Mainos

Nyt just vituttaa!

• 2 793 458
  • 13 172

RÖDA1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitosten perusteella näytti ainakin joukkueelle kelvanneen kannustus, hieno homma.
Oli kyllä hauska katella pelaajien fiilisteyä. Upee mökä ja telkkarista käsin vietiin katsomossa 5-0 kotiyleisöä. Olispa näin myös normaalisti.

edittiä sen verran, että täällä uikutetaan jostain lopun laulusta ja kaikesta muustaki, mutta jos kotiyleisö lauleli ”Helsingin IFK, huoranpenikat shalalaalala” nii voiko nyt noin pahasti mennä tunteisiin jos siihen vastaa?

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin itse nuorena paljonkin vieraspeleissä. Virvokejuomiakin meni, mutta koskaan en rikkonut tai liannut paikkoja tai tapellut. Eikä kukaan muukaan omasta porukasta, eikä IFK-fanit muutenkaan siihen aikaan. Ja silloinkin vierasreissuissa saattoi olla paljonkin porukkaa matkassa, osa busseilla, osa omilla autoilla. Tämä perseilyn selittäminen nuorella iällä ei mene läpi.
Just näin, olen minäkin parikymppisenä kultaisella ysärillä mm. jaffalassa huutanut hjalliksen huoraa ja laulanut provosoivia chantteja monessa hallissa, ei kuitenkaan tullut mieleenkään että olisin paskonut paikkoja tai tapellut.

Kerran oli tosin lähellä että olis joutunut itseään puolustamaan Hämeenlinnassa kun joku pässi päätti että nyt tulee Stadilaisille turpaan...kaverinsa onneks tajusivat tulla väliin ja saivat kukkopojan rauhoittumaan.

Miksi huomenna ja tänään pitäisi riehua jos sitä tehtiin ennenkin? Kai sitä ihminen, oli sit nuori tai vanha voi kehittyä?

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Vähän lähti teikäläisellä tosiaan kierroksille.

Lähinnä sinun väkivaltafantasioille naureskelen.

Eteenpäin.

Joko sä et osaa lukea tai et ymmärrä lukemaasi. Niin tai näin, sinun kanssa on turha keskustella.

ilu

Jäsen
Kävin itse nuorena paljonkin vieraspeleissä. Virvokejuomiakin meni, mutta koskaan en rikkonut tai liannut paikkoja tai tapellut. Eikä kukaan muukaan omasta porukasta, eikä IFK-fanit muutenkaan siihen aikaan. Ja silloinkin vierasreissuissa saattoi olla paljonkin porukkaa matkassa, osa busseilla, osa omilla autoilla. Tämä perseilyn selittäminen nuorella iällä ei mene läpi.

On sitä ennenkin osattu. Tässä esimerkiksi Hesarin yleisönosastokirjoituksia vuodelta 1993:

Lähdin sunnuntaina 7. 3. jääkiekko-otteluun HIFK-JypHT Helsingin jäähalliin. En ollut käynyt pitkään aikaan peleissä. Odotin tapahtumalta paljon; hyvää ja rehtiä peliä, tiheää tunnelmaa katsomossa ja mielenvirkistystä. - Miten kävikään! Petyin katsomon käyttäytymiseen, häpesin meidän pääkaupunkilaisten ja ennen kaikkea HIFK:n puolesta.

Istumapaikkani (F-katsomo) ympärille tuli joukko HIFK:n kannattajia, osa punapaitoihin sonnustautuneita. Ottelun alettua fanit riehaantuivat törkyhuuteluun, josta urheilullinen kannustus oli kaukana. Tyyli oli alle kaiken arvostelun. Vastustajat manattiin alimpaan kattilaan, heitä soimattiin huoriksi, homoiksi jne. . . "Lyö sitä, veri esiin!" karjuivat HIFK:n kannattajat. Tällaistako on nykyisin jääkiekkokatsomossa Helsingissä?

Lähistöllä istui myös joukko JypHT:n kannattajia. Näistä nuorista tulikin pelin kestäessä oka punapaitafanien "lihaan". HIFK:n tehdessä maalin käytiin sananmukaisesti pyllistelemässä "maalaisserkuille".

Kun sitten lopullisesti selvisi, etteivät kotijoukkueen taidot riitä vierasjoukkueen voittamiseen, ilmoittivat HIFK:n fanit hakkaavansa hallin ulkopuolella vierasjoukkueen kannattajat. - Varoittelin jyväskyläläisiä uhkailuista. Lehtitietojen mukaan uhkaukset toteutettiin ja ainakin yksi hakattiin niin että hän joutui sairaalaan.

Ottelun jälkeen kävellessäni hallin käytävällä kohti uloskäyntiä tein pahan virheen. Muutama metri edessäni liehui TPS-lippuja ja koska en milloinkaan ole ollut HIFK:n kannattaja heilautin kättäni ja sanoin toki melko kuuluvalla äänellä "Hyvä TPS".

Seuraava havaintoni oli, kun nyrkki läjähti poskeeni ja kaaduin maahan. Muutama potku kylkeen ja kaveri juoksi näkymättömiin, ainakin minulta. Onneksi ei tällä kertaa pahempaa sattunut eikä poikanikaan saanut suurempia henkisiä paineita, koska ei nähnyt tapahtunutta. Olimme eri katsomoissa, hän istumassa, koska halusi HIFK:n kannattajana (ehkä pian entisenä) ostaa istumapaikkalipun HIFK:n kannatukseksi.

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Iltaa ja pahoittelut vieraaseen pöytään huutamisesta : varmaan olen vanha kukkahattusetä mutta valitettavasti näen jo (ehkä ensi kaudella jo) otsikoita iltapäivälehdissä : IFK-ja Jokerifanit ottivat yhteen !!! En usko että sitä edes pystytään estämään (toivon todellakin että olen väärässä) . Kyseessä on nämä meidän mustahupparit vastaan teidän vastaavat. Saan tästä varmaan uhkauksia mutta ....

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Käyttäjä on saanut tästä turhakkeesta ja asiattomuudesta pelikieltoa.
Iltaa ja pahoittelut vieraaseen pöytään huutamisesta : varmaan olen vanha kukkahattusetä mutta valitettavasti näen jo (ehkä ensi kaudella jo) otsikoita iltapäivälehdissä : IFK-ja Jokerifanit ottivat yhteen !!! En usko että sitä edes pystytään estämään (toivon todellakin että olen väärässä) . Kyseessä on nämä meidän mustahupparit vastaan teidän vastaavat. Saan tästä varmaan uhkauksia mutta ....

Eiköhän lähdetä kuitenkin siitä, että te ette liigaa pelaa. Takas ruplia vuolemaan vaan narrit!

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin ikävää, että molempien kannattaja joukkoihin pesiytynyt tällaista musta lammas porukkaa.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Voisiko näille järjestää jonkun erillisen tapahtuman, jonne voisivat mennä purkamaan pahaa oloaan? Jääkiekko vittu jääkiekko pelin varjolla. Huhhu

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Tämä on aivan aiheellinen pelko. Vaikka suuresti kaipaankin paikallisotteluiden tarjoamia suuria tunteita, en lainkaan kaipaan kaikkea sitä pelin ulkopuolista paskaa, jota oli paljon ilmassa ennen Jokereiden siirtymistä propagandasarjaan. Nyt, kannattajakulttuurin muutosten myötä, mukana on vielä entistä suurempi väkivaltaisuuksien uhka. Siksi toivonkin, ettei paikallispelejä nähdä vielä pitkään aikaan.

ilu

Jäsen
Jatketaan vielä Hesari-linjalla sen verran että poimitaan tuoreesta artikkelista Sportin edustajan tunnelmat:

Vaasassa kannattajia odotti poliisien vastaanotto ja poistuminen junasta sujui rauhallisesti, eikä Sportin ja IFK:n välisen ottelun aikana nähty häiriöitä.

”Matsi oli itsessään hyvä ja viihdyttävä, ja täytyy sanoa, että kannattajat hoitivat hienosti. Ei ollut mitään ongelmia”, Sportin turvallisuuspäällikkö Janne Suorauha kertoi.

”Molemmat huusivat omille joukkueille ja oli sellainen tosi hyvä tunnelma. Meni paremmin kuin ikinä olisin osannut odottaa.”

--

Turvallisuuspäälliköltä irtosi ottelun jälkeen kiitokset myös IFK:n kannattajille.

”Pakko sanoa, että kehut tälle porukalle. Odotusarvo oli paljon pahempi, mutta tosi hienosti meni omasta näkökulmasta tämä homma.”

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kerran oli tosin lähellä että olis joutunut itseään puolustamaan Hämeenlinnassa kun joku pässi päätti että nyt tulee Stadilaisille turpaan...kaverinsa onneks tajusivat tulla väliin ja saivat kukkopojan rauhoittumaan.
Kai oli valmistautunut antamaan Sir. Penan hengessä turenkilaiselle nahkarotsisi ja ilmoittanut, että ”voit painia tota vastaan niin mä otan sitten voittajaa vastaan”.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se on tätä päivää kauhistella kaikkea ja tuomita kaikki. Tottakai, jos junassa joku on vetänyt jotain turpaan, niin tällainen pitää tuomita hyvin jyrkästi. Mutta se, että jos siellä on nyt vähän alkoholi maistunut ja hieman ääni kohonnut, niin camoon. Ei kai tuosta tarvitse nyt sen suuremmin mieltään pahoittaa? Ehkä ensi kerralla fanit voisivat järjestää bussimatkan?

Mitä tulee taas huutoon kuten "jos sä vihaat vitun vaasaa taputa", niin joo ei ehkä kaikista fiksuin veto, mutta jos sieltä ensiksi on tullut jotain Vaasan yleisöltä IFK:n suuntaan, niin ok. Turha tästäkään on mieltään tämän enempää pahoittaa.

Vaasassa ei kyllä mitään vikaa ole (hymiö).

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai oli valmistautunut antamaan Sir. Penan hengessä turenkilaiselle nahkarotsisi ja ilmoittanut, että ”voit painia tota vastaan niin mä otan sitten voittajaa vastaan”.
Heh, eipä tullut mieleen, olis ollut aika hyvä. Tuosta on jo niin kauan aikaa että en muista mitä tuli sanottua, veikkaan että kehoitin kyseistä hahmoa painumaan, tiedätte kyllä minne.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tehtäs niin että jätettäs nuo hajottamiset ja väkivalta pois . Ja kuten eräs pitkiä palstakirjoituksia tekevä on sanonut että vittuilu on taitolaji niin mentäs sillä katsomossa. Sitten meille wanhoille hiukan aktiivisuutta kannattamisessa( ei tuu multa ehkä onnistuun). Muuten näille jotka sanoo että ei ennen niin ei pidä paikkansa. Silloin ei ollut tämmöisiä medioita käytössä mutta kaikkea tehtiin. 1/10000 realismia. Kaikille tapahtuu mokia.

Joe Finley #3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Edmonton Oilers
"Jos sä vihaat vitun Vaasaa taputa", luonnollisesti keskisormet pystyssä. Voi vittu mitä urpoja tonne Vaasaan on matkustanut. Joukko uniikkeja lumihiutaleita tiimihuppareissaan. Mä todella toivon, että IFK seurana irtisanoutuisi moisista vatipäistä. Toisekseen, koska tappelemaan nuo ääliöt ovat lähteneet, toivon, että Vaasan veri ei vapise.
Eikai nyt kukaan tosissaan vedä hernettä nokkaan tollasesta huutelusta? Tai jos vetää, niin ehkä kannattaa katsoa jatkossa pelit kotoa käsin. Kai siellä saa muutakin huutaa ku Stadin kingejä ja IFKta..

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkäs joukkueen kannattaja on Kola? Huuteleeko vieraisiin pöytiin. Mun mielestä saa kyllä huudella jos on jotain järkevää sanottavaa. Uskoisin että Ranskan maalla mennään futiskatsomoissa todella henkilökohtaisuuksiin. Pelataanko siellä kiekkoa aurinkokuninkaan jälkeen? Tää meidän meno on lastenleikkiä.

Whistlr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Minkäs joukkueen kannattaja on Kola? Huuteleeko vieraisiin pöytiin. Mun mielestä saa kyllä huudella jos on jotain järkevää sanottavaa. Uskoisin että Ranskan maalla mennään futiskatsomoissa todella henkilökohtaisuuksiin. Pelataanko siellä kiekkoa aurinkokuninkaan jälkeen? Tää meidän meno on lastenleikkiä.
Vähän erikoinen on ranskalaisittain suhtautuminen. Liekö Marseillen laitamilta.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Eikai nyt kukaan tosissaan vedä hernettä nokkaan tollasesta huutelusta? Tai jos vetää, niin ehkä kannattaa katsoa jatkossa pelit kotoa käsin. Kai siellä saa muutakin huutaa ku Stadin kingejä ja IFKta..

Vetää herne nenään ja tuomita huono ja juntti käytös ovat kaksi eri asiaa. Toki niillä urpoilla on oikeus siellä huutaa vittusaatanaa ja vihaa keskisormet pystyssä, jos haluavat. Ja ihan yhtälainen oikeus minulla on sanoa tällä palstalla, että tuolla tavalla käyttäytyvät ihmiset ovat minusta totaalisia urpoja, eivätkä siltä osin vastaa niitä arvoja, mitä HIFK minulle edustaa. Ja tiedoksesi, käyn katsomassa matseja halleilla ihan samalla tavalla kuin ennenkin.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vetää herne nenään ja tuomita huono ja juntti käytös ovat kaksi eri asiaa. Toki niillä urpoilla on oikeus siellä huutaa vittusaatanaa ja vihaa keskisormet pystyssä, jos haluavat. Ja ihan yhtälainen oikeus minulla on sanoa tällä palstalla, että tuolla tavalla käyttäytyvät ihmiset ovat minusta totaalisia urpoja, eivätkä siltä osin vastaa niitä arvoja, mitä HIFK minulle edustaa. Ja tiedoksesi, käyn katsomassa matseja halleilla ihan samalla tavalla kuin ennenkin.
Mites sulla tuossa fanitus listassa ei näy IFK:ta? On voinu tietysti unohtua kun osaan ranskaa.

Rio Cola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brûleurs de Loups
Mites sulla tuossa fanitus listassa ei näy IFK:ta? On voinu tietysti unohtua kun osaan ranskaa.

Miten ihmeessä se liittyy tähän keskusteluun? Ja mitäs se sulle kuuluu, mitä joukkueita ilmoitan suosikkijoukkueikseni? Mä osaan muuten saksaa, joten sulta varmaan unohtui Suomi sun suosikkijoukkueista?

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ihmeessä se liittyy tähän keskusteluun? Ja mitäs se sulle kuuluu, mitä joukkueita ilmoitan suosikkijoukkueikseni? Mä osaan muuten saksaa, joten sulta varmaan unohtui Suomi sun suosikkijoukkueista?
:) selvis sekin että vierailija. Kyllähän huutelija jonka oma joukkue ei ole selvillä niin pitäs ohittaa. Säähän voit olla narri :). Oon muuten Saksa-fani futiksessa paitsi isänmaata vastaan. 9999/10000 ei riehu ei hakkaa eikä aiheuta hämminkiä. Mites Ranskan maalla?

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy