Nyt just vituttaa!

  • 2 583 036
  • 12 208
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Jokereitahan ei vielä silloin ollut, kun minun rakkauteni IFK:hon syttyi, joten se on joukkueena minulle ihan kiva 'uusi yrittäjä'. Pääkaupunkiseudulta kumminkin :)

Tämä taitaa olla, täti hyvä, näitä meidän IFK:n museosäätiö-osaston juttuja. Syystä että tunnen täsmälleen juuri samalla tavalla kuin sinäkin. Jokerit on edelleen mulle ihan samanlainen nousukas kilpailija naapurista kuin Kiekko-Es...eikun Blues. En osaa oikein tuntea erityistä vihaakaan saman kaupungin tai seudun jengejä kohtaan. Ei vain onnistu!

No, kyllä "pikkuveli" on kuitenkin aina pikkuveli, eli kyllä mieluummin Blyys kuin Narrit. Tai no ei, kyllähän ne samasta kaupungista on..tai...en mä enää tiedä. Ihan sama. Det finns bara en IFK.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vahva kannatus tähän. Mulle ei ole koskaan riittänyt se, miten menee keskinäiset narrien kanssa verrattuna siihen, miten menee koko sarja. Mulla on pari frendiä, jotka mittaavat koko kauden suunnilleen sillä, miten on väännetty keskinäiset. Mä voin vaikka kipuilla runkosarjassa joka kerta pataan narreilta (joka ei ole kivaa kuitenkaan), jos saan palkaksi kannun nostelun keväällä.
Tähän täysin samat ajatukset, vaikea tässä alkaa jollain Talviklassikon voitolla tai muilla runkosarjavoitoilla kuittailemaan narrifaneille, kun he pelaavat välierissä ja ite ollaan lomilla. Tai toisin päin asetelmat vuosi sitten, ei paljon muistaakseni kauden keskinäiset tappiot harmittaneet huhtikuun puolivälissä kun juhlittiin mestaruutta, eikä niistä silloin maaliskuussakaan paljon narrileirissä puhuttu kun puolivälierien 7. matsi oli saatu taputeltua.

Sama futiksen osalta, olen siinä käsityksessä että jotkut esim. asetelmassa Real Madrid vs. Barcelona tai ManU vs. City ovat ainakin kauden aikana sitä mieltä, että tärkeintä on olla kunkku niissä keskinäisissä matseissa eikä kauden kokonaistilanteessa. No, ehkä asia onkin niin jos siellä taisteltaisiin sijoista 5 ja 6, mutta kun nyt sattuu tälläkin kaudella olemaan niin että molemmat parit ratkaisevat keskenään kannun kohtalon niin en voi käsittää jos joku asettaa etusijalle ne kauden aikana pelatut keskinäiset matsit. Toki sen hetken huuman ymmärrän ja seuraavien päivien kahvipöytäkeskustelut kuittailuineen, mutta kokonaiskuvassa en ymmärrä jos se on noin.

Esim. jos nyt ManU menee ja vie mestaruuden kuten luonnollisesti toivon, vaikea kuvitella että jollain kovimmallakaan City-fanilla olisi pokkaa mennä kauden jälkeen kenellekään ManU-fanille kuittailemaan sillä, että vietiinpä muuten syyskierroksilla se keskinäisen matsi murskaavaan tyyliin ja vielä Old Traffordilla. Olihan se nöyryyttävä matsi ja sinänsä ikimuistoinen tapaus, mutta mitä iloa Citylle jos kannu jää muutaman pisteen päähän ja taas kaupungin punainen leiri juhlii pytty kourassa? Aika toopelta tämä kaveri lopulta näyttää kun yhdellä matsin voitolla bousailee ja vastapuoli voi kuitata ns. vastapalloon saman tien ja todeta että hei juhlikaa te niillä 3 pisteellä, me mennään nyt mestaruusjuhliin.

Sitten takaisin Suomeen ja kaukaloon. Enpä ole kanssa koskaan onnistunut kääntymään Jokereiden antifaniksi, tottakai he ovat se kiihkein kumppani ja viime kevät oli verraton kun sai pudottaa naapurit 7 matsin trillerissä mutta ei se muita kummempia tunteita herätä.

Ja sama minulla nyt tänä keväänä, oikeasti aivan sama viekö mestaruuden kuka tahansa tästä jäljelläolevasta nelikosta, vain IFK on se jolla on merkitystä. Tottakai tilannetta seuraa ja kiekko sekä liiga kiinnostaa IFK:n kauden jälkeenkin, mutta on se sitten esim. Jokerit tai JYP ei oikeastaan merkitse mitään.

Toki, sanotaan nyt sen verran että kun esim. Pelicansia olen niin pitkään ns. sympannut ja muutenkin jengi on tehnyt niin huikean nousun takaisin pohjamudista, se on suosikkini mestariksi nyt kun IFK on lomilla. On Pasi Nurmista jne. kenen duunille ja panokselle siinä porukassa soisin tuon huipennuksen, lisäksi Lahti on muutenkin läheinen mesta sinänsä kun on paljon vanhoja inttikavereita ja sukulaisiakin siellä päin. Eli jos nyt valita saa niin mieluiten Pelsut, sitten "pikkuveli" Blues joka on kanssa tehnyt todella tasaista ja tuloksen puolesta ihan vakuuttavaa työtä ja sen vuoksi jollain tapaa ansaitsisi kruunun duunilleen, sitten tulevat JYP ja Jokerit samalla tasolla. Ei väliä kumpi noista vie, jos Narrit vie kuulee kuittailua tietyiltä tahoilta mutta toisaalta se vain saattaisi nostattaa uusia asetelmia tälle pääkaupunkiseudun kiekkorintamalle kun perättäisinä vuosina molemmat jengit ottaisivat kattilan kotiin.

Mainitaan nyt vielä sen verran, että on toki yksi syy, jonka vuoksi toivon narrien välttyvän vielä tuolta mestaruuden voittamisen riemulta. Niin kauan sai sieltä leiristä kuunnella vuosi toisensa perään, kuinka monta vuotta siitä onkaan kun IFK on viimeksi juhlinut kannua. Tuli kuittailua 7 vuodesta, 8, 9, meni 10 puhki, sitten aina sinne 12 ja 13 vuoteen asti kunnes napsahti keväällä 2011 ja vielä siis legendaarisen narrisarjan jälkeen. Ja kappas, asetelmat onkin täysin häränvituillaan, nyt on IFK hallitseva mestari ja tuore viiri katossa kun taas narreilla on jo mojovat 10 vuotta edellisestä viiristä ja pytystä. Eli siinä on yksi ainoista motivaattoreista toivoa ettei Jokerit vie pyttyä tänäkään keväänä, se että saa katsella kuinka tuo heidän viimeisin viirinsä käy armottoman vanhaksi ja muistot niistä vastakkaisista kuittauksista IFK:n edelliseen mestaruuteen liittyen ovat nyt täysin toisin päin.

Muuten olen jollain asteella jopa tykännyt Jokereista siinä määrin kun nyt mahdollista, aina kuitenkin mielenkiintoinen nippu pelaajia jalkeilla. Jos nyt mietitään sieltä aina nousseita junnuja ja sitten näitä valmiimpia tähtipelaajia, niin siitä huolimatta että tämä narrilauma faneineen niin perseestä onkin, on fakta kuitenkin se että jengi jäällä on aina seuraamisen arvoisia nuoria ja vähän vanhempia äijiä täynnä ja ei sitä joukkueena osa oikein vihata. Seurana ehkä vähän, muttei joukkueena eli nippuna kovia kiekkoilijoita.

Ja jotta nyt pysytään ketjun aiheessa tässäkin kirjoituksessa, nyt just vituttaa että liigassa pelataan välieriä eikä IFK:lla ole matseja! Viime kausi olikin pitkästä aikaa piristävä poikkeus siinä että niin kauan kun liigan ohjelmassa oli kierroksia jäljellä, sai olla siinä ns. keskiössä mukana. Nyt homma loppui yhtäkkiä kesken, ja koko liigan huipennus menee täällä päin ihan snadisti vaisummissa merkeissä kun jätkät onkin jo lomilla ja antaa muiden pelata kattilasta. Se vituttaa ettei ole sitä viime kevään kiimaa ja fiilistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä itsellenikin. Mutta täytyy silti huomioida pari jutskaa:

Asiaa kirjoitat. Ilman kunnon kirittäjää on vaikea päästä kunnon tuloksiin. Ei se tietenkään mahdotonta ole, mutta kun naapurissa on kova luu, se innostaa - tai ainakin pitäisi innostaa - itseäkin suurempiin ponnistuksiin. Muuten on vaarana mukavoituminen ja laiskistuminen, ja silloin on haastajilla paikka iskeä. Näin kai kävi Penan ja dinojen aikana 90- ja 2000-luvuilla, kun ei tajuttu, että maailma muuttuu, eikä vanhoilla meriiteillä voi ratsastaa loputtomiin. Kuitenkin on niin, että haasteeseen täytyy vastata kovalla työnteolla eikä pelkkä kademieli - tässä tapauksessa anti-fanitus - riitä. Jos naapurin pihaan ilmestyy uutuuttaan kiiltävä Mersu ja omassa autotallissa on pari vuotta vanha Volvo, ei ratkaisu ole se, että käy yön pimeyden turvin puhkomassa Mersusta renkaat ja naarmuttamassa kylkiä. Sen sijaan pitää tehdä duunia entistä kovemmin, jotta voi ostaa hienomman biligan kuin se naapurin surkea kottero.

Jatkuvaan menestymiseenkin voi silti kyllästyä. Nakkipitoinen dieetti vuosia jatkuessaan alkaa maistua puulta, mutta ei siitä mihinkään pääse, että tää paska, jota meille nyt syötettiin, maistuu - noh, paskalta. Ensi kaudella täytyy tehdä veren - ei paskan - maku suussa duunia sen eteen, että keväällä skruudataan nakkeja.

Gredukin on varmasti oikeilla jäljillä pohtiessaan anti-fanituksen syitä. Itsehän sain lätkäkärpäsen pureman joskus 90-luvun alussa juuri ennen pahimman keke-make-otto-teme-wade -huuman alkua. Koulussa jakauma IFK- ja narri-fanien kesken oli jotain 20/80 jälkimmäisten hyväksi. Ei siinä voinut suhtautua välinpitämättömästi tai iloiten naapurin menestykseen, kun oma jengi konttasi joka vuosi ja Nordis täyttyi pellehattujen mestaruusviireistä. Onneksi kaikki paha loppuu aikanaan ja kevät 98 oli synkän vuosikymmenen jälkeen aivan huikeaa aikaa, kun ensin tuli kannu Stadiin ja sen jälkeen tuli valkolakki.

Tällä hetkellä olo on lähinnä tyhjä, kun IFK on lomalla ja muut jengit tappelee kanisterista. Niin paljon en Jokereita anti-fanita, että kyttäisin telkkarin tai netin ääressä kannustamassa vastustajaa, mutta en mä voi kieltää sitä, että saan pientä tyydytystä, jos traktorit tiputtaa narrit pronssiotteluun, sillä mulle on vain yksi jengi Helsingistä ja se on IFK. Haluan, että IFK pysyy edellä mestaruuksien määrässä, mutta niin pitkälle en mene, että tosissani toivoisin Jokerien tippuvan divariin tai liigan hännille - tätä tuskin tapahtuukaan niin kauan kuin Keklu vastaa toiminnasta - koska silloin vaara punaisten laiskistumisesta, johon viittasin viestin alussa, kasvaa huolestuttavan suureksi. Pitkin hampain on siis myönnettävä, että ei olisi pahitteeksi, jos ratapihallakin nostellaan pokaalia silloin tällöin, kunhan Nordiksella / Koff-areenalla niin tehdään useammin. Muuten vituttaa vielä enemmän kuin tällä hetkellä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitkin hampain on siis myönnettävä, että ei olisi pahitteeksi, jos ratapihallakin nostellaan pokaalia silloin tällöin, kunhan Nordiksella / Koff-areenalla niin tehdään useammin. Muuten vituttaa vielä enemmän kuin tällä hetkellä.

Jhag taisi kirjoittaa jotain ennustusta 5v ja Kanisteri taas sen sisällä vähintään kerran Nordikselle. Itse ennustan/toivon että jokaisen 5v syklin aikana Kanisteri on vähintään kerran molemmissa, jaffa+Nordis. Pikkuskidi sisälläni toivoo tietysti ettei narrit voita mutta realisti tajuaa että mestaruudet naapurissa laittaa meidän organisaation vain hoitamaan hommat paremmin. Vice versa tässäkin kohtaa.

Lukasin aikani kuluksi tuon Wärnin ja-haastattelun. Kyllä vituttaa ettei saatu kaverille jatkoa sorvattua. Mutta asiaahan tuo puhui kun kävi tuota 'mitä yhtäläisyyksiä jengeillä on'.
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen 'harmittaa' että heittäydyttiin selälleen ja antauduttiin heti kättelyssä.

Kuvittelin tyhmästi että näistä kammottavista rimanalituksista olisi päästy eroon ja koko organisaatio olisi saatu uudelle tasolle Mobergin ja Matikaisen jälkeen. Nousukiito oli jo olemassa ja käytiin ilmassakin mutta sitten heräsin loungen sohvalta viinilasi kädessä, yksin, viinit kaatuneena sohvalle. Nycin lento oli peruttu ja lentoyhtiö tarjosi korvauksena menolippua Kuopioon.

Harmittaa myös noi apinat.
Meidän hieno TV-mainos pyörii nyt nelosen kopioimana. Toiset apinat yrittävät myös kopioida meidän kolmannen erän hengenkohotus videota, säälittävästi.
Näistä, ja monista muista asioista voi olla ylpeä meidän organisaatiosta. Paras näyttää tietä.

Luulisi ens kaudeksi riittävän taas motivaatiota. Nyt on oikeastaan jo vähän uho päällä.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Pikkuskidi sisälläni toivoo tietysti ettei narrit voita...

Onneksi olkoon! Milloin on laskettu aika?

Niin paljon vituttaa vieläkin, että edes Jokerien tappio ei aiheuta pientä hymyä. Se on paljon, ottaen huomioon, että kuulun siihen porukkaan, joka sai 90-luvun alussa gloryhunter narrifaneilta turpaan koulussa. Useasti.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi olkoon! Milloin on laskettu aika?

Taisi olla kausi 86-87 kun laitettiin aluille. Siitä lähtien joka syksy alkanut kova potkiminen pakin ympäristössä. Useina keväinä hirveitä kramppeja, -98 ja -11 sitten oli lähellä ettei räjähtänyt koko homma käsiin. Mutta esim. -08& -10 tuli järjettömät kivut eikä mitään muuta. Sama juttu tänä vuonna piru vie.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiinnostavaa keskustelua antifanituksesta, enkä mä oikeasti pidä ketään HIFK-fania "lapsellisena". Olkoon narrien antifani tai ei. Pääasia, että oma joukkue on oikein valittu. Eilen torstaina olin jo mökkeilemässä syvällä landella. Alunperin ilmoitin vaimolle, että pääsiäisen landeilu on mun osaltani peruutettu, koska HIFK pelaa kiekkoa. Krhm...eniveis, marssin paikalliseen ja pyysin viiden maissa, että näyttäisivät matsin - ja tässä vaiheessa uskoin vain Urho TV:n näkyvän ja matsi olisi se, kumpi sieltä tulee. Kysyivät kuitenkin, että kumpi matsi, sillä molemmat kanavat näkyvät ja valitsin nanosekunnissa Blues-Pelicansin. Mua ei kiinnosta narrit-Jyp niin paljon. Tämä oli hyvä kiinnostus/antifanitus -testi. Ihan sama kumpi Jok-Jypin voittaa, Pelicans on mun suosikkini näistä neljästä. Matsin jälkeen tuli reaaliaikainen tieto, että Jyp on voittanut Ilmalassa. Ei tuntunut missään, kelasin vain että se sarja on sitten 2-0 ja voittomaalin on vamaankin tehnyt joku tappurainen, tuppurainen, koikkalainen tai kolehmainen.
 

falstaff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Frank Moberg totesi kirjassaan että kun Jokerit putosi divariin niin hänpä ajatteli että helvetin hyvä, nyt saadaan kaikki katsojat meidän peleihin. Totuus oli toinen. Jokereiden poistuessa myös kiinnostus IFK:hon romahti. Me tarvitaan Jokereita kuten ne tarvitsee meitä. Ne on meidän "hyvä vihollinen" jota on kiva vihata. Ja mikä ottaa päähän eniten? Juuri se että me kaaduttiin niille pudotuspeleissä. Mutta mikä oli parasta viime kaudella? Se että peitottiin ne sarjassa jota voidaan hyvin pitää moraalisena finaalina . . .

Musta on ihan hyvä että Jokereilla menee hyviin ja että niillä on hyvä joukkue ja ne pelaa hyvin. Sitä kivempi lyödä ne. Ja ensi kaudella ollaan taas haastajia perkele. Ehkä se sopii Matikaiselle paremmin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta on ihan hyvä että Jokereilla menee hyviin ja että niillä on hyvä joukkue ja ne pelaa hyvin. Sitä kivempi lyödä ne. Ja ensi kaudella ollaan taas haastajia perkele. Ehkä se sopii Matikaiselle paremmin.

Mun mielestä ei ole ollenkaan hyvä, että niillä menee hyvin. Mutta jos ajattelen IFK:n näkökulmasta, kuten toisinaan on aivanaivanaivan pakko tehdä, kai IFK sitten tarvitsee vahvaa Jokereita.

Mutta siitä olenkin sitten eri mieltä, onko tämän kauden menetyksellä merkitystä ensi kautta ajatellen, kun mietitään jotain altavastaaja- tai haastaja-näkökulmaa. Narreilla on kokematon valmennus ja se tulee olemaan kyllä erittäin lieventävä asianhaara ja "tekosyy", jos menestystä ei tule. Ensi kaudella siellä päästään selittämään mahdollista floppausta sillä, että heillä on valmennus ensimmäistä kauttaan kyseisellä koostumuksella. IFK:lla tätä korttia ei käytettävissään ole. Ja koska tämä kausi meni IFK:lta aivan vituiksi, ensi kaudella onkin sitten aivan pakko menestystä tulla.

Eli Matikainen ei koskaan pääse IFK:ssa siihen tilanteeseen, missä lähdetään haastajan paikalta kauteen. Ainoa mahdollisuus tähän olisi se, että Nybondas heittäisi "hanskat tiskiin" ja lähtisi B-luokan kokoonpanolla kauteen. Ja tätähän ei tule tapahtumaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta on ihan hyvä että Jokereilla menee hyviin ja että niillä on hyvä joukkue ja ne pelaa hyvin. Sitä kivempi lyödä ne.

Näin se taitaa olla. Jonkun SaiPan tai Lukon voittaminen pleijareissa ei tunnu läheskään yhtä hyvältä kuin se, että saa antaa naapurille köniin. Veikkaan, että se viimekeväinen seitsemään matsiin venynyt sarja säilyy vielä monta vuotta mahtavimpana sarjana pitkään aikaan IFK-fanien muistoissa juuri tiukkuutensa takia. 0-2:sta tultiin tasoihin ja 2-3:sta samoin. Ja se Hentusen läpiajo. Ja Game 7, joka lopulta vietiin selvin numeroin. Vaikka mä toivoinkin sarjan päättyvän punaisille tänä vuonna 4-0, niin tuskin siitä olisi samanlaista tunnetta saanut, paitsi jos jokainen matsi olisi ratkennut toisella tai kolmannella jatkoajalla. Nythän naapurileiristä on jo kerrottu, että voitto ei tuntunut juuri miltään, kun kissapeto olikin pelkkä laiska sylikissa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eli Matikainen ei koskaan pääse IFK:ssa siihen tilanteeseen, missä lähdetään haastajan paikalta kauteen. Ainoa mahdollisuus tähän olisi se, että Nybondas heittäisi "hanskat tiskiin" ja lähtisi B-luokan kokoonpanolla kauteen. Ja tätähän ei tule tapahtumaan.

Juuri näin. Lisäksi jos Jokerit putoaa Jypille välierissä, ensi kauteen lähtee stadista kaksi luuseria ja kaksi haastajaa. Molemmat organisaatiot yrittävät kuitenkin mestaruutta, ei naapurin voittamista.
 

scholl

Jäsen
Kysyivät kuitenkin, että kumpi matsi, sillä molemmat kanavat näkyvät ja valitsin nanosekunnissa Blues-Pelicansin. Mua ei kiinnosta narrit-Jyp niin paljon. Tämä oli hyvä kiinnostus/antifanitus -testi. Ihan sama kumpi Jok-Jypin voittaa, Pelicans on mun suosikkini näistä neljästä.

Hjallista tarvittaisiin nyt. Blues-Pelicans sarjassa Hjallis sanoisi: kumpikaan ei saa potkuja, mut jos te munaatte vielä ni te lennätte täältä ku leppäkeihäät. Jyp-Jokerit sarjasta hän sanoisi: Jyp, sä saat potkut, Jokerit, sä saat potkut. Näinpä finaali olisi Blues-Pelicans ja molemmat kelpaisivat minulle mestarina. Juntti-Lahti sen takia, koska siellä pelaa Wärn ja Luttinen sekä sen takia, että he eivät ole aiemmin menestyneet ja Toni Nieminen saa sitten juhlia Trion Mäkin terassilla verkkareissa ja Vagabondeissa ilman sukkia. Blues taas sen takia, että se on kakkossuosikki kyllä sarjassa, sielläkin on IFK-taustaisia pelaajia ja Esportissa tulee notkuttua sen verran urheilun parissa, että alue on ns. tuttu.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minussakin tuo antifanius on voimakkaasti läsnä johtuen juurikin tuosta narrien etsikkoajasta, jolloin nämä itähelsinkiläisvantaalaiset olivat, joka paikassa esillä. Naureskelin tänäänkin partaani naapurien hävitessä JYP:lle jo kolmannen kerran samalla, kun Jarkko hölmöilee itsensä ulos. Ah, ne elämän pienet asiat.

Ja jottei nyt menisi ketjun aiheesta ohi niin mainittakoon, että edelleen vituttaa oman kauden möhliminen...
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minussakin tuo antifanius on voimakkaasti läsnä johtuen juurikin tuosta narrien etsikkoajasta, jolloin nämä itähelsinkiläisvantaalaiset olivat, joka paikassa esillä. Naureskelin tänäänkin partaani naapurien hävitessä JYP:lle jo kolmannen kerran samalla, kun Jarkko hölmöilee itsensä ulos. Ah, ne elämän pienet asiat.

Ja jottei nyt menisi ketjun aiheesta ohi niin mainittakoon, että edelleen vituttaa oman kauden möhliminen...

Sama. Suurin syy seurata pudotuspelejä HIFK:n putoamisen jälkeen on se että Jokerit saadaan pelistä pois. Hyvää on tehnyt tähän asti, ja varsinkin JR:n esiintulo lämmittää. Tämä on vain sisäistä lämmitystä ja mihinkään mölyämiseen ei tällä kaudella todellakaan ole varaa.

Ensisijaisesti kaikki panostus on oman jengin tekemisessä, mutta sen jälkeen heti toisena on se että Jokereilla (tai Bluesilla) ei ainakaan menisi paremmin.
Vittuilua en itse harrasta enkä siedä. Esim.viime vuonna kestohymy oli ihan riittävä piikki muille.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ei tätä vitutuksen määrää pysty käsittämään. Tätäkään sivua ei ole pystynyt vilkaisemaan noin kuukauteen. Iltapäivälehtiäkin vasta pintapuolisesti. Aina kun näkee jonkun pätkän välieristä, otsasuoni pullistuu. Saatanan tunarit!
 
Suosikkijoukkue
Hifk
Mainitaan nyt vielä , että Jyp-Jokerit sarjassa on pelattu helkutin hyvää kiekkoa ja on saanut nauttia ihanasti onnistumisen tunteista kun yhtenäinen ja taktisesti erinomainen Jyp on kurmuuttanut narrien hitaita pakkeja ja sitouneella puolustamisella tylsistänyt Jokereiden taitavat hyökkääjät.
Tälläistä on ilo katsella!
Hifkistä olisi paska lentänyt pihalle viimeistään Jypin kanssa , se on vuorenvarmaa..
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei tätä vitutuksen määrää pysty käsittämään. Tätäkään sivua ei ole pystynyt vilkaisemaan noin kuukauteen. Iltapäivälehtiäkin vasta pintapuolisesti. Aina kun näkee jonkun pätkän välieristä, otsasuoni pullistuu. Saatanan tunarit!

Aivan samat ajatukset. Eilen kun katselin JYP-Jokerit -peliä, niin täytyy ihan suoraan sanoa, että vitutus oli pinnassa lähes yhtä voimakkaasti kun heti putoamisen jälkeen. Niin käsittämättömän surkea oli suoritus Petulta ja pelaajilta, että hyvin hyvin hyvin vaikea käsittää tapahtunutta. IFK:n olisi pitänyt pelata finaaleja tänä keväänä. Käykääpä vielä katsomassa tuo IFK:n pelaajalista: Milloinkohan seuraavaksi saadaan tuollainen pelaajamateriaali kasaan. Vuonna 2030?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Käykääpä vielä katsomassa tuo IFK:n pelaajalista: Milloinkohan seuraavaksi saadaan tuollainen pelaajamateriaali kasaan. Vuonna 2030?

Teistä muista en tiedä, mutta mulle on ihan yks v*n sama, mitä löppösiä ja töppösiä meillä pelaa, kunhan kauden päätteeksi IFK:n kippari - olkoon mikä junantuoma turakainen hyvänsä - nostaa kanisterin suorille käsivarsille. Jos nää Stadin Elvikset ja muut nimimiehet ei pysty pitämään kannua Nordiksella, niin sitten hankitaan sellaiset pelaajat, jotka siihen pystyy. No okei, tietysti on lähtökohtaisesti nastempaa tsiigata fernholmeja ja pesosia kuin mielosia ja talajia, mutta tulokset ratkaisee.

Tästä kaudesta jäi aivan yhtä paska maku kuin lockout-kaudesta, jolloin taisi edellisen kerran olla näin tähtipitoinen "materiaali". Silloin sentään ruuvattiin parilta "raum boijalt" pää irti ja lähdettiin lomille kunnon tanssien jälkeen. Vaihtoaitiossa stondasi viimeisen ottelun aikana viikset, purkka ja takatukka. Oli edes vähän väriä jos ei muuta. Nyt oltiin harmaita hiirulaisia ja suorastaan vässyköitä alusta loppuun asti ja antauduttiin taistelutta. Ja sekös vituttaa. Tai ei oikeastaan vituta, vaan tässä on taas vajottu viime kevään hurmoksen jälkeen menneiltä vuosilta tuttuun passiivisen välinpitämättömyyden tilaan ja se ketuttaa vielä enemmän.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Teistä muista en tiedä, mutta mulle on ihan yks v*n sama, mitä löppösiä ja töppösiä meillä pelaa, ... , tietysti on lähtökohtaisesti nastempaa tsiigata fernholmeja ja pesosia kuin mielosia ja talajia, mutta tulokset ratkaisee.

En syty. Miten niin on "nastempaa tsiigata pesosia ja fernholmeja"? Olen ihan liekeissä siitä, että ensi kaudella Punaisen paidan pukevat päällensä IFK taustaiset Talaja ja Luttinen. Somervuoret, Pesoset jne. ketkäliegloryhuntterit ovat juuri niitä ketä en soisi IFK:hon hankittavan. "Isoja" nimiä jo tullessaan = kalliita = palkkasotureita. Harmittavan usein ketju menee juuri näin. Lisäominaisuudet: Oksettavan antifyysinen pelitapa, vahvasti IFK:n vihollisiin liittävät pelaajataustat sekä mistä lie johtuva kyvyttömyys kiukkuraivovittu mäotan sesaatanankannunvaikkaväkisintaisteluun (vrt. Lennuun kanisterinhakukaudella) minun rakastamani joukueen menestyksen eteen. Näennäinen työnteko ei ole mulle taistelua. Se on vain duuniin tulemista ja sieltä lähtemistä.

Maalaishankinnat, joista diggaan ovat juurikin näitä Kousa, Pakarinen, Hauhtonen, Mielonen hakuja. Eivät suuria nimiä ennestään ja jos eivät onnistu, niin so not. Tulipahan koitettua. Jos tekevät Kousat, niin vitun hienoa koko seuralle ja faneille + komea sulka scoutin stetsoniin.

Julli
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulla on olemassa "Ei Koskaan HIFK:hon" -lista ja se ei ole vielä koskaan pettänyt. Janne Pesonen oli tuon listan kantavia voimia ja pysyy siellä edelleen. Mua vituttaa ajatellakin tiettyjä tyyppejä HIFK:n paidassa ja kaiken äärivitutuksen kulminaatioita löytyy 2 kpl. Kuvitelkaa näitä HIFK:ssa: 1) esa pirnes 2) kimmo koskenkorva

Mikään miehistö ei voi koskaan olla niin vajaa, että noita kuvatuksia pitäisi raahata Nordikselle. Pesonen oli jo riittävän iso fiasko. Jos HIFK:sta puuttuu joskus 1-sentteri ja vaihtoehdot ovat esapirnes tai Skede, valitsen Skeden.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Kyllähän näitä löytyy. Entisistä liigakiekkoilijoista tulee heti mieleen ainakin Jani Kiviharju ja Marko Mäkinen. Marko kävikin pelaamassa pari peliä ja sekin oli liikaa. Nykyisiä inhokkeja ovat mm. Marko Anttila, J-P Hytönen, Miika Lahti, Tuukka Mäntylä ja Markus Nordlund. JYPistä ja TPS:stä näitä tuntuu tulevan eniten. En kyllä Janne Hauhtostakaan takaisin ottaisi mistään hinnasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllähän näitä löytyy. Entisistä liigakiekkoilijoista tulee heti mieleen ainakin Jani Kiviharju ja Marko Mäkinen. Marko kävikin pelaamassa pari peliä ja sekin oli liikaa. Nykyisiä inhokkeja ovat mm. Marko Anttila, J-P Hytönen, Miika Lahti, Tuukka Mäntylä ja Markus Nordlund. JYPistä ja TPS:stä näitä tuntuu tulevan eniten. En kyllä Janne Hauhtostakaan takaisin ottaisi mistään hinnasta.
Ymmärrän nuo kaikki muut, mutta mitä pahaa Marko Anttila on tehnyt joutuakseen tuolle listalle? Tai oli tuolla pari nevöhöödistä seuraavaa, joista minulla ei ole minkään sortin mielipidettä.

J-P Hytönen on varmaan ylivoimainen suosikkini tuolla listalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös