää, ettei ikinä pääse siitä episodista eroon. Näitä taustoja vasten minä katson, että Jarno Pikkarainen on tekonsa sovittanut ja ehtinyt tässä vajaan vuosikymmenen aikana osoittaa olevansa monella tapaa muuttunut mies. Hänestä ei ole ikäviä juttuja liikkunut, joten eikö sekin kerro jostain? Mutta ihan alkuperäisen törttöilyn tuomitsen kyllä ja tuomitsin myös tuolloin. Niin ei vain toimita. Ikinä. Mutta ehkäpä ilman sitä perseilyä Pike ei olisi koskaan joutunut kohtaamaan demonejaan ja jotakin pahempaa olisi voinut tapahtua. Kuka tietää, mutta onneksi meidän ei tarvitse asiaa enää miettiä.

Minä paheksuin Gilliesin käytöstä ja sitä, että HIFK ylipäätään palkkasi Gilliesin, kun tilanne oli muutenkin hyvin tulehtunut. En kirjoittanut sanallakaan mitään joukkueen olemisesta radalla. Minun mielestäni joukkue voi käydä viihteellä kauden aikana, kunhan sillä ei ole vaikutusta ammatinharjoittamiseen. Olen siis vanhojen kunnon saunailtojen kannattaja. Sen sijaan epäurheilullista Edari-meininkiä, missä lätkä toimii lähinnä vapaa-ajan harrastusten rahoitustoimintana, en katso suopeasti enää v. 2021. Väkivaltaa tai uhkaavaa käytöstä en hyväksy lainkaan. En kännissä, enkä selvinpäin. En oikein ymmärrä, miten kukaan voisi olla eri mieltä tai olla tuomitsematta. Mielestäni on täysin yhtä paha asia, jos joku pelaaja on vähän lääkkeissä baareissa hillumassa kuin että olisi aivan totaalisen sekaisin. Ei näissä oikein ole harmaan sävyjä, vaan ovat lopulta varsin musta-valkoisia asioita.

Jokainen pelaaja edustaa aina myös työnantajaansa halusi sitä tai ei. Ja se on viime vuosina korostunut aivan erityisesti. Jos ei pysty päihtyneenä käyttäytymään asiallisesti, ei kannata päihtyä, eikä ainakaan mennä julkisille paikoille provosoitumaan. Ja muutenkaan mitkään munanmittaukset vastustajajengien pelaajien kanssa yökerhoissa ei oikein kuulu nykyaikaan, jos nyt ikinä ovat kuuluneetkaan. Se, että joku muu on ollut vielä idioottimaisempi kuin Gillies on myös aika saatanan huono selitys. Mutta näitä varmasti on ollut ja luultavasti tulee vielä olemaankin. Tuomitsen nämäkin idiootit. Tuomitsen myös provoisoijat ja muut huutelijat, mutta silti jokainen vastaa omasta käytöksestään. Tuomitsen kaikki daijuilut etukäteen, reaaliajassa ja taannehtivasti jälkikäteen.

Sen sijaan iloiset veijarit viihteellä eivät haittaa mua pätkän vertaa ja tiedän omastakin kokemuksesta, että joukkueen illanvietto on yksi parhaista keinoista hitsata jengiä yhteen. Kyllä näitä mun mielestäni pitäisi vieläkin järjestää, kun otteluohjelma sen sallii. Sen sijaan koko viikkoa ei kannata dokailla, vaan ehkä yksi ilta riittäisi. Jatkuva kauden aikana tapahtuva yökerhoissa hengailu sen sijaan ei edistä palautumista eikä ammattiurheilua muutenkaan, joten toivoisin, että HIFK:n pelaajat osaisivat tehdä oikeita valintoja. Ulkkarit ja nuorisohan näissäkin ovat yleensä kunnostautuneet enkä sitäkään täysin tuomitse, mutta rajansa kaikella.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL , tartuin ehkä epäolennaisuuteen alkuperäisessä viestissäsi, pahoittelut siitä. Olen ehkä liikaa entisen työni puolesta nähnyt ihmisiä yhteiskunnan kaikista kirjoista tekevän kaikenlaista vähemmän imartelevaa ollessaan viihteellä, joten en oikein osaa tuomita ihmisiä hölmöilystä päihteiden vaikutuksessa (en edes Pikkaraista (hymiö)), koska en koe sen olevan minun tehtävä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Frankie , no hard feelings. Olen minäkin kaikenlaista elämäni aikana todistanut, enkä ihan vähästä hätkähdä. Alkuperäisessä viestissäni viittasin muuten "omien ja vastustajien vaaraan saattamisella" nimenomaan kaukalossa tapahtuvaa vaaraa, mutta se jäi multa mainitsematta.

Vapaa-ajan tapahtumat ovat tiettyyn pisteeseen asti henkilön omia asioita, mutta niinkin julkisessa duunissa kuin liigapelaajan duunissa, julkiset sekoilut eivät kovin usein ole vain henkilökohtaisia juttuja. Enkä mäkään Gilliesia ihmisenä tuomitse, tietenkään, koska kuka minä olen ketään tuomitsemaan. Varsinkaan, kun en häntä tunne. Mutta hänen tekonsa ja toimensa voin kyllä tuomita ja tuomitsenkin. Onko mun tekojen tuomitsemisella jotain väliä? Ei ole. Aika usein ihmiset kuitenkin puhuvat erilaisista asioista ja pääsääntöisesti jengi kai haluaa hengata sellaisten kanssa, joilla on edes jokseenkin samansuuntainen arvomaailma. Onneksi HIFK heräsi kuitenkin tilanteeseen nopeasti eikä Gillies ehtinyt aiheuttaa mitään sen suurempaa vahinkoa. Osaltani case closed.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Paska esitys + Broadhurst ilmeisesti hajosi lopussa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siis missä tilanteessa sellanen tuli

No ei ollut enää normaalissa ketjukierrossa lopussa mukana eikä jatkoajalla. Siitä johtopäätös. Tuskin tuota nyt penkitettiinkään?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Noilla paikoilla jossain vaiheessa alkaa upota. Mutta kyllähän se vituttaa, kun tuloksena on yksi tehty maali ja hyviä paikkoja olisi ollut kymmeneen.
Huomiseen.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
No ei ollut enää normaalissa ketjukierrossa lopussa mukana eikä jatkoajalla. Siitä johtopäätös. Tuskin tuota nyt penkitettiinkään?
Voihan se myös olla ettei Broadhurstin ketju ehtinyt vielä jäälle jatkoajalla….
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Se siitä 180 pinnan runkosarjasta shaatana. Paniikkinappula keskellä byllyä viimeistään huomenna.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mä oon vissiin jo aiemminkin kirjoittanut tästä asiasta tähän ketjuun. Mä ihmettelen, miksi IFK;n johto ei laita noottia Jääkenttäsäättiölle, että Nordista ei saa luovuttaa elokuun tokasta viikosta alkaen muille tapahtumanjärjestäjille. Niiden on etsittävvä esitysilleen muita tiloja. Tämän vuoksi IFK joutuu joka vuosi aloittamaan kautensa vieraskentiltä.

Mua vituttaa, ettei IFK:n starttia kauteen voida joidenkin höntsäjuhlaviikkojen takia ikinä aloittaa himassa Nordiksella.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Parempi joukkue voittaa aina ja ansaitsee pisteet..
Painu takas sinne omalle hiekkalaatikolles.
Ihan oikeesti kuka tulee voittomatsin jälkeen vastustajan vitutus ketjuun mesoomaan...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Painu takas sinne omalle hiekkalaatikolles.
Ihan oikeesti kuka tulee voittomatsin jälkeen vastustajan vitutus ketjuun mesoomaan...
Annetaan nyt JYPin fanien riemuita todellisesta taisteluvoitosta. Siellä selkeästi purkautuu parin edellisen kauden surkeiden esitysten tuska nyt kovan ilakoinnin muodossa. Mielestäni JYPin eilinen esitys ja kannattajien reaktio ovat linjassa= todella kova halu todistaa, ettei olla niin surkeita mitä viime kaudet ja muun kiekkomaailman ennakot antavat ymmärtää. Täällä ei varmasti olisi nähty minkäänlaista ilakointia, jos oltaisiin voitettu vaan lähinnä oltaisiin kuitattu ”lasketut” 3 pistettä ja ruvettu keskittymään viikonlopun päävastustajaan Pelicansiin. Taas tuli hyvä muistutus, että Liigassa ei ole ilmaisia pisteitä tarjolla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vituttaa eilinen, koska odotukset olivat paljon korkeammalla. Paikkoja luotiin enemmän, mutta niitähän on luotu tässä viime kaudet järjestäin enempi ja silti hävitty liuta pelejä, vaikka nyt joukkueessa piti olla todella kovatasoisia viimeistelijöitä. Nyt edes tyhjä maali edessä ei riitä vaan suditaan ohi. Eilen ei paljon fyysisyyttä IFK:n toimesta nähty ja sekös myös vituttaa. Aiemmat pelit ovat antaneet osviittaa, että tuolla saralla saattaisi olla mielenkiintoinen kausi edessä, mutta eilen ei mitään. Ei yhtään mitään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Alkoi taas vituttaa, mitä paskaa HIFK on meille menneinä vuosina tarjoillut. Ja osa faneista on vieläpä ollut ihan fiiliksissä näistä hahmoista. Hyi helvetti.
Joo ja minä olen vieläkin ihan fiiliksissä näistä hahmoista. Suurenmoisia roolipelaajia ja persoonia tässä muuten niin HMV-sarjassa. Ja kun IFK:n yhteydessä usein mainitaan nämä ”perinteet”, niin juuri nämä hahmot ovat osa sitä IFK:n perinnettä. Gilliesit, Brennanit, Ustrnulit ja muut. Gillieskin oli viimeisen päälle ammattimies, joka oli tilattu tehtävää varten. Kuten Frankie tuossa mainitsi, alkoholi ei sovi ihan kaikkien lääkitysten kanssa, mutta selvinpäinhän Trevor oli tosi asiallinen, mukava ja leppoisa ukko, mitä muutaman kerran juteltiin, viimeisen kerran vielä potkujen jälkeen.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Peltoselle kenkää! Onko ketju pystyssä?

Ollut jo toukokuusta:

 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Taas kerran IFK:lla levännyt vastustaja vastassa. Taas kerran lauantai-ilta vieraskentällä. Taas kerran vastustajalla ”juhlaottelu”
Nää on niin nähty.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Taas kerran IFK:lla levännyt vastustaja vastassa. Taas kerran lauantai-ilta vieraskentällä. Taas kerran vastustajalla ”juhlaottelu”
Nää on niin nähty.
Juhlaottelu tässä tapauksessa varmaan väärä termi, vaikka lainausmerkeissä onkin, mutta vaikea ilta todennäköisesti tulossa. Toivottavasti HIFK kuitenkin saa hyvän rytmin päälle heti alusta asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös