Mainos

Nyt just vituttaa!

• 2 787 379
  • 13 163

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ihmeessä se liittyy tähän keskusteluun? Ja mitäs se sulle kuuluu, mitä joukkueita ilmoitan suosikkijoukkueikseni? Mä osaan muuten saksaa, joten sulta varmaan unohtui Suomi sun suosikkijoukkueista?
:) selvis sekin että vierailija. Kyllähän huutelija jonka oma joukkue ei ole selvillä niin pitäs ohittaa. Säähän voit olla narri :). Oon muuten Saksa-fani futiksessa paitsi isänmaata vastaan. 9999/10000 ei riehu ei hakkaa eikä aiheuta hämminkiä. Mites Ranskan maalla?

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
:) selvis sekin että vierailija. Kyllähän huutelija jonka oma joukkue ei ole selvillä niin pitäs ohittaa. Säähän voit olla narri :). Oon muuten Saksa-fani futiksessa paitsi isänmaata vastaan. 9999/10000 ei riehu ei hakkaa eikä aiheuta hämminkiä. Mites Ranskan maalla?

Jos olet itsellesi (uutta) uraa ajatellut, älä ainakaan poliisin, yksityisetsivän tai juristin uria harkitse. Et tunnu mikään varsinainen Sherlock olevan, eikä argumentaatiossassi ole päätä eikä häntää. Minä en ranskalaisesta jalkapallosta tiedä yhtään mitään, ei ole lähellä sydäntäni.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltaa ja pahoittelut vieraaseen pöytään huutamisesta : varmaan olen vanha kukkahattusetä mutta valitettavasti näen jo (ehkä ensi kaudella jo) otsikoita iltapäivälehdissä : IFK-ja Jokerifanit ottivat yhteen !!! En usko että sitä edes pystytään estämään (toivon todellakin että olen väärässä) . Kyseessä on nämä meidän mustahupparit vastaan teidän vastaavat. Saan tästä varmaan uhkauksia mutta ....

Valitettavasti taidat olla oikeassa. Toivotaan, ettei Jokerit nouse niin väitetään tämäkin asia.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos olet itsellesi (uutta) uraa ajatellut, älä ainakaan poliisin, yksityisetsivän tai juristin uria harkitse. Et tunnu mikään varsinainen Sherlock olevan, eikä argumentaatiossassi ole päätä eikä häntää. Minä en ranskalaisesta jalkapallosta tiedä yhtään mitään, ei ole lähellä sydäntäni.
:). Ootko siis IFK-fani vai et? Lisään vielä että tyhmäksi en ole sua moittinut mutta voihan se olla sulle lahja ranskalaisuuden lisäksi. Ranska tuo Euroopan puolustaja tai oman edun ajaja.

Viimeksi muokattu:

zepHero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HIFK & HK Tiigrid Tallinn
Kyllä vois olla ja siihen en ole ottanut kantaa. Kuinkas moni täällä käy muuten vieraspeleissä? Ite en juurikaan käy.

Runkosarjassa viimeksi vuonna -98 muistaakseni Tampereella katsomassa Ilveksen peliä. Espoossa -11 viimeksi vieraspelissä playoff kiekkoa tuli katsottua.

Virvokkeita on tullut nautittua lähes aina, jollei ole ollut kuskina peleissä. Oli kotona peli tai vieraissa. Kerran kotipelin jälkeen narrifani halusi hirveästi tapella, mutta hänen onnekseen (ehkä minunkin?) löytyi oikeita Jokerikannattajia, jotka veivät urvelon pois ja tulivat itse pelistä keskustelemaan. Mikään kusilaarin hajottaminen tai vastaava ei kyllä koskaan ole käynyt mielessänikään.

Nämä paikkojen hajottelijat ja tappelijat eivät selkeästi ole kovin täyspäisiä. Jos tapella haluaa, sitä saa mennä harrastamaan kehään. Jos paikkoja tarvitsee hajottaa, remonttimiehille on kysyntää. Hyvällä tuurilla ja taidolla sitä voi saada peräti palkkaa ja jopa uran noista muutamasta aktiviteetista. Jääkiekkon fanittamiseen ne eivät kuulu.

Kyllä, vastasin tähän osittain myös sen takia, että johan tässä alkaa vituttamaan tämä ketjukin.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Uskoisin että Ranskan maalla mennään futiskatsomoissa todella henkilökohtaisuuksiin. Pelataanko siellä kiekkoa aurinkokuninkaan jälkeen? Tää meidän meno on lastenleikkiä.
Tää on aina hauska, kun otetaan verrokiksi eri lajin edustamaa kannattajakuntaa. Ja lähdetään viellä ääripäistä. Samalla pieni märkä päiväuni, että täällä meno olisi jääkiekko peleissä samaa luokkaa. Onneksi löytyy ihmisiä, jotka tuota samaa unta ei näe riittävästi joka ilta.

Siitä samaa mieltä, että ehkä täällä vähän kierroksia saattoi nousta, mutta se ei tuota hörhöilyä muuksi muuta.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on aina hauska, kun otetaan verrokiksi eri lajin edustamaa kannattajakuntaa. Ja lähdetään viellä ääripäistä. Samalla pieni märkä päiväuni, että täällä meno olisi jääkiekko peleissä samaa luokkaa. Onneksi löytyy ihmisiä, jotka tuota samaa unta ei näe riittävästi joka ilta.

Siitä samaa mieltä, että ehkä täällä vähän kierroksia saattoi nousta, mutta se ei tuota hörhöilyä muuksi muuta.
Jos keskusteluun osallistuu kaveri joka ei IFk:ta tunnusta mutta tricolorin nimimerkkein mukana keskustelussa niinpä… En mää tiiä miten tämän sanois mutta jos 1/10000 käyttäytyy huonosti niin se on aika vähän ja oliko niin paljoa edes. Joukkue kiitti faneja, voitto tuli ja tietysti jokainen vastaa mokistaan. Edelleenkään en usko että kukaan jää katsomosta pois, en usko että tämä muuttaa mielikuvaa fiksusta IFK-fanista. Ja näitä mokailuja on ollut kautta vuosien ja kaikilla joukkueilla. Mun täytyy nyt luovuttaa. En mää teille mitään voi. Terveisin realisti-siipi :)

Viimeksi muokattu:

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Iltaa ja pahoittelut vieraaseen pöytään huutamisesta : varmaan olen vanha kukkahattusetä mutta valitettavasti näen jo (ehkä ensi kaudella jo) otsikoita iltapäivälehdissä : IFK-ja Jokerifanit ottivat yhteen !!! En usko että sitä edes pystytään estämään (toivon todellakin että olen väärässä) . Kyseessä on nämä meidän mustahupparit vastaan teidän vastaavat. Saan tästä varmaan uhkauksia mutta ....
Uhkauksia en usko sun saavan. Vastapainoksi tehdään yhdessä kaikkemme sen eteen, että vatipäät ei pilaa tapahtumia.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, NYR
Onhan tää nyt hauska, et kun kannatuschanteissa kuuluu ”vittu” ja joku poistetaan junasta, kauhistellaan täällä miten HIFK:in maine maakunnissa on nyt tuhottu? Mitä vittua, mitä tolla on väliä?

Nordiksella meno on ku hautajaisissa Klackenin/Kingien ollessa poissa, ja ihan oikeasti sääli, jos nykyinen fanikatsomo sulkee ainoan fiiliksen tuojan katsomon ulkopuolelle koska ne pukeutuu mustaan ja kiroilee kun muumiot yrittää hiljaa katsoa peliä halpojen kausikorttipaikkojen vieressä. Miten helvetin tekopyhää jengiä täällä oikein on?

Mut ei, tyydytään ”iiäfkoo tap tap tap” taputuksiin. Kukaan ei pahenna mieltään ja pelissäkin kuulee pelin äänet mukavasti. IFKlla olisi mahdollisuus valjastaa osastoa suurempi ja parempi fanikatsomo, mutta ei. Sääli nähdä miten fanit tuhoavat itse fanikulttuurin.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Onhan tää nyt hauska, et kun kannatuschanteissa kuuluu ”vittu” ja joku poistetaan junasta, kauhistellaan täällä miten HIFK:in maine maakunnissa on nyt tuhottu? Mitä vittua, mitä tolla on väliä?
Eikö kannattajayhdistyksen (puheenjohtaja?) kertonut että nämä nuoremmat Kingit ovat oma matkalaisina liikkeellä. Tietysti monelle joukolle ovat samaa kastia kaikkien HIFK kannattajien kanssa.
Eihän fanien yksittäisillä häiriökäyttäytymisillä mitään merkitystä pitäisi seuran kanssa olla. Tämä sama joukkohan tekee muutamia yhteisiä matkojaan vieraspeleihin.

Se että täällä jääkiekko palstalla joku haluaa jonkun ulos peleistä, on yksittäisten kirjoittajien näkemys. Yhtälailla yksittäisen kirjoittajan näkemys tuomita häirikäyttäytyminen.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Nordiksella meno on ku hautajaisissa Klackenin/Kingien ollessa poissa, ja ihan oikeasti sääli, jos nykyinen fanikatsomo sulkee ainoan fiiliksen tuojan katsomon ulkopuolelle koska ne pukeutuu mustaan ja kiroilee kun muumiot yrittää hiljaa katsoa peliä halpojen kausikorttipaikkojen vieressä. Miten helvetin tekopyhää jengiä täällä oikein on?

Mut ei, tyydytään ”iiäfkoo tap tap tap” taputuksiin. Kukaan ei pahenna mieltään ja pelissäkin kuulee pelin äänet mukavasti. IFKlla olisi mahdollisuus valjastaa osastoa suurempi ja parempi fanikatsomo, mutta ei. Sääli nähdä miten fanit tuhoavat itse fanikulttuurin.

Olet kyllä oikeassa, että Nordikselle pitää saadaa lisää meteliä ja varmasti tämä porukka sitä myös tuo. Vaasassahan käsittääkseni oli hieno meininki ja hommat oli mennyt muutenkin ihan nappiin.

Mutta, mutta sitten tällaiset junaperseilyt ovat kyllä ihan oikeasti omiaan aiheuttamaan huomattavaa mainehaittaa. Ihan jo siitäkin syystä, että täysin ulkopuolisten junamatkat keskeytyy/häiriintyy.

Joku ''vitun'' huutaminen ei mun mielestä tällaiseen vertaudu, kun se ei lähtökohtaisesti ainakaan aiheuta kenellekään mitään haittaa.

Viimeksi muokattu:

RÖDA1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä se just korostuu, että IFK on ikävä kyllä fanikulttuurissa yhtä ummehtunu kun itse seurakin. En tosin tiedä onko se vaan tämä aika, että kaikesta pitää hyvesignaloida ja olla pöyristyny, mutta aika outoa että ihmiset jotka on oletettavasti kauan lajia seurannut, vaikuttaa siltä ettei ikinä missään ole kuullut että katsomoissa kiroillaan, tai vastustajan kaupungista chantataan negatiivisessa valossa. Väitän että se huutelu oli joskus ysärillä vieläkin rajumpaa ja sitä samaa tapahtuu totta helvetissä joka kaupungissa, kuten eilenkin Vaasalaisten johdolla, vielä paljo rajummin kun meidän suunnalta, kun huoranpenikoista lauletaan. Mutta ei, omia vaan moralisoidaan. Hienoa kuitenkin, että edes pelaajat nautti meiningistä kerrankin aidosti, ja olen sitä mieltä, että dinot voi poistua sekä katsomosta, että toimistolta. En gång, alltid!

Suosikkijoukkue
HIFK
Sääli nähdä miten fanit tuhoavat itse fanikulttuurin.
Puhutko nyt näistä keskenkasvuisista vitun huutelijoista?

Mikä ihme siinä on, ettei sitä fanikulttuuria ja mekkalaa voi ylläpitää ns. fiksusti? Sinun jutuistasi päätellen ei voi pitää hyvää meininkiä yllä muutoin kuin käyttäytymällä teiniräkänokan tavoin. Kiroilu katsomossa on sinänsä pieni asia, jos eletään pelissä tunteella mukana, mutta lapsellinen riehuminen on lapsellista riehumista, vaikka sen kuinka yrittäisi verhota "fanikulttuuriksi".

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina

Muistappa Elrööda sellainen juttu tuon tölvimisesi lomassa , että sinäkin ikäännyt ja muutut keski-ikäiseksi, ja sitä vanhemmaksi muumioksi.

Kunnioittaisit ihmisiä jotka on olleet Nordiksella todennäköisesti kauan ennen kun sinusta on edes ollut tietoakaan, vai onko se liikaa vaadittu ?

En mä tiedä, mä ja rouva ollaan jo yli 50 ja osallistutaan kyllä kannustukseen, koska ollaan vielä ihan iskussa, ja niin on monet muutkin meistä ikäihmisistä

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, NYR
Puhutko nyt näistä keskenkasvuisista vitun huutelijoista?

Mikä ihme siinä on, ettei sitä fanikulttuuria ja mekkalaa voi ylläpitää ns. fiksusti? Sinun jutuistasi päätellen ei voi pitää hyvää meininkiä yllä muutoin kuin käyttäytymällä teiniräkänokan tavoin. Kiroilu katsomossa on sinänsä pieni asia, jos eletään pelissä tunteella mukana, mutta lapsellinen riehuminen on lapsellista riehumista, vaikka sen kuinka yrittäisi verhota "fanikulttuuriksi".
Voi varmasti. Onko sitä pidetty? Ei.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, NYR
Kunnioittaisit ihmisiä jotka on olleet Nordiksella todennäköisesti kauan ennen kun sinusta on edes ollut tietoakaan, vai onko se liikaa vaadittu ?
Varmasti. Mä en kunnioita ihmisiä iän perusteella, joko sen puutteen tai sen kertymisen. Ei sinänsä mulla ole väliä, minkä ikäinen just sä ja rouvasi satutte olemaan tai kuinka pitkään juuri te ootte Nordiksella käyneet. Se nyt vaan on ikävä tosiasia, että näiden halpojen kausikorttilaisten perässä olevien ikäihmisten osasyytä on se, että meininki Nordiksella on mitä on. Mut hei, kaikki kunnia teidän perheelle, ootte pitkään käyneet.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Varmasti. Mä en kunnioita ihmisiä iän perusteella, joko sen puutteen tai sen kertymisen. Ei sinänsä mulla ole väliä, minkä ikäinen just sä ja rouvasi satutte olemaan tai kuinka pitkään juuri te ootte Nordiksella käyneet. Se nyt vaan on ikävä tosiasia, että näiden halpojen kausikorttilaisten perässä olevien ikäihmisten osasyytä on se, että meininki Nordiksella on mitä on. Mut hei, kaikki kunnia teidän perheelle, ootte pitkään käyneet.
No, ehkä sua ei ole kasvatettu niin , mutta mä olen aina kunnioittanut itseäni vanhempia.

Kyllä meillä olisi varaa muihinkin kausareihon, mutta me nyt halutaan olla fanikatsomossa koska se on mukava tapa katsoa matseja, eikä olla eläkkelläkään vielä pitkään aikaan :)

No juu, kohta 44 vuotta sitten kävin ekan kerran
Nordiksella, rouvalla on vähän lyhempi ura kannattajana.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Se nyt vaan on ikävä tosiasia, että näiden halpojen kausikorttilaisten perässä olevien ikäihmisten osasyytä on se, että meininki Nordiksella on mitä on.

Sun olisi kannattanut varmaan irtolippujen sijaan hommata se halpa kausari sitten, olisi joku "ikäihminen" jäänyt ilman.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, NYR
No, ehkä sua ei ole kasvatettu niin , mutta mä olen aina kunnioittanut itseäni vanhempia.

Kyllä meillä olisi varaa muihinkin kausareihon, mutta me nyt halutaan olla fanikatsomossa koska se on mukava tapa katsoa matseja, eikä olla eläkkelläkään vielä pitkään aikaan :)

Menee vähän ohi aiheesta jos aletaan käymään meikän kasvatusta lävitse. Kaikkea hyvää ja tsemppiä!

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Oon itsekin huomannut sen, että jostain syystä nykyisin nuoret eivät osaa enää kunnioittaa samalla tavalla vanhempia ihmisiä, kun mitä aikaisemmin. Tätä samaa asiaa olen huomannut jo vuosien ajan työelämässä ja myös monissa muissakin paikoissa, kuten just nettimaailmassa. Epäilen että kaikki tämä on saanut alkunsa siitä löysästä kasvatuksesta ja siitä, kun lapsiakaan ei saisi nykyään enää edes kieltää mistään ja varsinkin kouluissa kun ei ole enää minkäänlaista kuria ja järjestystä olemassa.

Mun mielestä se on enemmänkin vaan rikkaus ja hyväkin asia, että fanikatsomossa on mukana myös hieman vanhempaa väkeä, eikä vain pelkästään niitä 16-25 vuotiaita.

Mutta sulla on kyllä sitten pitkä ja kunnioitettava ura takana Nordiksella, sillä oot käynyt jo ennen omaa syntymääni.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan sellainen sivuhuomio on nyt pakko tulla heittämään, että IFK tarvitsee tuonne katsomoon myös nuoria. Jos tunnelma on kuin kirkossa, niin niitä uusia nuoria ja kannattajia ei tule ja lopulta IFK kituu hitaasti pois. Ikävä kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä, kun verrataan onko Stadin Kingit paikalla vai eivät. 2016 playoffit olivat aivan mielipuolisen hienot eikä vähiten sen ansiosta, että Nordiksella oli mahtava tunnelma. Kun Stadin Kingit ovat paikalla isolla joukolla, niin Nordis pesee Suomessa kaikki muut mennen tullen. Tämän pitäisi olla ihan joka pelissä lähtökohtana, että siellä on satapäinen fanijoukko luomassa tunnelmaa ja liput liehuvat. Puhutaan nyt kuitenkin Suomen suurimmasta ja kauneimmasta seurasta mikä operoi pääkaupunkiseudulla ja on se original täällä.

Mitä tulee vanhempien ihmisten kunnioittamiseen, niin sen pitäisi olla toki itsestäänselvyys, että näin toimitaan. En toki kuulu enää 16-25 vuotiaiden ikäryhmään, mutta paljolla ei yli mennä ja aina on itselläni ollut syvä kunnioitus vanhempia ikäryhmiä kohtaan. Myös omassa kaveripiirissä on sama henki.

Jotenkin tuo tilanne pitäisi saada ratkaistua, että sinne mahtuvat kaikki luomaan tunnelmaa. Mitään paikkojen hajottamisia ja väkivaltaa ei pidä suvaita, mutta jos siellä nyt hieman lauletaan ronskimmin, niin minun puolestani menkööt...

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan sellainen sivuhuomio on nyt pakko tulla heittämään, että IFK tarvitsee tuonne katsomoon myös nuoria. Jos tunnelma on kuin kirkossa, niin niitä uusia nuoria ja kannattajia ei tule ja lopulta IFK kituu hitaasti pois. Ikävä kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä, kun verrataan onko Stadin Kingit paikalla vai eivät. 2016 playoffit olivat aivan mielipuolisen hienot eikä vähiten sen ansiosta, että Nordiksella oli mahtava tunnelma. Kun Stadin Kingit ovat paikalla isolla joukolla, niin Nordis pesee Suomessa kaikki muut mennen tullen. Tämän pitäisi olla ihan joka pelissä lähtökohtana, että siellä on satapäinen fanijoukko luomassa tunnelmaa ja liput liehuvat. Puhutaan nyt kuitenkin Suomen suurimmasta ja kauneimmasta seurasta mikä operoi pääkaupunkiseudulla ja on se original täällä.

Mitä tulee vanhempien ihmisten kunnioittamiseen, niin sen pitäisi olla toki itsestäänselvyys, että näin toimitaan. En toki kuulu enää 16-25 vuotiaiden ikäryhmään, mutta paljolla ei yli mennä ja aina on itselläni ollut syvä kunnioitus vanhempia ikäryhmiä kohtaan. Myös omassa kaveripiirissä on sama henki.

Jotenkin tuo tilanne pitäisi saada ratkaistua, että sinne mahtuvat kaikki luomaan tunnelmaa. Mitään paikkojen hajottamisia ja väkivaltaa ei pidä suvaita, mutta jos siellä nyt hieman lauletaan ronskimmin, niin minun puolestani menkööt...
Sydämeltään ajatellaan samaa asiaa... ja ei mua ainakaan ne kirosanat haittaa nyt niin paljon... mikä haittaa ja poistaa oman käymiseni lasten kanssa Nordiksella on järjettömien lipunhintojen lisäksi näiden kannattamiskulttuurin ydin.... 1.väkivallan ihannointi/hyväksyttävyys 2.Täysin jääkiekon ulkopuoliset kannatushuudot. Liimatkoon tarroja tms, ne siivotaan rahalla pois....

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy