Nyt just vituttaa!

  • 2 568 607
  • 12 152

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mua vituttaa se että Nordis on antanut täysin anteeksi SBAlle. Mies ei saa minkäänlaista eritys kohtelua Nordiksella.
Tekonsa jälkeen hänellä ja Tomekilla ei pitäisi olla mitään asiaa koko haliin tai jos he sinne tulevat niin olo pitäisi olla todella epämielyttävä.

Myönnän etten ole päässyt vieläkään yli syksystä 2011
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Myönnän etten ole päässyt vieläkään yli syksystä 2011
Eikös se SBA:n sekoilu tapahtunut kuitenkin syksyllä 2012? Tokihan syksy 2011 on varmasti ollut myöskin raskasta, silloin kun sai katsella paskansyöjää IFK:n päävalmentajana.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Onhan 16 joukkuetta kuitenkin kaikin tavoin järkevämpi kuin 15, ja urheilullisestikin täydellinen määrä kun 60 pelin runkosarja tulee suoraan nelinkertaisella sarjalla. Ensi kauden tilannehan on se, johon Liiga on tietoisesti halunnut pyrkiä narrien lähdön jälkeen.

Minä uskon, että Liigasta tulee ihan mainio 16 jengillä, ja tulokkaatkin pääsevät jollain aikavälillä muiden tahtiin mukaan eivätkä ole enää pelkkiä heittopusseja. Mestiksen ja Suomi-kiekon kannalta ylipäätään toki arveluttaa. Kiinnostaako Mestis enää ketään?

On syytä muistaa, että tämän -mielestäni täysin järjettömän- laajennuksen maksajiksi pitkässä juoksussa tulevat Liigan profiiliseurat. Jos ja kun HIFK saa uuden hallinsa muodostuvat ottelun järjestämiskulut entistä suuremmiksi. Kun vastassa on vuodesta toiseen näitä laajennusjoukkueita (jotka eivät taloudellisten resurssiensa johdosta tule koskaan tarjoamaan todellista mielenkiintoa) ja kun sarjajärjestelmästä johtuen liian iso osa peleistä on merkitykseltään marginaalisia muodostuu yleisön houkutteleminen halliin todelliseksi ja nykyistä suuremmaksi haasteeksi. Kun tv-tulot lisäksi jaetaan kristillisesti tasan liigaseurojen kesken menettää HIFK lipun ostaneita katsojia televisioinnin johdosta enemmän kuin jonkin pienen talousalueen liigaseura.

On mielestäni pienoinen epäkohta, että vaikkapa Jukurit tulevat saamaan saman korvauksen televisiointisopimuksesta kuin HIFK vaikka HIFK:n tuleva halli on moninkertaisesti suurempi kuin Mikkelin halli ja HIFK:n tuotearvo, tunnettuus ja merkitys Liigalle painii aivan eri painoluokassa. Lisäksi sarjan profiilijoukkueet HIFK etunenässä houkuttelevat vieraspaikkakunnille enemmän yleisöä kuin sarjan marginaalijoukkueet. Näitä ei kompensoida millään tavalla. Toisaalta tämä on ymmärrettävää siinä kontekstissa, jossa Liiga pyrkii pitämään sarjan mahdollisimman tasaisena.

Kun tv-sopimus ensikerran neuvotellaan tulee siitä saatava rahallinen korvaus olemaan oleellisesti pienempi kuin nykyinen korvaus. Syitä on kaksi. Sanomakonserni, joka Liigan tv-oikeudet omistaa, teki suuret tappiot ja tendenssi näyttää jatkuvan. Talouden näkymät ovat sen verran heikot, että myynti ei ole kasvamaan päin, pikemminkin päinvastoin. Johtopäätös on, että Sanoman maksama korvaus Liigan televisiosopimuksesta oli kannattavauudeltaan negatiivinen ja samaa hintaa se tuskin on enää valmis maksamaan. Lisääntyi sarja sitten muutamalla seuralla tai ei. Toinen tekijä on lisääntyneet joukkueet eli samaa kakkua jakaa yhä useampi.

Liigassa on useita seuroja joiden talous nykyisellä rakenteella ei kestä kovin suurta tulojen pudotusta, jolloin ainoa keino on karsia menoista. Suurin menoerä on pelaajien palkat, jolloin on vaarana se, että pelaajabudjetteihin tulee entistä suurempia eroja seurojen välillä. Tämä johtaa epätasaiseen sarjaan ja vähentää entisestään sen mielenkiintoa yleisön keskuudessa. Tästä syystä sarjan laajentaminen on mielestäni väärä suunta ja parantaakseen sekä seurojen taloutta että Liigan mielenkiintoa ja ottelujen laatua tulisi Liigassa olla 12-14 joukkuetta.

Liigan olisi aika herätä ymmärtämään että laatua ei pidä korvata määrällä tai tuotteesta tulee tusinatavaraa.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Mua vituttaa se että Nordis on antanut täysin anteeksi SBAlle. Mies ei saa minkäänlaista eritys kohtelua Nordiksella.
Tekonsa jälkeen hänellä ja Tomekilla ei pitäisi olla mitään asiaa koko haliin tai jos he sinne tulevat niin olo pitäisi olla todella epämielyttävä.

Myönnän etten ole päässyt vieläkään yli syksystä 2011
Myönnän, ettei koko teloitusryhmä Väänänen unohdu koskaan. Halpamaista ja raukkamaista toimintaa koko kentältä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eihän se tapahtuma enää mielessä ole, mutta ei koskaan ihan täysin unohdu. Järjetön väkivalta on "sallittua" vain silloin, jos joku sillä tiellä aloittaa, ja itse antaa samalla mitalla takaisin.

Eli jonkun olisi pitänyt lyödä SBA:ta vaikka mailalla päähän siinä niin kovaa, että aivotärähdyksellä selviäminen olisi ollut lottovoitto tilanteessa. Siinä olisi sitten narrijohtokin saanut miettiä SBA:n ollessa letkuissa kiinni, että kannattiko usuttaa se tuohon tekoon.

Ainut ongelma tuossa olisi ollut vaan se, että jonku IFK:n pelaajan olisi pitänyt ottaa kontolleen tuo teko, josta olisi kyllä voinut aika pahojakin traumoja yms. jäädä.
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua vituttaa kaikkein eniten se, että HIFK:n seuraaminen on muuttunut minulle kliiniseksi - tarkkailijan näkökulmasta tapahtuvaksi - seuraamiseksi. Elin ennen joukkueen mukana 100 %:sti, mutta nyt tilanne on perin kummallinen ja minulle vieras.

Vituttaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua vituttaa kaikkein eniten se, että HIFK:n seuraaminen on muuttunut minulle kliiniseksi - tarkkailijan näkökulmasta tapahtuvaksi - seuraamiseksi. Elin ennen joukkueen mukana 100 %:sti, mutta nyt tilanne on perin kummallinen ja minulle vieras.

Vituttaa.

Jep. On tultu siihen pisteeseen, että HIFK:sta kirjoitettu kirja tarjoaa enemmän elämyksiä kuin joukkueen la-illan peli. Tämä ei ole yksittäisen tekijän syy vaan kokonaisvaltainen probleema mutta siihen auttaisi akuutisti se, että kaukalossa alkaisi tapahtua muutakin kuin kliinistä tunteetonta prosenttipeliä. Huoh.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua vituttaa kaikkein eniten se, että HIFK:n seuraaminen on muuttunut minulle kliiniseksi - tarkkailijan näkökulmasta tapahtuvaksi - seuraamiseksi. Elin ennen joukkueen mukana 100 %:sti, mutta nyt tilanne on perin kummallinen ja minulle vieras.

Vituttaa.

Et ole ainoa. Mennään ajassa jokunen vuosi taaksepäin ja IFK:n tappiot vitutti aivan valtavasti, jopa yksi pistemenestyskin. Ei voinut lukea illasta jatkoaikaa, tai muita sivustoja, koska sauhusi aina päässä niin kovaa. Nykyään jos joukkue häviää, niin totta kai edelleen on vitutus, mutta se on sellanen 10-15 minuutin harmittelu ja asia unohdettu sen jälkeen.

Minua itseäni harmittaa suunnattomasti se, että ei vituta enää IFK:n tappiot niin paljoa mitä ennen. Enkä saa voitoistakaan enää samoja kiksejä.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Minua vituttaa kaikkein eniten se, että HIFK:n seuraaminen on muuttunut minulle kliiniseksi - tarkkailijan näkökulmasta tapahtuvaksi - seuraamiseksi. Elin ennen joukkueen mukana 100 %:sti, mutta nyt tilanne on perin kummallinen ja minulle vieras.

Vituttaa.

Samma här, vielä muutama vuosi sitten elin aivan täysillä (joku kenties voisi sanoa että fanaattisestikin) HIFK:n lätkää seuraten. Tappiot ärsyttivät äärimmäisen paljon ja (etenkin suuret) voitot taas toivat aivan uskomattoman euforian, muunmuassa mestaruus 2011 yhden mainitakseni. Olen seurannut ja kannattanut Rödan futisjaostoa noin vuodesta 2010 alkaen ja parin viime vuoden aikana futis on kiilannut ohi joten lätkä on jäänyt ns. paitsioon. Surullista sinänsä. Haluaisin kyllä kokea HIFK:n lätkänkin menestykset yhtä voimakkaina kuin futiksen muttei vaan onnistu.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Edellisiä kirjoittajia kompaten myönnettävä itsekin, että jokin suurempi hehku tästä fanaattisesta kannattamisesta on johonkin tällä hetkellä kadonnut, mutta sama pätee koko liigan peleihin, jossa ylilyönnit taklauksien ja nyrkkitalkoiden merkeissä loistavat poissaolollaan. Tänäänkin ekaa erää puolet katsoin, mutta auton fixaaminen V-7:sta takaisin V-8:ksi kiinnosti huomattavasti enemmän ja viimeisen erän sivusilmällä vilkuilin kuitenkin. No, jospa tästä vielä tulisi tutinat ja tötinät tälle kaudelle ja fiilis kohoaisi uusiin sfääreihin.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Vituttaa lukea jatkuvaa negailua kaikesta paskasta mitä HIFK tällä hetkellä saa aikaan. Siis se sama jengi joka on tasaisessa sarjataulukossa viidentenä, kolme pistettä ja yhden ottelun vähemmän pelanneena kuin kärki?
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt kyllä alkaa korpeamaan tämä loukkaantumis tilanne ihan tosissaan! Miten voi olla mahdollista,että suomen suurin urheilu seura ei osaa hoitaa asioitaan niin että, puolet joukkueesta ei olisi rampana koko aikaa. Ei tätä voi enään huonon tuurin piikkiin laittaa. Voisi äkkiseltään kuvitella että tämän kokoisesta urheiluseurasta löytyisi ammattitaitoisia ihmisiä hoitamaan asiaa. Mistään en mitään tiedä mutta, enemmän voisi eri lajijaostot tehdä yhteistyötä keskenään. Jotenkin on jäänyt sellainen kuva että, oikeastaan minkäälaista yhteistyötä ei tällä hetkellä lajien välillä tapahdu. Joku asioista enämmän perillä oleva valaiskoon tietämätöntä, jos yhteityötä tehdään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei muuten vituta yhtään, kun Leino on pois. Toivottavasti on vuoden kestävä vatsatauti.
Siellähän on tuuraajat riistänyt kiekkoa ja taklannut enemmän, kun Leino 1,5 kauteen yhteensä!
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Vittu kun piti Husson nolla sössiä.. ja Salmen uran luultavasti ainoa todennäköinen mahdollisuus voittomaaliin..
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vittu kun piti Husson nolla sössiä.. ja Salmen uran luultavasti ainoa todennäköinen mahdollisuus voittomaaliin..

Salmella olisi muuten ollut aivan loppusekunneilla mahdollisuus tehdä ottelun toinen maalinsa tyhjiin punaviivalta, mutta päätti jostain ihmeen syystä vetää kiekon vain ränniin. Ihmettelin ratkaisua, koska vaikka olisi yrittänyt maalia, niin A: tilanteesta ei olisi kuitenkaan tullut pitkää kiekkoa ja B: KooKoo ei olisi tilanteesta enää hyökkäystä saanut aikaiseksi vaikka laukaus olisikin epäonnistunut.
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Vituttaa Zaborsky. Ei tunnu saavan oikeastaan mitään kentällä aikaiseksi. Tähän asti tehot 2+3. Jos sama tahti jatkuu niin Zabon tehot on suurin piirtein 8+12 eli 20 pinnaa. Zabon pitäisi alkaa pikku hiljaa heräilee, jos meinaa olla 400 tontun arvoinen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vituttaa Zaborsky. Ei tunnu saavan oikeastaan mitään kentällä aikaiseksi. Tähän asti tehot 2+3. Jos sama tahti jatkuu niin Zabon tehot on suurin piirtein 8+12 eli 20 pinnaa. Zabon pitäisi alkaa pikku hiljaa heräilee, jos meinaa olla 400 tontun arvoinen.

Joo, melkoisen aneemista ja väkinäisen näköistä puskemista ollut Zaborskyn peli tähän asti. Jos hinta-/laatua mietitään, niin kevyesti suurin yksittäinen epäonnistuja tällä kaudella. Jotain herätystähän tuo kaipaisi. Kaikki kunnia Nykoppille, mutta tuskin häntä loppukautta aiotaan peluuttaa Zabon rinnalla "ykkösketjussa"?
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vituttaa ja ihmetyttää mistä vitusta joillekkin pelaajille on tullut tavaksi tuo selän kääntäminen peliin päin. Monessa pelissä on jo näkynyt, että tilanne on vielä päällä, jollekkin syötetään viivaan, mutta kaveri onkin jo selin ja syöttö menee ohi.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Vituttaa Zaborsky. Ei tunnu saavan oikeastaan mitään kentällä aikaiseksi. Tähän asti tehot 2+3. Jos sama tahti jatkuu niin Zabon tehot on suurin piirtein 8+12 eli 20 pinnaa. Zabon pitäisi alkaa pikku hiljaa heräilee, jos meinaa olla 400 tontun arvoinen.

Ja Saatana lokakuussa jo ollaan..Illan matsin livenä nähneenä olen todella tyytyväinen esitykseen KOKO joukkueelta, sillä KooKoo on helvetin kova jengi kotona ja illan IFK vähemmän tai enemmän reservijengi juuri nyt..Tästä on hyvä jatkaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mua ei vituta Zaborsky yhtään. Se voi mun puolesta tehdä sen 20 pinnaa runkkarissa, jos on yhtä kova keväällä kuin viime keväänä. On kallis joo ja samalla hinnalla olisi ehkä saanut sekä Haatajan että Toni Koiviston. Mutta so what?

Me haluttiin se ja siellä se Zabo taistelee silti sata lasissa joka päivä. Ei lopeta kesken. Tänäänkin oli parissa tilanteessa ekana ylhäällä ja ekana alhaalla puolustamassa.

Ja sitten kun ketsuppipullo aukeaa, niin se myös aukeaa. Potentiaali on edelleen huikea.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Meinasin ensin avautua otteluketjuun, mutta se menisi oletettavasti massamielenpahoittamiseksi, joten parempi puhista omalla hiekkalaatikolla.

Jos mua ei nyt varsinaisesti vituta, niin ainakin masentaa nämä kaiken maailman KooKoot ja muut Sportit ja spurtit. Tälläisiä paskaseuroja pitää kohdata muutenkin ankeassa ja ylipitkässä runkosarjassa, ja lisää vaan tulee. Jos Haatajaa (snif) ei lasketa, mä en pysty nimeämään joukkueesta ensimmäistäkään pelaajaa. Kenen perkeleen taulapään tutkimustyöhön perustuen jokaisessa Suomen kiekkokaukalossa pitää pelata liigajoukkue? Mitä ihmeen lisäarvoa tämä tuo sarjalle, kun muiden jämistä kootaan joka kaudelle uusi joukkue? Kyllä näihin matseihin sitten on pelaajien ja yleisön helppo syttyä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinasin ensin avautua otteluketjuun, mutta se menisi oletettavasti massamielenpahoittamiseksi, joten parempi puhista omalla hiekkalaatikolla.

Jos mua ei nyt varsinaisesti vituta, niin ainakin masentaa nämä kaiken maailman KooKoot ja muut Sportit ja spurtit. Tälläisiä paskaseuroja pitää kohdata muutenkin ankeassa ja ylipitkässä runkosarjassa, ja lisää vaan tulee. Jos Haatajaa (snif) ei lasketa, mä en pysty nimeämään joukkueesta ensimmäistäkään pelaajaa. Kenen perkeleen taulapään tutkimustyöhön perustuen jokaisessa Suomen kiekkokaukalossa pitää pelata liigajoukkue? Mitä ihmeen lisäarvoa tämä tuo sarjalle, kun muiden jämistä kootaan joka kaudelle uusi joukkue? Kyllä näihin matseihin sitten on pelaajien ja yleisön helppo syttyä.

Jokerit lähti ja aukko yritetään korvata määrällä(Sport+KooKoo+Jukurit). Tätä tää nyt on, varmasti painetta tullut paljon esim. TV-kumppani Neloselta, jotta saisivat korvattua Jokereiden lähdön mukana menetetyt tilaajat/katsojat ja siihen päälle vielä ilmeisen tarvittua kasvua tilaajamääriin.

Toisaalta ajattelen niin, että IFK:n itsessään jo pitäisi pystyä tarjoamaan yleisölle, etenkin IFK-faneille, se show - riippumatta vastustajasta. Ollaan ihan rehellisiä, IFK:kin on kadottanut enemmän tai vähemmän sen entisen magian, ei pelkästään ympärillä oleva liiga.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Meinasin ensin avautua otteluketjuun, mutta se menisi oletettavasti massamielenpahoittamiseksi, joten parempi puhista omalla hiekkalaatikolla.

Jos mua ei nyt varsinaisesti vituta, niin ainakin masentaa nämä kaiken maailman KooKoot ja muut Sportit ja spurtit. Tälläisiä paskaseuroja pitää kohdata muutenkin ankeassa ja ylipitkässä runkosarjassa, ja lisää vaan tulee. Jos Haatajaa (snif) ei lasketa, mä en pysty nimeämään joukkueesta ensimmäistäkään pelaajaa. Kenen perkeleen taulapään tutkimustyöhön perustuen jokaisessa Suomen kiekkokaukalossa pitää pelata liigajoukkue? Mitä ihmeen lisäarvoa tämä tuo sarjalle, kun muiden jämistä kootaan joka kaudelle uusi joukkue? Kyllä näihin matseihin sitten on pelaajien ja yleisön helppo syttyä.
Täähän on suoraan suuresta ja kauniista NHL:stä kopioitua. Väkisin halutaan saada mahdollisimman kattava otanta liigakartalle maantieteellisesti, kun kaiken maailman Phoenixeihin, Atlantoihin ja Columbuksiin väen väkisin luodaan jämäseuroja, jotka eivät kiinnosta ketään.
Suomessa vain unohtuu se, että täällä on 200 miljoonaa asukasta vähemmän, eli hivenen kapoisampi bisnes.

Sen sijaan se ei kyllä ole Liigan laajenemisesta johtuva ilmiö, jos muiden joukkueiden fanit eivät osaa luetella muiden joukkueiden pelaajia. En minäkään osaa luetella kuin kourallisen esim. SaiPan, KalPan tai JYP:n pelaajista, mutta kyse on vain siitä, etten ole kiinnostunut ko. seuroista. Kyllä ne silti liigapaikkansa ansaitsevat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pahinta tässä nykymeinigissä on vielä se että nämä heikommat seurat osaa tappaa pelin, puolustaa jotenkin, se on heidän taktiikka kun ei ylöspäin ole aseita. Tästä seuraa maailman tylsintä kiekkoa 60min, ennen tilanne oli eri, heittopussijengi kun tuli vastaan niin taululla oli vähintään kuusi muna ja yleisölle ainakin sirkushuveja maalien muodossa klap-klap-klap.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös