Nyt just vituttaa!

  • 2 503 127
  • 11 701

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kaikkihan tietävät, että kautta kannattaa seurata kokonaisuutena ja hyväksyä se, että kyseessä on maratonkisa, ei satasen pyrähdys. Jos on huolissaan HIFK:n keväästä jo lokakuussa, saa palstalla hullun paperit. Kyllähän sun pitää tajuta, että tämä on vasta alussa. Legendaarinen "eteenpäin on menty" kaikasi melkein kolme kautta putkeen ja silti sai niellä partakoneenteriä keväisin. EOM -fraasin nouseminen synkimmäksi HIFK-vitsiksi kautta aikojen, siitä oltiin yhden narrimaalin päässä. Onneksi jumbojetti nousi kuitenkin uljaaseen liitoon 30cm päässä maasta, mutta vähän jo pelotti.

Mua on viehättänyt Vapaassa osiossa olevat ketjut tyyliin "Mikä naurattaa juuri nyt", "Päivän uutinen" jne. Näissä ketjuissa voi jakaa reaaliaikaisen fiiliksensä ilman huolta siitä, että "mikä naurattaa nyt" tarkoittaa oikeasti "mikä sinua on naurattanut keskimääräisesti eniten viimeisen kymmenen vuoden aikana ja luuletko, että sinulla on tulevaisuudessa joskus vielä hauskempaa?". Mulla menee lätkäkausikin niin, että oikeasti katson koko kuvaa ja pysyn viileänä. Mutta jumaleissön, että jotkut asiat vituttavat ajoittain ihan saatanasti ja on kiva sanoa niitä ulos. Ja varsinkin lukea jälkikäteen oliko kauheasti aihetta vitutukseen? Mutta niitä puupäitä tikulla silmään, jotka eivät kertakaikkiaan uskalla myöntää miltä juuri nyt tuntuu. Eihän sitä aina jaksa olla niin analyyttinen, että samantien muistaa kuinka tämäkin asia saattaa toiseksi kääntyä. Joten olenpa kusi sukassa niinkuin suomalaiset yleensäkin ja olen mieluummin sitten jälkiviisas. Omasta mielestäni täältä HIFK-osiosta on puuttunut tällainen lyhytaikaisten vitutusten purkukanava, jossa ei ole tarkoitus käsitellä menneitä tyyliin "Selännettä ei perkele saatu HIFK:hon". Aloitanpa itse tämän seurauksista välittämättä - tiedän, että nämä voivat kääntyä joskus aivan toiseen suuntaan:

-Miikka Tuomainen - Miksi tämä kalanperkaaja Raumalta hankittiin ? Miksi, oi MIKSI??

-Luttinen ja Wärn pelaavat unelmakautta Suikkasen Pelicansissa. Vittu että ottaa aivoon tämäkin! Kumpaakaan ei tänne enää kaivattu ja katsokaa itse, tekivätkö kaverit kuitenkin oikean valinnan?

Sokerina pohjalla, oma ehdoton suosikkini:

-Myönnän avoimesti: Mua vituttaa se, että Kai Suikkanen ei valmenna HIFK:ssa. Hän on äijä. Hän ei tarvitse pitkää pohdiskelu- ja kehittelyaikaa. Kun hän tuli Tepsiin kesken kauden, peli kääntyi samantien. Siis Suikkasen ensimmäisestä ottelusta alkaen. Huikea pistekeskiarvon kasvu. Pelicansiin piti mennä Nokka Jalonen ja Suikkanen tuli sinnekin sitten puun takaa. Ja ihan vakiotaakat selässään: joukkue ei ole hänen kasaamansa ja projektit ottavat aikaa ja blaablaa. Mutta jumalauta! Tämä karbaasi on vetänyt heti alusta alkaen huikeaa tulosta ja on muutenkin viehättävän lyhytsanainen. Ennemmin tekee. Miksi musta tuntuu vittu siltä, että Suikkanen ei olisi tarvinnut HIFK:ssakaan noin 20 ottelun opiskeluaikaa (jona aikana joukkue saa keskimäärin yhden pinnan per matsi), vaan HIFK johtaisi liigaa nyt, jos kausi olisi aloitettu hänen kanssaan? Pelicanshan jumalauta johtaa liigaa narrien kanssa. Vittu! Ei missään ole kielletty, että homma kaukalossa saa toimia alusta alkaen. Mutta kun jossain koetetaan tehdä valmentajista ydinfyysikoita, niin mekin tässä niellään ihan tyynesti "3 vuoden projektit". Ilman Suikkasta näihin voisi jopa uskoakin, mutta kyllä selkeästi saa näköjään kääräistä hihat ja aloittaa samantienkin. Suikkanen varmaan erotetaan kohta valmentajayhteisöstä, hän ei pidä yllä illuusiota äärimmäisen vaativasta kehitystyöstä, jonka hallitseminen vaatii avaruusmatematiikan hallintaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Loistava ketju, koska tänne voisi purkaa vitutuksensa ja muut asiapohjaiset ketjut sisältäisivät oikeasti asiapohjaisia kommentteja.

Mua vituttaa se, että joka syksy HIFK rämpii. Yhä tyhmempää mennä matsiin keskellä sadetta.

Mua vituttaa, ettei meitä koutsaa Suikkanen, joka on sarjan paras koutsi Westerlundin kanssa.

Kun Petu sainattiin, niin oliko Suikkanen saatavilla?

Mua vituttaa, etteivät pelaajat ole saaneet itsestään sellaista ammattiylpeyttä irti, että vaikka pelisysteemi olisi kuinka perseestä, niin joka pelissä taisteltaisiin munaravilla.

Mua ei vituta Nybari, Mikke, Ville ja Kibe. Jotkut on ammattimiehiä ja osaa hommansa.

Mua vituttaa, ettei meillä ole kunnollista maalivahtivalmentajaa.

Mua vituttaa, että me joka vuosi mokataan lahjakkaat maalivahtijunnut muualle.

Pitäiskö nostaa tulikuuma kollien veska pelaamaan Lunkan sijaan?

Mutta oikealla tiellä ollaan, koska mua vituttaa huomattavasti vähemmän kuin Penan aikaan. Rämpimisestä huolimatta.

Vitutus on hyvä tunne. Jos joukkue löytää jyvänsä, niin vitutuksen jälkeinen pelihuumori poikii meille viellä nakkikattilan.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Mahtiketju!

Monesti ei jaksa olla analyyttinen, mutta silti tietää sisimmässään että oma vitutuksen aihe voi todennäköisestikin olla pidemmässä juoksussa väärin vitutettu.

Tässä ketjussa saamme elää hetkessä.

Minua vituttaa juuri nyt:

-IFK:n alkukauden pelit, jotka ovat lähes poikkeuksetta olleet ihan perseestä. Ei meinaa edes jaksaa vaivautua katsomaan, kun tuntuu että illasta toiseen se on niin hirveää huttua.

-Hirso, vaikka minulla on jostain syystä kutina, että Hirso palaa entiselleen, eli pelaaminen on edelleen laiskan ja flegmaattisen näköistä, mutta tehokasta ja vaarallista (nimenomaan vastustajan näkökulmasta).

-Tuomainen. Ostakaa sille nyt edes isompi kypärä.

-Maalivahtitilanne. Riksman on huippuveskari, mutta kestääkö ja jos ei, niin mitä sitten?

-Puolustus ja hyökkäyksiinlähdöt. Ei mitään ideaa, vaikka tuolla alakerrassa olisi kuusi Zidlickyä niin homma ei varmaa näyttäisi tällä sapluunalla yhtään sen paremmalta. En siis syytä suoraan pakkeja.

-Sarjasijoitus

-Se, ettei pysty perustelemaan itselleen mitään syytä, miksi IFK voisi tänään voittaa paikallisvastustajan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hienoa palstaveljet! Hyvin oivallettu tämän ketjun idea. Täällä ei tarvitse häpeillä edes epäloogisuutta. Esimerkiksi Suikkanen ei ollut vapaa, kun Petu signattiin, mutta mitä sitten? Saa kai mua siitä huolimatta vituttaa, että Suikkanen ei koutsaa meillä ?? Mua nimittäin vituttaa tämä asia oikeasti.
 

AllStars

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtava ketju! Ja tulee niin tarpeeseen.

Mua vituttaa tämä hiljainen, jäytävä ahdistus ja jännitys siitä, että KUKA SE PAKKI OIKEIN ON.

Mua vituttaa, että 80 % mun valveillaoloajasta menee yllämainitun asian, ja IFK:n miettimiseen.

Aivan spesiaalisti mua vituttaa illan matsi jo valmiiksi.

Bonusvitutuksena mainittakoon Hirson viltitys, jonka toisaalta ymmärrän. Pidän Hirsosta hänen "tsekkiläistyyppisyydestään" huolimatta, tai juuri sen vuoksi, ja toivon kovasti, että hänen pelinsä saadaan pian takaisin sille tasolle, jolle se kuuluu ja jonne Hirsolla on potentiaalia. Lisäksi vituttaa se, että minun 6-vuotias poikanikin näkee, että Kimillä on VÄÄRÄT LAITURIT, mutta mitään asialle ei voida tehdä.

Kiitos ja anteeksi.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Hirschovits ulkona kokoonpanosta. Voi vittu, lähe sparta menee. Kausikorttia ostaessani oletin, että sen hankittuani nään säännöllisesti Kimin pyörimässä Nordiksen jäällä totuttuun tyylinsä, tehokkaana ja "fleguna".

Parasta olla seuraavassa pelissä taas messissä, kunnollisten laitureiden välissä heittämässä lättyä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua vituttaa tässä HIFK:n touhussa se, että juuri kun kaiken piti olla kunnossa myös pitkällä tähtäimellä, niin aletaan ryssimään pienissä asioissa ja kun niitä pieniä asioita ei tehdä kunnolla vaan ollaan vähän ylimielisiä, niin korttitalo alkaa luhistumaan pala palalta. Joukkue oli lähtökohtaisesti ihan oikeasti jopa kovempi nippu, kuin mitä se oli viime kaudella ja valmennuspuolellakin HIFK vei halutuimman nimen pois markkinoilta. Kovin suomalainen paluumuttaja Pesonen kaapataan suoraan Winnibegin leiriltä ja esim. vielä 3 vuotta sitten tämä ei olisi ollut mitenkään mahdollista.

HIFK:ssa ilmeisesti luultiin, että kun on kovempi pelaajamateriaali ja vielä maan ykkösvalmentajiin kuuluva valmentaja, niin dominointi jatkuu. Ensimmäiset harjoituspelit antoivat vielä tukea tälle olettamukselle, kun HIFK-Jokerit ottelussa jatkettiin siitä, mihin Game Sevenissä jäätiin. Samaan aikaan unohdettiin muutama pikkuseikka, kuten maalivahtivalmennus. Kaikki kunnia Lundellille, mutta nyt olisi ollut aika keksittyä mestaruuden jälkeen 100% valmennushommiin ja HIFK:n olisi pitänyt hankkia Lundellin tilalle tasaisen varma suorittaja, joka pystyy paikkaamaan Riksmania. Kauden alussa HIFK antoikin luvattoman paljon tasoitusta Lundellin pelatessa. Maaleja tehtiin riittävästi lähes joka pelissä, mutta päästetyt maalit huitelivat 4:n tienoilla, niin voittaminen on vaikeata. HIFK:lla oli kuitenkin kauden alussa liigan kuumin ketju, mutta se piti sitten hajoittaa kun haluttiin leveyttä joukkueesee, vaikka puusilmäkin näki että alelmpien ketjujen piti tehdä tulosta ilman Peltosta ja Granludiakin. Lopputuloksena oli se, että Riksmanin palatessa maalit omiin vähenivät puolella, mutta myös oma maalinteko tyrehtyi. Isoksi valmennuksen mokaksi lasken myös se, että Hirsosta ei saada tuon enempää irti. Jos taas Matikaisen oli alunperinkin tarkoitus peluuttaa Hirsoa kolmossentterinä, niin tässä tapauksessa iso miinus Nybondakselle. Oli miten oli, mutta tässä on munattu ja pahasti. Hirso ei ole saanut aitoa mahdollisuutta pelata sellaisessa ketjussa, jossa olisi lähellekkään samanlaiset palikat, kuin mitä Peltosella ja Granlundille pedataan. Hirson vahvuudet ja heikkoudet ovat varmasti olleet tiedossa tai ainakin niiden pitäisi olla. Nyt ollaan siis siinä tilanteessa, että Hirso on filassa. Jos mies kengitään ulos jengistä, niin on kyllä Nybondaksella ja Matikaisella peiliin katsomisen paikka. Totta kai myös pelaajilla on vastuunsa, niin Hirsolla ja muillakin. Hirson olisi pitänyt pystyä tuossakin roolissaan pelaamaan paremmin ja samalla koko joukkueen olisi pitänyt näilläkin edellytyksillä saada ulos parempi tulos. Sellainen kiima tuosta tekemisestä uupuu. Hommasta puuttuu HIFK:lle perinteinen vaikka päädystä läpi tyyppinen runttaaminen. Sillä saadaan pisteitä silloin, kun muuten on vaikeaa. Tuolla materialailla ainakin pitäisi. Varsinkin kun meidän joukkueen keihään kärki on liigan kovin, kun esim. tuota pistepörssiä katsoo. Luulin Matikaisen olevan mestari tässä asiassa. Nyt esimerkiksi nämä meidän duunariosaston pelaajat eivät tule kulmaväännöistä ulos ja aja maalille riittävän usein. Kaikkea voi selitellä pelikirjoilla yms. mutta jääkiekkoa voi pelata lyhytsyöttöpelin, rintamahyökkäysten, viivelähtöjen ja muiden väsymiseen asti toisteltujen fraasien lisäki niin, että pelataan kiekko päätyyn, laitetaan ukko seinälle ja voitetaan kiekko kamppailujen kautta. Toki HIFK:n materiaalilla ei kannata pelata mitään Shedden-kiekkoa, mutta kyllähän ketjujen pelitapaan pitää pystyä myös roolittamaan käytettävissä olevan materiaalin mukaan. Nyt HIFK yrittää pelata samaa hokia riippumatta siitä onko kentällä sentterinä Liivik tai Granlund. Tällä en todellakaan tarkoita sitä, että alempien ketjujen pitää alkaa lyömään pelkkää pitkää päätyyn vaan sitä, että pitää olla variaatioita.

Näiden ylläolevien seikkojen johdosta HIFK on menettänyt paljon pisteitä tällä kaudella. Ihan liikaa. Ymärrän vielä pitkin hampain sen, vaikka Jhag ei ymmärräkkään, että pelitapa ei ole kunnossa poikkeuksellisen lyhyen valmistautumisajan uuden valmentajan kanssa, mutta siihen asti kun se pelitapa ontuu, niin pitää pystyä ottamaan mahdollisimman paljon pisteitä käytettävissä olevilla resursseilla. Tässä HIFK:ssa on epäonnistuttu. On turattu maalivahtipelin kanssa, joka on jokaisen menestyvän joukkueen selkäranka. Lisäksi on hajoitettu koko liigan tehokkain kaksikko, kun ei olla saatu tehoja irti ykkösketjun takana olevista lähes Euro Hockey Tourin tasoisista 2-3 ketjuista. Tällä hetkellä kakkossetteriksi suunniteltu ukko istuu filassa ja joukkueen kokoonpano näyttää todella heppoiselta ykkösketjua lukuunottamatta. Ymmärrän, että loukkaantumisia tulee ja niille ei mitään voi, mutta jos alkukausi oltaisiin käytettävissä olevilla korteilla pelattu paremmin, niin ei tämäkään tuntuisi näin tuskaiselta. Pelitapakin paranee sitä mukaan, kun tulee onnistumisia ja niitä alkaa pikkuhiljaa voittojen myötä tulemaan yhä laajemmalle porukalle. Pesosen tulon myötä ajattelin, että tavallaan tämä voisi olla uusi alku. Saadaan Granlundin ja Hirson ympärille varmasti riittävän pätevät laitahyökkääjät, mutta vähän toisin kävi.

Voihan toki HIFK:n ykköskenttä latoa tänään 4 tehopistettä/ukko ja HIFK:n touhu näyttää taas paljon valoisammalta, mutta epätodennäköistä se on ja onhan se naurettavaa, että HIFK:n menesty on täysin kiinni yhdestä pihatontun kokoisesta kääpiöstä, kun katsoo mitä ukkoja siellä on takana.

Tulipahan purettua vitutusta, mutta kaiken keskellä sanon senkin, että tämä lähtee tästä vielä, mutta silti tämä odotus tuntuu niin vaikealta. Pakkohan sen on lähteä, koska jos HIFK ei saa pakettiaan kuntoon, niin naapurissa juhlitaan mestaruutta ensi keväänä. Viime kausi haisi jo kaukaa meidän kaudelta ja tämä kausi haisee vielä vahvemmin naapurin kaudelta. Ainoa joka pystyy kapuloita rattaisiin laittamaan on HIFK.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Kyll nyt vituttaa ja raakasti. Ei tule Rafua ei, vituttaaa. Hirso viltissä ja konstaapeli valkkuna, vituttaaa. Autosta on löpö lopussa, joutuu tankkaan, vituttaaa. Jos tänään ei tule 3 pistettä niin vituttaaa. Ja kuten moni muukin mua vituttaa että Suikkanen hoitaa hommansa helvetin hyvin ja ei ole HIFK:n valmentaja. Tässä päällimmäiset tuntemukset tälle päivälle. Ja muuten tämä on paras viestiketju joka on pitkään aikaan perustettu.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Maksan tänään 9€ nähdäkseni nykivän nettistriimin välityksellä, kun Jokerit raiskaavat rakastamani joukkueen. Vituttaa jo etukäteen, ja rankasti!
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Muistakaa toki vitutuksenne keskellä, että teidän johto on vastuussa siitä, että Solifer on siellä penkin takana.

Jos koutsi on sukka, niin katseet pitää kääntää sinne johtoon kuka sen hankki. Eli ei kai Nybari selviä tästä ihan puhtailla papereilla?
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa Hirson puolesta. Ekalla jokerikaudella tykästyin kaveriin, ja vieläkin tulee sympattua, menee missä päin maailmaa tahansa. Antakaa sille nyt kunnon laiturit, vaikka viideksi peliksi, niin eiköhän tulosta rupea taas tulemaan.

Vituttaa myös naapurin tuleva ykköspakkipari. Zidlicky-Rafalski on aika jäätävä tähän kotoiseen liigaamme.

Vituttaa jo valmiiksi illan peli, Pesosella hirveät halut näyttää, ja eikö se yleensä lupaa jotain 3+1 tehoja.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Vituttaa myös naapurin tuleva ykköspakkipari. Zidlicky-Rafalski on aika jäätävä tähän kotoiseen liigaamme.

Tämä vituttaa minuakin. Vaikka kyseisiä nimiä pyöritellään läpällä, niin puolustajan saapuessa sitä pettyy ja Janne Niinimaa tuntuu yhtä kovalta vahvistukselta kuin Aki Tuominen.

Niinimaa on vain esimerkki tasokkaasta pelaajasta. Minulla ei ole mitään hajua, kuka on tulossa. On se sitten Niinimaa, Tuominen tai Anneli Saaristo.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luttinen ja Wärn pelaavat unelmakautta Suikkasen Pelicansissa. Vittu että ottaa aivoon tämäkin! Kumpaakaan ei tänne enää kaivattu ja katsokaa itse, tekivätkö kaverit kuitenkin oikean valinnan?
Tämä on minulla ykkösvitutuksen kohde. Erityisesti Mallu Wärn, joka on asenteeltaan ja olemukseltaan hienoimpia nykykiekkoilijoita. Saldo tähän mennessä 4+1 ja Luttisellakin 3+2. Yhteensä 7 tehtyä maalia kahdelta jätkältä. Nyholm, Pöysti, Tallberg, Järvinen, Rajamäki, Ahtola, Piiparinen ja Markus Granlund. Kahdeksan IFK:n hyökkääjää ja saldo yhteensä 0 maalia. Vaihtaisin vaikka kaikki samantien Wärniin, joka eilen yksinään ratkoi voiton Pelsuille. Otetaan vielä Luttinen kylkiäisenä ja vaihdossa voidaan antaa yhden maalin miehet Liivik ja Tuomainen. Lisätään vielä joukkoon Wirtanen ja Hirso, niin tässä on 4 ketjullista IFK:n hyökkääjiä, jotka ovat tehneet yhteensä 3 maalia.

Vituttaa myös se, että Tuomaisen erottaa kaukalossa ainoastaan kypärästä. Jos se edes pelaisi hyvin, niin sitä voisi pitää coolina.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vittu ku vituttaa

Vituttaa se, että Kibeä ja Hirsoa ei voida peluuttaa samassa ketjussa. Tämän parin pelaamista on hyviä muistoja pari kautta sitten.

Vituttaa myös se, että Lunkkaa ei päästetty mestaruuden jälkeen lopettamaan uraansa kunniakkaasti vaan hän jatkaa edelleen olemalla huonompi kuin aikoihin. Miksei Riksmanille hankittu kunnon kakkosta, eivät selkävaivat voineet tulla yllätyksenä. Erikoisvitutus vielä maalivahtivalmentajan puuttumisesta. Niin kauan kuin sellaista ei ole, niin kuka veskari haluaa tulla HIFK:hon taantumaan kysyn mä.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Hyvä ketju ja koska olen malttia ja pitkäjänteisyyttä ajattelutavan suuri kannattja haluan heittäytyä tähän ketjuun täysillä. Itseasiassa koen, että JHagin avaus tuossa suorastaan puolustaa kantaani.

Nyt just tällä hetkellä aika paljonkin vituttaa...

Petri Matikainen - Liigassa menestynyt maajoukkuevalmentaja, jolla on maine "pelaajien valmentajana"... Lätkäjätkä, joka puolustaa pelaajiaan, uskoo kunniaan ja oikeudenmukaisuuteen... Kauden aloitus on ollut katastrofaalinen. Joukkueen pelitapa täysin hukassa. Pelaajat kurittomia. Ketjujen koostumukset yhtä sirkusta. Pelaajille ei anneta tasapuolisia mahdollisuuksia taistella pelipaikastaan ja peliajasta. Joitain pelaajia kohdellaan tavalla joita voisi pitää rangaistuksena. Uskoin Matikaiseen ja minua vituttaa jos olen Matikaisen suhteen väärässä.

Kim Hirschovits - On se nyt helvetti, ettei kokenut pelaaja pysty osoittamaan hyödyllisyyttään joukkueelle. Huonoja ja vaikeita aikoja tulee kaikille pelaajille. Kovat jätkät purevat hammasta ja puskevat huonojen aikojen läpi. Jos on sydäntä joukkueelle, niin tehdään kuten valmentaja pyytää. Yhtään kiukuttelua tai selänsuoristumista ei hyväksytä. Ja vaikka joku yhä väittäisi näitä näkevänsä, niin sitten duunataan kahta kovemmin, jotta tuosta maineesta päästään eroon. Uskoin Hirschovitsiin ja minua vituttaa jos olen väärässä.

Pelaajahankinnat, jotka eivät ole mielestäni IFK-näköiset - Vaikka pelaaja olisi kuinka hyödyllinen tahansa kaukalossa, minun on hyvin vaikea sulattaa tiettyjä pelaajia IFK-paidassa, johtuen mielikuvasta, jonka olen heistä luonut. Tällaisia pelaajia on tietenkin joka kausi, mutta tällä kaudella nimet ovat erityisen pahoja. Muiden joukkueiden kannattajien vittuilu uppoaa minuun siis erityisen hyvin. Ja pelko on perseessä, että menneet hankinnat näyttävät suunnan tuleville ja vitutus tulee vielä moninkertaistumaan.

Maalivahtivalmennus - Kyse ei ole enää siitä mikä olisi paras ratkaisu IFK:lle, sillä en usko, että kukaan osaa varmasti sanoa miten maalivahteja pitää valmentaa. Maalivahdit ovat erillaisia ja valmentajat ovat erillaisia. Koko sotkun saama negatiivinen julkisuus vituttaa. Suurin vitutus tulee siitä ylimielisyydestä, jolla ajatellaan, että koska yhtä oikeata ratkaisua ei ole voidaan kokeilla mitä vaan. Tai, että muiden menetelmillä saadut hyvät tulokset eivät olisi oppimisen arvoisia myös IFK:ssa. Tätä maalivahtisirkusta vaivaa uskottavuuden puute. Tämä alue valmennuksesta ja joukkueen rakennuksesta pitäisi miettiä pidemmälllä tähtäimellä. Ja sen on näytettävä uskottavalta, myös ulospäin, jos joukkueeseen halutaan muitakin maalivahteja kuin niitä, jotka eivät kelpaa muille. Uskoin Nybondakseen ja uskoin Lundelliin. Olin varma, että tämä puoli tulee lopulta kuntoon. Vituttaa olla väärässä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinimaa on vain esimerkki tasokkaasta pelaajasta. Minulla ei ole mitään hajua, kuka on tulossa. On se sitten Niinimaa, Tuominen tai Anneli Saaristo.

Mua vituttaa Anneli Saariston puolesta yks kesken jäänyt juttu. Ja se, että nimimerkkejä Apassi ja Ioota Rhoo vituttaa noin analyyttisesti.

Muut onkin sitten samoja aiheita.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Maksan tänään 9€ nähdäkseni nykivän nettistriimin välityksellä, kun Jokerit raiskaavat rakastamani joukkueen. Vituttaa jo etukäteen, ja rankasti!

Todella karmeaa, tein juuri saman! Tätä on HIFK-fanius: sinua vituttaa jo koko päivän ajan edessä oleva paskamatsi narreja vastaan. Maksimoit vitutuksesi maksamalla 9 euroa siitä, että nykivä paskakuva näyttää kuinka paljon edellä narrit on tällä kertaa. Matsin jälkeen vituttaa. Huomisaamunakin vituttaa.

Hirso-casesta on myös meikäläisellä multivitutus. Miksi helvetissä typerä Solifer ei käsitä kahta asiaa: 1) Hirso on äärimmäisen taitava sentteri, joka kykenee osaavien laiturien kanssa tuomaan HIFK:lle pirusti tehopisteitä. Ei kaverista tarvitse tykätä, mutta pelata hän osaa 2) Hirso on erityisen hyvä yyveessä ja viivamiehenä. Voisiko joku avata paskansyöjälle, että on hyvä asia, että joukkueessa on toinenkin taitava sentteri? Ei sitä kannata istuttaa filassa. Solifer ilmeisesti pelkää pientäkin taitoon viittaavaa pilkahdusta, jos sitä esiintyy Villen, Micken ja Kiben lisäksi jossain muussakin pelaajassa. Jahas, tuolla syttyi valo keskelle harmaata ajokoiruutta, sammutanpa sen välittömästi! Jos Solifer saisi päättää, hän myisi luultavasti myös Villen ja Kiben ja hankkisi tilalle 12 miikkatuomaista. Micke voisi pyöriä erikoisuutena ilmaveiviensä kanssa.

Mua vituttaa tämän logiikan ostaminen:
-Ei se haittaa, että alku on huono. Alku oli huono Kojonkin aikana. Näyttäkää mulle luoja nähköön se jääkiekon sääntökirja tai suositus, jossa joukkuetta kielletään olemasta tasaisen hyvässä iskussa alusta loppuun!

Loppuun vielä sananen Risto Dufvasta: Vittu - hänkin on malliesimerkki Suikkasmaisesta ajattelusta. Joukkueen suunnan saa muuttaa samantienkin. Tappara oli säälittävä lauma HIFK:ta vastaan. Dufva meni sisään ja Tapparan peli muuttui kertalaakista PAREMMAKSI. Aivan kuten Suikkanen teki TPS:ssä. Olen vuorenvarma, että HIFK tulee ottamaan pataan Tapparalta ja veikkaan lukemiksi 2-3. Vittu. Jos lihanleikkaajakin osaa, niin miksei poliisi?

edit: Kun täällä riehuu, voi yrittää olla analyyttisempi ja pitkäjänteisempi muissa ketjuissa. Mutta pelkästään tämä ketju osoittaa sen, että loppujen lopuksi tämä fanitus on erittäin tunnepohjaista hommaa. Ja vaikka kuinka hyvin joukkueella menisi, aina on jotain joka vituttaa, se on varma : D
 
Viimeksi muokattu:

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa, että Jokereilla on mahdollisuus tasoittaa otteluparin voittotilasto tämän illan Helsingin paikallisottelussa, joka on järjestyksessään jo 215:s Jokerien ja HIFK:n kohtaaminen pääsarjatasolla.

214 pelatusta runkosarjakohtaamisesta Jokerit on voittanut varsinaisilla peliajoilla 90 kertaa, HIFK 91.

Lisäksi etenkin vituttaa, että tämän kauden jälkeen tuo tilasto voi olla kääntynyt kokonaan Narreille sekä mestaruudet olla tasan.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Vituttaa.............

Tänne on tullut lyhyessä ajassa jo niin paljon vitutukseen liittyviä asioita, ettei viitsi toistaa samaa mantraa.
Olen nähnyt toistaiseksi kolme peliä IFK:lta. Se mikä on pistänyt vituttamaan urakalla on yleisellä tasolla lähes koko joukkuetta vaivaava munattomuus ja haluttomuus. Ville ja Mikke saavat kohtalaisen puhtaat paperit, Kibe ja Petteri ovat ajoittain väläytelleet, mutta muu joukkue on yksinkertaisesti näyttänyt pääosin huonolta. Missä on kilven kantajien ammattiylpeys, taistelutahto ja sitoutuminen joukkuepeliin. Valmennusjohto on ollut väritön ja mauton, eikä oikeita lääkkeitä ole millään löytynyt tilanteen parantamiseen.
Yksittäisistä pelaajista eniten vituttaa Hirson kaartelu jäällä, täysin toivotonta. Luulisi kokeneen pelaajan häpeävän itsekkin otteitaan. saisi Hirsokin kirjoittaa tälle palstalle mikä häntä vituttaa, kun peli ei millään tunnu maistuvan.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihana tunnepohjainen ketju, mahtavaa!

Vituttaa, että meillä pelaa Somervuori ja vielä huhuillaan Niinimaasta. Vituttaa, että Ruutu päästettiin naapuriin vanhana ja kalliina, sitten kiinnitettiin eläkkeeltä Rajamäki. Vituttaa, että Lundellia roikotetaan kakkosena ja veskavalmennus on sekaisin kuin seinäkello. Vitutusta lievittäisi, jos tulisi tulosta kentällä, mutta kun ei.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eniten vituttaa :
-lätkäjätkä-äijienäijä-valmentaja
-hirson kaartelu kaukana laidasta ja kiekosta
-hirson puolustajat, jotka ei ole nähneet munatonta tilanteiden välttelyä
-tää hävitty kausi
-kaikki vitun valittajat
-ynm.
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Kyllä nyt vituttaa se, että kun IFK hankkii "Poliisin", niin se hankitaankin päävalmentajan paikalle eikä kentälle.
-Ketjulotto vituttaa
-Se että Janne Niinimaa ja IFK yhdistetään toisiinsa eri medioissa vituttaa.
-Jatkuvalla syötöllä häviäminen tolla materiaalilla vituttaa.
-Jos IFK ei saa vapaasti valita, ilman eri korvausta, kahta puolustajaa Detroitista, niin sehän se vasta vituttaa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitän vitutusketjun avaamisesta

Muakin alkoi nyt vituttamaan vieläkin enemmän kun luin näitä vitutuksia edellä.

Ensinnäkin mua vituttaa ihan erityisesti että juuri kun päivällä funtsasin että haluan jonnekin purkautua ja ihan vittumaisuudesta itseäni kohtaan en niin tehnyt, niin siiten Jhag menee ja ihan vittumaisuuttaan avaa ketjun vasta sen jälkeen kun olisin tarttenut sitä jo aamulla! Kiitos vaan!

Ja sitten IFK! Kaikki lienee jo sanottu mikä minuakin vituttaa. Eli miksi helvetissä ei todellakin superprojektivalmentajaguru Suikkanen ei ole täällä meillä? Ei, vaikka olisi ollut saatavissa jo viimekauden aikana kun kerran kaverin venäjäprojekti ei jatkunutkaan. Sen sijaan meillä on jokin hemmetin alastomana pukuhuoneissa heiluva maalaispoliisi, jolla ei näytä olevaan minkäänlaista "pelikirjan" haisuakaan!

Samalla tietenkin vituttaa, että meitä todella lahjakkaasti persraiskaa koko helvetin muu sm-liiga joukkueisto tällä hetkellä, eikä oikeastaan hajuakaan ole siihen suuntaa että moinen meno loppuisi!

Mua vituttaa myöskin se, että nyt maitojunalla ämeerikän ihmemaasta narreihin päätynyt maalainen saadaa näyttämään supertoimarilta, ja tämä kaikki vain siksi että IFK:n meillä on taas kerran "Projekti on kesken me vasta opetellaan ja peli ei saa olla valmista tässä vaiheessa kautta" puupää valmentajana.

Mua vituttaa myös jo valmiiksi se että Rafalskikaan ei ole tulossa vaikka ehdin näkemään jo melkei märkiä unia siitä että mies viilettää nordiksella muutaman kauden ihan vaan ilosta että saa edustaa uransa loppuun IFK:ta!

Sitten eritysien maininna vitutuskäyräni nostamisesta saa juurikin kaikki ne saakelin yltiöpositiiviset fanit, jotka yrittävät uskotella että nykkyinen meinikin on enemmänkin kuin hyväksyttävää. SIis suorastaan jopa odotettua ja melkein jopa tarpeellistakin! Hyi helvetti! Ei käy sanon ma! Tällaista on katseltu ennenkin. Liian vahva Deja vu tulee tällaisesta.

Mua vituttaa myös, että Granlund vetelee ehkä viimeisen kautensa koskaan ikinä IFK:ssa, ja sen annetaan mennä täysin hukkaan, koska se valmentajan irvikuva ei saa IFK:ta koko vitun kaudella pelaamaan voittavaa kiekkoa!

Sekin vituttaa, että IFK on juuri nyt varsinainen vitsi kaikkialla medioissa, ja koko vitus suomi nauraa tälle jengille juuri nyt.

Mua vitutta samoin sekin, että tämä nakuvalkku on saanut Hirson muutamassa matsissa kadottamaan kaiken lahjakkuutensa jääkiekon pelaamiseen ja tämä johtaa IFK:n yhden kaikkein aikojen kovimman sentteriosaston alasajamiseen. Olisi ennen kauden alkua kannattanut miettiä jonkun, että kannataako kaveria ottaa jos ei kerran ajatukset millään tasolla kohtaa Matikaisen suorastaan silmiä hivelevän pelikirjan kanssa. Sillä viimekautinen sentterikalustokin oli ihan hyvä, ja nyt jos Hirso todellakin vaipuu suohon, niin kovin kapeaksi jää IFK ajatellen edes lähelle samanlaista pelillistä identiteettiä saatika intensiteettiä, kuin viime kaudella, jossa voitiin ajella varsin tasaisesti neljällä kentälliselllä tuhoa tehden!

Kiitos Jhag loistavasta ketjunavauksesta!! Ja liki kaiken mikä minuakin on kaihertanut, tulitkin jo sanoneeksi! Vaan pakko oli ihan itsekin päästä näitä sisältä ulostamaan! :-)

ps. sanoinkuvaamaton tulee olemaan se vitutus, jos ja kun IFK tänään kavennetulla materiaalillaan pataan narrilassa ottaa. Sitten saa jo Mätikainen kerätä vaatteensa pukkarin lattialta ja lähteä menemään. Ei tätä taas paria kautta kestä katella kun yritettän rykiä jatkoon jostain keskikastista!!! EIkö siellä IFK:ssa siis oikeasti opita että EI MATIKAISIA LÄHELLEKÄÄN IFK:TA!!! Karma voi olla joskus niin ihmeellinen.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi vitun vittu kun vituttaa. HIFK on ollut narreja vastaan aivan paska, siis niin luokaton kuin jääkiekkojoukkue voi vaan olla. Meidän joukkueemme pitäisi olla tunnettu fyysisestä pelistä, mutta silti häviämme joka ikisen kaksinkamppailun narreille ja tuota räpellystä katsellessa ei voi olla häpeämättä. Vittu nyt sitä saatanan asennetta esiin jumalauta! Ei noin aneemista peliä voida esittää enää tässä vaiheessa kautta ja ei sen uudenvalmentaja-kortin taaksekaan voida koko helvetin kautta piiloutua. Nyt vittu tarvitaan tuloksia ja ennen kaikkea ASENNETTA SINNE KENTÄLLE!!!

Mitä vittua Petu on tehnyt tuolle meidän joukkueelle?!? Mikä helvetin Sparta?!? Missä?!? Minä vaadin tuloksia jo tänään!

E: Niin ja Tuomaiselle potkut saman tien! Noin vässykkää pelaajaa en ole ennen HIFK:ssa nähnyt. Täysin munaton surffailija...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös