Miksi tunnesiteen on oltava positiivinen, jos joukkueen kausi on tähän saakka ollut pettymys?
Avainsana on tuo tunneside. Jos tähän vallitsevaan tilanteeseen IFK:n kannattajana olisi tyytyminen, niin lopettaisin varmasti seuraamisen välittömästi. Kritiikkiä annetaan, koska seurasta välitetään. Positiivista palautetta annetaan, kun seura suorittaa sen ansaitsemalla tasolla.
Jos sinä olet tyytyväinen sijaan kuusi runkosarjassa, niin ei se tarkoita sitä, että kaikkien pettyneiden kannattajien tulisi lopettaa IFK:n seuraaminen kokonaan. Perustelisit ennemmin näkökantasi, että miksi olet tyytyväinen tähän saavutukseen, sen sijaan että kehotat kritiikin antajia lopettamaan rakastamansa seuran kannattamisen.
Tunnesiteeni on pitkä ja nyttemmin erityisen vankka, enkä tunne pienintäkään tarvetta lakata seuraamasta IFK:ta.
Minulle seuran kannattaminen on hieman vitun paljon pitkäjänteisempää toimintaa, kuin viimeisimmän pelin voitto tai tappio. Tai runkosarjan. Tai kauden. Tai vuosikymmenen.
Olen erittäin tyytyväinen tällä hetkellä IFK nimisen jääkiekkoseuran henkiseen tilaan, johtavilla paikoilla oleviin henkilöihin, heidän ammattitaitoonsa, ja tekemiseensä, sekä seuran tavoitteisiin. Seurassa on ollut huonompiakin suorittajia, mutta nyt tilanne näyttää minun silmääni paljon paremmalta.
En ole tyytyväinen runkosarjan sijaan 6
En ole tyytyväinen tämän kauden tähänastiseen kotipelaamiseen.
En ole tyytyväinen kaikkien pelaajien suorittamiseen tämän kauden tähän astisissa peleissä.
En ole tyytyväinen Jatkoajan niihin negaajiin, jotka yli vuosikymmenenkin ajan ovat jaksaneet kaivaa kaiken mahdollisen paskan vuosikymmentenkin takaa 'kritiikkinä' seuraa kohtaan.
Kritiikki on aina tervettä, jos sille on peruste, ja joku näkemys asiantilan korjaamiseksi.
Mielestäni ei ole kritiikkiä leimata Pikkaraisen ehkä kenties tulevia altavastaaja-lausuntoja etukäteen makaabereiksi.
Se on pelkkää lokaamista ja paskapuhetta, mikä vituttaa mua.