Nyt just vituttaa!

  • 2 580 068
  • 12 196

444

Jäsen
Ei näin. Ei todellakaan näin.

Kerätkää mulle muutama miljoona taustapottia yritykseen, niin tarjoan itsepantuja 0,5l IPA-, APA- ja Stoutti-oluita hintaan 5e sekä terveellistä, paikallista luomuvegaanisafkaa 5-10e per lautanen, tai vaikka ihan lihaisalta maistuvia luomuvegaanihampurilaisia, -pizzoja ja -spydäreitä, lähes hemmetti ituhipin aivopesuhintaan, eli omakustannehintaan. Tekisin tämän mieluiten ravintolassa, joka sijaitsisi Gardenissa... (wink wink). Kerätkää te sijoittajat vaikka itse jopa kaikki voitot, mutta ottakaa muhun yhteyttä jos tällainen projekti kiinnostaa, koska mulla on suunitelmat, puolittain kiinnostuneet kokit ja ekstensiivisiä empiirisiä tutkimuksia läpikäyneet ruokalistat valmiina. Emmä tarvii mitään liikevoittoa, mä tarviin siistin Gardenin jossa mä viihdyn.

Garden, jossa on Restel, on Garden, jossa en viihdy. Sen sijaan heidän vuokratyöntekijänsä on usein sympaattisia ja jopa söpöjä.
Garden, jossa myydään pelkkää raatomuussinakkia pullamössösämpylässä on aika helvetin aikansaelänyt, barbaarinen ja säälittävä, ja se on eittämättä Garden, jossa en viihdy.
Garden, jossa saa vegaanisen tofupurilaisen, papupadan, hernarin, my name is Päivi -oluen, mungpavunitusalaatin tai yli kuustoistavuotisia singlejä, on Garden, jossa viihdyn.
Tässä on muuten oikeasti ideaa. Itse täysin geneerisen massan mukaisena sekasyöjänä käyttäisin tätä mestaa todennäköisesti joka ikisessä kotipelissä jossa kävisin. Eikä edes esim. 8€ käsityöläisoluttuopista olisi riistoa, sillä sen verran ne maksavat olutravintoloissakin.
Ylipäänsä mikä hyvänsä oikea vaihtelu tuohon hallin safkapolitiikkaan olisi paikallaan, pikaruoka on kuitenkin pikaruokaa, vaikka se olisikin maustettu jollain muullakin kuin suolalla ja pippurilla.
Tuonikäiset viskit jäisivät omalta osaltani varmaan hyllyyn ihan puhtaasti niiden myyntihintojen vuoksi, mutta kyllähän niitä silti tarjolla voisi olla.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun ei se 5 Penniä ole vielä auki niin oltiin mekin hallin safkojen varassa. Kierreltiin katselemassa että mitä on tarjolla ja onhan se aivan surkea se tarjonta. Ei nyt luulisi olevan vaikeaa myydä jossain kojussa sitä samaa esim. riisiä ja kanaa jota niissä aitioissakin tarjoillaan.
Mutta heti kun 5p taas aukeaa niin ei tarvii hallilla ostaa ensimmäistäkään juomaa tai syötävää.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
- Tuomarit on aivan järkyttäviä puusilmiä, mielettömiin kielivihaan ja helsinkikateuteen perustuviin antipatioihin uppoutuneita ihmisyyden irvikuvia, en vittu tajua miten kukaan voi olla noin saatanallisen katkera kasa löyhkäävää apinan emätintä.
Voin lohduttaa sillä että Rantala on ainoa(huom: AINOA) liigatuomari jolla tuntuu olevan Bluesia vastaan AINA, JOKA V**UN KERTA jotain hampaankolossa, sen verran monta käsittämätöntä jäähyä se mies on meille viheltänyt.
 

redpecka

Jäsen
Mikä itku hei: Henkka Hendrix on laittanut hokkarit naulaan. Vai onko niin että jos vielä saatais noi reilu parikyt tyyppiä tekemään saman, olis kaik hyvin.

Nyt just vituttaa kaljan hinta bunkkerissa. Se on yleisketjullinen asia. Jatkossa hihamatti.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Garden, jossa myydään pelkkää raatomuussinakkia pullamössösämpylässä on aika helvetin aikansaelänyt, barbaarinen ja säälittävä, ja se on eittämättä Garden, jossa en viihdy.
Garden, jossa saa vegaanisen tofupurilaisen, papupadan, hernarin, my name is Päivi -oluen, mungpavunitusalaatin tai yli kuustoistavuotisia singlejä, on Garden, jossa viihdyn.

Heh-heh, meitä on siis moneen junaan ja hyvä niin. Minulle Nordis on ainoa oikea paikka enkä edes haikaile Gardenia. Sekä Espoon burana-areena että Putinin Arena ovat aika hmv-mestoja. Nordiksella tuntuu siltä kuin se tupakansavu leijuisi vieläkin siellä betonipylväiden keskellä.

Lätkämatsissa syödään pikainen hodari erätauolla ja pyyhitään suunpielet takin hihaan. Mutta se hodari saisi olla hyvä, ja olutta pitäisi saada useampaa laatua ja ne muovimukit vasta ärsyttääkin.

Vegaanihipster -murkinat erikseen ja muualla, lätkämatsissa hodari, purilainen, pizzapala tai poppari.

Mutta ihan periaatteesta (sekä hinta että laatu) käytän ko. palveluja Nordiksella minimaalisesti.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gardenin ruokatarjontaan ei mitään yksinoikeussoppareita kiitos!
Restelit, Amicat, Sodexot yms kauas Nordikselta. Pieniä paikallisia yrittäjiä (tai muita yhteistyökumppaneita) mielummin mukaan. Laatu on parempaa, valikoima on parempi, hinnat ovat halvempia ja HIFK hyötyy taloudellisesti enemmän. Perushodareille on aina ostajansa, mutta keneltäkään ei ole pois jos +10 000 katsojan hallissa olisi jotain muutakin. Esim. Mamma Rosan ruokia, kebabpizzaa, salaatteja ja kolmioleipiä, aasialaista pikaruokaa, vegehipster-safkaa, soppaa, caccaa jne
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
0,4l maksoi 6,80 € ja 0,5l 8,50 €, eli sama litrahinta. Hodari taisi olla 4,90 €, kahdella nakilla 6,80 €.
Bissehän on halvempi itse veikkasin(7€), eli aika normaali keskustan ravintolan hinta.
Vaikeahan muiden ruokailutottumuksia on ymmärtää mutta mun mielestä tuo hodarin hinta on jotain todella järkyttävää siitä vehnäpullasta ja keitetystä nakista, luulisi 1€ juusto viereiseltä rokki-mäkiltä tai jokin 2€ el maco kiinnostavan hiukan enemmän. Pitääkö se huikopala saada just välttämättä hirveässä ryysiksessä 18min aikana jommalla kummalla erä tauolla.

Itse suosin Töölön ravintoloita, laaja valikoima etnisistä perinteisiin ja vatsan saa täyteen jo noin kympillä, tai sitten aina voi syödä himassa.

_
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Heh, 0,4l muovimuki? Hinnat ovat kohdillaan. Mites hodari?
Eilen vedin ekan ja vikan 8,50€ stoben muovimukissa ja 7€ kolmen nakin mukin. Torpeedo vetää tästä lähtien taskupullosta ja syö muualla ennen/jälkeen matsin.
Ei muutama euro tietenkään vie matsi-illan budjettia maalta merelle, mutta en periaatteesta suostu tuollaisen kusetuksen kohteeksi. Jotain rajaa rosvouksellakin.
 
Viimeksi muokattu:

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mkähän vaikutus olisi sillä jos mahdollisimman moni foorumisti sekä a) lähettäisi palautetta Restelille ja b) jättäisi ostamatta/syömättä/juomatta hallilla.

Jos Restelillä jäähallin myynnistä vastaa perusmerkonomi -> hinnat nousevat peittämään laskenut myynti.

Jos taasen vastuullinen on markkinoinnista ymmärtävä ja kokeilemisen kannalta -> laadukkaampaa tarjontaa ja hintoja kohtuullisempaan suuntaan. Voisi vaikka kokonaispotti euroissa laskettuna kasvaa?

Ilmoittaudun itse ainakin molempiin projekteihin, kunhan joku tietävämpi osaa vain varmistaa minulle että onhan Restel oikea osoite.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
0,4l maksoi 6,80 € ja 0,5l 8,50 €, eli sama litrahinta. Hodari taisi olla 4,90 €, kahdella nakilla 6,80 €.

Kovin kate taitaa olla poppareissa, 5,70e oli aika kova hinta. Nyt saa kyllä muksu ostaa mässynsä ääs-marketista ennen peliä.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Kovin kate taitaa olla poppareissa, 5,70e oli aika kova hinta. Nyt saa kyllä muksu ostaa mässynsä ääs-marketista ennen peliä.

Nokitan katteen määrässä virvoitusjuomalla; 3,80€. 0,4 litraa semihiilihapotonta Spriteä maksaa varmaan 0,1€ myyjälle, jos sitäkään. Älä siis osta lapsillesi liikaa sipsejä kaupasta, sillä niistä aiheutunut jano voi viedä hallilla vararikkoon. ;)
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nokitan katteen määrässä virvoitusjuomalla; 3,80€. 0,4 litraa semihiilihapotonta Spriteä maksaa varmaan 0,1€ myyjälle, jos sitäkään. Älä siis osta lapsillesi liikaa sipsejä kaupasta, sillä niistä aiheutunut jano voi viedä hallilla vararikkoon. ;)

Eikö hallille saa viedä avaamattomia limupulloja?

Ja yleisesti kyllä on hävyttömiä hintoja!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Nokitan katteen määrässä virvoitusjuomalla; 3,80€. 0,4 litraa semihiilihapotonta Spriteä maksaa varmaan 0,1€ myyjälle, jos sitäkään. Älä siis osta lapsillesi liikaa sipsejä kaupasta, sillä niistä aiheutunut jano voi viedä hallilla vararikkoon. ;)

Hyvin kisassa pärjää myös 3€ kahvi (niistä Pauligin kiskoista se on tosiaan 3€, muissa 2,5€) ja 3€ pehmis. Ei noidenkaan hankintahinnat varmaan ihan kauheat ole. Okei pehmistä varten pitää olla jo vähän erikoisempi laite, joten ehkei se pääse ihan kärkisijoille tuossa katteessa.
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin kisassa pärjää myös 3€ kahvi (niistä Pauligin kiskoista se on tosiaan 3€, muissa 2,5€) ja 3€ pehmis. Ei noidenkaan hankintahinnat varmaan ihan kauheat ole. Okei pehmistä varten pitää olla jo vähän erikoisempi laite, joten ehkei se pääse ihan kärkisijoille tuossa katteessa.

Ja pehmis on tuolla hinnalla ihan yleisesti myynnissä, joten tuohan on jopa "edullinen" hallihinta.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä! restelhän se on joka tota ryöstöä pyörittää. Missä vanha kunnon makkara grilli ja meiran talous sinappi? 2€ laaki molemilla röökipaikoilla. Prkl nakkimuki! Sellasesta 5l Sprite pöntöstä tulee n. 32 litraa valmista limukkaa ja maksaa sisään ostettuna jotain 50-60€ väli maastoon. Olut maksaa sisään muistaaksen 103€/30l itse ainakin suosin jatkossa pään täyteen vetämistä ennen peliä ja lipunkin ostan vasta sen jälkeen kun olen ensin käynyt varmistamassa ovimieheltä että pääsee sisään!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Myydäänhän maakunnissa edelleen hallilla perus kyrsää eli maggaraa jollain 2-3€, Hakametsässä saa jopa mustaa sillä hinnalla piiitkän pötkö ja kaupan päälle hillotkin. Olisi aika palata ihan perus makkaramyyntiin mitä löytyy jokaisen nappulaliigan viikonlopputurnauksenkin yhteydestä, toki se peruspötkö maksaisi meillä todennäköisesti 5€ ja lihapitoisuus alle 20%.

Lalli68:sin ehdottama projetkihan itsellä on ollut jo käynnissä 5-10 vuotta. Vielä vuosituhannen vaihteessa saatoin ostaa hallilta syötävää ja juotavaakin enemmän, nykyään syönnit hoidetaan muualla frendien kanssa ennen peliä ja hallilla juodaan se yks stobe, tulevaisuudessa saatan varustautua pikkupulloilla samalla tavalla kuin Talviklassikossa, sillä tavalla pysyy lämpimänä sen pari tuntia jos on viihdeilta kyseessä.

_
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Tuosta palautetta antamaan: Vapaamuotoinen palaute (linkki restelin palautekaavakkeeseen)

Sinne vaan paskaa niskaan. Purkautuupa paha olo ainakin sinne suuntaan, minne sen kuuluukin mennä.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Lindfors juo matkalla halliin tölkistä bisseä ja on syönyt hyvin ennen matsia. Ei viiti jonottaa ylihintaista ööliä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tää Restel-case on kyllä käsittämätön. En ymmärrä miksi ei HIFK itse voisi hoitaa anniskeluita + muita myyntejä. Tulisi mukavasti lisää hilloa laariin. Nyt ne annetaan Restelille ja HIFK saa snadin siivun vaan. Toivottavasti uudessa Areenassa näin ei tulla toimimaan.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää Restel-case on kyllä käsittämätön. En ymmärrä miksi ei HIFK itse voisi hoitaa anniskeluita + muita myyntejä. Tulisi mukavasti lisää hilloa laariin. Nyt ne annetaan Restelille ja HIFK saa snadin siivun vaan. Toivottavasti uudessa Areenassa näin ei tulla toimimaan.

Muistaakseni viimeksi kuin kilpailutettiin tuo anniskelu / myynti Nordiksella. HIFK ja KOFF ilmoittivat homman olevan kustannuksiin nähden liian kallista. Joten silloin ei lähdetty kilpailutukseen mukaan. Olisi siis pitänyt perustaa erillinen ravintolatoimintaa pyörittävä yritys. Jonka kustannukset pelkästään Nordista varten olisi ollut liian kallista.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hoikkalan twitteristä bongasin tämän: Blues parempi tasakentällisin, Pelicans yv:llä. Maalin teki Kantola röyhkeällä nousulla.

Muistutti minua ketutuksesta, jolloin luin Kai Kantolan siirtymisestä Bluesiin. Olisin niin ottanut mieluummin kuin Keräsen. Kantolalla ei olisi ollut tarvetta mennä tutustumaan vuodeksi pohjoisamerikkaliaseen kulttuuriin jämäliksalla :)
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Se on taas ensisyksynä lähdettävä uudella joukkueella uuteen kauteen, kun mestaruusjengi on revitty ja levitetty maailmalle mottipäisillä summilla. Ärsyttää vaan etukäteen, mutta kai sen kestää.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Se on taas ensisyksynä lähdettävä uudella joukkueella uuteen kauteen, kun mestaruusjengi on revitty ja levitetty maailmalle mottipäisillä summilla. Ärsyttää vaan etukäteen, mutta kai sen kestää.

Käsittääkseni suurin osa pelaajista on sidottu pidemmillä sopimuksilla, vaikka tuo en sinänsä estä lähtöjä. Zaborskyä tuskin nähdään ensi kaudella, Kuparisella on vika vuosi sopimuksesta, Ramstedtilla on sopparissaan ulkomaanpykälä ensi kaudelle ja Husson kohdalla saattaa kummitella NHL-peikko, mutta uskoisin että suurin osa tämän kauden jengistä jatkaa ensi kaudellekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös